Oletko koskaan miettinyt että olet psykopaatti?
Kysymys otsikossa.
Joka sadas ihminen keskimäärin on,eli täältäkin täytyy löytyä.
Miksi olet alkanut epäilemään ko. asiaa? Onko se jotenkin todettu?
Kommentit (47)
Mun eka mieheni oli psykopaatti ja tämä oli ihan lääkärin diagnoosi. T. Ammattivalittaja
Mietin joskus; pelkään että ajan ihmisen päälle ainoastaan siitä syystä, että siitä voi joutua vankilaan. En tuntisi surua tai pelästyisi muuta kuin mahdollista rangaistusta. Mitä vanhempi ihminen, sitä vähemmän väliä.
Tunteettomuuteni ei kuitenkaan koske lapsia tai eläimiä, joten en kai ole kuitenkaan..
Joskus, koska tunne-elämäni on epätasaista. Mutta olen liian empaattinen psykopaatiksi.
EI mä olen mitetttiny että mä olen liiankin herkkä. Aivot menee stand by -asentooon. Suomessa ei voi olla herkkä koska tämä koko kulttuuuri perustuuu järjenkäyttöön vahvasti.
Enpä ole.
Koska tiedän että en ole psykopaatti ja vaikka en tunnekaan yhtää psykopaattia, enkä heidän tuntomerkkejäkään sen paremmin, niin tiedän että olen perusnormaali suomalainen perheenäiti.
En ole erityisen empaattinen, mutta en ole psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
EI mä olen mitetttiny että mä olen liiankin herkkä. Aivot menee stand by -asentooon. Suomessa ei voi olla herkkä koska tämä koko kulttuuuri perustuuu järjenkäyttöön vahvasti.
Parempi järjenkäyttö kuin tunteilu. Nykyisinkin reagoidaan liikaa tunteella, varsinkin somessa. Tunteiden hallintaa pitäisi opettaa jo koulussa.
Olen 14-vuotias huippuälykäs psykopaatti.
Kuten jo Tuntemattomassa sotilaassa todettiin: hulluutta ei määritellä itse, sen tekee ympäristö.
Ihminen on sympatiaa tunteva petoeläin, josta tulee kymmenien vuosien yltäkylläisyydessä ja hyvinvointivaltiossa paskahousu. Veren pitää lentää ja sperman haista väkisin.
Psykopatia ei ole mikään sairaus tai virhe vaan kognitiivinen toimintamalli.
Monesti. Mulla on kuitenkin tunteita miestä ja aikuista lasta kohtaan.
En ole miettinyt, enkä ole.
Minä en halua satuttaa muita ja suojelen heikompia. Olen siis empaattinen tyyppi.
Psykopaatti ja sosiopaatti pyrkivät valtaan keinoja kaihtamatta. Alistavat muita. Puhuvat pahaa ja mustamaalaavat. Satuttavat myös fyysisesti. Tuollaisella henkilöllä ei ole omatuntoa ja kokee muut ihmiset lähinnä hyödykkeinä. Ovat varsin taitavia saamaan kavereita. Itse kuitenkin pysyn heistä mahdollisimman kaukana.
Onko metsästäjä psykopaatti, kun ei tunne mitään katumusta kun tappaa metsästä eläimen, mutta samalla rakastaa metsästyskoiraansa?
Olen ajatellut, lisäksi olen tavallisen näköinen ja keski-ikäisenä naisena muutenkin muuttunut näkymättömäksi.
Suoraan sanottuna olen eläimiä kohtaan psykopaattinen siinä suhteessa, että en oikeasti tunne minkäänlaista empatiaa niitä kohtaan, ainakaan kotieläimiä. Ne on mulle kuin esineitä, en tietenkään tekisi mitään pahaa eläimille. Ja yhä enenemässä määrin myöskään toisia ihmisiä kohtaan. Nuorempana olin yliherkkä. Nyt en enää välitä juuri muista kuin omista lapsista, ja joistain harvoista muista ihmisistä. En edes pidä suurimmasta osasta ihmisistä.
En ole miettynyt. Miksi tuollaisia miettisin?
Olen miettinyt että aloituksesi on purppuran ja liilaan sekoitusta raiskaťaakseen violetin.
En ole ja en ole.