Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ei saanut edes merkonomiopintoja loppuun!

Vierailija
01.02.2020 |

Joutui jättämään kesken. Siis eikö tuo nyt ole ihan läpihuutojuttu, niin olen kuullut. Varsinkin kun lapseni on käynyt aiemmin jo lukion. Väitti että olisi tehnyt loppuun jos olisi vaan pystynyt, mutta kuulemma ”ei osaa”. Siis mikä siinä voi olla niin vaikeaa? Koulut haluaa nykyään kaikki läpi, ja sen takia myös päästävät ihan minimivaivannäöllä. Ei olisi tarvinnut varmasti paljon vaivautua kun olisi päässyt loppuun. Oliko laiskuutta, toivottavasti. Nimittäin jos osaamattomuutta, niin sitten ei kyllä ole toivoa opiskella mitään muutakaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkonomi todellakin on läpihuutojuttu! Kaikille.

Riippuu onko asiakaspalvelun vai taloushallinnon linja. Asiakaspalvelun ja myynnin jutut on suht helppoja, taloushallinnon linjalla pitää oikeasti hahmottaa asioita ja tajuta kirjanpidon logiikka. Taloushallinnon merkonomi voikin työllistyä vaikka tilitoimistoon kirjanpitäjäksi, kun taas aspapuolen tutkinto ei välttämättä avaa kovin paljoa lisää ovia verrattuna pelkkään yo-tutkintoon. Kiinnostaakin siis, kumpaa ap:n lapsi opiskeli? Kummassakaan tapauksessa kielet tai matikka ei pitäisi olla lukion läpi päässeelle kovin vaikeita, mutta kirjanpidosta kaikki eivät pääse jyvälle.

Osaltaan totta, mutta merkonomin tutkinto antaa aika laajat mahdollisuuset erilaisiin työtehtäviin oli sitten känyt aspan- ja markkinoinnin koulutusohjelman (kuten minä) tai sitten toimisto, talouspuolen. Itse olen tehnyt aina toimisto- ja arkistohommia, aspaa en juuri ollenkaan, eikä ole missään vaiheessa ollut mikään ongelma. Kaikkiin koulutusohjelmiin kuitenkin kuuluu perus talous, toimisto- puolen kurssit vaikka oma koulutusohjelma olisikin tuo aspa- ja markkinointi.

Vierailija
42/51 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on äiti joka ei kasvattanut lastaan uskomaan itseensä ja omiin kykyihinsä. Kun lapseen ei ole luotettu, eikä lasta ole tuettu, eikä opetettu hoitamaan pieniä asioita joissa tulee onnistumisia ja joista saa itseluottamusta niin tämä on tulos.

Eipä hätää, opiskele ensin itse kuinka tukea aikuista /teiniä lastasi ja tee nyt se mikä sinun piti tehdä jo ajat sitten. Koskaan ei ole liian myöhäistä korjata omia virheitään äitinä.

Eipä kauan kestänyt, kun syy työnnettiin äidin harteille.

Niin, entäs se isä esimerkiksi. Mitähän hän olisi voinut tehdä? Toisekseen olen tässä omien teinien kanssa tullut siihen tulokseen, että toiset on niin paljon helpompi kasvattaa kuin toiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on äiti joka ei kasvattanut lastaan uskomaan itseensä ja omiin kykyihinsä. Kun lapseen ei ole luotettu, eikä lasta ole tuettu, eikä opetettu hoitamaan pieniä asioita joissa tulee onnistumisia ja joista saa itseluottamusta niin tämä on tulos.

Eipä hätää, opiskele ensin itse kuinka tukea aikuista /teiniä lastasi ja tee nyt se mikä sinun piti tehdä jo ajat sitten. Koskaan ei ole liian myöhäistä korjata omia virheitään äitinä.

Missäs se isän osuus taas luuraa?

Vierailija
44/51 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks hän sinne meni? Lukion jlk tähdätään yliopistoon. Tai ammattikorkeaan. Ei amikseen. Hän on siis onneksi hiffannut tämän. Tsemppiä hänelle kevään pääsykokeisiin!

On monia teitä. Itse menin suvun kauhuksi amikseen vaikka hyvä yo-todistus. Myöhemmin yliopistoon.

Vierailija
45/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkonomi todellakin on läpihuutojuttu! Kaikille.

Riippuu onko asiakaspalvelun vai taloushallinnon linja. Asiakaspalvelun ja myynnin jutut on suht helppoja, taloushallinnon linjalla pitää oikeasti hahmottaa asioita ja tajuta kirjanpidon logiikka. Taloushallinnon merkonomi voikin työllistyä vaikka tilitoimistoon kirjanpitäjäksi, kun taas aspapuolen tutkinto ei välttämättä avaa kovin paljoa lisää ovia verrattuna pelkkään yo-tutkintoon. Kiinnostaakin siis, kumpaa ap:n lapsi opiskeli? Kummassakaan tapauksessa kielet tai matikka ei pitäisi olla lukion läpi päässeelle kovin vaikeita, mutta kirjanpidosta kaikki eivät pääse jyvälle.

Osaltaan totta, mutta merkonomin tutkinto antaa aika laajat mahdollisuuset erilaisiin työtehtäviin oli sitten känyt aspan- ja markkinoinnin koulutusohjelman (kuten minä) tai sitten toimisto, talouspuolen. Itse olen tehnyt aina toimisto- ja arkistohommia, aspaa en juuri ollenkaan, eikä ole missään vaiheessa ollut mikään ongelma. Kaikkiin koulutusohjelmiin kuitenkin kuuluu perus talous, toimisto- puolen kurssit vaikka oma koulutusohjelma olisikin tuo aspa- ja markkinointi.

Mutta kun ei opettajat edes usko että kukaan haluaisi oppia. Vedetään vaan sisällöt läpi ja ”arvioidaan” opiskelijat (eli lopulta päästetään kaikki läpi) byrokraatikkotyyliin. Mitään oikeaa sisältöä ei ole, vaan ihan toisarvoista puuhastelua.

Vierailija
46/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia konkreettisia tekoja siis kannattaisi tehdä?

Vierailija
47/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen alisuoriutuva luuseri kuin saamaton äitinsä.m

Miten minä nyt tähän liityn

Ap

Et kasvattanut omaa persehedelmääsi kun aikasi meni trollailuun.

Mitenhän tällaisen kommentin kirjoittava ihminen on kasvatettu?

Vierailija
48/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gelvrtin laiska

Vierailija
49/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMIS

Vierailija
50/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia konkreettisia tekoja siis kannattaisi tehdä?

Tarkoitatko nyt vanhempana, jolla on kasvuikäinen lapsi/teini vai vanhempana, jolla on jo aikuinen lapsi?

Vierailija
51/51 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä takaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi