Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL:n selvitys: Toimeentulotukea saavilla nuorilla mielenterveysongelmia moninkertaisesti muihin samanikäisiin verrattuna

Vierailija
29.01.2020 |

Aktiivimallit ja karenssit ilmeisesti parantaa nämä ihmiset vai kuinka hallitus?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä ihmiset eivät pääse sairauseläkkeelle?

Ihmisiä ei nykyään päästetä sairauseläkkeelle, vaikka olisit pakkohoidossa oleva skitsofreenikko niin eläkettä ei silti haluta myöntää. Edes määräaikaista.

Vierailija
22/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastumisen riski kasvaa jos ihminen jää neljän seinän sisään kykkimään. Eristys ei ole hyväksi.

Eihän tästä ole kysymys, vaan sairauspäivärahaa maksetaan Suomessa tietyn ajan ja jos pitempi aikainen sairaus, putoaa tt-tuen piiriin, eikä pelkästään masennujsessa, vaan yhtälailla syövässä, reumassa, sydän saurauksissa jne.

Suurin osa tt-tuella elävistä on diagnosoitu joku pitkäaik.sairaus, eivätkä kykyne töihin, mutta eivät pääse myöskään työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on järkyttävää.

Näillä ihmisillä ei ole ketään tahoa, joka eduskunnassa ajaisi heidän asiaa. Kaikki tietävät heidän olemassaolostaan, mutta ilmeisesti toivovat heidän kuolevan pois, jotta tämä kiusallinen ongelma ratkaisisi itse itsensä.

Vierailija
24/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järkyttävää.

Näillä ihmisillä ei ole ketään tahoa, joka eduskunnassa ajaisi heidän asiaa. Kaikki tietävät heidän olemassaolostaan, mutta ilmeisesti toivovat heidän kuolevan pois, jotta tämä kiusallinen ongelma ratkaisisi itse itsensä.

Lähes joka kuukausi on uutisissa näitä junan alle hyppijöitä, tosin uutisen pääpointti on siinä että junat nyt vähän myöhästelee. Paljonkohan on heitä jotka ottavat itseltään hengen ilman että aiheuttavat haittaa liikenteelle...

Olen itse joutunut miettimään asiaa ja ilman lääkkeitä/asetta helpoin, kivuttomin ja nopein tapa on hypätä junan eteen tai ajaa auto päin rekkaa/kallionseinämää. Ihan sairasta että "hyvinvointivaltiossa" tällaista tapahtuu.

Vierailija
25/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa, mitä Marinin hallitus kaavailee tälle porukalle?

Aktiivimalleja vai jotain muuta mukavaa?

Vierailija
26/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järkyttävää.

Kiusallinen ongelma joka hallitukselle.

Vierailija
27/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järkyttävää.

Tämä on todella järkyttävää ja voi kohdata ketä tahansa.

Mun työkaveri 40v kirvesmies putosi vapaa-ajalla katolta ja kosketti jalkansa ja oikean käden, useita leikkauksia ja yksi paha hoitovirhe. Liikkui kainalosauvoilla ja oikea käsi toiminta kyvytön ja silti taisteli työkyvyttömyyseläkkeestä yli 6v.

Ja kun sairauspäiväraha loppui, eikä päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle, niin mistään ei saanut rahaa, tt-tuen esti vanhemmilta peritty kesämökki, jota hän ei saanut myytyä ja yksikään työnantaja ei olisi häntä työllistänyt, jotta saisi työtyömyyspäivärahaa ja firma otti hyväähyvyyttä töihin, muistaakseni puoleksi vuodeksi, jotta pääsi työnhakijaksi ja sai työtyömyyspäivärahaa. Mutta näin hyvä tuuri ei kaikilla ole, että yritys palkkaa työkyvyttömän töihin.

Vierailija
28/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä uutinen tämä nyt on olevinaan? Vuosikaudet sairaseläkkeellä olevia, työnhakukurssilaisia, työkokeilijoita ja kuntouttavissa olevia ihmisiä nähnyt niin voin sanoa, että suuri osa työttömistä on jollain tavalla fyysisesti tai psyykkisesti sairaita.

Juuri tämä. Pitkäaikaistyöttömät ovat pääsääntöisesti täysin tai osittain työkyvyttömiä, eikä heitä siksi edes haluta palkata.

Yrittäjät eivät halua tätä porukkaa töihin, joten ei tässä hallituksille hirveästi vaihtoehtoja jää...

Vierailija
29/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa, mitä Marinin hallitus kaavailee tälle porukalle?

Aktiivimalleja vai jotain muuta mukavaa?

lisää karensseja

Vierailija
30/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko itse nuoren skitsofreenikon omaan yritykseesi töihin? Turha tästä on syyttää ja syyllistää ketään yrittäjiä tai muita palkanmaksajia. Ei yritystoiminta ole mitään kuntoutusta tai hyväntekeväisyyttä. Se on bisnestä.

Vierailija
31/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen tai muutoin täysin syrjäytynyt ehkä lähes lukutaidoton pelkän peruskoulun käynyt ei ole kuuminta hottia työmarkkinoilla. Mukana päihteet ja muutoinkin elämänhallinta täysin hukassa niin ei ihme ettei mielenterveyskään parhaissa kantimissa. 

Vierailija
32/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä uutinen tämä nyt on olevinaan? Vuosikaudet sairaseläkkeellä olevia, työnhakukurssilaisia, työkokeilijoita ja kuntouttavissa olevia ihmisiä nähnyt niin voin sanoa, että suuri osa työttömistä on jollain tavalla fyysisesti tai psyykkisesti sairaita.

Juuri tämä. Pitkäaikaistyöttömät ovat pääsääntöisesti täysin tai osittain työkyvyttömiä, eikä heitä siksi edes haluta palkata.

Yrittäjät eivät halua tätä porukkaa töihin, joten ei tässä hallituksille hirveästi vaihtoehtoja jää...

Ei ole pelkästään tämän hallituksen syy tai ongelma, vaan ongelma on ollut jo kymmeniä vuosia ja siinä ajassa kaikki puolueet ovat olleet hallituksessa.

Ja pari vuotta sitten julkaustiin tutkimus pitk.aik.työttömistä ja suurin osa ei koskaan tule työllistymään, koska heidän työkykynsä om pysyvästi alentunut ja ovat terv.hoidon ja kuntouksen ulkopuolella tai ainakin sairaudenhoitoa on pitkitetty.

Esim. leikkausjonossa menee edelle työssäkäyvät ja opiskelijat ja muut hoidetaan kun ehditään tai annetaan pikahoitoa.

Vierailija
33/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä uutinen jaksa ketään kiinnostaa.

Ihan turhaan näitä tutkimuksia tehdään tai julkistetaan. Tämä on kaikkien tiedossa, paitsi päättäjien. Ei kukaan meistä voi tälle järjettömällä asialle yhtikäs mitään!

Vierailija
34/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä uutinen jaksa ketään kiinnostaa.

Ihan turhaan näitä tutkimuksia tehdään tai julkistetaan. Tämä on kaikkien tiedossa, paitsi päättäjien. Ei kukaan meistä voi tälle järjettömällä asialle yhtikäs mitään!

Juuri näin! Suljetaan taas silmämme, jospa nämä tyypit vain ”katoaisivat” tästä maailmankaikkeudesta?

Vierailija
35/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nuoret ovat Suomen häpeätahra.

Kiitos tästä!

Vierailija
36/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä nuoret ovat Suomen häpeätahra.

Sinä olet häpeätarha koko ihmiskunnalle.

Vierailija
37/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmainen tai muutoin täysin syrjäytynyt ehkä lähes lukutaidoton pelkän peruskoulun käynyt ei ole kuuminta hottia työmarkkinoilla. Mukana päihteet ja muutoinkin elämänhallinta täysin hukassa niin ei ihme ettei mielenterveyskään parhaissa kantimissa. 

Joo... ja mitä oikeastaan halusit sanoa? Että ovatpa valinneet typerästi? Kävivät ensin peruskoulun kodin ja opettajien iloisesti kannustamina ja runsaan kaveripiirin ympäröiminä. Sitten yhtenä päivänä saivat päähänsä alkaa syrjäytyviksi, aineita käyttäviksi mielenterveyspotilaiksi?

Vierailija
38/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä ihmiset eivät pääse sairauseläkkeelle?

Ei näin suurta osaa väestöstä voi siirtää eläkkeelle.

Mutta 500 vuotta Suomessa ollutta tervettä väestöä voi?

Vierailija
39/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järkyttävää.

Mun työkaveri 40v kirvesmies putosi vapaa-ajalla katolta ja kosketti jalkansa ja oikean käden, useita leikkauksia ja yksi paha hoitovirhe. Liikkui kainalosauvoilla ja oikea käsi toiminta kyvytön ja silti taisteli työkyvyttömyyseläkkeestä yli 6v.

Ja kun sairauspäiväraha loppui, eikä päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle, niin mistään ei saanut rahaa, tt-tuen esti vanhemmilta peritty kesämökki, jota hän ei saanut myytyä ja yksikään työnantaja ei olisi häntä työllistänyt, jotta saisi työtyömyyspäivärahaa ja firma otti hyväähyvyyttä töihin, muistaakseni puoleksi vuodeksi, jotta pääsi työnhakijaksi ja sai työtyömyyspäivärahaa. Mutta näin hyvä tuuri ei kaikilla ole, että yritys palkkaa työkyvyttömän töihin.

Mulla myös vähän samanlaisen onnettomuuden jälkeen oikea käsi paskana, yritetty leikata monta kertaa mutta leikkaukset eivät ole onnistuneet. Olen ollut yli 5v kuntoutustuella. Olisi katastrofi koko perheelle jos joutuisin työkkärin rahoille, mitään toimeentulotukea ei todellakaan saataisi. Tämä on todella stressaavaa odottaa päätöksiä ja lähetellä lausuntoja muutaman kk välein ja jännittää evätäänkö hakemus. Jos työttömäksi joutuisin niin kukaan ei ikimaailmassa palkkaisi minua yhtään mihinkään, terveitäkin on työttömänä.

Vierailija
40/97 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on järkyttävää.

Mulla myös vähän samanlaisen onnettomuuden jälkeen oikea käsi paskana, yritetty leikata monta kertaa mutta leikkaukset eivät ole onnistuneet. Olen ollut yli 5v kuntoutustuella. Olisi katastrofi koko perheelle jos joutuisin työkkärin rahoille, mitään toimeentulotukea ei todellakaan saataisi. Tämä on todella stressaavaa odottaa päätöksiä ja lähetellä lausuntoja muutaman kk välein ja jännittää evätäänkö hakemus. Jos työttömäksi joutuisin niin kukaan ei ikimaailmassa palkkaisi minua yhtään mihinkään, terveitäkin on työttömänä.

Voisitko tehdä esim. puhelinmyyntityötä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi