***ELOisat keskikesän suureen juhlaan (to-su)***
Kommentit (42)
Huomenta,
Täällä näyttää taivas synkeältä pitkästä aikaa. Oli vaikea saada illalla unta, kun ilma oli niin kuuma taas makuuhuoneessa eikä ikkunan avaaminenkaan auttanut.
Blääh yölläkin heräsin jossain vaiheessa supistuksiin ja tänään niitä on taas tullut eli tulee nyt varmasti enemmän kuin 10 päivässä :( Mitenköhän nekin saisi vielä loppumaan kun ei tämä nyt vielä saisi alkaa syntymään...Onneksi ei vielä havaittu säännöllistä kuviota. No menee sohvalla nyt sitten tämä päivä.
Taidanpa aloitella aamua katsomalla breakfast at tiffanys elokuvan loppuun mikä jäi eilen illalla kesken. Kun mä olen nyt innostunut elokuvista...Niihin jaksaa paremmin keskittyä nyt kun kirjoihin. Tuntuu varsinkin uuden kirjan aloittaminen aina vaikealta ennenkuin pääsee siihen sisään. Paitsi vauvaaiheiset kirjat yms menee kyllä ensilukemalta kaikki.
Meillä ei mitään kummempia juhannussuunnitelmia kun ollaan vaan kotosalla ja grillataan pihalla yms. Onneksi ei asuta keskustassa, tälleen äippälomalla ei ne lyhyet työmatkatkaan paljoa lämmittäisi...
Pia rv:lla 35
täällä on kanssa 1 jolla viimenen työpäivä!!!
ihanaa kun on pikkasen viileempää,mun piti eilen lähtee töistä aikasemmin kun tuli niin heikko olo vaikka kuinka joi,tänään meinaan tsemppaa ja tarjoo kakku kahveet :),koska ei tartte vähään aikaa mietii töitä! huhu helpotusta.
masu se vaan paisuu ja olo alkaa olee tukala,onneksi maanantaina on neuvola.
juhannus ollaan ihan kotona vaan,mutta muuten hyvää jussia kaikille :) lähen aamu toimille ja kauppaan..
k.h.p ja tärppi 30+4
Sateista täälläkin, hmm...hiukan kaksijakoiset tunnelmat. Ihanaa happirikasta ilmaa eikä tarvitse etsiä suojaa auringon porotukselta mutta ihanaa on myös herätä aamuaurinkoon =)
Pialle, toivotaan että supparit laantuvat ja palaavat sitten elokuussa. Mulla on vatsan pingottumista yhdistettynä hengästymiseen. Kolmas raskaus menossa mutta en vieläkään ole varma että ovatko nämä nyt niitä harjoitussuppareita vai mitä. Tod.näköisesti kun eivät kohdunsuuta ole avanneet.
Äitiyspakkaus vai raha, mä otin rahan kun on tuota tarviketta jo olemassa. Raha on kyllä tullut ja mennyt jo moneen kertaan eikä siitä tullut tietenkään samanlaista fiilistelyä kuin pakkauksista aikoinaan =(
Ajattelin vähän lohduttaa itseäni ja shopata joitakin ihania potkareita ja bodeja ja pikkuruisia sukkia. Pitää vaan osa tavaroista jemmata jonnekin ettei sukupuoli paljastu. Tällä kertaa halutaan pitää se salaisuutena.
Pesänrakennusviettiä täälläkin, näkyy mm. intona vaatehuoltoa kohtaan. Nyt on levinnyt myös takapihalle, minä sisustaisin jo patiota ja pergolaakin vaikka millaisin istutuksin ja lyhdyin jos kukkaro antaisi myöten. Ja antaahan se välillä vaikka hiukan saranat naristen =)
Ajattelin lähteä ostamaan tänään pöytäliinaa kun on vieraita tulossa. Olen pitkään halunnut sellaista kun meillä pöydän pinta on kulunut aika inhaksi ja naarmuille sieltä päästä missä kuopus ruokailee =) Eipä tuota pöytäliinaa ole arkisin kovinkaan järkevää pitää likaantumisen kannalta mutta juhlakäyttöön ois kiva. Löysin Pentikistä ihanan kukkakankaan joka sopii meille kuin nenä päähän.
Onko joku muuten ratkaissut pöytäliinaongelman? Pohdin itse jotakin muovipleksiä tai lasia tms. mutta en ole vielä päätynyt ratkaisuun jolla sitä liinaa voisi tosiaan arkisinkin pitää. Onhan niitä sitten myös vahakankaitakin kivoja... No juu, pesänrakennusviettisen höpinöitä!
Mukavaa päivää kaikille ja nautitaan raikkaasta kelistä ennekuin helle taas iskee ; )
t.tuuli72 + jumppatyttö rv31+1 (hui!)
Hyvää kesä/äippälomaa kaikille joilla se on alkanut!!
Kamala ristiriitainen tunne taas: toisalta lasken tunteja, että pääsen miehen kanssa lähtemään mökkeilemään, mutta voi sitä lähtemisen tuskaa...viimeksi ollaan oltu erossa lapsista 2 yötä viime juhannuksena. Yritän ajatella, että tämä on todellakin viimeinen lomani ennen vauvan syntymää ja sitten ei taas mennä kahden kesken minnekään vähään aikaan (tai o kahden kesken ei olla juhannuksenakaan, mutta ilman lapsia kuitenkin)
PIA: mikä tuo tuollainen 10 supistuksen juttu on? Härrejösses, mulla on tullut 10 upparia päivässä jo jostain rv20 asti, mutta sitä se teettää, kun poikia päivät hoitelee. Eilenkin olin 13h tuntia eli aamusta iltakylpyihin hoidin ihan itsekseni ja kyllä tuntui. Illalla levosta huolimatta supisteli, mutta kyllä se siitä rauhoittui. Eli älä huoli, ei se vielä merkki synnytyksestä ole. Tässä loppuvaiheessa napakammat supistukset ovat ihan normaaleja. Ja kohtuhan supistelee myös kasvaessaan. Vielä kun ajattelee, kuinka laajemmalla pinta-alalla supistus nyt on, kun maha on iso, niin onhan siinä senkin takia enemmän ytyä.
Ihanaa lomanalkua kaikille, jotka tänään sen aloittaa ja vielä toivotan MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
Nyt pakkaamaan!
Pumpuli
Pumpuli:
Ei toi 10 ole kuin se juttu mitä lukee täällä vauva-lehden sivuilla ja se katsotaan ns. runsaaksi supisteluksi. Mutta joo se on mullekin lähinnä ollut vitsi. Mullahan tuli jos joskus 24 viikolla pahimmillaan täysilevossa 5-20 minsan välein. Nyt vaan niitä on tullut taas levossa aika usein ja tulee silleen hiki ja huono olo. Eli se ei ole ollut mulle tyypillistä supistelua tässä viime viikoilla. Sen takia harmittaa...Mutta menee varmasti ohi kyllä. Onhan se totta, että viimeisinä viikkoina ne supistukset alkaakin tulla voimakkaammiksi yms. No täällä on jo otettu käyttöön magnesium ja vedenjuonti. Kyllä se siitä varmasti.
HYVÄÄ JUHANNUSTA!
Me lähdetään huomenna jussin viettoon... Piti tehdä se pumpulin suklaakakku, mutta tässä helteessä en ala mitään paistelemaan... tuskaa..
TURVOTUS iski eilen. eli kun se terkka käski miun alkaa juomaan sitä vettä ni eilen sitten väkipakolla join sen minimimäärän eli 2l, 1,5l kun olin juonu ni jalat turpos niin ettei sandaalitkaan enää menny normaaleilla säädöillä jalkaan!! Ihan kauheeta...
PIA toivottavasti supparit loppuu.. mutta niin pitkään kun eivät tule sarjoissa ni asia on varmaan ok.. olikos sulla kohdunkaulan tilanne mimmonen? Miula taitaa käydä silleen perinteisesti että mitä pidemmälle raskaus etenee ni sitä vähemmän supistelee.... ja lähinna tulee vaan noita kivuttomia kivistyksiä mitkä lähinnä vaan salpaa hengitystä...
siis enää n 3viikkoa ja ensimmäiset TÄYSaikaiset elovauvat putkahtavat maailmaan.... mutta siis oikeesti, enää vaan muutamia viikkoja ni erian taateli saa kamuja maailmaan... ja monestihan kesävauvat taitavat tulla enemmän etuajassa ku jälkijunassa... jännityksellä odotan että kuka on eka nyytin saaja...
nyt moit!!!
hanneli ja natikka 33+4
Olisipa satanut sitten oikein kunnolla, että olisi ilma puhdistunut. Yöt ovat tuskaa kun poika könyää aina jossain vaiheessa viereen. Oli kuuma tai ei niin ihan iholle haluaa. Siinä sitten kylki kyljessä maataan. Ainoa positiivinen asia minkä keksin on se, että luulisi nesteiden lähtevän liikkeelle kun yöllä hikimärkänä makaan ja ihmettelen maailman menoa.
Tänään olen yrittänyt saada jotain aikaakin kodinhoidon-rintamalla. Täytyy ottaa hyöty irti kun poika on vielä muutaman päivän hoidossa.
Eilen vein PK:n hoidon irtisanomis-lapun joten sekin on sitten tehty.
Pöytäliinoista: Meillä on keittiössä sellianen kerniliina vai vahakankaaksiko sitä kutsutaan. Lähinnä suojaamassa pöydän pintaa esikoisen touhuilta. Se on sitten helppo pyyhkiä ja siistiä. varsinaisia pöytäliinoja emme ole laittaneet kun poika nappaa äkkiä kulmasta kiinni ja tempaisee tavarat lattialle. Tainnut kaveri nähdä sen mainoksen jossa poika yrittää tehdä taikatemppua ja vetäisee kattaukset permannolle. Meidän mummu voisi sitten hihkua vieressä: " Hyvä, hyvä!"
eipä mulla mitään asiaa kunhan ajankulukseni löpisen..
pubu ja Unski rv31+6
Juhannusta vietetään aika lailla kotipiirissä, kaverin mökille mennään varmaankin huomenna ja lauantaina. Matkaa vain 10 km ja tullaan varmaankin yöksi kotiin kun mökissä ei mahdu yöpymään ja telttamajoitus ei nyt juuri innosta.
TUTUSTUMISKÄYNTI
varasin juuri ajan tutustumiskäyntiin toiseen sairaalaan kuin missä esikoisemme syntyi, alkoi jännittää! Supistuksia on täälläkin tullut enemmän kuin viimeksi. Ei onneksi kivuliaita, mutta jokunen ihan tuntuva. Syöminen, wc-hätä ja kova rehkiminen saavat ne aikaan.
Vauveli taitaa olla vielä poikittain ainakin liikkeistä päätellen. Milläs viikoilla kiinnittyminen tapahtuikaan kun kyseessä toinen raskaus?
Leppoisaa juhannusta!
petraelena 31+6
Neuvolassa käväisin ja tapasin ensimmäistä kertaa lääkärin tässä raskaudessa. No kohdunsuu kiinni ja kiinteä, mutta vauva ilmeisesti aikamoinen jättiläinen... Yhden jättiläisen olen jo pyöräyttänyt ja kolme muuta ovat olleet sellaisia 3500-3900g. Lääkäri oli vähän sitä mieltä, että käynnistys odotettavissa rv 38, jos sama tahti jatkuu. Painoa oli tullut vain 1kg/kk, mutta taitaa tuo istukka läpäistä tavaraa kersalle aika hyvin. Ultrausta ja painokontrollia siis odotettavissa tuossa rv 36. Lääkäri sanoi, että kerro vaan rohkeasti oma mielipiteesi, sillä ultra ei ole nelikiloisten kanssa enää niin tarkka painonarvioija, äidin tuntemukset monisynnyttäjillä yleensä tarkempia.
Tästä siis jatketaan eteenpäin ja yritetään jaksella tämän repun kanssa...Tsemppiä vaan muillekin näillä keleillä!
Opemamma ja viides villahousu eli vimpula
Jee jee, viimeinen virallinen työpäivä on täälläkin nyt ohi niin kuin monella muullakin. Vaikka eipä mua paljon ole töissä näkynyt viimeisten viiden viikon aikana, kun saikulla oloksi meni tämä loppuaika. Nyt on kuitenkin saanut virallisen vapautuksen huonosta omastatunnosta ja työpaikalla pistäytymisistä:)
Monilla muillakin näyttää olevan ihan rauhallinen jussi tiedossa. Mekin taidetaan pitäytyä kotosalla grillailemassa kavereiden kanssa niin kuin Pia ja Petraelena.
Tapaamisesta: Olisi tosiaan mukava päästä tapaamaan teitä kaikkia vaikka sitten vauvojen syntymän jälkeen! Jäi tuo ensimmäinen tapaaminen väliin ja jotenkin harmittaa, että monet muut ovat jo paljon tutumpia keskenään kun nimimerkit ovat saaneet kasvot:)
Pia, mulla oli eilen kans ihan kamala supistelupäivä, mutta nyt onneksi ne tuskalliset poltot ovat pysyneet poissa. Noiden kovettumisten kanssa vielä pärjää, vaikka ne inhottavia ovatkin vartin välein. Koita jaksaa!
Opemamma, hui, aikas suurelta kuulostaa tuon vauvelin koko, mutta onneksi pääset tarkempaan seurantaan! Ja jos kokemusta jo löytyy aiemmista suurista vauvoista, niin etköhän sä siitä selviä! Pidän peukkuja!
Me lähdetään nyt tytön kanssa tuulettumaan leikkikentälle, mutta ihanaa rauhallista juhannusta kaikille ja koittakaa vielä pysyä yhtenä kappaleena suppareista huolimatta!:)
Pantoufle 34+3
Hei tosi pitkästä aikaa!! Enpä ole kerennyt koneelle naputtelemaan. Kaikenlaista kiirettä sitä kotiäidillä onkin... :)
Tapaamisenne kuulosti onnistuneen hyvin, kiva juttu!! Olisi ollut kiva ola sielllä itsekin....ehkäpä ensi kerralla...
Taatelin kuvia kävin katsomassa, liikuttavia. Onneksi kaikki on hyvin!
En ole kerennyt kaikkia jutuja lukemaan, joten kommentoiminen jää vähäseen....
Itselläni tässä on sellanen tilanne, että olin viikolla lääkärissä, johon sain lähetteen koska esikoisen aikaan jouduin viikolla 29 jäämään pois töistä suppareiden takia...Niin, sielläpä tohtori totesi, että kohdun ulkosuu on 2,5 cm auki ja paikat pehmenneet. Kuten myös esikoisen kohdalla kävi. Silloin tosin kohdunsuu oli vain sormelle auki. Nyt sitten tässä pitäisi ottaa tosi iisisti, mikä on kyllä vaikeaa tuon vilkkaan parivuotiaan kanssa. Ensi viikolla uusi lääkäri. Saas nähän mikä tilanne silloin, supistelee nimittäin todella herkästi ja välillä kipeestikin. Mutta tosi kipua on todella vähän suhteessa siihen mitä supistukset kuitenkin ovat saaneet aikaiseksi. Eli kehottaiisn kyllä kaikkia käymään tarkistuttamassa tilanne, joita vaan yhtääkkään enempi supistelee.
Muuten olo suht ok. Yöllä sängyssä kylkjeltä toiselle kääntyminen alkaa olla tosi hankalaa. Ei kärsisi sitä selällä käyntiä ollenkaan. Masu on jo vähän laskeutunut, joka on auttanut närästykseen, onneksi.
No, eipä tässä ihmeempiä tällä kertaa, koitan taas ryhdistäytyä tän palsan kanssa.
Katzu ja pikkupimu rv -aika paljon, nyt ei pysty tarkempaa sanomaan näin äkkiseltään..
En jaksa nyt juuri jaaritella enempiä sillä VI..TUS on valtava just nyt!!Se kaiketi on jo aika monelle selvinnyt tuosta mun aloituksesta..
No, lyhyesti vielä:
Hb 93 ja toisesta sormesta 97 (2 viikkoa sitten 108).
Verenpaine 106/62
painonmuutos vain 50g/vko!!!!!!
sf-mitta 27,5 ja kaksi viikkoa sitten oli 29,5..
Terkka eikä lääkärikään olleet huolissaan, mutta miksi minä sitten olen??Maanantaihin pitäisi odotella lääkäriä..Vaikka lääkäri puhelimessa mainitsi jotain istukan toimintahäiriöistä..Nämä kaksi viimeistä sanaa tietty jäi soimaan päähän!!!
No, siis pelottaa ja V...TTAA!!Ja se tekee musta tällähetkellä sekopäisen raivohullun.. :/
pikku_ruu & möttiäinen rv 34+0
sorry valitus!!!!!!
pikku_ruu, eiköhän ne sit maanantaina tutki ja katsele vauvan kasvua tarkemmin. Tuskin ehtii ennen maanantaita mitään tramattista tapahtua vaikka olisikin istukassa jotain vikana. Luulisi ainakin. Koita kestää ja nauttia silti juhannuksesta! ( helppo tietenki sanoo.. ).
Me käytiin esikoisen kanssa kasvukontrollissa parin viikon välein, siis ultrassa, kun epäilivät ettei vauva kasva. Hyvin sit kuitenki kasvoi ja ihan normaali kokoinen poika (3085g) syntyi laskettuna päivänä.
Opemamma, mitäs meinaat sit tehdä jos ehdottelevat käynnistystä jo ennen laskettua aikaa? Vai puhuivatko jopa sektiosta?
Mekin lähdetään huomenna ajelemaan keski-suomeen anopin luo. Varmaankin tullaan sit jo lauantaina kotiin ennen ruuhkia ja helteitä joita taas sunnuntaiksi lupailtiin.
Meillekkin soittivat eilen haikaranpesästä ja antoivat maanantaiksi ajan sinne synnytys keskusteluun. Kysyin mieheltä että onko jotain mitä se haluais sit synnytyksessä, ja et miettii etukäteen jos tulee mieleen jotain niin voi sit maanantaina kysyä. Tuumasi siihen et joo, tää vois syntyä päivällä ja silleen nopsasti.. :) Heh, heh!
Mutta nyt iltapuuron laittoon esikoiselle.
Elikkäs oikein hyvät jussit vaan kaikille, jos en tässä ehdi koneelle viikonloppuna!!
calathea 30+3
Moi pitkästä aikaa!
Eilen olin ekaa kertaa tänä kesänä uimassa. Kylmältä tuntui ensin, mutta virkisti ihanasti. Ei haittaa, ettei ole juhannuksena niin helteistä kuin alkuviikko. Käytän peittona pelkkää pussilakanaa, niin en ole enää hikoillut yöllä kuin sika. Juhannuksena olemme kotona, mitä nyt lauantaina käydään mieheni äidin synttäreillä. Tapaamisenne kuulosti tosi mukavalle, toivottavasti minäkin pääsisin ensi kerralla mukaan.
Tunteet ovat herkässä niin hyvässä kuin pahassa. Synnytysvalmennuksessa sain tosissaan pidätellä itkua, kun katsottiin video, jossa äiti sai vastasyntyneen vauvansa rinnalleen synnytyksen jälkeen. Ja eilen aloin yhtäkkiä itkeä, kun mieleen tuli pelko vauvani puolesta. Serkkuni joutui muutama vuosi sitten synnyttämään täysiaikaisen kuolleen vauvan, ja aloin miettiä, miten tuollaisesta ikinä selviää… Tyhmää miettiä vanhoja juttuja, kun tuollainen on kuitenkin tosi harvinaista.
Vielä joudun 1,5 viikkoa odottamaan ultraa, johon sain lähetteen pienen sf-mitan takia. Kunpa se olisi jo ohi ja kaikki hyvin! Pikku Ruu, en osaa sinua auttaa, mutta minulla ei ollut viimeksi neuvolassa noussut paino grammaakaan kahdessa viikossa, eikä ole omasta takaa vararavintoa vauvalle. Siitä ei oltu kuitenkaan huolissaan, vaan sanottiin, että on ihan normaalia ettei ruoka maistu näillä helteillä entiseen malliin. Monella muullakin odottajalla kuulemma käynyt samalla tavalla. Minulla oli kuitenkin sf-mitta kasvanut rv 29 ja rv 31 välillä, vaikka paino ei noussut. Itseäni silti jotenkin hirvitti tuo painon nousun pysähdys, nyt yritän muistaa syödä säännöllisesti vaikka väkisin. Toivottavasti Pikku Ruu saat maanantaina helpottavaa tietoa tilanteestasi, eikä kyseessä ole mitään vakavaa. Ei ole helppoa olla hermoilematta!
Nyt jätän tilaa muille, ja toivottelen kaikille ihanaa juhannusta! T: Mantse 32+4
pikku_ruu:
No voi kun on huolta :( Jos tekisit sitä liikelaskentaa ja jos se on ok niin ei varmaan mitään päivän päälle hätää. Pianhan se maanantaikin tulee. Toivottavasti kaikki on hyvin!
Katzu: No koita nyt ottaa jotenkin iisisti, että ei liikaa alkaisi aueta. Varmasti helpommin sanottu kuin tehty pikkulapsen äidille...
Hanneli: Hyvät jussit! ja oli mulla vielä kohdunkaula kiinni ja lyhentynyt vaan muutama viikko sitten. Näin ensisynnyttäjänä se ei niin helposti varmaan lähdekään avautumaan.
Ihanaa juhannusta kaikille elokuisille tasapuolisesti! Päätin, että huomenna laitettaisiin aamupäivällä vauvanhuoneeseen sellaiset pienet lastentaulut seinälle niin tulisi söpöä :)
Pia
Juhannusaamu on valjennut aurinkoisena täällä Turussa. Appivanhemmat tulevat meille tänään kylään ja mies on luvannut laittaa oikein herkullista ruokaa (kokki koulutukseltaan). Huomenna hänellä onkin taas työpäivä, joten mökille ei kannattanut lähteä yhden päivän takia tällaisella revohkalla. Appi on luvannut viedä kaksi vanhinta lasta yöpurjehdukselle katsomaan kokkoja.
Calathea kyseli miten suhtaudun siihen jos synnytys käynnistetään jo rv 38...Hmm...käynnistys ei ole kovin mukava ikinä, mutta täytyy sanoa että mieluummin käynnistys kuin kolmosen synnytyksen toisinto. Sektio ei tule kysymykseen kuin hätätapauksessa. Mies ei voi pitää vapaata ja en taitaisi pärjätä sektiohaavan kanssa/viisi lasta+huusholli. Onneksi nyt tutkitaan tuota vauvan kokoa huolellisesti. Kävin läpi vanhat äitiyskortit ja vatsa on jo nyt selvästi suurempi kuin edellisillä kerroilla...Minulle oli tullut painoa sen kilon verran kuukaudessa (ei siis vauvalle...toivottavasti...) ja kaiken kaikkiaan nyt on tullut n.8kg hieman ylikin.
Jaaha nyt oli niin oma(.) juttua, että poistun takavasemmalle...Oikein ihanaa ja lämmintä juhannusta teille kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 30+3
se on sitten juhannusaatto. Aurinkokin yrittä hieman pilkistellä.
Tänään menemme isovnhempien luokse grillaamaan ja illalla ajelulle kokkoja katsomaan. Isommat tytöt muistelivat viime vuoden juhannusta, ensin grillattiin, sitten katsottiin kokkoa ja lopuksi oksennettiin. Eli vatsatauti iski silloin meidän porukkaan. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan tänä vuonna... hih!
Eilen tuli käytyä neuvolassa. Täti päivitteli alkuun että joko se kuukausi taas vierähti. Niinhän se meni.Seuraavaksi kolmen viikon päästä. Silloin onkin sijainen, tätyli on kesälomilla heinäkuun loppuun. Toivoi et jos sit viel nähtäis, etten synnyttäisi ennen. Hänen mielestään vauveli olisi raivotarjonnassa tällä hetkellä. Viime odotuksessa vauveli oli yllättäen kääntynyt perätilaan viikolla 35. Käännösyrityksistä huolimatta pysyi sitkeästi istumassa. Tuli sit takapuoli edellä maailmaan. Saa nähdä kuinka käy tällä kertaa.
Jopa tuli selostettua omia juttuja...
Jollain oli niitä suppareita vaivana, toivottavasti pysyisivät poissa ja palaisivat sitten elokuussa. Vielä saisi vauvat hetken viihtyä yksiössään. Vaikka aletaanhan tässä olla jo hyvillä viikoilla, jos vauva sattuisi syntymään. Mutta aina parempi mitä pidemmälle päästään.
Mukavaa kesälomaa ja äippälomaa joilla se on jo alkanut. Ja muillekin tasapuolisesti mukavaa kesäaikaa.
niin ja oikein hyvää juhannusta kaikille.
Myry ja masuasukas 32+5
Meilläkin vietetään jussia ihan kotosalla, saunotaan, grillataan ja ehkä käydään katsomassa kokkoa tässä nurkilla. Ei jaksa enää tämän vatsan kanssa istua montaa tuntia autossa-yleensä on nimittäin oltu juhannus isäni luona reilu 400 km päässä. Sitten ensi kesänä taas:) Täälä on nyt pilvistä, mutta toivottavasti vähän iltapäivää kohti rakoilisi.
Nyt olen alkanut miettimään, että vieläköhän pääsen ultraan loppuvaiheessa, kun tytön odotuksessa kävin paria viikkoa aikasemmin kokoarviossa esikoisen koon takia. (poika 4700g ja 55 cm v.-93) Tyttö painoi 3490g ja pituutta 53 cm v.-04. Oishan se kiva päästä vielä kurkkaamaan mitä sinne pikkumiehelle kuuluu...;) Hiljainen toiveeni olisi, että tämä ei ainakaan olisi isompi kuin esikoiseni, Vaikka synnytys oli ihan normaali alatiesynntys.
Mutta nyt eikun hyviä juhannuksia kaikille!
Pistin pystyyn pinon vähän pidemmälle ajalle, kun on sellainen aavistus, että hiljaista on.
Auroralle, Pepperille ja Adalminalle antoisaa viimeistä työpäivää ja ihanaa lomaa!
Mukava kuulla sinusta Pantteri. Minullekin kelpaisi tuo Palace Gourmetin lounas...
Pantoufle kyseli pasänrakennusvietistä...Minulla oli kyseinen vaiva tuossa aiemmin keväällä, kun tein suursiivouksen ja yläkerran remontti valmistui, mutta nyt on vaivannut vain normaali siivousintoilu. Kenties tuossa viimeisillä viikoilla taas uudestaan...
Äippäpakkaus vai raha...Minä otin rahan. Olen niin kranttu vaatteiden suhteen, että haluan valita vaatteet lapselle itse. Toppiksia on varastossa neljän edellisen jäljiltä (vanhempani kuskasivat oikein urakalla kaikkea vauvaan liittyvää Pariisista ja Lontoosta aikanaan...) ja makuupussejakin on kolme kappaletta. Tiedän saavani lahjaksi vaatteita, joten osa jää taas kaappiin lähes käyttämättöminä.
Jos jotain puuttuu äitini pitää kyllä huolen, että pian ei enää puutu...Hän rakastaa shoppailua minunkin puolestani.
Minä muuten mietin itsekseni tapaamisen jälkeen, että on kiva tavata uudestaan ja nähdä miltä ihmiset näyttävät normaalisti. Raskaus muuttaa ulkonäköä hiukan ja äitiysvaatteet eivät aina kerro kantajastaan. Minä en ole ainakaan löytänyt mistään omannäköisiäni äippävaatteita ja kuljenkin ihan oman tyylini vastaisesti mitä omituisemman näköisissä retkuissa. (Ihonväriset hoitosukat ja pitkät laajahelmaiset hameet eivät siis ole minun juttuni:))))Tukkakin on nyt ei minkäänmittainen, normaalisti se on aivan lyhyt. Täytyy katsoa syksyllä jaksanko jatkaa kasvatusprojektia vai pistänkö tukan nipsnaps poikki.
Jaaha, tulipas läpistyä...Ihanaa juhannusta kaikille!!
Opemamma ja vimpula rv 30+2