Onko kenelläkään kokemusta suhteesta, jossa
mies on reilusti vanhempi eli 15-20 vuotta vanhempi?
Tällaisen henkilön hiljan löysin ihan täältä netistä. Vähän kyllä muutaman päivän mietin, että mitä teen, kun aina otti uudestaan yhteyttä. Lähinnä, kun on niin paljon vanhempi minua. Sitten tuumin, että vastaan. Kannatti. Viestejä lähetellään päivittäin ja on helppoa "keskustella" hänen kanssaan.
Mies tosin pelkää, kun tässä joku kerta nähdään, että petyn häneen.
Ikäeroa kun meillä on 18 vuotta. Minä olen 40v ja mies 58v.
Kommentit (62)
Olisin. Tosin lapsi pitäisi ottaa mukaan.
Siksi sovittiin tapaaminen kahden viikon päähän, että varmasti saan lapselle hoitajan ja saadaan ihan rauhassa jutella.
Minulle tulisi mieleen, että ihminen haluaa kahlita jo suhteeseen, jos alkaa puhua vakavasta parisuhteesta heti alussa. Siis vaikka itsekin sitä haluaisin, mutta luotan siihen, että parisuhde tulee jos on tullakseen ja jos kaikki menee hyvin. Ei tarvitse erikseen sitä alkaa kertomaan jo ennen tapaamista. En ainakaan ennen tapaamista haluaisi lupautua millään tasolla tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nro.33, miksi sinusta lapsenlapset ovat karmaiseva asia? Onhan se selvää, kun mies on tuon ikäinen, että lapsenlapsia taatusti on.
Nro.32, kyllä olen kiinnostunut tuosta miehestä. Itsellä ollut eron jälkeen muutamia lyhyitä suhteita, jotka lähinnä loppuneet lasteni takia tai että toisella osapuolella ollut jotain omia pulmia. Koen, että tämä henkilö on toisenlainen. Kun ikää on enemmän, niin osaa asettua jo aloilleen. On elämän-
kokemusta. Haluaa sitoutua olemaan toisen kanssa. Hänen kanssaan ei luultavasti ole henkistä vuoristorataa yhdessä olo.
"Onhan se selvää, kun mies on tuon ikäinen, että lapsenlapsia taatusti on." Ai miten niin?!? :D Mun mies on 65v eikä hänellä ole lapsenlapsia toistaiseksi, kaksi aikuista lasta kyllä. Että ei ihan niin taatusti...
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulisi mieleen, että ihminen haluaa kahlita jo suhteeseen, jos alkaa puhua vakavasta parisuhteesta heti alussa. Siis vaikka itsekin sitä haluaisin, mutta luotan siihen, että parisuhde tulee jos on tullakseen ja jos kaikki menee hyvin. Ei tarvitse erikseen sitä alkaa kertomaan jo ennen tapaamista. En ainakaan ennen tapaamista haluaisi lupautua millään tasolla tuollaiseen.
No, sinusta tulee vaikutelma että random-suhteet on sinun juttu ja sitoutumiskammo myöskin heijastuu tekstistäsi.
Mitä väärää on avoimin kortein toimia. Jos aatoksissa on löytää se mielitietty loppueloksi niin miksi sen asian ilmaisemista pitää välttää tai piiloittaa?
Ei sen seikan ilmaiseminen sido vastapuolta mihinkään, enneminkin vastapuoli voi tulkita toisen etsivän tosissaan kumppania ja kyllähän nyt jokainen aikuinen tajuaa ettei kaikkia ole kaikille tarkoitettu. Jos ahdistuu siitä että kuulee toisen hakevan vakavaa parisuhdetta niin ei se ole sen toisen vika. Vikaa voi etsiä ennemmin peilistä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ikäeroa 18 vuotta. Itse 32 ja mies 50.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sinusta tulee vaikutelma että random-suhteet on sinun juttu ja sitoutumiskammo myöskin heijastuu tekstistäsi.
Mitä väärää on avoimin kortein toimia. Jos aatoksissa on löytää se mielitietty loppueloksi niin miksi sen asian ilmaisemista pitää välttää tai piiloittaa?
Ei sen seikan ilmaiseminen sido vastapuolta mihinkään, enneminkin vastapuoli voi tulkita toisen etsivän tosissaan kumppania ja kyllähän nyt jokainen aikuinen tajuaa ettei kaikkia ole kaikille tarkoitettu. Jos ahdistuu siitä että kuulee toisen hakevan vakavaa parisuhdetta niin ei se ole sen toisen vika. Vikaa voi etsiä ennemmin peilistä.
