Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkunainen, millainen on työkaluarsenaalisi?

Vierailija
28.01.2020 |

Joka kodista pitäisi löytyä: ruuvimeisselit talttapää pieni ja keskikokoinen sekä ristipäät myös. Akkuporakone mielellään iskutoiminnolla kiviseinän poraukseen, poranteräsarja laaja (koska terät voivat tuhoutua yllättäen) , kattava sarja akkuporalla käytettäviä torx-ruuvikärkipaloja, kärkipihdit, sivuleikkurit, siirtoleukapihdit, jakoavain, kiinto/lenkkiavainsarja 6-19mm, kuusiokoloavainsarja, vasara. Polkupyörän korjaukseen rengasmuovit, paikkasarja,ketjunkatkaisin.

Nämä jos löytyy ja niitä osaa käyttää, voi säästää sievoisen summan.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap oletti, että sinkkunaisilla ei olisi työkaluja? Mullakin on valtava arsenaali kirveistä (halkaisu- ja perus) erilaisiin avaamisen, vääntämisen ja katkaisun vehkeisiin. Niittipyssynkin johonkin tarvitsin. Jäännösmaaleja yms. edellisestä pintarempasta. Jne.

Oisko kuitenkin niin, että ne ihan kädettömät naiset, jotka eivät pysty mitään kodissaan tekemään itse, eivät juuri sen vuoksi ole sinkkuja.

Vierailija
42/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porakonetta en tarvitse mihinkään, mitään en poraile. Vasara, jokunen ruuvimeisseli, kuusiokoloavain ja pihdit löytyy. Niillä olen pärjännyt koko elämäni. Jos jotain spessua tarvitsee, käyn ostamasas tai lainaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap oletti, että sinkkunaisilla ei olisi työkaluja? Mullakin on valtava arsenaali kirveistä (halkaisu- ja perus) erilaisiin avaamisen, vääntämisen ja katkaisun vehkeisiin. Niittipyssynkin johonkin tarvitsin. Jäännösmaaleja yms. edellisestä pintarempasta. Jne.

Oisko kuitenkin niin, että ne ihan kädettömät naiset, jotka eivät pysty mitään kodissaan tekemään itse, eivät juuri sen vuoksi ole sinkkuja.

Just näin. Minä en pärjäisi ilman miestä. Mies on välillä useamman viikon työmatkoilla ja kotona häntä odottaa usein pitkä korjaustyölista. En osaa tehdä yhtään mitään. No, ehkä lampun vaihtaa ja naulan lyödä seinään, mutta siihen se sitten jääkin. Ihailen kovasti naisia, jotka kykenevät asumaan yksin esimerkiksi omakotitalossa.

Joskus vitsailen miehelle, että jos hän joskus kuolee, mulla on hyvin nopeasti uusi mies. Ehkä sitä sitten pakon edessä oppisi jotakin tekemään, kun ei olisi vaihtoehtoa. Nyt jos mies on poissa, soitan naapurin miehelle ehkä kerran vuodessa, jos on ihan joku akuutti hätä 😊.

Vierailija
44/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvimeisseleistä ja kuusiokoloavaimista puukon, vasaran ja sahan kautta ruuvinväätimiin ja porakoneisiin ja lopulta pensasleikkuriin ja moottorisahaan. Kaikki nuo ja kaikkea siltä väliltä löytyy.

Vierailija
45/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotona vain ruuvimensseleitä, mitta, pihdit, jakoavain. Mökillä myös vasara, maalaus- ja rappaustarvikkeita, kirves jne.

Vierailija
46/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies, löytyykö sinun kotoasi sähkövatkain, tehosekoitin, sitruunapuristin, leivinlasta, mittakuppeja ja mausteita?

Löytyy, paitsi sitruspuristinta ei löydy kuin sellainen perinteinen käsikäyttöinen, jossa sitä hedelmänpuolikasta kierretään.

Mutta parilagrilli, rasvakeitin, monitoimikone, kahvinkeitin, kahvimylly, induktiolevy, sauvasekoitin, haudutuspata, riisinkeitin löytyy.

Vierailija
47/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Minä en pärjäisi ilman miestä. Mies on välillä useamman viikon työmatkoilla ja kotona häntä odottaa usein pitkä korjaustyölista. En osaa tehdä yhtään mitään. No, ehkä lampun vaihtaa ja naulan lyödä seinään, mutta siihen se sitten jääkin. Ihailen kovasti naisia, jotka kykenevät asumaan yksin esimerkiksi omakotitalossa.

Joskus vitsailen miehelle, että jos hän joskus kuolee, mulla on hyvin nopeasti uusi mies. Ehkä sitä sitten pakon edessä oppisi jotakin tekemään, kun ei olisi vaihtoehtoa. Nyt jos mies on poissa, soitan naapurin miehelle ehkä kerran vuodessa, jos on ihan joku akuutti hätä 😊.

Naulan lyödä seinään? Ja teillähän on tietysti betoni- tai gyprocseinät?

Vierailija
48/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kodissa pitää olla yleismittari, työntömitta, rullamitta ja mittanauha.

Vierailija
49/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus kuolemaa tekevästä miehestä, joka teki vaimolleen ohjekirjaa, miten pitää talo kunnossa hänen kuolemansa jälkeen. Oli jotenkin liikuttavaa...

Kaikille pitäisi opettaa kodin kunnossapidon perustaidot, ihan vastaavasti kuin koulussa opetetaan kotitaloutta. Ei niitäkään taitoja kaikissa kodeissa opeteta lapsille.

Vierailija
50/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaaja kirjoitti:

Joka kodissa pitää olla yleismittari, työntömitta, rullamitta ja mittanauha.

Ymmärrän nuo kolme, kun penistähän pitää mittailla, mutta mitä teet yleismittarilla?

Vierailija
51/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen 15 cm arse-naali.

Vierailija
52/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy, paitsi iskuporakonetta ei ole tullut hankittua vielä uutta edellisen hajottua. On myös sähkösaha. Rengasmuovia ei ole nurkissa mutta ylimääräisiä pinnoja kyllä, rengasmuovia ei ole koskaan tarvinnut uusia mutta pinnoja vaihtaa aina välillä. Seuraavana ostoslistalla on pikkuinen kompressori maalaushommiin, ja tasohiomakone olisi kanssa kiva. On näillä kerrostalossa pärjännyt.

Mulla ois vähän käytetty tasohiomakone (Bosch) :D.

Harmittaa, että ostin oman, kun olisi voinut jostain verkon lainaussivultolta lainata. Pk-seudulla voi jopa kirjastosta lainata mm. porakoneen, joten turha ostella kaikkea kaappeihin lojumaan.

Vierailija
53/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä opiskelijayksiössä ei saa edes porata seiniin mitään, joten en kauheasti tarvitse työkaluja. Sain isältä lapsena hemaisevan vaaleanpunaisen työkalusetin, joka on kyllä tuolla kaapissa. On vasara, pieni saha, risti- ja tasapäämeisselit, mittanauha ja pihdit. Lähinnä pihdeille ja meisselille on ollut käyttöä, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä eteen tulee. Autossa on rengasavain omasta takaa.

Työkalujen ostaminen tuntuu muuten olevan aika arpapeliä nykyään. Suurin osa halvoista on auttamatta páskaa, mutta joku voi olla tosi helmi. Kalliimmat vehkeet ovat yleensä kestävämpiä, mutta hintakaan ei aina takaa laatua.

Vierailija
54/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvimeisselit, kuuskulma-avaimet, puukko ja vasara löytyy, ja joku pieni hylsysarja + muutama kiintoavain. Muuta jos tarvii, niin isältä ja veljiltä löytyy.

Vierailija
55/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä mitään, mutta kovasti tekisi mieli meisseliä.

Vierailija
56/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies, löytyykö sinun kotoasi sähkövatkain, tehosekoitin, sitruunapuristin, leivinlasta, mittakuppeja ja mausteita?

Eikö sähkövatkain ja tehosekoitin ole sama asia? Jos ei, niin käyttötarkoitus lie ainakin sama, joten miksi pitäisi olla kaksi sähköistä hämmennintä?

Ja mikä on leivinlasta?

T. N40

Tietämättömäksi tekeytyminen ei ole coolia.

Vierailija
57/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkukone, rautasaha, vittupihdit, kaksi kiintoavainta, kaksi jakoavainta, kolmet putkipihdit, rautasaha, kaksi kupariputkileikkuria, yksi muoviputkileikkuri, kärkisarja, vasara, puukko, vatupassi, rullamitta, 3 talttapäätä ja 3 ristipäätä.

Todennäköisesti unohdin jotain.

N28

Vierailija
58/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmarihan käytti (kertomansa mukaan) paistinpannua vasaranaan

(työkalut kun  eivät hänen mielestään ilmeisesti 'säteilleet iloa'...

Vierailija
59/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon mitään vain pari ruuvimeisseliä. Pimputan naapurin miehen ovikelloa, kun tarvitsen apua. 

Vierailija
60/66 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruuvimeisseli mihin on erilaisia vaihtopäitä, pihdit, vasara ja akkukäyttöinen ruuvinväännin (mikä on ihan tehoton). Jos muita työkaluja tarviin niin lainaan exältä.