Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vain laihdu koska kulutukseni on käsittämättömän pieni.

Vierailija
29.01.2020 |

Kulutan 1350kcal, mitat 169cm/82kg. Päivän aikana kulutukseni on 1800-1900kcal.
Olo on hyvä ja energinen kun syön 2300kcal päivässä. Kun syön 1600-1700, ei ole mihinkään energiaa ja pyörryttää.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan ihmiset oikeasti alkaa ymmärtämään, että tuo jatkuva laihduttelu ainoastaan lihottaa pitkällä aikavälillä ja huonontaa terveyttä?

Terveellistä ruokaa on tottakai hyvä syödä, mutta esimerkiksi tämä liikuntakeskustelu: on aika kamalaa, että ihmiset pitävät liikuntaa turhanpäiväisenä, koska se ei laihduta. Kun ihan oikeasti kaikkien pitäisi paljon enemmän keskittyä siihen terveelliseen ja riittävään syömiseen, Tarpeelliseen määrään lepoa, ja liikkeellä pysymiseen.

Mun on henk koht tosi vaikea ymmärtää,  kuinka niin moni vaivaa jatkuvasti päätään jollain 5-10 kg laihdutustarpeella, ja käyttää elämästään vuosia, pahimmillaan vuosikymmeniä tuollaisen kanssa tappeluun.

Antakaa olla, keskittykää hyvään ja laadukkaaseen elämään ja ennen kaikkea nauttikaa elämästä! Liikkukaa, koska se tuo hyvän olon ja vahvistaa kehoa, syökää sopivan terveellisesti, koska siitä tulee hyvä olo.

Ja unohtakaa se iänikuinen ja jatkuva laihduttelu. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
42/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa normaalia kulutustaan korkeammaksi täytyy jostain saada lihasta. Jos lihaksia ei ole ja liikuntaa on 0 niin tottakai kroppa menee mahdollisimman pienillä kaloreilla. Kun on lihasta joka kulutta amyös levossa jonka lisäksi välillä vähän urheillaan niin ruokaakin saa syödä enemmän.

Jos nyt saat syödä 1500 kcal että laihdut, niin käy tekemässä tunnin ryhmäliikunta (kuluttaa arviolta 400 kcal) niin sitten saatkin jo yhden kunnon aterian lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mitä sinä oikeasti syöt päivän aikana? 

Vierailija
44/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä niitä kaloreita niin orjallisesti laske ja seuraa. Syöt fiksusti ja järkeviä annoksia ja lisäät liikuntaa niin takuulla laihdut. Sitä paitsi ihan paskapuhetta, että miinuskaloreilla ei muka laihtuisi. Teet jotain väärin.

Säännöllisin väliajoin ruokaa ja paljon liikuntaa niin alkaa se aineenvaihdunta toimimaan. Kokeile vaikka tämmöistä ruokavaliota:

Aamupalaksi kaurapuuroa, mustikoita ja kananmuna.

Lounaaksi salaattia, kasviksia, jotain lihaa/muuta proteiinia.

Välipalaksi vaikka omena ja muutama pähkinä.

Päivälliseksi riisiä/perunaa/pastaa, kasviksia ja lihaa/muuta proteiinia.

Iltapalaksi maitorahkaa sokeroimattomalla mehukeitolla.

Lisäksi paljon liikuntaa ja paljon vedenjuontia. Itse laihduin tälläisellä ruokavaliolla ja runsaalla liikunnalla puolessa vuodessa 15kg. Nyt paino 55kg.

Vierailija
45/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuon painoisella naisella ole kovin pieni kulutus. Mun mies on 180 cm ja painaa saman verran ku ap........

Joo ja mä tunnen 190 cm miehen joka painaa alle 70. mitä sitten?

(on muuten erittäin epäseksikäs luukehikkolantio ja housut tyhjät tuulipussit)

T. Siro leidi 155 cm/95 kg

Vierailija
46/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus-keskustelu muuttuu parin viestin jälkeen keljuiluksi lihavia kohtaan..

Missä kohtaa tässä ketjussa on keljuilta lihaville? On kerrottu faktoja ja kysytty lisätietoja AP:n ruokavaliosta, jotta pystyisi paremmin sanomaan olisiko siinä parannettavaa ja voisi antaa AP:lle neuvoja.

En itse ymmärrä miksi ihmiset aloittavat tällaisia keskusteluja ja sitten kun yrittää kysellä tarkemmin niin ei kerrota niitä päivän syömisiä vaan valitetaan vain sitä, että ei laihdu vaikka söisi miten vähän. Sillä on hyvin paljon merkitystä mitä syö ja kuinka säännöllisesti, ja jos saa ne kalorinsa tyydyttyneistä huonoista rasvoista ja nopeista hiilareista ja vitamiinien ja hivenaineiden saanti jää vähälle niin ei mikään ihme jos väsyttää ja on huono olo.