Mieti, mitä eroa näillä kahdella lauseella on:
1. Olen etsimässä loppuelämän parisuhdetta.
2. Haluan kanssasi loppuelämän parisuhteen. (Tämä sanottuna ennen kuin on tavattu ensimmäistäkään kertaa)
Ei kannata, mikäli seksi on millään lailla sinulle tärkeää. Olen 45 v nainen ja jo 55 v miehillä huomaa, ettei enää homma pelitä entiseen tahtiin. Kärttyisiä, minuun verrattuna väsähtäneitä ukkeleita, joita ei enää riennot kiinnosta. Tai mikään muukaan.
Nelikymppisellä naisella on seksuaalisuus huipussaan niin harmittaa tuhlata sitä tuommoiseen. Katsele mielummin itsellesi muutaman vuoden nuorempi mies niin olette paremmin tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, mikäli seksi on millään lailla sinulle tärkeää. Olen 45 v nainen ja jo 55 v miehillä huomaa, ettei enää homma pelitä entiseen tahtiin. Kärttyisiä, minuun verrattuna väsähtäneitä ukkeleita, joita ei enää riennot kiinnosta. Tai mikään muukaan.
Nelikymppisellä naisella on seksuaalisuus huipussaan niin harmittaa tuhlata sitä tuommoiseen. Katsele mielummin itsellesi muutaman vuoden nuorempi mies niin olette paremmin tasapainossa.
Luojan kiitos mun miestä kiinnostaa, niin seksi kuin moni muukin asia. Ja jaksaa mun kanssa mennä ja tehdä. Vaikka on selvästi vanhempi kuin 55v.
Onneks mun seksuaalisuus ei mene hukkaan... päinvastoin ;)
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on niin totta, että asia ei valitettavasti muuksi muuteta vaikka tänne tulisi tusina kirjoitusta miehistä, joilla mela on teräskunnossa vielä yhdeksänkymppisenäkin.
Ap:n epävarmuus koko jutusta on kuitenkin se isoin asia. Jos hän olisi täydellä innolla mukana jutussa, niin vastaavaa aloitusta ei olisi edes tullut.
Ja joku kysyi tuolla, että miksi ne lastenlapset ovat ajatuksena ikäviä? No ainakin minulle he olisivat niin konkreettinen esimerkki miehen korkeasta iästä, että se saisi haluni ja intoni laantumaan miinukselle. Suurinpiirtein oman ikäinen on aina paras.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun te mammat ootta täällä palstalla niin kyltymättömiä seireenejä😄
Jokunen kk sittenhän oli se yks tutkimus missä tutkittiin miten menee seksielo suhteessa. Tiivistelmähän oli että alussa seksiä ja sitten hiipuu naisen aloitteesta. Sitten kun on tarpeeksi hiipunut niin nainen on tyytymätön ja laittaa oman toimintansa tai enneminkin toimimattomuuden miehen syyksi 🙂
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, mitä eroa näillä kahdella lauseella on:
1. Olen etsimässä loppuelämän parisuhdetta.
2. Haluan kanssasi loppuelämän parisuhteen. (Tämä sanottuna ennen kuin on tavattu ensimmäistäkään kertaa)
No, jos kummastakaan saa ongelman aikaiseksi niin on aikamoinen draamalaama😄
Haluatko sinä esimerkiksi että sinun kaikki puheet, kirjoitukset otetaan täysin kirjaimellisesti? Noi esimerkkisi voisi toimia vaikka keskustelun aloituksena, tarkoituksena siis käsitellä aihetta. Vai meneekös se niin että jos toinen sanoo jotain niin vetastaan herne nenuun ja poistutaan hiljaisuuden vallitessa takavasempaan? 😄
Ja jos pitää valita kumpiko toimii paremmin seksi vai keskustelu-taidot?
Niin minulle tärkeämpää on keskustelu-taidot.
Tämä mies asuu siellä seudulla mistä itse parisen talvea muutin tänne kaupunkiin.
Viime syksynä tuli jo tunne, että haluan tuonne palata takaisin ja tuokin ajatus vain tässä vahvistuu. Se on vain siitä kiinni, että työpaikka on löydyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies asuu siellä seudulla mistä itse parisen talvea muutin tänne kaupunkiin.
Viime syksynä tuli jo tunne, että haluan tuonne palata takaisin ja tuokin ajatus vain tässä vahvistuu. Se on vain siitä kiinni, että työpaikka on löydyttävä.
Ja onhan se vähän niinkin, että seksiä voi olla paljon muutakin kuin pelkkä nosto, pisto ja ravistus...
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sitoutumiskammoinen vaan päinvastoin. En silti haluaisi tavata miestä joka kertoo olevansa vakavan parisuhteen perään. Kertoo jotenkin siitä, ettei luota itseensä tai siihen, että osaa hurmata naisen. Koska kyllähän nainen rakastuessaan haluaa parisuhteeseen joka tapauksessa. Ei miehen tarvitse sellaista varmistella.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies olisi sinulle portti takaisin ja periaatteessa sinulle on ihan se ja sama minkälainen jeppe siellä kirjoittelee, mutta hänen mukanaan paluu olisi helpompi? Olet siis jo suunnitellut muuttavasi miehen luokse, että hänestä tulee lapsen isäpuoli ja teillä on onnellinen tulevaisuus, vaikka et ole edes nähnyt livenä koko äijää? Kannattaisiko rauhoittua?
Kannattaisiko muistaa, että sinulla on nyt ehkä joku neljäkympin kriisi ja todellinen järki on kaukana? Nyt näyttää siis siltä, että menet persus edellä puuhun ja teet suunnitelmia jo ennen kuin mitään on edes olemassa. Maitojunalla ei ole kiva tehdä paluuta varsinkaan silloin kun siinä junassa on myös lapsi, mennyt koti ja työpaikka.
Rauhoitu siis ja treffatkaa nyt ensin. Sen jälkeen jos siltä tuntuu, niin seurustelette ainakin pari vuotta ennen kuin alat tekemään mitään isoja muutoksia lapsen elämässä. Edes kahdessa vuodessa et opi välttämättä tuntemaan äijän ajatuksia varsinkin jos itse muutat lähes kaiken elämästäsi ja ajatukset ovat myös niissä. Mieti asia lapsesi kannalta nyt ja älä kiirehdi. Ota järki päähän ja mieti mieti mieti. Vähäinenkin epävarmuus on merkki siitä, että jarruja päälle heti. Sinulla on kyllä aikaa elää ja päästä miehen kainaloon, joten ihan jokaista periaatteessa sopivaa ei kannata huolia. Jos mies haluaa nopeuttaa asioita, niin se on huono asia, sinulla on vastuu äitinä ja se menee miehen kaipuun ohi.
Tärkeämpi syy muuttoon on myös se, että tuolla seudulla asuu vanhin lapseni ja hällä on jatko-opinnot ensi syksynä alkamassa.
Haluan auttaa häntä opinnoissa.
Sen takia muuttoa mietin jo viime syksynä.
Ja minä en yhteenmuuttoa ole edes harkinnut. Oma koti on parasta minulle & lapsilleni. Olen tässä reilussa parissa vuodessa tottunut asumaan & elämään yksin, se asia ei muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpi syy muuttoon on myös se, että tuolla seudulla asuu vanhin lapseni ja hällä on jatko-opinnot ensi syksynä alkamassa.
Haluan auttaa häntä opinnoissa.
Sen takia muuttoa mietin jo viime syksynä.
Sitten sinä järjestät työsi ja muuttosi sinne. Ihan ilman, että edes haaveissasi vielä sotket tuota ventovierasta miestä millään tavalla asiaan,
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en yhteenmuuttoa ole edes harkinnut. Oma koti on parasta minulle & lapsilleni. Olen tässä reilussa parissa vuodessa tottunut asumaan & elämään yksin, se asia ei muuksi muutu.
Sama. Niin pitkään kuin lapseni asui kanssani, en kuvitellutkaan muuttavani kenenkään kanssa yhteen. Enkä kyllä muuttanut vielä 12 vuoteen sen jälkeenkään, kun hän jo oli muuttanut pois kotoa.
Nro.35,. olen myös sellainen, että elän hetki kerrallaan. Tulevaa ei kannata murehtia. Enkä minä loputtomiin pohtinut ikäeroa. Ei siinä kuin päivä-pari mennyt, kun jo vastasin miehelle.
Itsellä ollut muutamia lyhyitä juttuja, jotka eivät pitemmälle ole kestäneet. Niin mietin, että jospa tästä tulisi. Juurikin, kun mies on jo vanhempi. Osaa asettua aloilleen. Sitoutua olemaan toisen kanssa.