Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantajan avautuminen: Mistä h*lvetistä hyviä työntekijöitä?

Vierailija
01.02.2020 |

Taas päätty lauantai-ilta siihen, kun työntekijät lähettää viestiä kun ei voi tehdä huomista vuoroa ja toinen on laskenu kassan väärin ja ens viikon inventaarioon ei päästäkään vaikka luvattu. Millä hitolla ne hyvät ja luotettavat työntekijät tunnistetaan työhakemuksista/haastatteluissa? Menee hermot.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun palkkaa vaan nuoria trendikkäitä kauniita supliikki ihmisiä ja jättää meidät vanhemmat Kurpat huomioimatta.

Vierailija
142/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös hyvä työntekijä. Kun yt jälkeen jäin työttömäksi, niin moni paikka menetti hyvän tyypin, ei halua työtöntä palkata . Yksi firma sitten palkkasi vuorotteluvspaan sijaiseksi ja siitä vakkariksi, ylennys, tunnustusta yms. Monessa firmassa mihin hain, on sama paikka ollut monesti auki.. hyvä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin yrittäjän olen kuullut sanovan että parhaat työntekijät saa maatalon lapsista. Ovat tottuneet jo nuoresta tekemään töitä ja ottamaan vastuuta.

Minun ei ikinä tarvinnut tehdä mitään töitä meidän maatilalla. Eikä kyllä kaverienkaan. Mutta hyvä tietää että jotkut uskoo noin, tietoa voi ehkä hyödyntää työpaikkaa hakiessa :)

80-luvulla piti paikkansa. Ei nykyään, asia on lähes päinvastoin. Kaupungeissa on nykyään enemmän tarjolla töitä nuorille mäkkäreissä yms. ja moni haluaa omaa rahaa jo lukion tai ammattikoulun ohella. 

Vierailija
144/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen fiksu, ahkera ja vastuuntuntoinen mutta työt annetaan aina ekstroverteille. Jännitän haastatteluissa (normaalista poikkeava tilanne jossa minua tarkkaillaan ja arvioidaan) jolle en voi mitään. Työnantajat valitsevat hyvän fiiliksen tuovia viihdyttäviä tyyppejä.

Itsellä sama. Olen ahkera, tunnollinen ja lojaali työntekijä jota kiinnostaa tehdä työt hyvin eikä vain lorvia työpaikalla, mutta jännitän myös haastattelussa niin paljon että työpaikka jää aina saamatta.

Voisiko työnantajat kertoa miten tällainen ujo hissukka, joka on kuitenkin sisimmiltään kova suorittaja voisi saada työpaikan?

Lohdullista etten ole ainoa..

Vierailija
145/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmis jätettä kirjoitti:

siksi en palkaa tatuoitua niitti naamaa jo ulko näkö kertoo ihmisen motivaation. on toikin jotain kertova kun tulee teini tiineenä ohjelma järjestään kaikki piirreltyjä tai niitattuja. silti valittavat yhteiskunnan tuista

Onko noita paljonkin?

Itse olen melko tylsä hiirulainen tyyliltäni, pukeudun perussiististi, työhaastatteluun vähän paremmin. Hygieniakin kunnossa, en pälpätä ylimääräistä mutta kuitenkin sosiaalinen, en käy työajalla koskaan facebookissa tai hoida omia turhia juttuja. Ja aidosti yritän aina miettiä työnantajan etua, esim. hyödynnän vanhaakin materiaalia jos mahdollista, jotta se ei mene hukkaan ja säästyy kustannuksia jne. Ja asiakkaita ja työkavereita pyrin kohtaamaan aurinkoisella asenteella, kuitenkaan esittämättä mitään mitä en ole - ihan aidosti juttelen mukavia ja tutustun ihmisiin. Jos on jokin välttämätön kysymys, pyrin kysymään sen - toki mahdollisimmam neutraalisti. Ja koskaan, en koskaan suostu menemään juoruiluun ja pahanpuhumiseen mukaan. Mä menen työpaikalle tekemään töitä, en jauhamaan pahaa muista ihmisistä. Yleensä olen näille jotka ovat soppaansa yrittäneet saada mukaan todennut vain jotain neutraalia lyhyesti, vaihtaakseni aihetta aivan huomaamatta, jotta jauhaminen loppuu enkä itse pahoittaisi myöskään sen pahanpuhujan mieltä. :)

Esim. Tuossa mainitsemassani esimerkissä mulle yritettiin jauhaa esimiehestä pahaa. En mennyt mukaan, totesin vain että en osaa sanoa, on ollut ainakin mua kohtaan mukava.. :)

T. Työtön

Vierailija
146/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itseäni ärsyttää se, että huonot työntekijät saavat enemmän palkkaa kuin minä nuorempana hyvänä työntekijänä kiitos ikälisien ym. Eli työnantajat voisivat enemmän miettiä palkkausta perustuen työntekijän luotettavuuteen ja tehokkuuteen eikä vain maksella taulukoiden mukaisesti pakolliset kulut.

Tämä. Olen monella alalla nähnyt saman, jossa se vanhempi työntekijälusmu saa parempaa palkkaa, koska kokemus ja vuodet ja suhteet ja ties mitkä. Sillä välin se nuori sukupolvi saa raataa enemmän niillä TESsin lähtöpalkoilla. Palkalla on kannustimena oikeasti iso merkitys. Työnantajien pitäisi rohkeammin antaa korotuksia hyville työntekijöille ja palkita sillä tavoin, eikä kitkutella vuosikorotusten mukaan.

Tyvestä puuhun noustaan! Tulevaisuuden sukupolvella on heidän aikanaan sama juttu. Silloin meidän sukupolvemme on se vanhempi sukupolvi joka saa ikälisiä.

Vierailija
147/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rekrytoijien pitäisi myös selvittää jos hakijalla on koko työhistoria vuoden, kahden työsuhteita. Toki jos selkeästi määräaikaisia ok, mut jos vakituisesta on lähdetty max parin vuoden sisällä, niin minusta se kertoo hiukan siitä, ettei viihdy yhdessä paikkaa eikä ole pitkäjänteisyyttä. Kaikilla ei toki ole näin, vaan johtuu olosuhteista, mutta olen paljon tavannut henkilöitä jotka vain kyllästyvät ja haluavat jotain uutta.

Itse huomannut sen, että usein menee juuri vuosi / kaksi että olet varmasti kaikki kiemurat käynyt läpi ja hommaan päässyt oikein todella kunnolla sisään,samoin kuin työyhteisöön. Nykyaika taitaa olla vaan niin hektistä ettei tätä edes mietitä.

Joissakin suomalaisissa firmoissa on ollut jatkuvaa yt-rumbaa vuosikausia. Uusimmat saaneet lähtöpassit. Pitääkö cv:n kirjata määräaikaisuus ja yt ettei tule väärinkäsityksiä? Osa aloista on myös kaisiluontoisia, joten pätkätöitä riittää kesät talvet... Kysykää niiltä hakijoilta, älkää olettako!!!!

Vierailija
148/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsee suosittelijaa, jos työtodistuksessa lukee suositukset?

Turhaa ihmisten vaivaamista soittelu.

Muksi työtodistuksia kirjoitetaan, jos suosittelun voi hoitaa joku supliikki kaveri? Yleinen tapa eräässä firmassa oli antaa kaverin numero, johon rekrytoija soittaa...

Vierailija
149/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne hiljaset ja ujotkaan ole automaattisesti hyviä työnyekijöitä. Toiset ihmiset ovat sosiaalisia ja supliikkeja eikä se tarkoita, että he vaan juoruosivat ja päivittävät somea. Vähän on ikävä asenne monella kommentoijalla.

Olen toki törmännyt supersosiaalisiin jotka ovat muutakin kuin puhetta mutta näitä on harvassa. Ei kannata unohtaa miksi työntekijä palkataan. Ei siksi että tämä miellyttää joka suhteessa pomoa ja muuta työyhteisöä vaan työpaikan tarvetta varten jonka määrittelevät asiakkaat. Näitä "hyviä tyyppejä" on tullut vuosien varrella nähtyä aivan tarpeeksi. Kovin usein nämä ovat olleet virhe valintoja. Usein myös sekoitetaan asiakaspalvelun ja myyntityön vaatimukset. Asiakaspalveluun vaikka siihen kuuluisi myyntiäkin ei tarvita mitään supersosiaalista supliikki ihmistä.

Viime vuonna Hartolan paikallislehden haastattelussa Jari-Pekka huoltoaseman omistaja tai onko tämä nyt toinen omistajista. Kertoi vaativansa työnhakijaa kertomaan jonkun huonon puolen itsestään. Jotain pitää kuulemma löytyä kun täydellistä ihmistä ei ole. Minusta tuo ei ole mitään muuta kuin ylimielistä öykkärimäistä useinmiten nuorien työnhakijoiden kiusaamista. Minusta tuollainen työpaikka kannattaa kiertää kaukaa.

Jep. Tuossa kysymyksessä loistaa ne supliikit, jotka puhuu mustankin valkoiseksi, kun eivät viitsi tulla töihin tai tehdä niitä.

Vierailija
150/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä, joka kokee, ettei hänen työpanostaan arvosteta, lusmuilee enemmän ja on vähemmän lojaali. Oli kyseessä hyvä tai huono tekijä. Kuka haluaa tehdä työtä huonolle työnantajalle? Entä kuka haluaa tehdä töitä ilmaiseksi?

Vierailija
151/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen fiksu, ahkera ja vastuuntuntoinen mutta työt annetaan aina ekstroverteille. Jännitän haastatteluissa (normaalista poikkeava tilanne jossa minua tarkkaillaan ja arvioidaan) jolle en voi mitään. Työnantajat valitsevat hyvän fiiliksen tuovia viihdyttäviä tyyppejä.

Itsellä sama. Olen ahkera, tunnollinen ja lojaali työntekijä jota kiinnostaa tehdä työt hyvin eikä vain lorvia työpaikalla, mutta jännitän myös haastattelussa niin paljon että työpaikka jää aina saamatta.

Voisiko työnantajat kertoa miten tällainen ujo hissukka, joka on kuitenkin sisimmiltään kova suorittaja voisi saada työpaikan?

Suhteilla.

Vierailija
152/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvä työntekijä. Työnantaja ei antanut mitään arvoa, kaatoi vaan kaiken henkilökohtaisenkin p*skansa mun niskaan joka hiton päivä. Otin lopputilin. Eli vinkki ap:lle: katso ensin peiliin ja tule sitten tekemään aloitus uusiksi.