Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa miehen tapaa leikkiä lasten kanssa!!!

Vierailija
01.02.2020 |

Meillä on 2v poika ja 6kk tyttö. Minä hoidan aina lapset ja kodin ja oikeastaan melkein kaiken tässä taloudessa. Mies tekee lapsista ihan hulluja riehujia eikä ymmärrä, etten kerta kaikkiaan jaksa sitä hirveää riehumista ja huutamista. Mies ei siis koskaan esim syötä lapsia, vaihda vaippaa, käytä pesulla, pue päälle jne ellen erikseen pyydä ja silloinkin tehdään nuristen. Olen henkisesti ihan poikki muutenkin ja äreä jatkuvasti ja mies sitten vielä lisää vettä myllyyn tekemällä näistä lapsista jotain vtun mielipuolia. Poika on todella vilkas ja villi tapaus. Ja varmasti mies on tähän käytöksellään osasyy.

Mies ei koskaan voi leikkiä leluilla nätisti heidän kanssaan vaan leikit on sellaisia, että riehutetaan ja juoksutetaan ja huudetaan koko ajan. Heitetään palloa kovaa lasta päin ja hohotetaan kovaa päälle. Jahdataan niin, että lapsi lopulta pelkää tai kaatuu ja satuttaa itsensä. Annetaan "piiskaa" paidalla kevyesti ja taas nauretaan kovaäänisesti päälle. Otetaan peitto pään päälle ja huudetaan HUHUU. Otetaan lapsi syliin ja heitetään jollain vtun heitolla sänkyyn. Poika kyllä yleensä nauraa katketakseen, mutta monesti selvästi pelästyy ja tulee äidin luo turvaan. Miksi tarvii olla noin helvetin rajuja leikkejä, oikein tekee tosta pojasta levottoman ja riehuvan riiviön. On alkanut vauvankin kanssa leikkimään tuollaisia huutoleikkejä. Tai jahtaa vauva sylissä poikaa ja huutaa kovaa.

Sitten mies vielä suuttuu, jos on jaksa kuunnella ja katsella tuollaista. Äskön oli tilanne, jossa mies heitti pehmeää palloa poikaa ja ikkunaa päin kovaa ja huusi aina päälle "DODGEBALL!!!!!!#!#!!€!€!" Tätä riehumista jatkui varmaan 10min ja mulla alkoi mennä hermo ja vedin peiton pään päälle ja hautauduin sohvalle. No sitten mies alkoi heittelemään minua päähän pallolla ja huutamaan entistä kovempaa. Lapsi alkoi riekkua päälläni ja molemmat olivat sitten lopulta päälläni mylvimässä. Menin saunaan kun halusin hetken hiljaisuutta mutta ei kun mies ja lapsihan sinne seuraavat huutamaan.

Mies sitten lopulta suuttui, kun hän ei saa leikkiä lasten kanssa ja kerrankin kun hän tekee lasten kanssa jotain niin ei saa tehdä. Ja lähti pojan kanssa äidilleen. Ja varmasti riehumaan. Hänen äitinsäkin on monta kertaa sanonut, ettei tolla tavalla voi leikkiä ja miksi pitää möykätä. Enhän mä nyt tarkoita ettei saa tehdä, mutta onko stna pakko huutaa ja mylviä ja riehua??? Leikkiä voi huutamattakin. Vtuttaa kun mies ei osaa olla isä joka asettaa rajoja, vaan on pahempi kakara kuin kumpikaan lapsistaan ja opettaa heille kaikki pahat ja että riehutaan vaan.

Itsehän olen mieheni valinnut, mutta voi kun olisin tiennyt millainen on lasten kanssa leikkiessä. En jaksa tollaista hirveää riekkumista kun muutenkin on univajeen ja oman ajan puuttumisen takia pinna kireällä jatkuvasti.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit slaagin jos näkisit miten leikin kissani kanssa :D

Mutta joo, aika erikoista leikkiä 2- ja 0,5-vuotiaiden kanssa.

Vierailija
62/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin miehillä on tapana vinguttaa jälkikasvuaan, se on niin hauskaa kun lapset kiljuu, riehuu ja itkee "iskän kynsissä". Tosi rasittavaa, tiedän mistä puhut.

Naisen kuuluu kasvaa aikuiseksi, mutta mies on vielä 50 vuotiaana sielultaan se 18v jannu kuten ap:n tarinastakin huomaamme.

Vierailija
64/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota huone jostain hotellista ja tuuleta hetki aivojasi. Jos mies ihmettelee niin ihmetelköön.

Vierailija
65/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että mun ex olisi samanlainen isänä. Ei varmasti ole hyväksi lapsille tai perhe-elämälle tuollainen käyttäytyminen. Tähän ketjuun on tullut paljon hyviä kommentteja kuinka tuollainen väkivaltainen leikkiminen on huolestuttavaa ja asiaan pitäisi oikeasti puuttua ennen kuin vakavaa vahinkoa pääsee tapahtumaan. Haluatko, että lapsesi oppii, että väkivalta(inen leikkiminen) ja riehuminen on hauskaa, koska sellaista lasten isä yrittää lopettaa lapsillenne?

