Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt että olet psykopaatti?

Vierailija
31.01.2020 |

Kysymys otsikossa.

Joka sadas ihminen keskimäärin on,eli täältäkin täytyy löytyä.

Miksi olet alkanut epäilemään ko. asiaa? Onko se jotenkin todettu?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi olla luokituksia miten paha psykopaatti on, vaikka ykkös, kakkos ja kolmosluokitus. Olisin varmaan se psykopatian tyyppi 3 jos 1. olisi niistä pahin. 

Vierailija
42/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa rupesin epäilemään asiaa, kun huomasin lietsovani vihaa ympätiinsä.

Yritän parantaa tapani jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä kurk kusi auki. Tai valtimosi.

Vierailija
44/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt. Pidän toisaalta vähän hassuna, jos joku ei joskus ole.

Kiinnyn ihmisiin heikosti, enkä kaipaa ketään. Myös kuolleet ovat vain yhtä "poissa"kuin kuka tahansa, joka ei ole välittömästi läsnä=olemassa. Vielä nuorempana aikuisena jopa kuvittelin, että voisin tappaa ihmisen ilman omatunnon tuskia, ainoana pelkona kiinnijäämisen pelko. Nyt tiedän, etten olisi kykenevä tappoon kuin mahdollisessa pakkotilanteessa (itsepuolustus).

Olen myös huomannut, että monesti ajattelen olevani tai kykeneväni pahempiin tekoihin mitä itseasiassa olen tai mitä pystyisin tekemään, saati haluaisin tehdä. Lyhyt suhde psykopaatin kanssa opetti tästä paljon.

Eläydyn ja samaistunkin useimpiin, vaikka en tunnepuolella täysin ymmärräkään.

Tämä varmaan osaltaan vaikuttaa siihen, että en myöskään kuormitu muiden ongelmista, eivätkä ne vaikuta mielialaani.

En pyri hyötymään muista tai kohtele tarkoituksella huonosti, mutta en myöskään koe katumusta muiden kohtelusta.

Jotain häikkää tunnepuolella silti varmaan on. En sitten tiedä, että kompensoiko vahva oikeudenmukaisuus aidon empatian puutetta vai kokevatko tai sanoittavatko ihmiset ylipäätään empatian tunteen eri tavoin.

Noin ylipäätään empiirisen kokemukseni mukaan suomalaiset ovat pääsääntöisesti melko tunnekylmää porukkaa. Tiedä sitten johtuuko kasvatuksesta, geeneistä vai molemmista.

Vierailija
45/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa että olen. En ole kylläkään tehnyt elämässäni oikeastaan mitään "pahaa" satunnaista valehtelua ja totuuden peittelyä lukuunottamatta.

En kiusaa tai syrji ketään, mutta en ole oikein "liitoksissa" muihin henkisesti. Yleensä suhtaudun ihmisiin iloisesti ja luottavaisesti.

Minulla on turvallisia ja pitkiä ihmis-ja ystävyyssuhteita, joissa ei ole ollut ongelmia.

Minulla on ehkä liiankin hyvä itseluottamus, ja viihdyn omissa nahoissani. En silti koe että se olisi kenellekkään uhka =ei vaikuta muihin.

Suhtaudun asioihin rationaalisesti ja utilitaarisesti, mutta minulle ei ole tärkeää statussymboolit tai raha, ts en tavoittele niitä.

Voinko silti olla ns. High-functioning psykopaatti? Voinko saada sitä mitenkään itse selville vai kertooko psykologi jos menen kysymään?

Vierailija
46/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt monia muitakaan asioita.

Vierailija
47/47 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä