Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksin, ja keskenmeno paljastui eilen ultrassa.

Vierailija
01.02.2020 |

Viikko sitten plussasin. Tiistaina kävin gynellä, sain ajan toiselle gynelle eiliselle päivälle. Sikiön sykettä eikä liikettä ei enää ollut. Sain pillerit ja ohjeet kotiin abortointiin. Nyt olen yksin, vuodan verta, tää on kamalinta ikinä.

Ja missä on mies?
No meni sinne typeriin mopomessuille poikansa kanssa vaikka minä tarttisin kotona apua, kun jaloissa pyörii 3v uhmis.
En tiedä milloin tulevat, ja poika tuli tänne paskamaiseen aikaan muutenkin. Sille ei voi kertoa, kun on heti juoruamassa äidilleen ja mummolleen aivan kaiken, sellanen juoruämmä vielä.

Olo on hirveä. Vituttaa. Ahdistaa. Itkettää. Sattuu. Väsyttää. Eniten vituttaa, kun tälläisellä hetkellä sitä eniten kaipaisi toisen apua lapsen kanssa ja tukea vaikeassa tilanteessa. Mutta ei auta muu kuin kestää. Onneks olen sen ikäinen jo ja 3 lasta saanut aikaan, että saan sterin.

Tämä on eka ja vika kerta, kun näin tapahtuu.
Asian arkaluontoisuuden takia kukaan ei tiedä minun edes olleen raskaana.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä relaa, tilailee pitsoja ja chillailee, kun vessassa istun kolmatta tuntia vuodon ja nyrkin kokoisten hyytymien valuessa pönttöön? Onneks muksu nukkuu. Nälkäkin olis, mutta ei täältä pöntöltä mihkää lähetä.

Ap

Vierailija
22/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välität yhtään 3v lapsesta, nyt kiireesti pyydät jostakin apua. Tuossa tilanteessa et saa olla yksin, eikä 3v kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla mahdollisuus saada joku ystävä tai sukulainen tueksi? Tuossa tilanteessa yhtäkään naista ei pitäisi jättåä yksin, saati 3v lapsen kanssa. Miehesi toiminta on edes vastuutonta ja ennen kaikkea 3v joka on tuossa tilanteessa täysin avuton, jos jotakin sattuu.

Jos et saa apua, soita vaikka naapurin ovikelloa ja pyydä apua.

Ei mulla ole ketään, ja naapurit ovat todella outoja. En luota heihin kun en tunne, enkä välittäs edes tutustuakaan. Eivät ikinä tervehdi tai mitään.

Ap

Vierailija
24/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on pelkästään positiivinen uutinen. Voit jättää sian helpommin.

Vierailija
25/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl naapurit on hieman erikoisen oloisia. Ainoa normaali ei ole kotonakaan. Yläkerrassa taas tapellaankin. Olemme etsineet uutta kotia ja vielä ei ole tärpännyt.

Ap

Vierailija
26/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ap yhtään ystävää tai sukulaista? Se on tässä huolestuttavaa.

Vierailija
27/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää noita miestä ja teiniä puolustelevia kommentteja yhtään. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Ei se aborttivuoto todellakaan ole mitään menkkavuotoa. Kommentoijilla itsellään ei kokemusta näytä olevan älyttömistä kommenteista päätellen.

Toivottavasti mies ja teini tulevat pian kotiin. Ja mies ottaa vastuun siitä 3 vuotiaastakin.

Vierailija
28/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimatka on 100 km ja monella on omat menonsa koska viikonloppu. Toivon, että tulisivat jo sieltä helkutin messuilta. Aina kaiken pitääkin sattua paskamaiseen aikaan.

Ap

Vierailija
29/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole. Yksin olisin tuossa tilanteessa.

Voimia ap!

Vierailija
30/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teini on syyllinen keskenmenoon? Hän on tasan tarkkaan isänsä kanssa messuilla kuten missä tahansa normaalissa perheessä. Jos miehen toiminnassa on vikaa, siitä on turhaa syyttää lasta.

Vierailija
31/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule on olemassa ihmisiä joilla myötätuntoa riittää, ja jotka eivät tuomitse. He ovat kristittyjä ja kauniilla arvoilla. Voimia ja siunausta.

Vierailija
32/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teini on syyllinen keskenmenoon? Hän on tasan tarkkaan isänsä kanssa messuilla kuten missä tahansa normaalissa perheessä. Jos miehen toiminnassa on vikaa, siitä on turhaa syyttää lasta.

Tasan tarkkaan miehen kuuluisi olla kotona ottamassa vastuuta siitä pienestä lapsesta, kun äiti ei pysty vaikean tilanteensa takia, eikä olla jossai messuilla. Kyllä pitäisi osata lapselle sanoa että nyt ei lähdetä minnekään messuilemaan ja tehdä loppu teinin kinuamisesta ja olla tekemättä niinkuin teini sanoo. Meillä ei ainakaan penskat määrää mitä tehdään ja milloin.

Normaalissa perheessä mies on vaimonsa tukena, ottaa vastuun kotihommista ja pienistä lapsista. Teinin luulis pärjäävän jo itsekin, mutta 3 vuotias ei pärjää yksin.

Vierailija
33/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistäkää nyt vielä lisää aloittajaa.

Eikö miehen kuuluisi ottaa vastuuta myös siitä perheen pienimmästäkin?

Minun mielestä kuuluisi ottaa ja unohtaa messuilut. Ja antaa teinin kiukutella, kun ihan itse on hänet piloille lellinyt.

Vierailija
34/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap rakas ihminen! Olet käytännössä yksin (3-vuotiaasta ei ole apua) hormoneissasi ja tuskissasi. Soita mies kotiin,  sillä jos verenvuotoa on paljon saatat pyörtyä. Ehdota, että vie teinin elokuviin tai vuokratkaa sille peli/leffa niin ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu.  Tai sitten sanot olevasi ripulissa. Näin vältät juoruamisen.

Teini on vielä lapsi eikä syypää tilanteeseen, miehesi taas on aliarvioinut tilanteen vakavuuden.

Mutta älä enää sieltä pöntöltä tänne kirjoittele, keskity nyt itseesi ja oman vointisi kohentamiseen. Hetken päästä tuo jo helpottaa. Voimia ja halauksia!

Vierailija
35/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaana tein lääkkeellisen abortin kotona yksin. Ei mitään puhetta ollut että ei saisi olla yksin. Tästä tosin on yli 10v. aikaa.

Itse lähinnä olin suihkussa ämpärin kanssa johon oksensin ja suihku valutti kuumaa vettä alaselkään. Hankalaa olisi ollut jos siinä olisi lapsi sivussa hoidettavana.

Vierailija
36/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ambulanssi.

Soita miehelle.

Soita terveysneubontaan.

Soita apteekkiin.

Kovin huonosti ei asiat voi olla kun energiaa

riittää netissä roikkumiseen.

Vierailija
37/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri innostui raskaudesta liian aikaisin, toitotti kaikille ekan plussan jälkeen vaikka takana vissiin vain yksi kuukausi. Huonostihan siinä kävi, koska elämäntavat etc. Mitä sanoa. Ei se itsestäänselvyys ole, että saa haluamansa. Opettaa arvostamaan ihmiselämää.

Vierailija
38/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tragedia yksilölle, mutta yleiseltä kannalta tuo on normaalia. Siksi varmaan moni kommentti tuntuu vähättelevältä. Mies tuskin tajusi, että tilanne on noin kova sinulle ja siihen hormoniryöpyt päälle. Maailma ei pysähdy yhden ihmisen kärsimyksen takia. Sinä selviät tuosta sekä fyysisesti, että henkisesti. Tsemppiä ja unohda nyt ensimmäisenä tuo miehen perään itkeminen. Ota myötunto silloin, kun mies on paikalla.

Vierailija
39/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19 vuotiaana tein lääkkeellisen abortin kotona yksin. Ei mitään puhetta ollut että ei saisi olla yksin. Tästä tosin on yli 10v. aikaa.

Itse lähinnä olin suihkussa ämpärin kanssa johon oksensin ja suihku valutti kuumaa vettä alaselkään. Hankalaa olisi ollut jos siinä olisi lapsi sivussa hoidettavana.

Sit pitää jäädä sairaalaan.

19-vuotiaalla ei ole holhoojaa.

Vierailija
40/119 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää noita miestä ja teiniä puolustelevia kommentteja yhtään. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Ei se aborttivuoto todellakaan ole mitään menkkavuotoa. Kommentoijilla itsellään ei kokemusta näytä olevan älyttömistä kommenteista päätellen.

Toivottavasti mies ja teini tulevat pian kotiin. Ja mies ottaa vastuun siitä 3 vuotiaastakin.

On kokemusta. Mutta en silti ymmärrä, että teiniä syytetään.