Vierailija
66/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, osaatko itse leikkiä lasten kanssa? Sinun on leikittävä miehen nähden normaalisti eli teette juttuja ja sinä puhut lapsille opettaen heitä sanoittamaan asioita ja tunteita. Ole topakka ja keskeytä riehuleikit ja ala itse leikkiä keskittyneesti kutsuen lapset mukaan. Sinun tehtäväsi on opettaa miestäsi leikkimään! - Sinun pitää myös lopettaa tuo ikuinen marttyyriäitimeininki ja laittaa mies kokkaamaan, pyykkäämään ja siivoamaan. - Se on _sinun_ tehtäväsi.

Vierailija
67/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tehtäväsi on opettaa miestäsi leikkimään! - Sinun pitää myös lopettaa tuo ikuinen marttyyriäitimeininki ja laittaa mies kokkaamaan, pyykkäämään ja siivoamaan. - Se on _sinun_ tehtäväsi.

:D :D :D  No ei todellakaan ole ap:n tehtävä opettaa miestään leikkimään.

Vierailija
68/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaa kuriin ne mieslapset! Miksi sietää tuollaista? Ennen kaikkea lasten takia. Huono käytösmalli lapselle tuollainen isä.

Vierailija
69/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. Kyllä riehumisleikkejä voi leikkiä, mutta ei palloa heitetä toisen naamaan, parivuotiasta ei heitetä sängylle tai piiskata paidalla. Jos joku haluaa olla rauhassa, ei hänen päälleen mennä pomppimaan ja häntä heitellä pallolla. 

Ja sitten mies ei edes osallistu arjen pyörittämiseen eikä tee osuuttaa kotitöistä. Lakkaa nyt hyvä nainen ainakin tekemästä miehen puolesta asiota. Peskööt itse omat pyykkinsä edes. 

Teidän kannattais mennä jonnekin perheneuvolaan puhumaan. Puhu neuvolassa asiasta, että olet huolissasi. Ajattele nyt mitä mies opettaa lapsille; toisista ei tarvitse välittää, voi heittää pallolla päähän (parivuotias ei muuten tajua eroa pehmopallon ja vaikka jalkapallon välillä...). En nyt sano, että eroa, mutta puhu neuvolassa ja pyydä vähän ulkopuolista apua tuohon. Jos mies ei muuta käyttätymistään niin kyllä eroaisin - ja lasten tapaamiset valvotusti miehellä.

Vierailija
70/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Joka kerta ku himma alkaa laitat oeltoeit päähäsi ja otat isoimmat kattilankannet ja menet mylvimään ja kalistelee. niitä kansia yhteen heidän kanssaan. Sitten kun mies 4 sek päästä pyytää lopettamaan, lisäät vaan volyymia ja kiljut että mitäs siinä valitat, nyt leikitään!!!!

Vierailija
71/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tavallaan vastarintaa miehen taholta. Tekee noin, ettei hänen tarvitsisi enää jatkossa osallistua.

Vierailija
72/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Joka kerta ku himma alkaa laitat oeltoeit päähäsi ja otat isoimmat kattilankannet ja menet mylvimään ja kalistelee. niitä kansia yhteen heidän kanssaan. Sitten kun mies 4 sek päästä pyytää lopettamaan, lisäät vaan volyymia ja kiljut että mitäs siinä valitat, nyt leikitään!!!!

Just noin, anna maistaa omaa lääkettään!

Tässä vaan se vaara, että itse joudut syytetyksi, mutta kannattaa kokeilla.

Vierailija
73/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ihan noin kamalaa, mutta tutulta kuulostaa.

Vierailija
74/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jalkapallo ja frisbee-kiekko. Esittele ne ensin lapsille ja innosta heitä: "Isä lähtee teidän kanssa ulos pelaamaan! Kivaa!" Sitten kun mies tulee, ulos vaan pelaamaan. Voit aina sopivassa välissä muistuttaa, että sisällä ei voi riehua.

Vierailija
75/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tehtäväsi on opettaa miestäsi leikkimään! - Sinun pitää myös lopettaa tuo ikuinen marttyyriäitimeininki ja laittaa mies kokkaamaan, pyykkäämään ja siivoamaan. - Se on _sinun_ tehtäväsi.

:D :D :D  No ei todellakaan ole ap:n tehtävä opettaa miestään leikkimään.

Kyllä on. Lasten kanssa leikkiminen on vanhempien yhteinen velvollisuus.

Vierailija
76/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, osaatko itse leikkiä lasten kanssa? Sinun on leikittävä miehen nähden normaalisti eli teette juttuja ja sinä puhut lapsille opettaen heitä sanoittamaan asioita ja tunteita. Ole topakka ja keskeytä riehuleikit ja ala itse leikkiä keskittyneesti kutsuen lapset mukaan. Sinun tehtäväsi on opettaa miestäsi leikkimään! - Sinun pitää myös lopettaa tuo ikuinen marttyyriäitimeininki ja laittaa mies kokkaamaan, pyykkäämään ja siivoamaan. - Se on _sinun_ tehtäväsi.

Miksi miehen käytös olisi aloittajan vastuulla? Mies on aikuinen ja vastaa itse tekemisistään. Jos aikuinen mies ei osaa viettää aikaa omien lastensa kanssa, hän toki silloin hakee itse siihen apua. Aloittajan tehtävä ei ole opettaa aikuiselle miehelle yhtään mitään.

Vierailija
77/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilta vaaditaan toki paljon ja kaikenlaista, mutta tuskin kukaan sentään noin pöljä on, että kokisi tehtäväkseen jopa miehen opettamisen leikkimään.

Vierailija
78/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat tekevät tätä, kun tulevat "auttamaan" lasten kanssa. Anoppi pitää mua tiukkapipoisena äitinä, kun olen asiasta yrittänyt muutaman kerran nätisti huomauttaa. Kovalla vaivalla olen yrittänyt lapsille opettaa, että sisällä ei riehuta. Ja kyllä ulkona ja HopLopeissa yms. riehutaan, mutta kotona meinaa pää räjähtää, kun koko ajan sattuu ja hirveä meteli ja meininki.

Vierailija
79/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selitä miehellesi kerran miten lasten vireystaso toimii. Esim nukkumaanmenon touhut valmistavat lasta vireystason laskuun ja helpompaan nukahtamiseen. Toisaalta kun lähdetään ulkoilemaan on oikein hyvä tilauisus kannustaa lapsia kprkeampaan vireystasoon. Eli kehu että mies on taitava nostamaan lasten vireystasoa ja jatkossa saa varmaan purettua hienosti lasten energiaa ulkona tuolla toiminnallaan.

Sitten kun mies tulee seuraavan kerran riehumaan lasten kanssa kun olet esim laittamassa heitä nukkumaan niin huomautat vaan neutraalisti jaa iskä haluaakin näemmä leikkiä vielä teidän kanssa ja laittaa teidät nukkumaan. Nappaa ulkovaatteet ja lähde kävelylle. Tarvittaessa huikkaa lähtiessäsi että xlle vielä vaipanvaihto ja korviketta 2 dl ennen nukahtamista. Ekalla kerralla käy vaikka 15-30 min lenkki ja sitten kotiin.

Jos ei mies opi näistä niin soita anopille jos olet väleissä ja pyydä vaikka anoppi kanssasi shoppailemaan lauantaina. Jätät lapset miehen vastuulle ja voit lähtiessä kertoa että tiedät ettei anoppi ole kotona joten sinne ei kannata lähteä lapsi hoidatuttamaan. Kerrot milellään etukäteen anopille että silloin tarkoitus opettaa miestä olemaan lasten kanssa muutnkin kuin riehumalla ja sovitte että anoppi ei vastaa miehen puheluihin kyseisen shoppailureissun aikana tai jos vastaa niin kertoo ettei pysty tulla avuksi kun on jo muuta sovittua jne. Ja miehelle voi jättää halutessaan hoitoohjeen miten itse tekisi mutta pääasia että lapset saa ruokaa kello 10 ja 13 ja vaipat vaihdetaan ja x laitetaan päikkäreille kello 13.30. Jos et uskalla jättää molempia puoleksi päiväksi miehelle niin ota vauva mukaan mutta jätä isompi jonka hoidon mies opettelee näin itsenäisesti.

Eli kun mies on pakosti oppinut hoitamaan lapsia enemmän niin toivottavasti oppii tunnistamaan paremmin lasten mielialoja ja oppii muitakin tapoja viettää lasten kanssa kuin riehuminen.

Vierailija
80/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä enemmän olisi huolissani tuosta, että mies yhdistää pelon ja aggressiivisuuden leikkiin, kuin siitä että villitsee lapsen.

Siinä kun nyt vaan on aika iso ero mennä esimerkiksi pomppimaan sänkyyn lapsen kanssa kuin heittää tämän viereen pallo täysillä ja huutaa DODGEBALL, tai jopa siihen lapseen niin että lapsella pelottaa. Lapsi on 2v, ei 12v, ja sen vuoksi minäkin yhdyn siihen että tuo on väkivaltaa, samoin kuin leikisti piiskaus, ja te tarvitsette ulkopuolista apua.

Mä katsoin kerran dokkarin, jossa miehen väkivaltaisuus (joka johti arvaatte varmaan mihin tragediaan) alkoi noin. Siinä oli haastateltu lapsen isovanhempia, jotka ihmettelivät miehen tapaa riepotella lasta leikissä juuri noin aluksi. Kun lapsi kasvoi, niin mies alkoi "leikisti" tönimään ja nauroi kun lapsi kaatui. Lapsi säikähti mutta alkoi myös nauramaan. Siinä näytettiin perhevideoitakin kuinka mies käsitteli lasta leikissä, ja aivan 1-2-vuotiasta leikitti tosi fyysisesti rajusti, mutta kukaan ei puuttunut kun se oli vain "leikkiä". Lopulta isovanhemmat sanoivat suoraan, mutta ei siinä vaiheessa enää mikään auttanut. En viitsi siis enempää dokkarista kirjoittaa, ettei viesti poistu rajun aiheen vuoksi. Etsin sen dokkarin nimen, jos jollain kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan