Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa miehen tapaa leikkiä lasten kanssa!!!

Vierailija
01.02.2020 |

Meillä on 2v poika ja 6kk tyttö. Minä hoidan aina lapset ja kodin ja oikeastaan melkein kaiken tässä taloudessa. Mies tekee lapsista ihan hulluja riehujia eikä ymmärrä, etten kerta kaikkiaan jaksa sitä hirveää riehumista ja huutamista. Mies ei siis koskaan esim syötä lapsia, vaihda vaippaa, käytä pesulla, pue päälle jne ellen erikseen pyydä ja silloinkin tehdään nuristen. Olen henkisesti ihan poikki muutenkin ja äreä jatkuvasti ja mies sitten vielä lisää vettä myllyyn tekemällä näistä lapsista jotain vtun mielipuolia. Poika on todella vilkas ja villi tapaus. Ja varmasti mies on tähän käytöksellään osasyy.

Mies ei koskaan voi leikkiä leluilla nätisti heidän kanssaan vaan leikit on sellaisia, että riehutetaan ja juoksutetaan ja huudetaan koko ajan. Heitetään palloa kovaa lasta päin ja hohotetaan kovaa päälle. Jahdataan niin, että lapsi lopulta pelkää tai kaatuu ja satuttaa itsensä. Annetaan "piiskaa" paidalla kevyesti ja taas nauretaan kovaäänisesti päälle. Otetaan peitto pään päälle ja huudetaan HUHUU. Otetaan lapsi syliin ja heitetään jollain vtun heitolla sänkyyn. Poika kyllä yleensä nauraa katketakseen, mutta monesti selvästi pelästyy ja tulee äidin luo turvaan. Miksi tarvii olla noin helvetin rajuja leikkejä, oikein tekee tosta pojasta levottoman ja riehuvan riiviön. On alkanut vauvankin kanssa leikkimään tuollaisia huutoleikkejä. Tai jahtaa vauva sylissä poikaa ja huutaa kovaa.

Sitten mies vielä suuttuu, jos on jaksa kuunnella ja katsella tuollaista. Äskön oli tilanne, jossa mies heitti pehmeää palloa poikaa ja ikkunaa päin kovaa ja huusi aina päälle "DODGEBALL!!!!!!#!#!!€!€!" Tätä riehumista jatkui varmaan 10min ja mulla alkoi mennä hermo ja vedin peiton pään päälle ja hautauduin sohvalle. No sitten mies alkoi heittelemään minua päähän pallolla ja huutamaan entistä kovempaa. Lapsi alkoi riekkua päälläni ja molemmat olivat sitten lopulta päälläni mylvimässä. Menin saunaan kun halusin hetken hiljaisuutta mutta ei kun mies ja lapsihan sinne seuraavat huutamaan.

Mies sitten lopulta suuttui, kun hän ei saa leikkiä lasten kanssa ja kerrankin kun hän tekee lasten kanssa jotain niin ei saa tehdä. Ja lähti pojan kanssa äidilleen. Ja varmasti riehumaan. Hänen äitinsäkin on monta kertaa sanonut, ettei tolla tavalla voi leikkiä ja miksi pitää möykätä. Enhän mä nyt tarkoita ettei saa tehdä, mutta onko stna pakko huutaa ja mylviä ja riehua??? Leikkiä voi huutamattakin. Vtuttaa kun mies ei osaa olla isä joka asettaa rajoja, vaan on pahempi kakara kuin kumpikaan lapsistaan ja opettaa heille kaikki pahat ja että riehutaan vaan.

Itsehän olen mieheni valinnut, mutta voi kun olisin tiennyt millainen on lasten kanssa leikkiessä. En jaksa tollaista hirveää riekkumista kun muutenkin on univajeen ja oman ajan puuttumisen takia pinna kireällä jatkuvasti.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Kerro nyt ap vielä mikä teidän taloudellinen ym. vastuunjako on ennen kuin alat täällä määkiä.

Jos leikit ovat liian rajuja, on oikein puuttua niihin. Mutta naisten ja miesten käsitys turvallisesta leikistä on eri. Et voi automaattisesti sanoa olevasi täysin oikeassa kaikessa. Tutkitusti lapsille on hyväksi fyysinen leikki, mutta rajansa tietysti kaikessa. Ymmärtäisin sinua enemmän, jos vaikuttaisit fiksummalta ihmiseltä aloituksesi perusteella.

Toivottavasti mies ymmärtää elättää perhettään. Sitä varmaan tarkoitit vastenmielisellä tekstilläsi?

Jos isä pelottaa lastaan toistuvasti, niin isällä on päässä vikaa. Tunnistat varmaan tilanteen.

ohis

Vierailija
42/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärikeino: ehdota miehelle että perhetyöntekijä tulisi seuraamaan leikkejä, ja sanomaan ovatko ne ok vai eivät. Jos mies ei suostu, niin varmaan itsekin tajuaa etteivät ole ok.

Toki voi olla että selitit vähän liioitellen noita juttuja, mutta minulle tuli vaikutelma että miehesi on väkivaltainen (henkisesti ja fyysisesti) leikin varjolla. Lapsihan on vasta 2-vuotias, ei edes leikki-ikäinen vaan suojaa, ennakoitavuutta ja turvallisuutta vaativa taapero.

Sinähän voit tehdä myös lasun teistä, jos luotto omaan vanhemmuuteen on hyvä ja kestät sen että perhetyöntekijä tulee ihan oikeasti sitten arvioimaan ja opastamaan miehen vuorovaikutusta lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä mies? Kolme lastahan sinulla on.

Vierailija
44/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on valitettavasti vähän samalainen... Ei hirveästi muuten tee mitään, mutta leikkii tosi rajuja leikkejä lapsen kanssa. Yleensä leikit päättyy itkuun, kun jotain sattuu vahingossa. Asutaan myös kerrostalossa, joten kiva naapureille kun järkyttävä älämölö kuuluu meiltä. Lapsi siltikin rakastaa näitä leikkejä ja oikein hakeutuu isin luo ja pyytää leikkimään näitä kiusausleikkejä...

Niin no tottakai se lapsi vaikka ryypäisi isänsä kanssa, koska lapsi kaipaa isänsä seuraa ja ihailee häntä. Se, mikä on hyväksi lapselle onkin sitten toinen asia.

Vierailija
45/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon kun liitetään sellainen, että ensin riehutettuaan lapset aivan ylikierroksille, mies karjaisee, että "rauhoittukaa, nyt loppu, ei riehuta nyt!" Niin että se leikki loppuu ihan yhtäkkiä. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä joidenkin miesten ajatusmaailmaa.

Tuo kuulostaa todella tutulta, olen todistanut samanlaisia tilanteita omassa lähipiirissäni. Esimerkiksi muuan sukulainen opetti lapsensa "ampumaan" ihmisiä kumilenkeillä, oikein yllytti lasta siihen. Lapsi tietysti innostui tästä ja olisi jatkanut tätä vaikka kuinka kauan. Itse ärsyynnyin kyseiseen toimintaan ja sanoin, että minua päin ette niitä heittele. Tässä vaiheessa lapsen isä käski lasta lopettamaan ja hermostui lapselle vähän, kun lapsi olisi vain jatkanut ja jatkanut. En ymmärrä ollenkaan, miksi ko. mies opettaa lapselle moisia temppuja alun perinkään. Toimintaan kannustaminen ja hetken päästä kieltäminen on niin epäloogista toimintaa vanhemmalta kuin vain olla ja voi. 

Vierailija
46/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en AP haluaisi huolestuttaa, mutta tuolla tavalla joillain alkaa väkivalta omaa lasta kohtaan. Sun mies heittää palloa - kovaa - lapsen lähelle aikomuksena saada lapsi pelästymään. Hän myös "piiskaa" lasta paidalla ja ajattaa lasta huutaen niin kovaa että lapsi alkaa pelkäämään. Mies on myös heittänyt sinua pallolla päähän, kun et ole elehtinyt hänen mielensä mukaan.

