Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista että 40v juhlat pidetään ihan vain miesten kesken?

Vierailija
28.01.2020 |

Tai naisten? Että puolisot jätetään juhlien ulkopuolelle? Miten te olette juhlineet?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista, mutta omassa kaveripiirissä näin käy käytännössä kaikkien "juhlien" eli ryyppäjäisten kanssa. Kenenkään vaimot tai kumppanit ei jaksa katsella sitä ördäämistä, joten miehet "juhlii" vain keskenään, seuranaan vain satunnaisia kaverinaisia joilla myös putki päällä.

Vierailija
2/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hieman omituista. Tosin puolet kavereistani on miehiä. Tulisi aina tylsät juhlat, jos tarkoituksella jättäisin ne puolet pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä kukaan ei ole pitänyt nelikymppisiä vain jollekin sukupuolelle rajattuna.

Olin juuri viikonloppuna nelikymppisillä missä nuorin vieras oli alle 2 ja vahin yli 70-vuotias :)

Vierailija
4/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankari päättää kenen kanssa juhlii. Jos on tiivis oma porukka niin monet haluaa näin.

Vierailija
5/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni myös todella teinimäistä ja outoa. Me kutsutaan parhaat ystävämme, pariskunnat nyt kesällä/ syksyllä.

Vierailija
6/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
7/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan sankarin oma asia. 

Niin kuin on ne naisten skumppabrunssitkin. Miksi tästä pitäisi kenenkään mitään skitsoja vedellä?

Vierailija
8/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttöjen saunaillatkin on sitten saatanasta? 

Vierailija
9/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista että 40v juhlat vain miesten kesken, sinne otetaan maksullisia naisia ja poletaan porukassa.

Vierailija
10/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viettänyt nelikymppisiäni ja niin ei viettänyt myöskään suurin osa ystävistäni. En ajatellut viettää viisikymppisiäkään muutaman vuoden päästä tai oman perheen kesken voimme käydä syömässä tai voin tarjota kakkukahvit perheelleni ja vanhemmilleni, mutta muita en kutsu. En jaksa halua ja viitsi. Mieheni on samanlainen, hänkään ei ole mikään synttärijuhlija.

Jos joku kuitenkin haluaa ehdoin tahdoin jotakin synttäreitään viettää, niin sankari päättää ihan itse kutsuttavat vieraat. Jos esimerkiksi sankarimies Pekka haluaa mukaan vain Timon, Lassen ja Antin, niin juhliin eivöt ole tervetulleita Timon vaimo, Lassen tyttöystävä ja Antin avovaimo lapsikatraan kanssa.

Vierailija
11/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua todella ärsyttää ihmiset, jotka kyseenalaistavat toisen mieltymyksiäja haluja. Jos joku tahtoo juhlia omien ystävien kanssa, niin antakaa nyt juhlia ja olkaa iloisia kumppaninne onnesta.

Vierailija
12/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni myös todella teinimäistä ja outoa. Me kutsutaan parhaat ystävämme, pariskunnat nyt kesällä/ syksyllä.

Teinimäistä? Jos sankari ei halua paikalle jotain ystävänsä sutturaa tai kikattaja-vaimoa, vaan hän haluaa juhlia ja jutella vain ystävänsä/ystäviensä kanssa, niin ei se mitään teinimäistä ole vaan sankarin oma harkittu päätös.

Vierailija
13/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viettänyt nelikymppisiäni ja niin ei viettänyt myöskään suurin osa ystävistäni. En ajatellut viettää viisikymppisiäkään muutaman vuoden päästä tai oman perheen kesken voimme käydä syömässä tai voin tarjota kakkukahvit perheelleni ja vanhemmilleni, mutta muita en kutsu. En jaksa halua ja viitsi. Mieheni on samanlainen, hänkään ei ole mikään synttärijuhlija.

Jos joku kuitenkin haluaa ehdoin tahdoin jotakin synttäreitään viettää, niin sankari päättää ihan itse kutsuttavat vieraat. Jos esimerkiksi sankarimies Pekka haluaa mukaan vain Timon, Lassen ja Antin, niin juhliin eivöt ole tervetulleita Timon vaimo, Lassen tyttöystävä ja Antin avovaimo lapsikatraan kanssa.

Näissä varmaan on juuri se miten yleensäkin on juhlakulttuuri. Meillä taas tykätään viettää kaikenlaisia juhlia yhdessä ystäviemme ja perheidensä kanssa. On grillikutsuja , on ollut lasten pyjamabileitä ja mökkiolympialaisia ( perhekuntina) , puutarhajuhlia, vietetään jopa tosinaan vanhanaikaisesti nimipäiväkutsuja ( aikanaanhan ne olivat Suomessa se juhla mitä vietettiin, syntymäpäiviä ei niinkään), juhannukset, pääsiäiset, vaput juhlitaan yhdessä.

Joulu on ainut juhla minkä tykkäämme viettää ihan oman perheen kesken. 

Vierailija
14/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä mitenkään ihmeellisenäkään osaa pitää, jos sukupuolirajoittuneet juhlat.

Me vuokrattiin kaverin nelikymppisillä huvila Serbiasta ja kaikkihan me siellä naisia oltiin. Sama juttu toisen kaverin 50 vuotisreissulla Thaimaassa, 12 naiskuvatusta oli matkassa.

Itse pidin omat nelikymppiset kotona ja kaikki oli tervetulleita.

Vierailija
15/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää juhlia. Nelikymppisillä kävin syömässä silloisen miesystäväni kanssa. Viisikymppisiä lähdin pakoon ulkomaille.

Vierailija
16/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Miksi kutsuisin keski-ikäisiä naisia juhliini sievistelemään, kun en jaksa kuunnella heidän sisustus- ja matkustelujaarittelujaan? Juhlien on kai tarkoitus olla juhlakalulle mieleiset.

Vierailija
17/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tavallista. Miksi kutsuisin keski-ikäisiä naisia juhliini sievistelemään, kun en jaksa kuunnella heidän sisustus- ja matkustelujaarittelujaan? Juhlien on kai tarkoitus olla juhlakalulle mieleiset.

Joo, jos ystävien kumppanit olisivat epämieleisiä tyyppejä, en minäkään heitä kutsuisi. Mutta hepä ovat myös ystäviäni

eipä näihin ole koskaan oikein yksiselitteisiä vastauksia.

Vierailija
18/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan kaksi kaveria, jotka ovat miehen kanssa parisuhteessa + mä. Oma mies jää mieluusti pois, mun tulevista nelikymppisistä. Mä halusin niistä prinsessa-aiheiset. Joten enpä sitten kutsunut niiden kahden muunkaan miestä.

Höhtyvää, hattaraa, skumppaa, hoitoja ja hierontaa tiedossa. Lisäksi hitokseen naurua ja kikatusta. Sellaista keski-ikäisten akkojen äänekästä touhuntaa vaaleanpunaisissa puitteissa, paljon glitteriä, kimallusta ja tiara ehdottomasti!

Vierailija
19/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan kaksi kaveria, jotka ovat miehen kanssa parisuhteessa + mä. Oma mies jää mieluusti pois, mun tulevista nelikymppisistä. Mä halusin niistä prinsessa-aiheiset. Joten enpä sitten kutsunut niiden kahden muunkaan miestä.

Höhtyvää, hattaraa, skumppaa, hoitoja ja hierontaa tiedossa. Lisäksi hitokseen naurua ja kikatusta. Sellaista keski-ikäisten akkojen äänekästä touhuntaa vaaleanpunaisissa puitteissa, paljon glitteriä, kimallusta ja tiara ehdottomasti!

Oliko tämä ironiaa?

Vierailija
20/25 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat voivat olla millaiset tahansa, siitä riippuu, millainen kokoonpano on ”normaalia”, ja hittoako asia muille kuuluu kuin sankarille. Vieraat päättävät itse osallistumisestaan.

Hiukan oudoksuisin, jos juhlissa juotaisiin kahvia Myrna-kupeista ja syötäisiin tunkkaista voileipäkakkua. Hyvän miespuolisen ystäväni synttärit olivat saunailta mökillä. En pahastunut, ettei minua tai muita naisia kutsuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi