Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pois piinaavasta tilanteesta

Vierailija
01.02.2020 |

Töissä mielestäni yksi mies katselee vähän liikaa minua ja osuessamme samaan paikkaan jotain outoa hänen käytöksessään on. Hän myös toisinaan viettää aikaa suuremmalla miesporukalla tavallisimman työpisteeni lähellä ja minusta tuntuu, että hän on sanonut miehille jotain minusta. He naureskelevat ja vilkuilevat. Koen tilanteen epämiellyttäväksi. Työpaikkamme on suuri niin tiloiltaan kuin henkilöstömäärältäänkin, joten en onnekseni näe häntä päivittäin.

Hän on varmaan monen mielestä hyvännäköinen, mutta itse en ole koskaan innostunut hänenlaisistaan lähtökohtaisestikaan. Minusta hän vaikuttaa pelimieheltä.

Menin katsomaan hänen FB-profiiliaan, joka on osin julkinen. Hän on sellaisessa asemassa, että en yllättynyt kaveripiiristä, joka on laaja ja vaikuttavakin. Hänen ex-vaimonsa ja ilmeisesti useampikin ex-naisystävä on ulkoisesti samantyyppinen kuin minä. FB:n uumenista löytyy myös postaus, että hän on aloittanut parisuhteen viime marraskuussa. Nainen on ikäiseni ja melkein kuin peilikuvani, hänellä vain on eriväriset silmät kuin minulla. Tuon parisuhteen virallistamisajankohdankin jälkeen on ollut paljon näitä epämiellyttäviksi kokemiani pälyilyjä töissä.

Yritän aina katsoa pois ja vältelläkin häntä ja luulen, että se vain pahentaa tilannetta. Emme ole samoissa projekteissa, emmekä edes ole keskustelleet mistään. Miten pääsen tästä kiusallisesta tilanteesta? Tuntuisi todella oudolta mennä sanomaan, että jätä rauhaan. Miten muut olette tällaisista selvinneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ongelmat. Et ehkä itse halua tunnustaa totuutta edes itsellesi, mutta olet  itse kiinnostunut hänestä. Jaa että etkö muka ole? Ei tosiaan täysin yhdentekevien työkavereitten fb:ta vakoilla ja selvitetä entisten ja nykyisten ulkonäköä. Tuskin olet huomannut niiden muiden miesten samanlaisia "lähentelyjä" , kun ne eivät ole merkinneet sinulle mitään.

Hanki elämä! Siis ihan oma niin saat muutakin ajattelemista kuin tuo työpaikan mies. Parhaassa tapauksessa löydät jostakin oman onnesi etkä enää viitsi märehtiä tuon miehen silmäilyjä.

Vierailija
2/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö ^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku miesporukka naureskelisi suuntaani, en ainakaan uskoisi että siellä mitään positiivista on puhuttu. Jättäisin omaan arvoonsa ja keskittyisin omaan tekemiseeni.

Vierailija
4/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanteelle on nimikin: Harhaluuloisuushäiriö. Siinä henkilö kuvittelee, että joku seuraa, tai on piinallisen ihastunut/kiinnostunut tästä. Häiriö voi ilmetä monella muullakin tavalla, mutta myös tuolla Ap:n kuvaamalla tavalla. 

Nyt ensinnäkin: Työpaikkasi mies on huomannut, kuinka salaa pälyilet hänen suuntaansa. Siksi hän mahdollisesti vilkaisee, pälyiletkö taas. Ja kyllähän sinä pälyilet - kierre on valmis. Se "naureskeleva miesporukka" saattaa rätkättää ihan eri asiaa, samalla kun mies taas vilkaisee pälyiletkö. Kuvitelma siitä, että miehet puhuisivat sinusta, viittaa taas harhaluuloisuushäiriöön. Elleivät sitten nauresele vilkuilemistasi. 

Lisäksi olet mennyt jo astetta pidemmälle; tarkastelemaan miehen taustoja, joissa faktat puhuvat sen puolesta, ettei mitään seurailua tai kiinnostusta sinuun ole (tuore parisuhde).

Jos haluat pois piinaavasta tilanteesta, kerrot nämä faktat itsellesi ja googletat tuon harhaluuloisuushäiriön tarkemmin. Et välttämättä ole "sairastunut", mutta ko. piirteitä ajattelussasi kieltämättä on. Seuraavan kerran kun menet töihin, suhtaudut mieheen kuin ilmaan. Et vilkuile, keskityt töihisi, etkä edes ajattele koko asiaa. Unohdat aktiivisesti koko jutun. Jos et pysty tähän, ja mies ja hänen seurailunsa pyörivät pakonomaisesti ajatuksissasi, lue seuraavaksi harhaluuloisuushäiriön hoidosta.

Et välttämättä ole sairastumassa, mutta nyt ryhtiä tuohon ajatteluun. Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa: Freud varmaan sanoisi, että alitajuisesti HALUAISIT, että mies olisi kiinnostunut sinusta, vaikka tietoinen mielesi torjuu ajatuksen.

Vierailija
6/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä piinaava tilanne saanut uuden määritelmän. 

Vierailija
7/7 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti -itse reagoisin samoin kuin ap, olo olisi epämukava ja en tarvittaisi kenenkään palstan keittiöpsykologin harhaisuusteorioita.

Suomalaiset ovat niin kateellista kansaa, että jopa kyttäämisestä ollaan kateellisia, ap luulee olevansa erityinen.

Ap, marssit vain miehen luo, olkoon kaverit tai ei, ja kysy suoraan oliko jotain asiaa? Et selitä mitään mutta sanot, että sinulla on työ kesken mutta oliko jotain asiaa, sano äkkiä koska sulla on kiire. Ja mitä tahansa tulee niin jaha, ei ollut, tämä oli tässä tai niinkö, antaa olla, tämä oli tässä.

Kiire, tarkistat, kuittaat, häivyt. Kiusaavat kun sinusta näkyy, että olet kiusaantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan