Lastensuojeluviranomaisella lasten alastonkuvia Facebookissa
Yksi tuttu nainen on lastensuojelun työntekijä. Hänellä on omalla Facebooksivullaan vähän alle kouluikäisten lasten alastonkuvia muun muassa uimarannalta. Niissä näkyy lapset alasti kuvattuna takaapäin ja pikkupoika pippelisillään jne. Itse en näe kuvissa mitään seksuaalista, mutta uskon että pedofiilin mielestä kuvat olisivat hyvinkin kiihottavia. Kuvat näkyvät julkisesti kaikille, ei siis pelkästään naisen kavereilla. Minkälainen lastensuojelutyöntekijä laittaa sellaisia kuvia Facebookiin? Eikä lasutätien pitäisi toimia esimerkkinä muille myös somen käytössä?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Kauhean monella tuntuu olevan kaunoja lastensuojelun työntekijän kanssa. Ei ne mitään yli-ihmisiä ole, jotka eivät koskaan tee virheitä.
Jos on itse joutunut lastensuojelun asiakaspiiriin voisi ihan mennä itseensä ja miettiä miksi näin.
Ei niitä kaikkia lasun työntekijöitä voi niputtaa yhteen pakettiin ja yleistää, että kaikki ne tekevät niin ja noin.
Onpa lasutäti äreänä. Ota ne lasten kuvat jo pois fb:sta! Vai ottaako työ hermoille?
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset ihmiset ne saavatkin päättää, muiden ihmisten lasten huostaanotosta.
Kun ei osata edes omia lapsia suojella somessa.
Kova tuohtumus tarinasta, jonka todenperäisyyden tietää vain ap. Kannattaako närkästyä huhupuheista?
Vierailija kirjoitti:
Tee lasutädistä lasu ja ilmoita Facebookin ylläpidolle. Ihme ettei työnantaja ole ohjeistanut somen käytössä.
Aikuisesta naisesta ei voi tehdä lasua.
Mä en ihan niin rajoitteinen ole että kieltäisin laittamasta someen niitä lasten kuvia, jos noi on omalla sivulla ja tuntee kaikki ihmiset joilla on oikeus ne kuvat nähdä, niin entä sitten... Mihinkään ryhmiin nyt tietty jaeta kun niitä missä on vaatteet päällä. Toiset pitää blogia yms. niin siihen nähden jotkut valokuvat on pientä tiedon määrää liittyen siihen lapsen elämään..
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan niin rajoitteinen ole että kieltäisin laittamasta someen niitä lasten kuvia, jos noi on omalla sivulla ja tuntee kaikki ihmiset joilla on oikeus ne kuvat nähdä, niin entä sitten... Mihinkään ryhmiin nyt tietty jaeta kun niitä missä on vaatteet päällä. Toiset pitää blogia yms. niin siihen nähden jotkut valokuvat on pientä tiedon määrää liittyen siihen lapsen elämään..
Mutta tässä tapauksessa nämä kuvat näkyivät kaikille Facebookin käyttäjille.
Tämä on taas näitä suutarin lapsilla ei ole kenkiä.
Ihmisiä ne lasutäditkin vaan on jo tekee virheitä. Kaikilla melkein on lasten kuvia Facebookissa. Kyllä itse ainakin laitan lasten kuvat Facebookiin niin sukulaiset voi seurata niiden kasvua.
Nyt ilmiannoin kuvat Facebookin ylläpidolle. Saa nähdä lähteekö kyseisen lastensuojelussa työskentelevän yh-äitylin postaamat kuvat etusivulta.
Ei kannata ilmiantaa facebookille, etteivät todisteet poistu. Ensin rikosilmoitus poliisille. Sen tekemiseen menee pari minuuttia netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää.
Ja lisäksi osoittaa, miten ammattitaidoton lastensuojelun työntekijä on!
Jokainen tavallinenkin ihminen jo käsittää, että lapsia tulisi suojella somessa, ja tämä lähettää vielä alastonkuvia lapsistaan.
Kyllä alan ihmisen pitäisi olla sen verran tietoinen kaikista lapsiin liittyvistä asioista, ettei ainakaan niissä julkisesti mokaisi.
Ilmoitus vaan!
Ilmoitus minne? Lasuun? Jos, niin mistä ajattelit sen ilmoituksen tehdä, eli mikä on rikosnimike?
Rikosnimike? Rikokset tutkii poliisi, ei lastensuojelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässä tapauksessa nämä kuvat näkyivät kaikille Facebookin käyttäjille.
Tämän
Ootko varma että on hänen omia kuvia? pitäisi kyllä merkitä tekijänoikeuksien takia kenen taiteilijan.
Hetkinen, siis uskooko joku oikeasti että tämä aloitus on totta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää.
Ja lisäksi osoittaa, miten ammattitaidoton lastensuojelun työntekijä on!
Jokainen tavallinenkin ihminen jo käsittää, että lapsia tulisi suojella somessa, ja tämä lähettää vielä alastonkuvia lapsistaan.
Kyllä alan ihmisen pitäisi olla sen verran tietoinen kaikista lapsiin liittyvistä asioista, ettei ainakaan niissä julkisesti mokaisi.
Ilmoitus vaan!
Ilmoitus minne? Lasuun? Jos, niin mistä ajattelit sen ilmoituksen tehdä, eli mikä on rikosnimike?
Rikosnimike? Rikokset tutkii poliisi, ei lastensuojelu.
Näin on, mutta kyllä nämä lasten alastonkuvien levittämiset ovat myös rikoksia. Yksityisyyttä loukkaava tiedon levittäminen on kyseessä aina, ja tapauksen yksityiskohdista riippuen myös sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan lasta esittävän kuvan levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean monella tuntuu olevan kaunoja lastensuojelun työntekijän kanssa. Ei ne mitään yli-ihmisiä ole, jotka eivät koskaan tee virheitä.
Jos on itse joutunut lastensuojelun asiakaspiiriin voisi ihan mennä itseensä ja miettiä miksi näin.
Ei niitä kaikkia lasun työntekijöitä voi niputtaa yhteen pakettiin ja yleistää, että kaikki ne tekevät niin ja noin.
Et taida tietää mistään mitään. Menisit itse itseesi ja miettisit eri syitä miksi lapsi saattaa olla lastensuojelun asiakas. Ylivoimaista?
Mitä tapahtuu jos kuvan ilmiantaa Facebookille? Meneekö tästä tieto sille, kenellä tämä kuva oli?
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa kyseinen nainen on töissä?
Selvittäkää nimi, osoite ja henkilötunnus, niin pääsette maalittamaan ihan urakalla.
Nyt kuva oli lähtenyt naisen etusivulta. Se oli kuitenkin saanut olla siinä kauan, ja naisen kaverit olivat peukutelleet sitä. Kuvaa peukuttaneiden joukossa oli muita lastensuojeluviranomaisia.
Onko linkkiä?