Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ei todellakaan kannata taloudellisesti jos elatusvelvollinen useammalle lapselle..

Vierailija
28.01.2020 |

Palkkani noussut 300e, asumiskustannukset ja muut menot laskeneet n.300e eron jälkeen.
Ainut muuttuva tekijä elämässäni oli että erosin.
Lapsia elätettävänä edelleen 3 maksan elatusmaksuja. Ex elatuskyvytön niin kuin ennen eroa sai kodinhoitotukea ja välillä työmarkkinatukea.
Aiemmin oli varaa pitää kahta autoa,käydä matkoilla perheen kanssa ja ostella kaikenlaista ei tarvinnut ottaa lainaa .
Erotessani ajattelin elintasoni nousevan kun kustannukset laskisi ja tulonikin nousi .Mutta ei ,elän nyt kurjuudessa ei varaa mihinkään velkaa joutunut ottamaan ihan perustarpeisiin. Ei edes varaa aloittaa uutta parisuhdetta . Exän elintaso näyttää ihan hyvältä vaikka ei mitään palkkatuloja.
Siis miten tämä kaikki voi olla mahdollista En todellakaan tajua.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on palkkasi ja kuinka paljon maksat elatustukia?

Vierailija
2/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap maksan elatusmaksuja ihan sen verran mitä laskennallisesti kuuluu . Mutta ei kai se lastenelatus erotilanteessa maksa sen enempää kuin muutenkaan .vai kuluttaako lapset enemmän kun erotaan ?ihmettelen vaan miksi ei rahat enää riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ollut laskenut elareita ja tuloja ja menoja ennen eroa, miten ne tulivat yllätyksenä?

Miksi erosit?

Vierailija
4/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvii monia juttuja tuplana. Kalliiksi käy vanhemmille

Vierailija
5/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton. Ei kait nyt kenellekään voi oletuksena että lapsen kulut laskisi kun vanhemmat eroavat.

Jo pelkkiin matkakuluihin mene osa, tarvitaan enemmän vaatteita, sängyt kaksin kappalein, leluja jne.

Meillä lapsi asuu vuoroviikoin ja meillä vanhemmilla sama tulotaso ja lapselle ollaan avattu oma kulutili ja molemmat maksamme sinne 2 x 200€/kk + lapsilisät ja eikä siellä kuukauden lopussa rahaa juuri ole.

Ja molemmat vanhemmat lisäksi maksavat asumisen, ruuat, vedet jne. kenen luona lapsi nyt sattuu olemaan.

Vierailija
6/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ollut laskenut elareita ja tuloja ja menoja ennen eroa, miten ne tulivat yllätyksenä?

Miksi erosit?

Ap en laskenut mitään elareita etukäteen oletin kun menot pienenee ja tulotkin nousee niin menisi taloudellisestikin paremmin. Eihän lapset kuluta eronkaan jälkeen sen enempää kuin ennenkään mitä nyt joutunut jotain hankkimaan kun kaiken mitä lapset tarvitsee annoin exälle. Ex halusi eron.

Vierailija
7/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero kannattaa vain luottotiedottomalle

Vierailija
8/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eroaminen köyhdyttää.

Lspset todellakin "kuluttavat" enemmän, ailuiset myös, kun kaikki tarvitaan tuplana. Asunnonkin pitää olla isompi kuin missä yksin asuisi jne.

Lisäksi elarit lohkaisevat paljon tuloista.

Vierailija
9/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua köyhdyttää lähinnä se saamaton ex. Jos olis joku vastuuntuntoinen ja reilu ihminen, ei tätäkään ongelmaa olis. Se saa käyttää sub rahas just niin ku haluaa.

Vierailija
10/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä tavaton. Ei kait nyt kenellekään voi oletuksena että lapsen kulut laskisi kun vanhemmat eroavat.

Jo pelkkiin matkakuluihin mene osa, tarvitaan enemmän vaatteita, sängyt kaksin kappalein, leluja jne.

Meillä lapsi asuu vuoroviikoin ja meillä vanhemmilla sama tulotaso ja lapselle ollaan avattu oma kulutili ja molemmat maksamme sinne 2 x 200€/kk + lapsilisät ja eikä siellä kuukauden lopussa rahaa juuri ole.

Ja molemmat vanhemmat lisäksi maksavat asumisen, ruuat, vedet jne. kenen luona lapsi nyt sattuu olemaan.

Ap .En ajatellutkaan että lasten kulut laskee eron myötä vaan pysyvät suht samoina kuin ennenkin . En vaan ymmärrä mihin rahani menee kun ei riitä enää edes perustarpeisiin. Ei kai lapset voi kuluttaa niin tolkuttomasti enemmän kun eroaa.

Vierailija
11/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapset itselles, ni se onki ex joka maksaa sulle :)

Vierailija
12/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät työttömäskis ja asunnottomaksi vähäksi aikaan, kun tuet määritetään. Osta vaikka asuntoauto, jä käy vaikka espanjassa, jos pitä tyhjentää tiliä. Kun minimielatusmaksut on määritetty, voit palata työelämään. Älä kerro työssäkäynnistäsi exälle, ja käytä hänet tavatessasi nuhjaantuneita vaatteita.

Vierailija
13/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäät työttömäskis ja asunnottomaksi vähäksi aikaan, kun tuet määritetään. Osta vaikka asuntoauto, jä käy vaikka espanjassa, jos pitä tyhjentää tiliä. Kun minimielatusmaksut on määritetty, voit palata työelämään. Älä kerro työssäkäynnistäsi exälle, ja käytä hänet tavatessasi nuhjaantuneita vaatteita.

Ap .Kyllähän se ärsyttää välillä lähteä töihin kun tuntuu että rahat ei silti riitä . Mutta eikö se ole vastuutonta lopettaa työt ja ruveta elämään yhteiskunnan tuilla? vaikka saman verran tai enemmän jäisi itselle työttömänä. Miten pystyn oikeuttamaan sen .

Vierailija
14/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa, joka tienaa enemmän. Olen lähivanhempi ja tienaan kaksi kertaa enemmän kuin ex. Exän osuus elatuksesta on 71€/lapsi. Minä maksan siis oikeastaan kaiken kuluttaville teineille. Ex ei pyydä lapsia edes luokseen.

Siis ap, jos lapset olisivat luonasi niin exän ei varmaan tarvitsisi maksaa mitään. Maksaisit omasta pussista kaiken, jos tulosi ovat hyvät.

Vierailija
15/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa, joka tienaa enemmän. Olen lähivanhempi ja tienaan kaksi kertaa enemmän kuin ex. Exän osuus elatuksesta on 71€/lapsi. Minä maksan siis oikeastaan kaiken kuluttaville teineille. Ex ei pyydä lapsia edes luokseen.

Siis ap, jos lapset olisivat luonasi niin exän ei varmaan tarvitsisi maksaa mitään. Maksaisit omasta pussista kaiken, jos tulosi ovat hyvät.

Ap . Ymmärrän toki sen että se joka tienaa enemmän maksaa enemmän en vaan ymmärrä miten minulla on näin tiukkaa nyt rahasta elätettäviä saman verran kuin ennen eroa .Tulot nousseet ja menot pienentyneet eron jälkeen . Tietysti elatusmaksuihin menee mitä lastenvalvoja on laskenut mutta ei kai ne voi laskea paljoa enempää mitä ennekään elatukseen mennyt.

Vierailija
16/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää työttömäksi niin velvollisuudet poistuu ja käyttöösi jää enemmän rahaa. Suomessa tapetaan lypsävät lehmät lasten edun nimissä.

Vierailija
17/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap . Ymmärrän toki sen että se joka tienaa enemmän maksaa enemmän en vaan ymmärrä miten minulla on näin tiukkaa nyt rahasta elätettäviä saman verran kuin ennen eroa .Tulot nousseet ja menot pienentyneet eron jälkeen . Tietysti elatusmaksuihin menee mitä lastenvalvoja on laskenut mutta ei kai ne voi laskea paljoa enempää mitä ennekään elatukseen mennyt.

Kerrohan tulosi ja elatusavun määrä. Joku mättää kyllä sitten.

Vierailija
18/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sitten kuitenkin mahdollista, että siinä kahden aikuisen taloudessa oli synergiaetuja joita et osannut ottaa huomioon ja exäsi käytti omia (tuki)rahojaan päivittäismenoihin enemmän kuin arvasitkaan?

Vierailija
19/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 2000e netto elatusmaksut 260 e lapsi eli yhteensä kolmesta 780e ihan on oikein laskettu enemmänkin olisi jos olisi maksukykyä.

Vierailija
20/51 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 2000e netto elatusmaksut 260 e lapsi eli yhteensä kolmesta 780e ihan on oikein laskettu enemmänkin olisi jos olisi maksukykyä.

Ei voi olla oikein!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan