Millaista on aloittaa seksielämä eron jälkeen uuden kumppanin kanssa? Kokemuksia?
Toivon kokemuksia erityisesti sellaisista tilanteista, joissa ollaan oltu saman kumppanin kanssa vuosia. Olin itse pitkässä avioliitossa, joka lopulta hajosi mahdottomuuteensa ja muuttui jo vuosia ennen päättymistään täysin seksittömäksi. Nyt kun harkinta-aika lähenee loppuaan, tajuan että olen ollut aivan liian pitkään vailla kosketusta ja romantiikkaa. Olen varovasti alkanut miettiä uuden suhteen etsimistä.
Minua kuitenkin pelottaa moni asia. Ensinnäkin se, että olen täysin ulkona nykyisestä deittailukulttuurista. Tai se, että vaikka kaipaan kosketusta, pelkään etten vielä ole valmis seksiin uuden ja vieraan ihmisen kanssa. Olen edelleen ihan miellyttävän näköinen ja saan vastakkaiselta sukupuolelta säännöllisesti huomiota. Ongelma on lähinnä omassa päässäni ja estyneisyydessäni, joka estää minua tavoittelemasta näitä haaveita.
Miten näistä ajatuksista pääsee eteenpäin?
Kommentit (19)
Tosi vaikeata oli mulle 18 avioliittovuoden jälkeen. Kyllä se siitä lutviutuu, satulaan vaan 😁
Sinuna unohtaisin kokonaan seurustelut jos olet ollut jo kuukausia eronneena ja asenteesi on siveyden sipuli. Harkinta aika on ero, et enää ole suhteessa silloin, vaikka vanha kansa mitä luulisi. Saa panna niin paljon kuin sielu sietää. Kysymykseesi en osaa vastata koska kukaan ei nykyaikana odottele mitään oikeaa vaan sitä painetaan mitä eteen sattuu. Jos sellainen ei huvita, niin on ilman sitten. Mutta jos nyt jotain niin kaikki panee eri tavalla. Joidenkin tavat ei sovi ja toiset sopii. Mitään ihmistä tuskin löydät. Deittimaailma on hyvin sieluton ja kylmä, ihmiset kertakäyttö tavaraa, joten älä investoi tunteita.
Minäkin Pelkäsin. Olin 20 v aviossa ja sen jälkeen pari vuotta sinkkuna ilman yhtään suhdetta. Sitten tapasin nykyisen aviomieheni. Se himo oli niin voimakas, ettei siinä ehtinyt mitään pelätä...
Vierailija kirjoitti:
Sinuna unohtaisin kokonaan seurustelut jos olet ollut jo kuukausia eronneena ja asenteesi on siveyden sipuli. Harkinta aika on ero, et enää ole suhteessa silloin, vaikka vanha kansa mitä luulisi. Saa panna niin paljon kuin sielu sietää. Kysymykseesi en osaa vastata koska kukaan ei nykyaikana odottele mitään oikeaa vaan sitä painetaan mitä eteen sattuu. Jos sellainen ei huvita, niin on ilman sitten. Mutta jos nyt jotain niin kaikki panee eri tavalla. Joidenkin tavat ei sovi ja toiset sopii. Mitään ihmistä tuskin löydät. Deittimaailma on hyvin sieluton ja kylmä, ihmiset kertakäyttö tavaraa, joten älä investoi tunteita.
Oletko tosissasi? :) Ihan noin kyynisin silmin en kuitenkaan maailmaa (onneksi) katso. AP
Ehdin olla exän kanssa lähemmäs pari vuotta, oli ensimmäinen parisuhteeni ja sitä ennen olin harrastanut seksiä vain yhden miehen kanssa satunnaisesti. Suhde päättyi siihen, kun mies jäi kiinni suhteesta toiseen naiseen, oli pettänyt minua pidemmän aikaa. Se sattui ja tunsinkin olevani riittämätön. Loppujen lopuksi pääsin aika nopeasti eroon noista ajatuksista ja tapasin nykyisen miesystäväni aika nopeasti eron jälkeen. Toki ensimmäinen kerta jännitti kovasti, mutta seksi nykyisessä suhteessa on alusta asti ollut niin paljon parempaa kuin edellisessä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin Pelkäsin. Olin 20 v aviossa ja sen jälkeen pari vuotta sinkkuna ilman yhtään suhdetta. Sitten tapasin nykyisen aviomieheni. Se himo oli niin voimakas, ettei siinä ehtinyt mitään pelätä...
Tämä kuulostaa tosi lohdulliselta. Onnea teille! AP
Pullollinen tai kaksi viiniä tai vodkaa auttaa!
Nim kokemusta on
Eron jälkeen olen tavannut kymmeniä miehiä treffeillä. Kyllä niistä miehistä pääsee eroon kun kertoo, ettei nyt nappaa. Huoli pois. Kun tulee sopiva tyyppi kohdalle, palaset loksahtelee automaattisesti paikoilleen. Jos jonkun kanssa ei tee mieli seksiä, ei sitä tietenkään harrasteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? :) Ihan noin kyynisin silmin en kuitenkaan maailmaa (onneksi) katso. AP
Niin, vielä. Olet oikein saalis jollekin kusettajalle.
Olin liki 30v liitossa exän kanssa. Seksiä en ollut harrastanut kenenkään muun kanssa. Eron jälkeen otin ilon irti elämästä parin vuoden aikana niin että seksi kumppaneita oli n. 7. Vain yksi oli yhden illan juttu, muiden kanssa useampia kertoja. Nyt seurustelen joten luonnollisesti muut jääneet.
Eka kerta eron jälkeen oli jännittävä mutta ehkä kaikkein paras. Se kiihko oli mieletöntä. Rohkeasti vaan, jäät muuten ilman ihania kokemuksia.
Toki uusi ns. "vieras" kiihottaa jo ajatuksena ja saa innostumaan. Mutta tietenkin seksi on (ainakin henkisesti) parempaa pitkässä parisuhteessa jossa jo tunnetaan toinen.
Yllätyksenä saattaa tulla täysin uudet hajut. Toiset vain haisevat luontaisesti pahemmalle kuin toiset ja joillain puutteellinen hygienia voi aiheuttaa esim. kusen hajua pimpasta tai oksettavan lemuisen hengityksen. Se mikä omaan nenään tuoksuu hyvältä löytyy vain kokeilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vielä. Olet oikein saalis jollekin kusettajalle.
Uskon kyllä, että tapaileminen on muuttunut entistä hedonistisemmaksi ja ehkä siksi jopa julmemmaksi. Harva haluaa sitoutua yhteen kumppaniin, kun klikkauksen päässä voi olla 10 parempaa odottamassa. Tai sitten ei. Jos ei keneenkään jaksa kunnolla tutustua, saa kaikesta vain pintaraapaisun.
On kuitenkin eri asia olla sinisilmäinen kuin kyyninen. Itse haluan edelleen uskoa rakkauteen (ja vaikka sitä varsinaista rakkautta ennen johonkin kivaan suhteeseen, jossa olisi siinäkin intohimoa, välittämistä ja lämpöä). Nyt mietin lähinnä, että miten tästä vaiheesta uskaltaisi hypätä seuraavaan. AP
Vierailija kirjoitti:
Toki uusi ns. "vieras" kiihottaa jo ajatuksena ja saa innostumaan. Mutta tietenkin seksi on (ainakin henkisesti) parempaa pitkässä parisuhteessa jossa jo tunnetaan toinen.
Yllätyksenä saattaa tulla täysin uudet hajut. Toiset vain haisevat luontaisesti pahemmalle kuin toiset ja joillain puutteellinen hygienia voi aiheuttaa esim. kusen hajua pimpasta tai oksettavan lemuisen hengityksen. Se mikä omaan nenään tuoksuu hyvältä löytyy vain kokeilemalla.
Kaikki on hajuista/tuoksuista kiinni! Vaikka joku tuoksuisi puhtaalta, hän voi tuoksua "väärältä", jos feromonit eivät kohtaa. Oikeanlaisen ihmisen kanssa taas pelkkä puhtaan ihon tuoksu vie jalat alta.
Vierailija kirjoitti:
Olin liki 30v liitossa exän kanssa. Seksiä en ollut harrastanut kenenkään muun kanssa. Eron jälkeen otin ilon irti elämästä parin vuoden aikana niin että seksi kumppaneita oli n. 7. Vain yksi oli yhden illan juttu, muiden kanssa useampia kertoja. Nyt seurustelen joten luonnollisesti muut jääneet.
Eka kerta eron jälkeen oli jännittävä mutta ehkä kaikkein paras. Se kiihko oli mieletöntä. Rohkeasti vaan, jäät muuten ilman ihania kokemuksia.
Ou shit! Kahden vuoden aikana 7 seksikumppania ja se on ilo irti... Minä erosin 22 vuoden suhteesta puoli vuotta sitten ja seksikumppaneita ollu n. 12, osa kerran, osa useammin.
Harjoittelemalla, yksinkertaisesti.
Kannattaa heti suostua kaikkeen uuteen muuten tulee taas ero tai kumppani pettää, niin kuin aikaisemmassa suhteessasi
Ongelma korjaantuu ajan kanssa. Tutustumaan vaan!