Tuo kaikki saattaa indikoida myös tulevaa väkivaltaisuutta lapsen kasvaessa. Hänhän on jo siis nyt väkivaltainen, kun kunnolla mietit asiaa. Se että hän leikkii samalla kun käyttäytyy rajusti lasta kohtaan ei suinkaan kerro siitä että hän ei ymmärtäisi miten leikitään, vaan siitä että hän purkaa omaa aggressiotaan lasta kohtaan noilla leikeillä.

Vierailija
47/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin kirjoittamani. Mies on aivan samanlainen. Lapset jo 4 ja 5.

Lisäksi noista leikeistä tulee ihan hirveä sotku! Nykyään kun on viitteitä kauhuleikeistä pakenen salille, huikkaan lähtiessä että siivotkaa jälkenne. Usein siivoavat edes pahimmat (noissa siis tuoleja kaatuu, peittoja ja vilttejä on lattialla, matot rytyssä, kissa piilossa, tyynyjä ties missä..)

Mies tekee tätä myös sukulaisteni lapsille ja heidän kotonaan. Jotenkin hävettää sanoa miehelle muiden kuullen, että rauhoittuisi. Lapset kyllä tykkäävät miehestä, omat ja muiden.

Vierailija
48/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en AP haluaisi huolestuttaa, mutta tuolla tavalla joillain alkaa väkivalta omaa lasta kohtaan. Sun mies heittää palloa - kovaa - lapsen lähelle aikomuksena saada lapsi pelästymään. Hän myös "piiskaa" lasta paidalla ja ajattaa lasta huutaen niin kovaa että lapsi alkaa pelkäämään. Mies on myös heittänyt sinua pallolla päähän, kun et ole elehtinyt hänen mielensä mukaan.

Tuo kaikki saattaa indikoida myös tulevaa väkivaltaisuutta lapsen kasvaessa. Hänhän on jo siis nyt väkivaltainen, kun kunnolla mietit asiaa. Se että hän leikkii samalla kun käyttäytyy rajusti lasta kohtaan ei suinkaan kerro siitä että hän ei ymmärtäisi miten leikitään, vaan siitä että hän purkaa omaa aggressiotaan lasta kohtaan noilla leikeillä.

Juuri siksi olisikin syytä tehdä lasu miehestä. On huolestuttavaa, jos mies haluaa opettaa lapselle, että perheväkivalta kuten piiskaaminen on joku vitsi.

Vierailija
49/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi olisikin syytä tehdä lasu miehestä. On huolestuttavaa, jos mies haluaa opettaa lapselle, että perheväkivalta kuten piiskaaminen on joku vitsi.

Onhan ap:n mies epäkypsä, mutta tuskin hän sentään on alaikäinen.

Vierailija
50/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon kun liitetään sellainen, että ensin riehutettuaan lapset aivan ylikierroksille, mies karjaisee, että "rauhoittukaa, nyt loppu, ei riehuta nyt!" Niin että se leikki loppuu ihan yhtäkkiä. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä joidenkin miesten ajatusmaailmaa.

Tuo kuulostaa todella tutulta, olen todistanut samanlaisia tilanteita omassa lähipiirissäni. Esimerkiksi muuan sukulainen opetti lapsensa "ampumaan" ihmisiä kumilenkeillä, oikein yllytti lasta siihen. Lapsi tietysti innostui tästä ja olisi jatkanut tätä vaikka kuinka kauan. Itse ärsyynnyin kyseiseen toimintaan ja sanoin, että minua päin ette niitä heittele. Tässä vaiheessa lapsen isä käski lasta lopettamaan ja hermostui lapselle vähän, kun lapsi olisi vain jatkanut ja jatkanut. En ymmärrä ollenkaan, miksi ko. mies opettaa lapselle moisia temppuja alun perinkään. Toimintaan kannustaminen ja hetken päästä kieltäminen on niin epäloogista toimintaa vanhemmalta kuin vain olla ja voi. 

