Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varallisuus vs halu olla parisuhteessa

Vierailija
28.01.2020 |

Selittäkääpä minulle tämä:

Kun miehen varallisuus kasvaa, todennäköisyys siihen että mies on parisuhteessa, kasvaa.

Kun naisen varallisuus kasvaa, todennäköisyys siihen että nainen on sinkkuna, kasvaa.

Miksi näin on? Naisethan eivät etsi nykypäivänä elättäjää, eikä pariutumisen motiivina ole korkeampi materiaalinen elintaso, vaan rakkaus.

Go.

Lähde: tilastokeskus, Åbo Akademi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas nainen saa munaa hyvännäköisiltä kolleilta, niin ei tarvitse mennä mihinkään parisuhteeseen homehtumaan.

Vierailija
2/45 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa huomioitu varakkaiksi sinkkunaisiksi myös yli 80v leskirouvat? Varsinkin Helsingin kantakaupungissa heitä riittää kun 50- tai 60-luvulla ostettu asunto on nykypäivänä sen verran arvokas. Vaikka omistaisi siitä vain puolet. Moni kovaakin palkkaa vetävä nuorempi nainen jää jälkeen jos mitataan vain varallisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko vastaavan tutkimustuloksen liittyen ulkonäköön.

Väittäisin nimittäin, että kun naisen ulkonäkö on objektiivisesti katsoen parempi, on todennäköisempää että hän on parisuhteessa/haluttu parisuhteeseen verrattuna naiseen, joka ei ole meidän kulttuurimme kauneuskäsitysten mukaisesti kaunis ja seksikäs.

Vierailija
4/45 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa huomioitu varakkaiksi sinkkunaisiksi myös yli 80v leskirouvat? Varsinkin Helsingin kantakaupungissa heitä riittää kun 50- tai 60-luvulla ostettu asunto on nykypäivänä sen verran arvokas. Vaikka omistaisi siitä vain puolet. Moni kovaakin palkkaa vetävä nuorempi nainen jää jälkeen jos mitataan vain varallisuus.

Yleensä jos varallisuutta mitataan vain tämän hetken mukaan ilman arvioita tulevista rahavirroista niin varakkaat ovat myös iäkkäitä. Ja iäkkäissä on enemmän sinkkunaisia kuin -miehiä koska miehet kuolevat aikaisemmin.

Vierailija
5/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos varallisuutta mitataan vain tämän hetken mukaan ilman arvioita tulevista rahavirroista niin varakkaat ovat myös iäkkäitä. Ja iäkkäissä on enemmän sinkkunaisia kuin -miehiä koska miehet kuolevat aikaisemmin.

Tutkimuksissa oli keskitytty ns. pariutumisikäisiin, eli sen ikäisiin jotka voisivat realistisesti perustaa perheen.

Kyse ei siis ollut varakkaista leskirouvista.

Vierailija
6/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sillä naisella on muuta sisältöä elämässä hän ei kaipaa sitä rakkauttakaan. Rakkaus on heikomman tason ihmisen kaipuuta, joka pelastaa kaikelta kurjuujelta.

Vierailija
7/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lähtökohdasta sanoisin, että kun minulla on omaakin varallisuutta, ei ole kovin suurta tarvetta alkaa passata ketään ja muuttaa yhteen. Harva mies alkaa suhteessa samalla tavalla alisteiseen asemaan, kuin mitä naiset usein tekevät. Siivoavat, laittavat ruokaa, pyykkäävät ja ukko makaa sohvalla.

Mulla on varaa siivoojaan, teen ruokaa itselleni ja seuraakin saan jos sitä kaipaan. Mutta tuskin lähden sellaiseen suhteeseen jossa asuisin miehen kanssa.

Vierailija
8/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitään kun en ole nähnyt koko tutkimusta.

Vierailija
9/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat miehet ovat ihan älyttömän harvassa. Lisäksi iso osa miehistä haluaa olla suhteessa se osapuoli, joka on vahvemmilla. Eli ei ole löytynyt sopivaa miestä, vaikka ihan mielelläni sellaisen kanssa eläisin. Mihinkään epätoivoiseen rakennelmaan en lähde, siitä seuraa vain pahaa oloa molemmille.

- varakas sinkkunainen

Vierailija
10/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo johtuu yksinkertaisesti siitä että naiset näkevät pariutumisen eräänlaisena pakettina.

Siihen voi kuulua parempi elintaso, korkeampi asema sosiaalisessa hierarkiassa, turvaa elämän kolhuilta, jne.

Mies jolla on jo kaikki haluaa silti rinnalleen kumppanin. Nainen jolla on jo kaikki ei enää tarvitse miestä - ja kun nainen ei tarvitse miestä, ei nainen haluakaan miestä.

Vierailija
11/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 summasi hyvin. Miehet pariutuvat koska haluavat naista, naiset koska haluavat hyötyä miehestä.

Vierailija
12/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivat miehet ovat ihan älyttömän harvassa. Lisäksi iso osa miehistä haluaa olla suhteessa se osapuoli, joka on vahvemmilla. Eli ei ole löytynyt sopivaa miestä, vaikka ihan mielelläni sellaisen kanssa eläisin. Mihinkään epätoivoiseen rakennelmaan en lähde, siitä seuraa vain pahaa oloa molemmille.

- varakas sinkkunainen

Sopiva mies: mies joka on vähintään yhtä varakas ja korkeassa asemassa kuin sinä?

Vierailija
13/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisten pitäisikin hankkia mies joka on yhtä varakas (tai varakkaampi). Naiset riskeeraavat parisuhteessa/avioliitossa paljon enemmän kuin miehet. Ei kannata huolia ihan ketä tahansa.

Vierailija
14/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Tuo johtuu yksinkertaisesti siitä että naiset näkevät pariutumisen eräänlaisena pakettina.

Siihen voi kuulua parempi elintaso, korkeampi asema sosiaalisessa hierarkiassa, turvaa elämän kolhuilta, jne.

Mies jolla on jo kaikki haluaa silti rinnalleen kumppanin. Nainen jolla on jo kaikki ei enää tarvitse miestä - ja kun nainen ei tarvitse miestä, ei nainen haluakaan miestä.

Uskallan väittää vastaan. Olen varakas sinkkunainen, jolla on pari vakimiestä yhdessäoloon ja seksiin. Näillä miehillä olisi kyllä takuulla kysyntää (ja aiheesta usein puhutankin) mutta ovat vakaasti päättäneet pysyä sinkkuina.

Kyllä se on niin sekä miehillä että naisilla, että kun voisi poimia suuresta kiinnostuneiden joukosta kenet tahansa, tulee krantuksi eikä haluakaan valita vain yhtä marjaa. Sitä mielellään maistelee yhtä sieltä ja toista täältä.

Minun tilanteessani nämä kaksi miestä täydentävät hyvin toisiaan ja kokonaisuus on minulle parempi kuin yksi miesmarja sieltä tarjoiluvadilta poimittuna. Lapsia en halua, haluan vain mukavaa elämää ja erityisesti ilman ikävää suhteen arjeksi muuttumista, jossa piereskellään vessassa ovi auki.

Vierailija
15/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- varakas sinkkunainen

Sopiva mies: mies joka on vähintään yhtä varakas ja korkeassa asemassa kuin sinä?

Heille on tarjolla pitkä liuta paljon nätimpiäkin naisia, koska kukapa sellaista miestä ei haluaisi: mukava, vakavarainen, kyvykäs, tasapainoinen...

Vierailija
16/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta lähtökohdasta sanoisin, että kun minulla on omaakin varallisuutta, ei ole kovin suurta tarvetta alkaa passata ketään ja muuttaa yhteen. Harva mies alkaa suhteessa samalla tavalla alisteiseen asemaan, kuin mitä naiset usein tekevät. Siivoavat, laittavat ruokaa, pyykkäävät ja ukko makaa sohvalla.

Mulla on varaa siivoojaan, teen ruokaa itselleni ja seuraakin saan jos sitä kaipaan. Mutta tuskin lähden sellaiseen suhteeseen jossa asuisin miehen kanssa.

Milloin tämä paskayleistys loppuu? Vai samat katkerat naisetko näitä suoltaa palstalla vuodesta toiseen? 

Vierailija
17/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Onko tämä ihan yleinen totuus.?

Kyllä mun miehet on aina loisinut mun rahoilla ihan mielellään. Yksi niistä otti hatkat siinä vaiheessa kun olisi pystynyt kustantamaan suhteessa oman osansa, oli ihan laskeskellut että hänellehän jää sit enemmän käteen.

Mistä mä löytäsin itselleni välillä elättäjän?

Vierailija
18/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Uskallan väittää vastaan. Olen varakas sinkkunainen, jolla on pari vakimiestä yhdessäoloon ja seksiin. Näillä miehillä olisi kyllä takuulla kysyntää (ja aiheesta usein puhutankin) mutta ovat vakaasti päättäneet pysyä sinkkuina.

Kyllä se on niin sekä miehillä että naisilla, että kun voisi poimia suuresta kiinnostuneiden joukosta kenet tahansa, tulee krantuksi eikä haluakaan valita vain yhtä marjaa. Sitä mielellään maistelee yhtä sieltä ja toista täältä.

Minun tilanteessani nämä kaksi miestä täydentävät hyvin toisiaan ja kokonaisuus on minulle parempi kuin yksi miesmarja sieltä tarjoiluvadilta poimittuna. Lapsia en halua, haluan vain mukavaa elämää ja erityisesti ilman ikävää suhteen arjeksi muuttumista, jossa piereskellään vessassa ovi auki.

Ketjun aihe on miksi varallisuus korreloi negatiivisesti pariutumishalujen kanssa.

Lähes kaikki naiset voivat halutessaan saada seksiä tai halikavereita komeista miehistä. Siihen ei tarvita varallisuutta, eikä se ole todiste siitä että nainen voisi poimia kenet tahansa.

Kysymys siis on miksi niin monet ei-varakkaat naiset haluavat parisuhteen? Myös nuoret ja kauniit naiset jotka oikeasti voisivat poimia kenet tahansa?

Naisethan eivät siis pariudu taloudellisten/käytännön hyötyjen vuoksi, vaan puhtaasti rakkaudesta?

Vierailija
19/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisen on aina hyödyttävä miehestä" - vanha sanonta

Puhtaasta rakkaudesta nainen ei pariudu.

Vierailija
20/45 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Onko tämä ihan yleinen totuus.?

Kyllä mun miehet on aina loisinut mun rahoilla ihan mielellään. Yksi niistä otti hatkat siinä vaiheessa kun olisi pystynyt kustantamaan suhteessa oman osansa, oli ihan laskeskellut että hänellehän jää sit enemmän käteen.

Mistä mä löytäsin itselleni välillä elättäjän?

No, ei tietenkään ole :D Tutkimalla saadaan tietystä otannasta jonkinlainen arvio.

Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyjä vai käytöksen mahdollistaja? Miehet ei oikein enää taida tuohon lankaan mennä, kun naiset kovaan ääneen huutaa itsenäisyyttään kuinka ei tarvitse miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä