Lastensuojeluviranomaisella lasten alastonkuvia Facebookissa
Yksi tuttu nainen on lastensuojelun työntekijä. Hänellä on omalla Facebooksivullaan vähän alle kouluikäisten lasten alastonkuvia muun muassa uimarannalta. Niissä näkyy lapset alasti kuvattuna takaapäin ja pikkupoika pippelisillään jne. Itse en näe kuvissa mitään seksuaalista, mutta uskon että pedofiilin mielestä kuvat olisivat hyvinkin kiihottavia. Kuvat näkyvät julkisesti kaikille, ei siis pelkästään naisen kavereilla. Minkälainen lastensuojelutyöntekijä laittaa sellaisia kuvia Facebookiin? Eikä lasutätien pitäisi toimia esimerkkinä muille myös somen käytössä?
Kommentit (79)
^Sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan piti olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatti liittyy siten, että luulisi lastensuojeluviranomaisen haluavan suojella lapsiaan esimerkiksi pedofiileiltä ja koulukiusaamiselta ja näin ollen ei jakaisi lapsensa alastonkuvia julkisesti Facebookissa.
No tästä voidaan olla ja ollaankin eri mieltä. Kenen tahansa luulisi haluavan suojella lastaan ja olevan jakamatta lastensa alastonkuvia julkisesti Facebookissa. Lastensuojeluviranomaiset eivät ole opiskellessaan käyneet kurssia, jossa opetetaan ettei lapsista kannata laittaa alastonkuvia julkiseksi omaan faceen.
Juu en minäkään ole, olen koulutukseltani ekonomi, mutta minulla on aivot ja seuraan julkista keskustelua, tiedotusvälineitä jne., muutakin kuin taloutta koskevaa.
Tuntuu oudolta, että lastensuojelussa työskentelevä eläisi niin pimennossa kaikesta julkisesta keskustelusta, että välttyisi tiedolta, ettei po. kuvia someen kannata laittaa. Jos välttyy niin on kykenemätön työhönsä. Näistäpubutaan myös koulutuksissa, joita heille tarjotaan.
Noloa lasten kannalta, että on alastonkuvia itsestä ilman lupaa ja se voi ahdistaa kun kasvaa isommaksi, mutta kyseenalaista silti tuon pedofiilijutun. Mistä kukaan tietää mistä joku pedofiili oikein tykkää ellei itse ole sellainen tai tutkinut asiaa hyvin paljon?
Olisi oikein kun joku puolestaan laittaisi kuvan sen naisen römpsästä julkisesti facebookin seinälle.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Noloa lasten kannalta, että on alastonkuvia itsestä ilman lupaa ja se voi ahdistaa kun kasvaa isommaksi, mutta kyseenalaista silti tuon pedofiilijutun. Mistä kukaan tietää mistä joku pedofiili oikein tykkää ellei itse ole sellainen tai tutkinut asiaa hyvin paljon?
Mitä vittua nyt taas?!?
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kyllä sen voi päätellä että jos seksuaalinen kiinnostus suuntautuu lapsiin, silloin voivat pikkupoikien pippeli ja pyllykuvat olla kiinnostavia.
Monet koululaiset ovat sitäpaitsi itse Facebookissa jo ala-asteikäisestä lähtien. Vaikka fb::hen on ikäraja, sinne on helppo laittaa väärä syntymäaika. Koulukaverit voivat nähdä nakukuvat fb:n seinällä ja alkaa kiusaamaan.
Muistakaa että kun joku postaa lasten nakukuvia Facebookiin, siellä on se Ilmianna-nappikin olemassa. Painelkaa sitä ennemmin kuin Tykkää-nappia.
Siinä ei ole mitään uutta että lastensuojeluviranomaiset on pihalla kuin lumiukot.
Mitä väliä. Nehän on vaan lapsia.
Voi jestas. Ei ole maalaisjärkeä yhtään.
En itse laita muutenkaan lasten kuvia nettiin. Alastonkuvia varsinkaan. Minkä nettiin laittaa, se on siellä ikuisesti.
Facebookin ylläpidolla kesti kerran yli vuosi käsitellä kuvan ilmianto, kun ilmiannoin lapsen nakukuvan uimarannalla. Vuoden päästä ilmiannosta tuli ilmoitus Facebookilta, että ilmiantamasi kuva on poistettu facebookin toimesta. Aika isolla viiveellä näitä siis käsitellään.
Voi niitä kuvia sinne Facebookiin laittaa. T. Jammu-setä
Niitä tilejä voidaan myös kaapata, joten sinne ylläpitoon yhteys.
Tietysti joku vanha mummo kyseessä joka ei osaa käyttää sosiaalista mediaa.
Kunnollinen äiti tai isä ei laita lasten alastonkuvia nettiin ja osaa lisäksi opastaa lastaan sosiaalisen median käytössä, että sinne ei kannata alastonkuvia laittaa eikä myöskään lähetellä niitä millekään Jammu-sedille vaikka Jammu pyytäisi tai tarjoaisi rahaakin kuvista.
On laitonta laittaa sellaisia kuvia, jotka ovat omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä tai halveksuntaa. Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen. Alaston- tai esim. uimapukukuvat voivat lisäksi olla myös lasta esittävän sukupuolisiveellisyyttä esittävän kuvan levittämistä. Molemmat ovat rikoksia.