Onkohan meillä sukulaisesi tuttavana? Siellä perheen mies opetti lapsen ampumaan kumilenkkejä ja se oli olevinaan hauska leikki. Olin juuri istunut kahvipöytään, kun lapsi ampui minua ja sanoin, että noin ei tehdä. Jos toistat tuon, niin minä lähden. Lapsi toisti ampumisen, isänsä nauroi ja minä nousin pöydästä, kiitin tarjoilusta ja vierailusta ja lähdin eteiseen. Lapsi katsoi minua suu auki ja isänsä ihmetteli, että sinäkö nyt leikistä suutuit. Vastasin, etten suuttunut mistään, mutta minulla on tapana pitää lupaukseni. Lupasin lähteä, jos minua ammutaan kumilenksuilla ja todellakin nyt lähden. Perheen äiti pyyteli anteeksi ja pyysi jäämään, mutta minä totesin, että joskus toiste sitten, kun saatte lapselle hankittua ampuma-aseluvan.

Vierailija
51/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt tiedä onko kyseessä mikään alkava väkivalta.  Meillä mies siis leikittää tuolla tavoin muiden lapsia (yhteisiä ei ole) eikä siinä mun mielestäni ole mitään muuta kuin että se on aivan helkkarin ärsyttävää ja ajattelematonta. Usein sitten jotain meneekin rikki tai tulee muuta harmia.

Toki jonkun kohdalla voi olla kyse piiloaggressiivisuudestakin, mutta en nyt vetäisi yhtäläisyysmerkkejä.

Vierailija
52/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Jossain aloituksessa pienen vauvan äiti kertoi sukulaisestaan, joka leikkii vauvan kanssa lasta pelottavia leikkejä, esim. menee hyppimään ja tanssimaan vauvan eteen. Sama sukulainen myös saattoi napata yllättäen vauvan tämän äidin sylinsä, ja jotain riuhtomista ja tempomistakin siihen saattoi liittyä. Monien tilanteiden jälkeen lapsi oli säikähtänyt ja itkuinen. Tämä äiti kyseli, miten voisi puuttua asiaan loukkaamatta sukulaista. Minä vastasin, että vauvan äitinä sinä asetat rajat ja voit sanoa asiasta suoraan tai olla kutsumatta kyseistä ihmistä kotiisi. Kysyin vielä, että miksi hän sallii sallii lapsensa henkisen ja fyysisen pahoinpitelyn? Kyseinen ap taisi järkyttyä viestistäni kovasti, koska kiirehti sanomaan, että ei kai nyt sentään pahoinpitelystä ole kyse. Mutta miksipä ei olisi? Jos aikuinen pelottelee lasta tai laiminlyö lapsen turvallisuuden, mielestäni silloin kyseessä on henkinen ja ehkä jopa fyysinen pahoinpitely. 

Täällä on ollut ketjuja myös rajattomista pellemiehistä. Nuo miehet ovat aviomiehiä, perheenisiä tai sukulaismiehiä, jotka kiusaavat ja härnäävät lähipiirinsä hermoromahduksen partaalle. Kyse on muka huumorista ja leikistä, joka pahimmillaan kohdistuu lapsiin ja jatkuu jopa vuosien ajan. Moni on kertonut isänsä käyttäytyneen noin, ja seurauksena on kylmät ja luonnottomat välit aikuisena. Mielestäni tässä aloituksessa on jotain samaa. 

Vierailija
53/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh miten Typeriä mies-lapsia teillä on. Voisin neuvoa mutta turhaa se olisi. Tuollaiset ei koskaan opi. Onnea vaan...

Vierailija
54/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä sukulaisesi tuttavana? Siellä perheen mies opetti lapsen ampumaan kumilenkkejä ja se oli olevinaan hauska leikki. Olin juuri istunut kahvipöytään, kun lapsi ampui minua ja sanoin, että noin ei tehdä. Jos toistat tuon, niin minä lähden. Lapsi toisti ampumisen, isänsä nauroi ja minä nousin pöydästä, kiitin tarjoilusta ja vierailusta ja lähdin eteiseen. Lapsi katsoi minua suu auki ja isänsä ihmetteli, että sinäkö nyt leikistä suutuit. Vastasin, etten suuttunut mistään, mutta minulla on tapana pitää lupaukseni. Lupasin lähteä, jos minua ammutaan kumilenksuilla ja todellakin nyt lähden. Perheen äiti pyyteli anteeksi ja pyysi jäämään, mutta minä totesin, että joskus toiste sitten, kun saatte lapselle hankittua ampuma-aseluvan.

Jaa-a, en tiedä. Onhan se mahdollista. :D

Vierailija
55/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet lapset ovat energisiä. Kun saavat purkaa sitä osaavat keskittyäkin. Koulussahan tätä hyödynnetään (juoskaa välitunnilla, sitten istutaan ja keskitytään). Jos äiti on väsynyt ja vähäenerginen pitääkö muun perheen olla samanlaisia vai olisko kiva jos kotona olisi iloa ja energiaakin?

Äitien tapa olla lasten kanssa se oikea? Jepjep.

Niin kauan kun isä ei ole hoitamassa lapsien rauhottumisia noista hepuleista eikä piittaa siitä, että lapset stressaantuvat kun joutuvat säikkymään omaa isäänsä -kyllä, äidin tapa on oikea.

Jos isä kantaa vastuun riehumisista hoitamalla lapset yliaktiivisuuden hetkinä kun ei osata rauhoittua tai keskittyä, ja huomioi äidin väsymyksen tiiminä niin sitten tuskin uupunutta äitiäkään häiritsisi. Ihania tollaset empatiakyvyytömät täällä huutelemassa asioista joista ei selkeästi mitään tiedä.

Vierailija
56/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet lastesi isän valinnut. Eikä vain kerran vaan vielä toisenkin kerran. Vihaatko lapsiasi?

Kerropas missä asutte, aloituksen perusteella lasu olis paikallaan.

Vierailija
57/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teidän täytyy hakea Duudsonit tuli taloon -sarjaan. Siellä on ollut monia vastaavanlaisia perheitä.

Vierailija
58/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä oman elämänsä wanna be duudsoneita, pitää häröillä päättömästi menemään ja mitä isompi meteli, sitä parempi. Ja äitiä tietysti mitätöidään 6-0.

Missä aivopesuohjelmassa sinut on kasvatettu ajattelemaan, että jos joku toteuttaa omaa leikkimistapaansa, se on suunniteltu mitätöimään äitiä? On aika minäkeskeinen maailmankatsomus jos luulee että kaikki toisten toiminta on suunnattu juuri sinulle. Kannattaisiko ehkä hakea vähän apua tuohon esinarsismiin?

Luepa aloitus uudestaan ja kysy sitten uudestaan jos vielä jää kysymysmerkkejä. Taidat itse olla esinarsisti, mitä se sitten tarkoittaakaan..

Vierailija
59/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, koomista luettavaa... vaikka tiedän varsin hyvin, että taaperon ja vauvan äiti elää ihan omassa suojatussa elämässään, jota en suinkaan väheksy. Ymmärrän siis molempia.

Yhdessä asiassa olen kuitenkin kanssasi eri mieltä: "rajojen asettaminen". Ole tarkkana siinä, ettet "ammu kärpästä tykillä"... ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Poika voi olla villi aggressiivisuutesi takia, ei leikkien takia. Leikit ehkä päinvastoin rentouttavat häntä, ja tuovat iloa hänen elämäänsä. Vauvaa ei tietenkään voi miten tahansa mätkiä, niskat ehkä kärsii. Relaa kato... Miehen tulisi ottaa toiveesi huomioon, mutta ellei hän osaa muuta kuin vauhdikasta tai "ADHD:tä" niin sille ei mitään voi. Lapset oppii itse säätelemään, mikä heille sopii.

Vierailija
60/102 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei ole haittaa kuin siitä, jos teidän välille muodostuu jännitettä. Lapset voi saada viestin, että fyysisessä hauskanpidossa on jotain väärää. Jos se saa äidin aina vihaiseksi? Varo, ettet hoida tilannetta lasten kautta, koska tuo on sinun ja miehen välinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi