Ihmisten luonne eri kaupungeissa
Helsinki= kiireisiä, ylimielisiä ja omaan napaan tuijottelijoita jotka luulee että muualla ei ole elämää.
Turku= Sisäänpäin lämpeneviä, yrmyjä ja kieroon kasvaneita.
Tampere= Tavallisia mukavia, tulee toimeen kaikkien kanssa ja nauttii elämästä.
Jyväskylä= Itseään etsiskeleviä joista ei ota selvää mitä haluaa.
Kuopio= Huumorintajuisia ja rentoja, sosiaalisia elämäntapaintiaaneja.
Oulu= Ylpeitä, juntteja, negatiivisia jotka etsii statustaan.
Rovaniemi= Ujoja, eivät ota kontaktia uusiin ihmisiin, ei tiedä mitä tekisi.
Kajaani= Kateellisia, todella negatiivisia ja matkalla omiin hautajaisiin.
Kokkola= Agressiivisia juntteja.
Vaasa= Ketä kiinnostaa?
Pori= Viihtyy neljän seinän sisällä ja kattelee ikkunasta ulos. Josko huomenna sitten.
Kommentit (50)
kouvola= ahdasmielisiä juntteja, omilleen voivat olla mukaviakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tästä tehdä yhteenvedon että ympäristö ratkaisee millaisia kaupungin ihmiset ovat? Tampere kaunis kaupunki jossa kivoja puistoja, Kuopio kaunista järvisuomea jossa luonto todella upeaa, Helsinki betoniviidakkoa, Turku?, Oulu peltomaalle rakennettu... ei mitään nähtävää, Rovaniemi kaukana kaikesta ja kaupunkina tylsä. Ulkomaillakin ihmiset ovat sitä mukavampia ja rennompia mitä kauniimpi ympäristö Kaupunkisuunnittelu on avain asemassa viihtyvyyteen.
Olen myös huomannut itsessäni muutoksia riippuen paikkakunnasta missä kulloinkin asun.
Hmm. Ehkä tyypillisimmin noin koska on vertailupohjaa. Syntyperäisesti en välttämättä yhdy ajatukseen. Koska sen kaupungin kauneuden tai rumuuden ottaa itsestäänselvyytenä eikä sinänsä vaikuta. Mutta jos rumasta kaupungista muuttaa kauniiseen niin voi olla positiivinen vaikutus. On ikäänkuin haltioissaan ainakin jonkun aikaa. En tiedä onko Suomessa nyt ihan tällaista tunnetilaa aikaansaavia paikkakuntia kuitenkaan. Mutta maailmassa yleisesti on.
Minulle kävi noin, olin ihan haltioissaan Helsingistä kun tänne päädyin. Yllätyin miten kansainvälistä Suomessakin voi olla, ja täällä on tosi ihanaa arkkitehtuuria ja alueita. Mutta samalla kyllä törmäsin joihinkin oudon tylyihin ihmisiin. Olin asunut ulkomailla niin ehkä se oli ennemmin paluukulttuurishokki suomalaisuudesta kuin helsinkiläisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tästä tehdä yhteenvedon että ympäristö ratkaisee millaisia kaupungin ihmiset ovat? Tampere kaunis kaupunki jossa kivoja puistoja, Kuopio kaunista järvisuomea jossa luonto todella upeaa, Helsinki betoniviidakkoa, Turku?, Oulu peltomaalle rakennettu... ei mitään nähtävää, Rovaniemi kaukana kaikesta ja kaupunkina tylsä. Ulkomaillakin ihmiset ovat sitä mukavampia ja rennompia mitä kauniimpi ympäristö Kaupunkisuunnittelu on avain asemassa viihtyvyyteen.
Olen myös huomannut itsessäni muutoksia riippuen paikkakunnasta missä kulloinkin asun.
Hmm. Ehkä tyypillisimmin noin koska on vertailupohjaa. Syntyperäisesti en välttämättä yhdy ajatukseen. Koska sen kaupungin kauneuden tai rumuuden ottaa itsestäänselvyytenä eikä sinänsä vaikuta. Mutta jos rumasta kaupungista muuttaa kauniiseen niin voi olla positiivinen vaikutus. On ikäänkuin haltioissaan ainakin jonkun aikaa. En tiedä onko Suomessa nyt ihan tällaista tunnetilaa aikaansaavia paikkakuntia kuitenkaan. Mutta maailmassa yleisesti on.
Minulle kävi noin, olin ihan haltioissaan Helsingistä kun tänne päädyin. Yllätyin miten kansainvälistä Suomessakin voi olla, ja täällä on tosi ihanaa arkkitehtuuria ja alueita. Mutta samalla kyllä törmäsin joihinkin oudon tylyihin ihmisiin. Olin asunut ulkomailla niin ehkä se oli ennemmin paluukulttuurishokki suomalaisuudesta kuin helsinkiläisyydestä.
Ainiin voisi lisätä vielä Helsingin vastakohdat, ihastuin joihinkin osiin Helsingissä, mutta jotkut lähiöt on vaikuttaneet todella ankeilta ja täällä myös pisti silmään eri tavalla laitapuolenkulkijoiden määrä. Eli Helsingillä on vähän kuin kahdet kasvot
Vierailija kirjoitti:
Aika kohdilleen, vaikka kaikissa paikoissa en ole käynyt :D mitä Hämeenlinnasta sanot?
No Hämeenlinnalaisista voi sanoa että pelkäävät kokoajan menettävänsä päänsä, eli pelkäävät aivan PÄÄTÖNTÄ menoa :D
Minusta Jyväskylässä on rento ja avoin tunnelma, siellä oli helppo tutustua ja ottaa kontaktia uusiin ihmisiin. Turussa ollaan vähän sisäänpäinkääntyneempiä, ei kuitenkaan niin radikaalisti kun turkulaiset ystäväni pelottelivat. Mutta jotkut turkulaiset kaverit ovat kyllä hämmästyneet kun olen kertonut jostain Jyväskylässä tapahtuneessa sattumuksesta, jossa joku tuntematon tulee kadulla juttelemaan tms. Sellaista kulttuuria ei mielestäni Turussa samalla tavalla ole. Ehkä Jyväskylässä on jotenkin intiimimpi tunnelma, keskusta-alue on pieni ja myös piirit ovat pienet, "kaikki tuntee kaikki".
Tampereella on oikeasti aika rennon oloista porukkaa verrattuna Helsinkiin, mutta juntimpaa.