Vierailija
47/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala käymään kuntosalilla ja treenamassa nimenomaan lihaksia. Ne kuluttaa levossakin enemmän kuin läski. Itse oon 169 cm/57 kg ja syön about 2200 kcal lihomatta. Alle 2000 kcal alkaa paino laskemaan. Ja käyn siis 4 kertaa viikossa salilla, muuten en liiku paljoa ollenkaan. Ja oon jo päälle kolmekymppinen, lisäyksenä vielä :D

En kyllä hirveästi itse usko siihen, että lihasmassan kasvattaminen auttaisi hirveästi kaloreita polttamaan. Varsinkin alussa tulee aivan järkyttävä nälkä, kun aloittaa salilla käynnin tai on pitänyt pidempään taukoa.

Sen sijaan uskon treenaamisen auttavan siihen, että hiljalleen ruokailutottumukset paranevat ja terveellisesti ruokavaliosta on helpompi pitää kiinni. Tämä tulee tosin ajan myötä. Mitään pikaista laihdutusapua salilla käymisestä tuskin saa.

Vierailija
48/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mitat on 170cm/110kg eikä laihdu 1500 kalorin kulutuksella? Työssä liikun aika paljon, ja vapaa-ajallakin kohtalaisesti. Piilokaloreita ei juurikaan tule, sillä lasken tarkasti kaiken. Ensin paino tippui hyvin sen 8-10 kiloa mutta tuohon on nyt jämähtänyt useammaksi kuukaudeksi. Motivaatio meinaa loppua, mutta kait sitä on tiputettava jonnekin 1200 kalorin tienoille vaikka hirvittää. Olen sen verran nuorikin että luulisi tällä painolla ja aktiviteetilla painon tippuvan tuolla 1500 kalorilla. Hirvittää ajatella mitä pitää tehdä sitten kun painoa on vielä vähemmän.

Vierailija
49/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö sokeria? Minulla paino putoaa vasta herkuttomalla dieetillä.

Vierailija
50/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala käymään kuntosalilla ja treenamassa nimenomaan lihaksia. Ne kuluttaa levossakin enemmän kuin läski. Itse oon 169 cm/57 kg ja syön about 2200 kcal lihomatta. Alle 2000 kcal alkaa paino laskemaan. Ja käyn siis 4 kertaa viikossa salilla, muuten en liiku paljoa ollenkaan. Ja oon jo päälle kolmekymppinen, lisäyksenä vielä :D

En kyllä hirveästi itse usko siihen, että lihasmassan kasvattaminen auttaisi hirveästi kaloreita polttamaan. Varsinkin alussa tulee aivan järkyttävä nälkä, kun aloittaa salilla käynnin tai on pitänyt pidempään taukoa.

Sen sijaan uskon treenaamisen auttavan siihen, että hiljalleen ruokailutottumukset paranevat ja terveellisesti ruokavaliosta on helpompi pitää kiinni. Tämä tulee tosin ajan myötä. Mitään pikaista laihdutusapua salilla käymisestä tuskin saa.

Kyseessä ei ole uskon asia. Lihaksikas 170 cm ja 65 kg saa syödä lihomatta enemmän kuin lihakseton samankokoinen ihminen.

Googlaa lyhenne epoc niin löydät lisätietoa siitä, miten pelkkä liikuntasuorituksen aikainen kalorinkulutus ei ole ainoa liikunnan vaikutus painonhallintaan.

Terve näläntunne urheilun päätteeksi voidaan tyydyttää niin että ruoka tukee hyvinvointia, palautumista ja painonhallintaa. Jos joku alkaa hiihtolenkin päätteeksi ahmia suklaata, vika ei ole hiihtolenkissä.

Vierailija
51/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mitat on 170cm/110kg eikä laihdu 1500 kalorin kulutuksella? Työssä liikun aika paljon, ja vapaa-ajallakin kohtalaisesti. Piilokaloreita ei juurikaan tule, sillä lasken tarkasti kaiken. Ensin paino tippui hyvin sen 8-10 kiloa mutta tuohon on nyt jämähtänyt useammaksi kuukaudeksi. Motivaatio meinaa loppua, mutta kait sitä on tiputettava jonnekin 1200 kalorin tienoille vaikka hirvittää. Olen sen verran nuorikin että luulisi tällä painolla ja aktiviteetilla painon tippuvan tuolla 1500 kalorilla. Hirvittää ajatella mitä pitää tehdä sitten kun painoa on vielä vähemmän.

Syö enemmän, mutta oikeaa ruokaa. Ei eineksiä, alkoa, suklaata. 1500 kcal on järjettömän vähän noilla kiloilla.

Vierailija
52/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt jo pitkään (n. puoli vuotta) ainoastaan n. 800-1000 kcal / vuorokausi ja paino on hitaasti tullut alaspäin. Välillä tuntuu ettei tipu lainkaan, välillä taas tippuu hitaasti. M51

Tälläisellä syömisellä ei saa muuta, kuin tuhoa omalle aineenvaihdunnalle. Alle 1500-1600 kcal ei kannata mennä. Kuvaamasi tapa on jo suurta hölmöilyä.

En kyllä laihtuisi pätkääkään 1500-1600 kcal kulutuksella, ellei sitten olisi jotain rankkaa liikuntaa mukana päivittäin. Jos kasvattaisi lihasmassaa kuntosalilla, niin sitten voisi muuttaa koko tämän tilanteen toiseksi varmaan.

800-1000 kcal kulutuksella laihtuminen vielä onnistuu jotenkin nykyisellä lihasmassalla. Yli 1000 kcal:n ei kannata minun tapauksessani mennä. Jos haluaisi että laihtuminen olisi todella tehokasta pitäisi varmasti mennä alle 800 kcal:n.

Onhan maailmassa muuten paljon ihmisiä, jotka tarkoituksellisesti noudattavat koko ajan jotain 800 kcal:n dieettiä. Eivät tee tätä laihtumisen takia, vaan sen takia että haluavat vähentää elimistön hapetusstressiä ja sitä kautta hidastaa vanhenemista.

Vierailija
53/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kulutus on laskurien mukaan 1500-1600 kal/pv. Mitat 170 ja 77kg. Jos syön max 1000 kal, laihdun 1-2 kg kuukaudessa. Olen hyväkuntoinen ulkoileva ikäihminen. Syön terveellisesti ja vältän hiilareita.

Joku edellä mainitsi, että tunnin kävely kuluttaa 300 kaloria.

Täytyy olla jo huomattavan ylipainoinen ihminen jos tunnin kävelyllä saa kulumaan tuon kalorimäärän.

Oman laskurin mukaan tunnin kävely 5,5 km nopeudella kuluttaa noin 200-250 kaloria. Todellista lisäkulutusta on noin 100-150 kaloria. Laskelmista tulee vähentää peruskalorimäärä, joka kuluisi vaikka istuisi vaan kotona.

Hyvin paljon painavammalla ihmisellä liikunnan lisäämä kulutus on tätä suurempi.

Vierailija
54/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni painon tippuminen kyllä vaatii sen, että menee alle 1200 kcal:n. Silloinkin tippuu hitaasti.

Vierailija
55/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuksen alkuun kannattaa vetää tiukka paasto. Vaikka 3-4 päivää ihan minimikaloreilla. Se sysää laihtumisen liikkeelle. Ei tämä mikään tieteellinen teoria ole, mutta ihan kokemuksen kautta olen omalla kohdalla näin todennut olevan.

Vierailija
56/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö sokeria? Minulla paino putoaa vasta herkuttomalla dieetillä.

Tätä mietin myös. Paino alkoi laskea, kun jätin kaikki herkut pois. En edes laskenut mitään kaloreita ja kulutuksia 

Vierailija
57/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonkoostumusmittauksessa perusenergiankulutuksekseni arvioitiin 1550 kcal plus liikunta päälle. Eli maksimipäivinä korkeintaan 2100 kcal. Sydänliiton laskuri arvioi 2800 kcal päivittäiseksi energiantarpeeksi painon perusteella. Lihoisin kuukaudessa 3-4 kiloa tuolla.

Vierailija
58/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehonkoostumusmittauksessa perusenergiankulutuksekseni arvioitiin 1550 kcal plus liikunta päälle. Eli maksimipäivinä korkeintaan 2100 kcal. Sydänliiton laskuri arvioi 2800 kcal päivittäiseksi energiantarpeeksi painon perusteella. Lihoisin kuukaudessa 3-4 kiloa tuolla.

Mutta mitä sinä söit tarkalleen päivän aikana?

Vierailija
59/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rasvakilo sisältää noin 7700 kcal. Miettikääpä kuinka monta päivää pitää mennä vaikka niukalla -200 kcalin ruokavaliolla, että kilo palaa pois. Ei ole laihduttaminen helppoa.

Vierailija
60/115 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutuksen alkuun kannattaa vetää tiukka paasto. Vaikka 3-4 päivää ihan minimikaloreilla. Se sysää laihtumisen liikkeelle. Ei tämä mikään tieteellinen teoria ole, mutta ihan kokemuksen kautta olen omalla kohdalla näin todennut olevan.

Jos sulla sitä kokemusta laihduttamisesta on enemmänkin, niin eihän se sun tapasi ole tehonnut edes itseesi.