Olen yksin, ja keskenmeno paljastui eilen ultrassa.
Viikko sitten plussasin. Tiistaina kävin gynellä, sain ajan toiselle gynelle eiliselle päivälle. Sikiön sykettä eikä liikettä ei enää ollut. Sain pillerit ja ohjeet kotiin abortointiin. Nyt olen yksin, vuodan verta, tää on kamalinta ikinä.
Ja missä on mies?
No meni sinne typeriin mopomessuille poikansa kanssa vaikka minä tarttisin kotona apua, kun jaloissa pyörii 3v uhmis.
En tiedä milloin tulevat, ja poika tuli tänne paskamaiseen aikaan muutenkin. Sille ei voi kertoa, kun on heti juoruamassa äidilleen ja mummolleen aivan kaiken, sellanen juoruämmä vielä.
Olo on hirveä. Vituttaa. Ahdistaa. Itkettää. Sattuu. Väsyttää. Eniten vituttaa, kun tälläisellä hetkellä sitä eniten kaipaisi toisen apua lapsen kanssa ja tukea vaikeassa tilanteessa. Mutta ei auta muu kuin kestää. Onneks olen sen ikäinen jo ja 3 lasta saanut aikaan, että saan sterin.
Tämä on eka ja vika kerta, kun näin tapahtuu.
Asian arkaluontoisuuden takia kukaan ei tiedä minun edes olleen raskaana.
Kommentit (119)
Palsta pitää naisia avuttomina uhreina... No kai siitä saa ihan hyvät yhteiskunnan tuet. ;/
Vierailija kirjoitti:
Valitettava tragedia yksilölle, mutta yleiseltä kannalta tuo on normaalia. Siksi varmaan moni kommentti tuntuu vähättelevältä. Mies tuskin tajusi, että tilanne on noin kova sinulle ja siihen hormoniryöpyt päälle. Maailma ei pysähdy yhden ihmisen kärsimyksen takia. Sinä selviät tuosta sekä fyysisesti, että henkisesti. Tsemppiä ja unohda nyt ensimmäisenä tuo miehen perään itkeminen. Ota myötunto silloin, kun mies on paikalla.
Entä se 3v lapsi? Miten hän tuossa tilanteessa pärjää, jos äiti menettää tajuntansa, tulee sisäinen verenvuoto, huimauskohtaus jne.
Ja juuri sen takia, aina pitäisi olla mukana turvallinen aikuinen. Tuon ikäinen lapsi ei osaa edes soittaa ambulanssia, jos sitä tarvitaan. Ei niitä ohjeita turhaan anneta.
Ja tuskin se on kivaa kstseltavaa myöskään 3-vuotiaalle lapselle, kun äiti on veressä ja tuskissaan. Onko ap. edes kipulääkettä?
Sellainen teini, millainen kasvattaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettava tragedia yksilölle, mutta yleiseltä kannalta tuo on normaalia. Siksi varmaan moni kommentti tuntuu vähättelevältä. Mies tuskin tajusi, että tilanne on noin kova sinulle ja siihen hormoniryöpyt päälle. Maailma ei pysähdy yhden ihmisen kärsimyksen takia. Sinä selviät tuosta sekä fyysisesti, että henkisesti. Tsemppiä ja unohda nyt ensimmäisenä tuo miehen perään itkeminen. Ota myötunto silloin, kun mies on paikalla.
Entä se 3v lapsi? Miten hän tuossa tilanteessa pärjää, jos äiti menettää tajuntansa, tulee sisäinen verenvuoto, huimauskohtaus jne.
Ja juuri sen takia, aina pitäisi olla mukana turvallinen aikuinen. Tuon ikäinen lapsi ei osaa edes soittaa ambulanssia, jos sitä tarvitaan. Ei niitä ohjeita turhaan anneta.
Ja tuskin se on kivaa kstseltavaa myöskään 3-vuotiaalle lapselle, kun äiti on veressä ja tuskissaan. Onko ap. edes kipulääkettä?
Kyllä on kipulääkkeitä. Siksi en soita minnekään, kun minnekäs minä tuon pienen laitan jos lanssilla lähden sairaalaan?
Olen jo mieheltä kyselly koska tulevat, mutta ei tule oikein mitää vastausta, muuta ku onko kiire. Sanoin että olis joo, kun en pärjää täällä yksin ja on tukalat olot, eikä pieni voi olla valvomattakaan jatkuvasti sen takia, ku olen pöntön "vankina".
Ap
Itsekäs mies. Laittaa nyt teini vaimon edelle tuollaisessa tilanteessa ja vielä jättää 3 vuotiaskin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen teini, millainen kasvattaja.
Hyvin sanottu. Karmeaa mutta totta.
Olen järkyttynyt. Mies ei tunnu ottavan tosissaan koko tilannetta :O
Vierailija kirjoitti:
Miehen läsnäoloko sen vuodon lopettaisi?
Toisekseen, ap jaksaa roikkua av-palstalla mutta ei tilata pitsaa?
Porvoosta on pitkä matka mp-messuille.
Pitsako sen vuodon lopettaa? Olet ääliö.
Mene muualle trollailemaan. Tai tilaamaan sitä pitsaa ja lopeta tässä ketjussa roikkuminen.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Miehen läsnäoloko sen vuodon lopettaisi?
Toisekseen, ap jaksaa roikkua av-palstalla mutta ei tilata pitsaa?
Porvoosta on pitkä matka mp-messuille.
Miehen kuuluisi olla huolehtimassa siitä 3 vuotiaasta eikä hurvitella teinin kanssa messuilla. Olet tosiaan ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuskin se on kivaa kstseltavaa myöskään 3-vuotiaalle lapselle, kun äiti on veressä ja tuskissaan. Onko ap. edes kipulääkettä?Kyllä on kipulääkkeitä. Siksi en soita minnekään, kun minnekäs minä tuon pienen laitan jos lanssilla lähden sairaalaan?
Olen jo mieheltä kyselly koska tulevat, mutta ei tule oikein mitää vastausta, muuta ku onko kiire. Sanoin että olis joo, kun en pärjää täällä yksin ja on tukalat olot, eikä pieni voi olla valvomattakaan jatkuvasti sen takia, ku olen pöntön "vankina".Ap
Kyllä sieltä päivystyksestä/sairaalasta löytyy aina lapselle hoitaja, jos tarvis vaatii tai muu viranomainen.
Surullista lapsen puolesta, kun tuon ikäinen kyllä muistaa elinikänsä, millainen paskaisä hänellä on. Ja sitten moni mies ihmettelee, miksi lapsiin ei ole lämpimät välit.
Jos ap on niin huonossa kunnossa ettei pysty ulko-ovea avaamaan, hän soittaisi sairaalaan eikä kirjoittelisi tänne.
Ot minä sain keskeytyneen keskenmenon rv 12. Kohtu tyhjennettiin sairaalassa ja pyörryin kaksi kertaa, en olisi pystynyt lasta samalla hoitamaan.
Oli pyörtyily muuten oma moka kun en tajunnut ottaa kipulääkettä joka annettiin,olisi vaikuttanut vuodon määrään ettei niiin hirveenä seulana tule.
Mutta en ap nyt tajua miksi teiniä tässä syyttelet ja kiroilet. Miehes tässä on mokannut.
Vierailija kirjoitti:
Ot minä sain keskeytyneen keskenmenon rv 12. Kohtu tyhjennettiin sairaalassa ja pyörryin kaksi kertaa, en olisi pystynyt lasta samalla hoitamaan.
Oli pyörtyily muuten oma moka kun en tajunnut ottaa kipulääkettä joka annettiin,olisi vaikuttanut vuodon määrään ettei niiin hirveenä seulana tule.Mutta en ap nyt tajua miksi teiniä tässä syyttelet ja kiroilet. Miehes tässä on mokannut.
Niinpä. Ei se teini ole keskenmenoa aiheuttanut eikä ole syyllinen miehen tekemisiin.
Kaverini joskus teininä joutui myös tekemään kotona kohdun tyhjennyksen kun sikiöltä ei sykettä löytynyt. Silloinen poikaystävänsä vaan totesi hänelle että "täällä et sitten ala synnyttämään." Siis heidän yhteisessä kodissa.
Kaikenlaisia sitä
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on niin huonossa kunnossa ettei pysty ulko-ovea avaamaan, hän soittaisi sairaalaan eikä kirjoittelisi tänne.
Näin.
Tämmöisessä tilanteessa ihan paras
neuvo onkin raivota ja kiroilla
anonyymisti netissä.
Se auttaa kaikkiin vaivoihin!👌
Vierailija kirjoitti:
Soita ambulanssi.
Soita miehelle.
Soita terveysneubontaan.
Soita apteekkiin.Kovin huonosti ei asiat voi olla kun energiaa
riittää netissä roikkumiseen.
Tein raskaudenkeskeytyksen kotona pari viikkoa sitten ja netissä roikkuminen oli ainoa asia, mikä sai minut pysymään tolkuissani, koska se kiinnitti huomion muualle niistä kivuista ja oloista. Kyllä se puhelin jäi pois ihan pahimpien kipukohtausten ja verensyöksyjen ajaksi, mutta muuten oli kädessä ja onneksi oli, olisin seonnut ilman. Ja ei, en olisi seonnut someriippuvuuden takia, vaan koska se helpotti oloa sillä hetkellä kun sai muuta mietittävää ja tekemistä.
Me oltiin kylpylässä kaukana kotoa, mukana myös lasten kaveri, kun meni samoilla viikoilla kesken. Että eipä sekään herkkua ollut, mies sitten ui ja touhusi lasten kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita ambulanssi.
Soita miehelle.
Soita terveysneubontaan.
Soita apteekkiin.Kovin huonosti ei asiat voi olla kun energiaa
riittää netissä roikkumiseen.Tein raskaudenkeskeytyksen kotona pari viikkoa sitten ja netissä roikkuminen oli ainoa asia, mikä sai minut pysymään tolkuissani, koska se kiinnitti huomion muualle niistä kivuista ja oloista. Kyllä se puhelin jäi pois ihan pahimpien kipukohtausten ja verensyöksyjen ajaksi, mutta muuten oli kädessä ja onneksi oli, olisin seonnut ilman. Ja ei, en olisi seonnut someriippuvuuden takia, vaan koska se helpotti oloa sillä hetkellä kun sai muuta mietittävää ja tekemistä.
Joo, ja pikkulapsi roikkui jaloissa samaan aikaan, uskottavaa?
Soita päivystykseen kysy sieltä neuvoa. Eikö sinulle kerrottu, lääkkeen ottamisen jälkeen sinulla pitää olla aikuinen ihminen turvana.
Juuri komplikaatioiden takia. Ei niistä turhaa kerrota. Ja vielä 3v avuton lapsi seurassa.
Miten mies jätti 3v sinun huolettavaksi. Tuo on jo lapsen heitteellejättö.