Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kanssa-asujien rasittavat äänet (valitusvirsi)

Vierailija
31.01.2020 |

Sallikaa minun tämän kerran valittaa oikein olan takaa. Ymmärrän, että ongelma on lähinnä omassa päässäni. Valituksen kohteena on yksi kämppiksistäni, joka

-maiskuttaa ruokaa suu auki niin, että minulle tulee välillä fyysisesti paha olo. Eilenkin oikein RYYSTI ja mässytti spagettia, jolloin päätin itse syödä vasta myöhemmin. Hei kamoon, larppaatko jotain nälkään kuolevaa suohirviötä.

-hörppii kahvia ryystäen nestettä pinnalta pikaisesti ja sen jälkeen äänekkäästi ähkäisten, uudelleen ja uudelleen, kolauttaen kupin samalla pöytään välissä. Harvalle ihmiselle suosittelisin kahvin juomista pillillä, mutta hän olkoon poikkeus.

-huokailee kovaan ääneen, koko ajan ja jatkuvasti. "phUUUUUHHHHhhh". Tämä on niin rasittava maneeri, että sitä on vaikea olla muidenkaan huomaamatta.

-etenkin kenkiä riisuessaan pitää sellaista ähinää ja puhinaa, että meinasin jo yksi päivä soittaa ambulanssin kun pelkäsin sairaskohtausta. "ddÖÖyyhh ddÖÖyyh Döhhh" "PhuuuhhhhHHHhh"

-leikkii portaissa norsua. Mietin välilllä, hyppeleekö hän yhdellä jalalla portaat kun siihen herää muut öisinkin. (tästä on sanottu hänelle, samoin kuin astianpesukoneen äänekkäästä täyttämisestä silloin kun muut nukkuvat)

-röyhtäilee vähän väliä

-on moottorisahakuorsaaja

Tähän voisin valittaa myös paljon muuta tämän ikisinkun käytöksestä, mutta jääköön nyt tähän äänimaailma-vaikerrukseen tällä kertaa.

Saa avautua!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/41 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla äänekkäitä kumppaneita tms?

Vierailija
24/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö näkkäriä, hapankorppuja, sipsejä ja muroja: GRRROUH GRRROUH GRRROUH. Ääni tulee jostain nenäonteloista ja ottaa kaikua kallosta, tai jotain muuta mystistä, ja hampaat puree yhteen ainakin seitsemän kertaa sekunnissa. Luulin, että on taatusti ainut ihminen maanpäällä, joka saa tuollaisen äänen aikaiseksi syödessään, kunnes kerran kuulin kun siskonsa söi ruissipsejä. 😲

Vierailija
25/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm, hygieniapassi. Tuo todiste siitä, että tiedät, miten asioita pitäisi tehdä, mutta et vaan viitsi. Ap, koita kestää tai yritä löytää toinen soluasunto, joka ei kylläkään takaa yhtään parempaa kämppistä...

Vierailija
26/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole kovin pahoja kokemuksia muuten paitsi se MÄSSYTYS mikä kuuluu aina kun isäni syö (syö suu auki joten tähän yhdistyy myös miellyttävä visuaalinen kokemus). Erityisesti se banaanin syöminen.... Nyt omillaan asuessa sitä ei tarvitse onneksi kestää paitsi silloin kun menen käymään :D

Vierailija
27/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa kirjoitti:

Jumankekka, ootko ottanu mun ukon kämppikseksi? KAIKKI tuntomerkit täsmää!  😁

Tavat täsmää mun "parempaan" puoliskoon, mutta hän ei ryystä. Muuten vain ihmeellisiä turhia ääniä päästelee ja aina kauhea kolina ja ryske kun tekee jtn. Minä tykkään hoitaa meillä tiskit, kun aina pelkään hampaat irvessä että mikä astia hajoaa seuraavaksi kun emäntä on turhan kovakourainen niitä pestessä ( emme omista astianpesukonetta). Tähän mennessä hajonnut pari viinilasia, pari lautasta ja pari norm.lasia....

Vierailija
28/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hän ääntä silloinkin, kun ei ole muita?

Anoppini, lankoni ja isäni ovat kuvatunlaisia ääntelijöitä, joiden pitää koko ajan pitää jotakin ääntä, jolla hallitsevat tilaa ja vievät toisilta rauhan. He eivät kestä sitä, että heitä ei huomata tai että joku saa keskityttyä johonkin muuhun kuin heidän ääntelyynsä. Anoppi esim oli kerran lapsille mustasukkainen, kun nämä katsoivat jotain lastenelokuvaa telkkarista. Teki varrasleivästä voileipiä itselleen ja meni sohvalle lasten viereen rouskuttamaan ja ähkimään, etteivät nämä kuulleet elokuvasta mitään. Lankoni pitää jatkuvaa röhkinää, kurkunselvittelyä, tuhinaa ja ähinää, paiskoo kaapinovia, hakkaa kantapäitä lattiaan, tulee kylkeen kiinni syömään suu auki karkkia. Isäni myös kulkee toisten perässä ähkien ja mutisten, tahallaan ryystää, huutoaivastaa, hinkuu hengästyneenä jopa autoa ajaessaan jne. Tuon veden juomisen kuvauksen tunnista näiltä kaikilta kolmelta.

Mutta annas olla, kun anoppi, lanko tai isä luulee olevansa talossa yksin. Silloin ei kuulu mitään. Me aikoinaan naurettiin miehen kanssa tyynyyn, kun oltiin anopin luona yötä ilman että tämä tiesi. Oltiin tuotu ulkovaatteetkin vierashuoneeseen ja oltiin siellä aamulla hiljaa. Anopin aamutoimista ei kuulunut ei siis mitään. Vasta kun nousimme tervehtimään häntä, hän rupesi taas pitämään tuota järjetöntä ääntelyä.

Samoin olen joskus seurannut, kun lanko tulee samaan bussiin kanssani eikä huomaa minua. Istuu ihan hiljaa puhelintaan tuijottaen. Kun huomaa minut, alkaa rykiminen ja mässytys.

Isästä samanlaisia kokemuksia. Katselee hiljaa yksinään telkkaria, juo hiljaa teetä. Kun huomaa minun vilahtavan oviaukossa, alkaa ryystäminen.

Hullujahan nämä ovat.

Vierailija
29/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari, ainahan joku saattaa mässyttää tai ähistä,normaalisti mutta nämä teidän ähisijät ovat kyllä jollakin tapaa sairaita. En pystyisi olemaan päivääkään näiden kanssa tai edes naapurissa. 

Vierailija
30/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako myös palasokurin hampaiden väliin ja nauttii sitten kaffen tasetilta ryystäen?

Vierailija
31/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vastauksista, palautatte uskoni ihmisyyteen.

Joku tuolla mainitsi banaanin: HYI HITTO. Sitä kun joku (eli toinen kämppis) mässyttää suu auki lotisten, niin inhon väreet vaan aaltoilee kuulijoiden korvissa. Hyh

Vierailija kirjoitti:

Laittaako myös palasokurin hampaiden väliin ja nauttii sitten kaffen tasetilta ryystäen?

Ei sentään :D

-alkuperäinen tuskailija

Vierailija
32/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini, lankoni ja isäni ovat kuvatunlaisia ääntelijöitä, joiden pitää koko ajan pitää jotakin ääntä, jolla hallitsevat tilaa ja vievät toisilta rauhan. He eivät kestä sitä, että heitä ei huomata tai että joku saa keskityttyä johonkin muuhun kuin heidän ääntelyynsä. Anoppi esim oli kerran lapsille mustasukkainen, kun nämä katsoivat jotain lastenelokuvaa telkkarista. Teki varrasleivästä voileipiä itselleen ja meni sohvalle lasten viereen rouskuttamaan ja ähkimään, etteivät nämä kuulleet elokuvasta mitään. Lankoni pitää jatkuvaa röhkinää, kurkunselvittelyä, tuhinaa ja ähinää, paiskoo kaapinovia, hakkaa kantapäitä lattiaan, tulee kylkeen kiinni syömään suu auki karkkia. Isäni myös kulkee toisten perässä ähkien ja mutisten, tahallaan ryystää, huutoaivastaa, hinkuu hengästyneenä jopa autoa ajaessaan jne. Tuon veden juomisen kuvauksen tunnista näiltä kaikilta kolmelta.

Mutta annas olla, kun anoppi, lanko tai isä luulee olevansa talossa yksin. Silloin ei kuulu mitään. Me aikoinaan naurettiin miehen kanssa tyynyyn, kun oltiin anopin luona yötä ilman että tämä tiesi. Oltiin tuotu ulkovaatteetkin vierashuoneeseen ja oltiin siellä aamulla hiljaa. Anopin aamutoimista ei kuulunut ei siis mitään. Vasta kun nousimme tervehtimään häntä, hän rupesi taas pitämään tuota järjetöntä ääntelyä.

Samoin olen joskus seurannut, kun lanko tulee samaan bussiin kanssani eikä huomaa minua. Istuu ihan hiljaa puhelintaan tuijottaen. Kun huomaa minut, alkaa rykiminen ja mässytys.

Isästä samanlaisia kokemuksia. Katselee hiljaa yksinään telkkaria, juo hiljaa teetä. Kun huomaa minun vilahtavan oviaukossa, alkaa ryystäminen.

Hullujahan nämä ovat.

Ei hitto kuinka sairasta porukkaa...tässä maassa on kyllä monenlaisia hulluja.

Vierailija
33/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kokemuksia:

- työkaveri, joka syö työpisteellä aamupalaksi ja/tai välipalaksi jogurttia: nuoleskelee purkista viimeisetkin pisarat, ääni on jotakin tyyliin: mlämmm mlääm mlääämm slurps, ja jatkuu aika pitkään

- työkaveri, joka juo kahvin näin: hööörpss AHHHHH -> kuppi pöydälle hetkeksi, kunnes uusi hööörpss AHHHH - jatkuu kunnes kahvi juotu

- työkaveri, joka haukottelee ahhhhhhhhhhhhuuuuuuuhahhhhhhh niin, että koko avokonttori VARMASTI kuulee

- läheiseni, jonka ilmeinen tarkoitus on, että hänen röyhtäyksensä kuuluu varmasti kaikille paikalla olijoille: röyhtäys -> yritys pakotetusti röyhtäistä vielä uudelleen -> kuulostaa kuin olisi aikeissa oksentaa -> "UHHUH kun röyhtäyttää" -> tämä monta, monta kertaa peräjälkeen 

- läheiseni, joka haukottelee täten: lähes huutoäänellä "OHHOOHHOOOHOOOH kun haukotuttaa" - tätä säikähtää joka hemmetin kerta väkisinkin

Tällaisia. 

Vierailija
34/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moums-mmumms-gnuh-moums-mmumms-gnuh!

Vierailija
35/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niitä suuhengittäjiä.

Vierailija
36/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, tuo tyyppi on äänimaailmaltaan kuin nälkäinen saukko joka ryystää ja maiskuttaa märkiä silakoita suoraan ämpäristä. Vettä perään ja öhinää päälle.

Ai saakeli, nauratti tämä kuvaus niin että meinasi mennä aamukahvi väärään kurkkuun. :D

Mun puolisolla on kanssa outoja ääntelytapoja, mutta ei onneksi niin pahoja kuin tässä ketjussa kerrotut. Hänellä oli mm. aiemmin tapana huutohaukotella, kunnes sain nätisti sanottua, että pitää todella kovaa ääntä. Niin kovaa, että minä, koiramme ja taatusti seinänaapurikin säikähtää. Sen jälkeen hän on osannut hillitä itseään. :D Hänellä on myös paha tapa kolistella kaapinovia yms. En ymmärrä, miksi kaikki ovet pitää aina paiskoa kiinni niin, että koko talo tärisee. Tiskaamisesta en edes aloita. Noista asioista en kuitenkaan jaksa marmattaa enää, ei siitä ole mitään hyötyä.

Vierailija
37/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttua on tuo äänillä tilaa itselleen vaativat, ainakin yksi narsistisukulainen tekee tuota: rykii kurkkuaan ihan jatkuvasti suureen ääneen, huokailee marttyyrimaisesti suureen ääneen elämänsä raskautta/raskasta seuraa(vaikka itse on juuri tätä muille kyllä)jne. Uhallaan kolistelee kovaa, jos muut vielä nukkuvat, jos itse nukkuisi kun muut hereillä, pitää olla k*usi sukassa hipihiljaa jne. Telkkarit/radiot huutavat yleensä lähes täysillä. Henkistä väkivaltaa voi hararstaa äänimaailmaansa pakottamallakin.

Vierailija
38/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullujahan nämä ovat.

Ei saatana mitä meininkiä!!! :o

Vierailija
39/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko työkaverini kanssa? Välillä pitää vaihtaa huonetta, se ähinä, puhina ja puuskutus on VÄSYTTÄVÄÄ. Välillä päivittelee jotain "oi oi" "ohhoh" "jopas taas", odottaen että kysytään "No mitäs"? Ja tästä seuraa monologeja milloin mistäkin ei-juuri-koskaan-niin-kiintoisasta...

Ei vaan stemmaa meidän energiat. Miten voi jollekin sanoa, että voisitko "olla vähemmän olemassa", kun pelkkä paikoillaan istuminen tuottaa sitä ääntä ja ähinää? Eihän tuollaisesta voi sanoa.

Vierailija
40/41 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? :D