Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantajan avautuminen: Mistä h*lvetistä hyviä työntekijöitä?

Vierailija
01.02.2020 |

Taas päätty lauantai-ilta siihen, kun työntekijät lähettää viestiä kun ei voi tehdä huomista vuoroa ja toinen on laskenu kassan väärin ja ens viikon inventaarioon ei päästäkään vaikka luvattu. Millä hitolla ne hyvät ja luotettavat työntekijät tunnistetaan työhakemuksista/haastatteluissa? Menee hermot.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös huonoja kokemuksia tietyn tyyppisistä ”supliikkitapauksista.” Liika itsevarmuus on huono merkki, terve itsevarmuus hyvä merkki. Mielestäni turha haukkua täällä aloittajaa koska rekrytointi ja oikean ihmisen löytäminen oikeaan pestiin ei oikeasti ole helppoa. Rekrytointiin pitää panostaa ja usein vasta ajan kanssa siinä harjaantuu.

Vierailija
102/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin yrittäjän olen kuullut sanovan että parhaat työntekijät saa maatalon lapsista. Ovat tottuneet jo nuoresta tekemään töitä ja ottamaan vastuuta.

Jotkut on ja jotkut ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisin testein. Palkatkaa psykologit rekrytoijiksi. Mutta kertokaa rehellisesti omat vaatimuksenne, kompleksinne yms. koska kyse on yhteensopivuudesta, ei toisen täydellisyydestä.

Vierailija
104/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyville tekijöille kannattaa työantajan maksaa hyvin, se on ensinnäkin kaiken lähtökohta. Jos maksaa TESsin minimejä, niin ei voi olettaakaan että saisi hyviä tekijöitä tai ainakaan onnistuisi heistä pitämään kiinni.

Vierailija
105/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa hakijoita, jotka vaikuttavat liian mukavilta. 

Vierailija
106/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoinnissa mättää. Olen huomannut että rekrytointipäätökset tehdään epärationaalisesti. Asiassa merkkaa ulkonäkö, olemus, ja onko ihminen supliikki. Vinkki, ne supliikit ihmiset tahtovat käyttää työaikansa työkavereiden kanssa juoruiluun.

Eräs yrittäjä ei suostunut palkkaamaan ehdottamaani henkilöä ylipainon takia (?), vaan vaati että palkkaan erään nuoren ja hoikan naisen... Kuinka ollakaan, palkkasi ihmisen jolla oli selvittämättömiä poissaoloja ja lopulta katosi vaan jonnekin. En itse olisi palkannut häntä alunperinkään!

Joissakin työpaikoissa on selkeästi syrjitty ulkonäön, iän ja sukupuolen takia. Toki hyvä työntekijä saa vakipaikan ennemmin tai myöhemmin. Mutta suurin osa ihmisistä valitsee tietyn tyyppisiä ihmisiä töihin, ihan omien henkilökohtaisten mieltymysten takia.

Tämä on totta. Olin aikoinaan töissä firmassa, jossa osastojen välisen eron työntekijöissä huomasi helposti. Toisen osaston miespuolinen esimies palkkasi vain nättejä, hoikkia, vaaleita tyttöjä ja työn taso oli mitä oli. Vain ulkonäkö merkitsi. Toisen osaston naispuolinen esimies palkkasi korkeakoulussa opiskelevia tyttöjä ja poikia, joilla oli kielitaitoa ja kykyjä, ulkonäkö ei ollut niin tärkeää. Hän palkkasi hiukan samantyylisiä kuin mitä itsekin oli ja homma sujui. 

Vierailija
107/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perehdyttänyt kymmeniä työntekijöitä. Ihmisestä näkee nopeasti onko nopea oppimaan ja osaako ajatella itsekin, mutta vasta viikkojen kuluessa näkyy se todellinen työntekijän luonne. Osa tekee sinne päin hommat, osa on tunnollisia, osaa ei kiinnosta, osa ei vaan tajua sadannen kerran jälkeenkään. Osa karsiutuu pois ja hyvä niin, mutta niiden hyvien toivoisi jäävän. Millä ne saisi jäämään? Itse yritän kehua heitä ja saada heidät ymmärtämään olevansa hyviä "sä kun olet nopea ja tarkka niin voisitko tehdä tuon homman". Ja toki toivoisin esimiehen maksavan heille extraa, mutta se ei ole minun käsissäni se.

Niin ja itseäni ärsyttää se, että huonot työntekijät saavat enemmän palkkaa kuin minä nuorempana hyvänä työntekijänä kiitos ikälisien ym. Eli työnantajat voisivat enemmän miettiä palkkausta perustuen työntekijän luotettavuuteen ja tehokkuuteen eikä vain maksella taulukoiden mukaisesti pakolliset kulut.

Vierailija
108/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja itseäni ärsyttää se, että huonot työntekijät saavat enemmän palkkaa kuin minä nuorempana hyvänä työntekijänä kiitos ikälisien ym. Eli työnantajat voisivat enemmän miettiä palkkausta perustuen työntekijän luotettavuuteen ja tehokkuuteen eikä vain maksella taulukoiden mukaisesti pakolliset kulut.

Tämä. Olen monella alalla nähnyt saman, jossa se vanhempi työntekijälusmu saa parempaa palkkaa, koska kokemus ja vuodet ja suhteet ja ties mitkä. Sillä välin se nuori sukupolvi saa raataa enemmän niillä TESsin lähtöpalkoilla. Palkalla on kannustimena oikeasti iso merkitys. Työnantajien pitäisi rohkeammin antaa korotuksia hyville työntekijöille ja palkita sillä tavoin, eikä kitkutella vuosikorotusten mukaan.

Vierailija
109/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen fiksu, ahkera ja vastuuntuntoinen mutta työt annetaan aina ekstroverteille. Jännitän haastatteluissa (normaalista poikkeava tilanne jossa minua tarkkaillaan ja arvioidaan) jolle en voi mitään. Työnantajat valitsevat hyvän fiiliksen tuovia viihdyttäviä tyyppejä.

Vierailija
110/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Kiinasta.

Sieltä päin niitä marjanpoimijoitakin hommataan.

Odota ensin että flunssakausi on ohi.

Vierailija
111/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista festari jutuista,yhdes paikas osa kävi festareil osa ei , sovittiin keskenämme et festari tyypit sai mennä festareille ja me muut haluttiin ne vuorot .kaikki tyytyväisiä, festarityyppi teki vuorostaan mun kirjapäivät vuoron eli sai harrastukseen vapaan 1 päivä vuodesta. sekin auttaa saamaan vaikeat joulut ja uudet vuodet ihmisiä vuoroon kun saa vaihtaa vapaasti .en juo ,joten miellelläni tein uuden vuoden vuoron. työnantaja tutustu työntekijöihin.

Vierailija
112/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt seurannut läheltä omaisen hoitoa kaupungin kotihoidon toimesta. En ole ikinä missään työssä havainnut niin suuria tasoeroja työntekijöiden välillä ja eri henkilöitä on käynyt jo paljon, joten aika kattava otos. Parhaimmat hoitajat on ihan loistavia (kullanarvoisia), huonoimmille voisi antaa heti potkut.

Vierailija
113/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noista festari jutuista,yhdes paikas osa kävi festareil osa ei , sovittiin keskenämme et festari tyypit sai mennä festareille ja me muut haluttiin ne vuorot .kaikki tyytyväisiä, festarityyppi teki vuorostaan mun kirjapäivät vuoron eli sai harrastukseen vapaan 1 päivä vuodesta. sekin auttaa saamaan vaikeat joulut ja uudet vuodet ihmisiä vuoroon kun saa vaihtaa vapaasti .en juo ,joten miellelläni tein uuden vuoden vuoron. työnantaja tutustu työntekijöihin.

Oletko juuri oppinut sanan festari ?

Eikö se sinun sanavarastosi mukainen hipat enää kelpaakaan...?

Vierailija
114/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt seurannut läheltä omaisen hoitoa kaupungin kotihoidon toimesta. En ole ikinä missään työssä havainnut niin suuria tasoeroja työntekijöiden välillä ja eri henkilöitä on käynyt jo paljon, joten aika kattava otos. Parhaimmat hoitajat on ihan loistavia (kullanarvoisia), huonoimmille voisi antaa heti potkut.

Mitä sinäkin hoitotyöstä tiedät.

Sivusta osaat arvostella korkeintaan.

Hoida itse kampurasi.

Tai maksa riittävästi että saatte kunnon zombillenne vaipanvaihtajat.

Vierailija
115/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyville tekijöille kannattaa työantajan maksaa hyvin, se on ensinnäkin kaiken lähtökohta. Jos maksaa TESsin minimejä, niin ei voi olettaakaan että saisi hyviä tekijöitä tai ainakaan onnistuisi heistä pitämään kiinni.

Mene nyt ensi sinne ensimmäiseenkin työpaikkaan - tule sitten vasta hölisemään pascaa TES:seistäsi. Dork.

Vierailija
116/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa usein tartutaan vaan siihen miten paljon on kokemusta ja koulupaperia, vaikka todellisuudessa kaikkein eniten kertoo haastateltavan persoona. Kokematon, mutta ahkera ja motivoitunut työntekijä on parempi kuin se kokenut lusmuilija auktoriteettiongelmissa.

Ongelma nyt onkin siinä, että eihän sitä ahkeruutta näe päälle päin haastattelutilanteissa. 

Vierailija
117/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa hakijoita, jotka vaikuttavat liian mukavilta. 

Mukavuus on ihan ok, jos ei ole mielistelijä-tyyppi. Ei varmaan töykeyskään ole mikään hyvä ominaisuus.

Vierailija
118/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana ihmettelen, miten ihmeessä palkkaat tonttuja jotka törröttää suu auki eikä tajua simppeliäkään kysymystä vaan ovat vaan "täällä töissä"? Millä perusteella palkkaat, oletko ikärasisti vai miksi et arvosta kokemusta? Viisikymppinen on liian vanha vaikka osaisi mitä vaan?

Vierailija
119/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein työharjoituksen opiskeluaikana nykyisen pomoni tiimissa, sen jälkeen olin muualla töissä ja nyt hänen alaisenaan. Hän on kuullut paljon hyvää minusta muilta työntekijöiltä/ pomoilta. Vasta kannusti minua hakemaan ylennystä jonka myös sain. Nyt hän ilmoitti että nostaa palkan ylennyksen mukaiseksi jo tästä kuusta, vaikka virallisesti pitäisi odottaa 2kk.

Eli mikä minut on pitäny tuolla on positiivinen palaute ja se että työpanostani arvostetaan. Lisäksi kuuntelemalla muita työntekijöitä usein saa tietää kehen kannattaa panostaa.

Vierailija
120/152 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen fiksu, ahkera ja vastuuntuntoinen mutta työt annetaan aina ekstroverteille. Jännitän haastatteluissa (normaalista poikkeava tilanne jossa minua tarkkaillaan ja arvioidaan) jolle en voi mitään. Työnantajat valitsevat hyvän fiiliksen tuovia viihdyttäviä tyyppejä.

Itsellä sama. Olen ahkera, tunnollinen ja lojaali työntekijä jota kiinnostaa tehdä työt hyvin eikä vain lorvia työpaikalla, mutta jännitän myös haastattelussa niin paljon että työpaikka jää aina saamatta.

Voisiko työnantajat kertoa miten tällainen ujo hissukka, joka on kuitenkin sisimmiltään kova suorittaja voisi saada työpaikan?