Tätä koko Suomi ihmettelee: miten rikkurit kestävät katsoa itseään peilistä?
Kyllä ennen tiedettiin, miten rikkureiden kanssa toimitaan.
68 v
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yhteiskuntatieteilijä enkä kuulu ammattiliittoon. Olen sitä mieltä, että lakko on täysin vanhentunut työtaisteluase. Monista lakoista kärsivät vain ja ainoastaan ihan tavalliset ihmiset ja/tai erityisesti lapset, nuoret ja eläkeläiset. Esimerkkinä bussilakot. Päättäjät ja hyvätuloiset kulkevat töihinsä autoilla tai vaikka taksilla tarvittaessa, ei lakko heidän arkeaan haittaa. Sillä autottomalla nuorella tai eläkeläisellä ei ole mahdollisuuksia painostaa päättäjiä lakkolaisten ehtoihin, on vain löydettävä keinot pärjätä lakon keskellä ja toivoa, että se loppuu pian.
Minulla ei ole ehdotusta, mitä lakkojen tilalle, mutta niin kauan kuin ammattiliitot lakoilla kurjistavat tavallisten ihmisten elämää, en tule liittymään liittoon.
Mutta kun se nuori sitten joskus menee röihin, niin sillä on paremmat työehdot edessään.
Zinc
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Tässä on fiksu nuori:
"–Me toimimme vientiteollisuudessa, jossa ulkomaiset tilaajat tuskin ymmärtävät sitä, että tilaukset sakkaavat sen vuoksi, että me tappelemme täällä muutamista kiky-tunneista ja minimaalisista palkankorotuksista, jos samaan aikaan Japanissa rakennustyömaat seisovat. Ja jos Suomessa toimitusvarmuus kärsii, silloin on helppo ymmärtää, että japanilaiset ostavat jatkossa liimapalkkinsa Virosta tai Puolasta."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/f4826248-a9ba-42b9-84de-8664ac05c9b0
En usko, että joutuu tulevaisuudessakaan työttömänä käsiään pyörittelemään.
Täsmälleen. Siinä sitä on vähemmän kiva itkeä työttömänä, kun yritys on mennyt lakon takia konkkaan tai vähintään siirtänyt toiminnan ulkomaille.
Tai ostaa palvelun yksityisiltä yrittäjiltä. Yhä useampi työ on nykyisin sellainen, että se ostetaan ulkopuoliselta palveluntarjoajalta. Isoissakaan firmoissa ei ole enää kirjanpitäjiä, siivoojia jne. Ne palvelut hankitaan kilpailuttamalla alan yrittäjiä. Matalimman tarjouksen tehnyt voittaa.
Siinä sitä sitten ihmetellään, kun ei enää ole (palkka-)työpaikkoja.
Mun mielestä kaikki freelancer-työt, kevytyrittäjyydet sun muut pitäisi kieltää. Itse joudun pakon edessä olemaan halpa freelancer ja elämä on yhtä hlvettiä. Vaikka tienaan ihan mukavasti mutta lomat ovat palkattomia ja työpäivät min. 16 h. Lisäksi kun olet ollut yksinyrittäjänä yhdenkin vuoden elämästäsi, se katsotaan punaisena vaatteena työnhaussa.
Täällä toinen itsensä työllistäjä. Nettoansiot sellaiset €10 000 -15 000 /kk. Saan valita, mitä teen, missä teen, milloin teen, kenen kanssa ja kuinka paljon.
Eipä paljon harmita.
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri itse liitosta. En maksa liitolle, joka ajaa työni ulkomaille.
Sitten ei varmaan kelpaa lomat, lomarahat, palkankorotukset, matkakorvaukset, kikyn poistaminen, tai muutan liittojen ja suoraselkäisten liittojen jäsenten kovalla työllä hankkimat edut? Eihän? Jaa että kelpaa sittenki? No, mitäpä muuta voi loiseliöltä odottaa kuin siipeilyä.
Minua ei ainakaan kiinnosta toisten rikkuroinnit pätkääkään. Kukin vastaa vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ehdotusta, mitä lakkojen tilalle, mutta niin kauan kuin ammattiliitot lakoilla kurjistavat tavallisten ihmisten elämää, en tule liittymään liittoon.
Lisään vielä tähän väitteeseesi, että työnantajat tulevat kurjistamaan työntekijöiden elämää joka päivä, eivätkä vain satunnaisesti, kuten lakkoilijat.
55
Totta, -30% pysyvä ansioiden halpuutus kirpaisee pahemmin kuin parin viikon lakko. Moni vain ei osaa ajatella näin pitkälle.
Eiköhän aika moni osaa ajatella niin pitkälle, että ei halua menettää sitä työpaikkaansa. Ja sitten kun käy kuten metsäteollisuudessa, niin niitä työpaikkoja ei hyvin nopeasti ole koko Suomessa.
Aika paska homma siinä sitten tajuta, ettet pysty koskaan enää työllistymään, kun ay-liike tuhosi koko sinut työllistävän teollisuuden Suomesta.
Oikeasti käy sääliksi näitä ay-liikkeen uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Alle 2200 brutto palkalla turha kuulua liittoon. Maksat thjästä.
Jos jäät työttömäksi, niin ansiosidonnainen on niin pieni, että olet kuitenkin asumistuki ja/tai toimeentulotuki luukulla.
Samat rahat saas siis ilman liittojen maksujakin...
Ja kun liitto ei liity ansiosidonnaiseen millään tavalla. Se on sitä myyntipuhetta mitä paksutpossut harrastaa. Kassasta tulee vähän ja valtiolta loput. Ei liitosta
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ainakaan kiinnosta toisten rikkuroinnit pätkääkään. Kukin vastaa vain itselleen.
Miksi työehtojen parantaminen ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tähän väitteeseesi, että työnantajat tulevat kurjistamaan työntekijöiden elämää joka päivä, eivätkä vain satunnaisesti, kuten lakkoilijat.
55
Totta, -30% pysyvä ansioiden halpuutus kirpaisee pahemmin kuin parin viikon lakko. Moni vain ei osaa ajatella näin pitkälle.
Eiköhän aika moni osaa ajatella niin pitkälle, että ei halua menettää sitä työpaikkaansa. Ja sitten kun käy kuten metsäteollisuudessa, niin niitä työpaikkoja ei hyvin nopeasti ole koko Suomessa.
Aika paska homma siinä sitten tajuta, ettet pysty koskaan enää työllistymään, kun ay-liike tuhosi koko sinut työllistävän teollisuuden Suomesta.
Kyllä kuule tekevälle töitä löytyy. Lisäksi jos yritys menee konkkaan ilman kikyä, niin kyllä se menee sen kanssakin, eli voit lopettaa paskanjauhamisen siihen :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55
Kyllä kuule tekevälle töitä löytyy. Lisäksi jos yritys menee konkkaan ilman kikyä, niin kyllä se menee sen kanssakin, eli voit lopettaa paskanjauhamisen siihen :P
Jep jep. Uskottele vain tuota itsellesi. Ikävä kyllä todellisuus ei tue tuota kuvitelmaasi.
Liittoon kuulumattomien palkat ei saa nousta liittoon kuuluvien kustannuksella, tai muutkaan työehtojen parannukset. Ajakoot rikkurit sitten omia asioitaan itse saadakseen samat edut. Siiten tietävät mitä on olla yksin ilman liiton tukea!!
Rikkurit pitäisi vettä kölin ali,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55
Jep jep. Uskottele vain tuota itsellesi. Ikävä kyllä todellisuus ei tue tuota kuvitelmaasi.
Kyllä se tukee just sitä. Eikä siinä höpöjuttusi auta.
Nuori ihminen ei ole saanut vielä niin paljon kokemusta työelämästä, että tietäisi, että työnantajiakin on monenlaisia.
Onneksi nyt toimitaan sen huonoimman skenarion mukaan, eli liitto pitää huolta mikäli tulee tiukka tilanne. Eli niillä joiden firmassa kaikki on hyvin, on sama tilanne kuin niillä joilla on huono johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja palauttaa takaisin 1850-luvun työehdoille.
Itse olen rikkuri. Tässä puljussa pitäs olla lakko päällä mutta toiminta on normaalisti käynnissä. Liittoon kuuluviakin on töissä.
Meillä on palkka noin 7 euroa enemmän kuin tessi. Itse olemme saaneet keskenään suunnitella työvuorot ja työajat. Johto sanoi joskus jotta jos löytyy lakkoilevia ja valittajia niin palkka ja edut tulee sen jälkeen tessin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Liittoon kuulumattomien palkat ei saa nousta liittoon kuuluvien kustannuksella, tai muutkaan työehtojen parannukset. Ajakoot rikkurit sitten omia asioitaan itse saadakseen samat edut. Siiten tietävät mitä on olla yksin ilman liiton tukea!!
Tiedän montakin firmaa jossa liittoon kuulumattomilla on paremmat edut ja palkat kuin liittoon kuuluvilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rikkuri. Tässä puljussa pitäs olla lakko päällä mutta toiminta on normaalisti käynnissä. Liittoon kuuluviakin on töissä.
Meillä on palkka noin 7 euroa enemmän kuin tessi. Itse olemme saaneet keskenään suunnitella työvuorot ja työajat. Johto sanoi joskus jotta jos löytyy lakkoilevia ja valittajia niin palkka ja edut tulee sen jälkeen tessin mukaan.
Huippuvastaus!
Vierailija kirjoitti:
Vettele sinä kommunisti vaikka kunnanlääkärin virveliin
En tajua miten LIDL julkeaa myydä tuotteita noilla hinnoilla. Miten saavat nukuttua? Jos eivät olisi täällä polkemassa hintoja katteemme olisi paljon suuremmat. Ruokaa ostaisivat jokatapauksessa.
Kkauppias.
Riku Aalto se puhuu vain uusista tukilakoista. Muutaman viikonkin kun vientiteollisuus seisoo niin voidaan samalla unohtaa myös sari sairaanhoitajien palkankorotukset ja kikyn poisjätöt julkiselta puolelta.
Tuo kevytyrittäjyys on kyllä yks syöpä, jota firmat käyttävät hyväksi. Lisäksi kevytyrittäjien maine oikeiden yrittäjien keskuudessa on huono. Väliinputoajia joita kyynelsilmin säälin.