Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Puolison veli hakee vaimonsa kanssa appivanhemmilta perunat, porkkanat + muut kasvimaan vihannekset ja juurekset. Unohtamatta mansikoita, puolukoita, mustikoita.
Pariskunnan nettotulot kuukaudessa ovat 6400€, joten olisi rahaa ostaa kaupastakin. Ei tarvitsisi hakea appivanhemmilta +70v vaivalla kasvatettuja, kerättyjä. Jos asuisivat puu lämmityksellä toimivassa omakotitalossa hakisivat puutkin anoppilasta. Ovat näin itse sanoneet
En tiedä miten tuossa tapauksessa, mutta ainakin minun 7-kymppinen äitini tyrkyttää joka vuosi porkkanoita ja marjoja. Yritän aina vastustella, mutta mitä enemmän otan sitä iloisemmaksi tulee. Lopulta lähden sieltä ison säkin kanssa ja vielä puolikas kakku kaupan päälle. Loukkaantuisi kovasti jos kieltäytyisin kokonaan.
En pihistele, mutta:
- shampoon laimennan vedellä, koska sopii paremmin hiuksilleni
- käsitiskiaineen lopputippaan lisään hiukan vettä, riittää vielä 2 - 3 pesuun ja lopulla pesen WC-pöntön (vettä useampaan kertaan, että pullo puhdistuu kierrätyskelpoiseksi)
- voidetuubit leikkaan - niiden ollessa loppumassa - auki, riittää vielä moneen kertaan
- keitetyt perunat ja porkkanat meillä on aina syöty kuorineen, tosin pesen ne aina 'rapsutushanskoilla' ja ovat tosi puhtaita
- vanhat, ehkä jo reikäiset ja kulahtaneet T-paidat, yökkärit ym. leikkaan kertakäyttöräteiksi, joilla pyyhin esim. pölyt ja ovat tosi hyviä kylppärin siivoamiseen sekä muuhunkin, missä ei viitsi käyttää mikrokuituliinoja - sitten vain likainen, rasvainen rätti roskiin (tai pesuun, jos on parempaa materiaalia)
- näin keväällä maito- ja jugurttipurkit leikkaan kasvatuspurkeiksi taimille; juuri nyt on kasvamassa tomaattia, chiliä, bataattia (tästä tulee komea köynös)
- pesussa värjääntyneitä tai jonkun ei-irtoavan likatäplän saaneita T-paitoja käytän talvisin aluspaitoina (palelen todella helposti ja tarvitsen jotain järeämpää lämmikettä...)
- jos ostan leipää, ostan aina hävikkipussin tms. - muuten leivon itse sämpylöitä, joihin upotan porkkanoiden ja perunoiden loput, puurojen jämät jne.
- syömme kasvisvoittoista ruokaa, satokausipainotteisesti - säästöä tämäkin, lisäksi riisit ja mausteet sekä joskus lihaa etnisistä kaupoista (halal-liha on muuten paljon parempaa kuin ns. tavallinen lehmä tai broileri), joskus teen vaihtareita tutun kalastusharrastajan kanssa eli teen hänelle vaikka marjapiirakan ja saan vastineeksi tuoretta itse kalastettua kalaa :)
- marjat, omenat, sienet omasta pakastimesta (en pääse itse metsään, mutta FB:sta löytyy mukavia myyjiä, kiitos vaan jokaiselle!)
En pidä tätä pihiytenä. Rahaa on käytössä hyvin vähän, mutta on toisaalta aikaa tehdä mahdollisimman paljon itse! *ehkä luontokin kiittää*
Vierailija kirjoitti:
En pihistele, mutta:
- shampoon laimennan vedellä, koska sopii paremmin hiuksilleni
- käsitiskiaineen lopputippaan lisään hiukan vettä, riittää vielä 2 - 3 pesuun ja lopulla pesen WC-pöntön (vettä useampaan kertaan, että pullo puhdistuu kierrätyskelpoiseksi)
- voidetuubit leikkaan - niiden ollessa loppumassa - auki, riittää vielä moneen kertaan
- keitetyt perunat ja porkkanat meillä on aina syöty kuorineen, tosin pesen ne aina 'rapsutushanskoilla' ja ovat tosi puhtaita
- vanhat, ehkä jo reikäiset ja kulahtaneet T-paidat, yökkärit ym. leikkaan kertakäyttöräteiksi, joilla pyyhin esim. pölyt ja ovat tosi hyviä kylppärin siivoamiseen sekä muuhunkin, missä ei viitsi käyttää mikrokuituliinoja - sitten vain likainen, rasvainen rätti roskiin (tai pesuun, jos on parempaa materiaalia)
- näin keväällä maito- ja jugurttipurkit leikkaan kasvatuspurkeiksi taimille; juuri nyt on kasvamassa tomaattia, chiliä, bataattia (tästä tulee komea köynös)
- pesussa värjääntyneitä tai jonkun ei-irtoavan likatäplän saaneita T-paitoja käytän talvisin aluspaitoina (palelen todella helposti ja tarvitsen jotain järeämpää lämmikettä...)
- jos ostan leipää, ostan aina hävikkipussin tms. - muuten leivon itse sämpylöitä, joihin upotan porkkanoiden ja perunoiden loput, puurojen jämät jne.
- syömme kasvisvoittoista ruokaa, satokausipainotteisesti - säästöä tämäkin, lisäksi riisit ja mausteet sekä joskus lihaa etnisistä kaupoista (halal-liha on muuten paljon parempaa kuin ns. tavallinen lehmä tai broileri), joskus teen vaihtareita tutun kalastusharrastajan kanssa eli teen hänelle vaikka marjapiirakan ja saan vastineeksi tuoretta itse kalastettua kalaa :)
- marjat, omenat, sienet omasta pakastimesta (en pääse itse metsään, mutta FB:sta löytyy mukavia myyjiä, kiitos vaan jokaiselle!)
En pidä tätä pihiytenä. Rahaa on käytössä hyvin vähän, mutta on toisaalta aikaa tehdä mahdollisimman paljon itse! *ehkä luontokin kiittää*
Muuten allekirjoitan tämän, mutta älä jatka vedellä mitään ellet halua levitellä bakteereita pitkin kehoasi ja astioita. Terveisin hygienia-ala.
Olimme ryhmämatkalla ulkomailla ja illastimme ehkä kaupungin hienoimmassa ravintolassa. Eräs nainen seurueestamme oli salakuljettanut punaviinipönikän mukanaan ja säilytti sitä pöydän jalan vieressä. Aina tarjoilijan silmän välttäessä hän täydensi siitä lasiinsa. Matkan hinta oli useampi tuhannen euroa ja nainen oli ammatiltaan lääkäri. Kyllä hävetti olla suomalainen.
Ex-anoppi pyysi huoltoasemalle poikansa ja minut kahville. Oli tehnyt pojalleen kotona leivän, ettei tarvitse ostaa huoltoasemalta mitään ja saattoi samalla kontrolloida mitä poika (30v aikuinen mies) syö. Minulle anoppi ei ollut tehnyt leipää, ostin sen itselleni huoltoasemalta.
Vierailija kirjoitti:
Töissä meillä on kahvilista tukkimiehen kirjanpidolla, jonka mukaan kukin maksaa juomistaan kahvikupeista. Osa ei koskaan vedä viivaa ”koska hänen kuppinsa on niin pieni” tai moccamasteri napsahti juuri pois päältä, niin ”kylmästä kahvista ei tarvi maksaa”. Jotkut kehtaa..
meillä oli aiemmin sama systeemi. en ole koskaan juonut kahvia, mutta lista on tulostettu työntekijälistan mukaan ja joka kuukausi nimeni kohdalle tuli kymmenkunta viivaa. alussa ajattelin, että joko ylä- tai alapuolella olevan silmät harittivat, mutta ei .... toinen joi kupin kahvia vuorossa ja merkkasi kahvinsa kerralla ja toinen merkkasi omansa tunnollisesti. eli joku merkkasi kahvinsa toisten riveille
Päivän paras 🤣😂😅
Itse en ole koskaan kahvia juonut. Enkä juo.
Ystävä pyysi ajamaan hänen luokseen, ja yhdessä hakemaan hänelle alennuksessa oleva joulukuusi, sillä on itse autoton. Ei siinä mitään, ystävä säästi kuusen ostossa 10e. Itse maksoin bensat, n. 10e/suunta. Seuraavana jouluna kieltäydyin kunniasta ja säästin rahat lapseni joululahjaan.
Oma sukulaiseni käy kirkon jonossa hakemassa melkein kaikki ruokansa. Asuu omassa uudisasunnossa Helsingissä yksin kalliilla alueella, reilut 80 neliötä, koska hänen tavaransa eivät mahdu pienempään asuntoon eikä voi asua kuulemma vanhassa asunnossa tai liian pienessä.
Tämä sama ihminen tulee ilmoittamatta meille syömään ja myös jättää lähes aina ravintolassa tilaamatta ja kärkkyy lasteni jäämiä. On myös kuokkinut häissä syömässä vieraiden ihmisten juhlaruokia.
Yksi kaveri ei huollata autojaan säännöllisesti. Ainakin kaksi autoa mennyt siihen kuntoon, ettei niitä tosiaankaan kannata enää korjata.
Elohiiri kirjoitti:
Olimme ryhmämatkalla ulkomailla ja illastimme ehkä kaupungin hienoimmassa ravintolassa. Eräs nainen seurueestamme oli salakuljettanut punaviinipönikän mukanaan ja säilytti sitä pöydän jalan vieressä. Aina tarjoilijan silmän välttäessä hän täydensi siitä lasiinsa. Matkan hinta oli useampi tuhannen euroa ja nainen oli ammatiltaan lääkäri. Kyllä hävetti olla suomalainen.
Voi kauhea, tunnen myötähäpeää kanssasi.
Köyhänä opiskelijana joskus oli taskumatti ravintolassa mukana, mutta useinmiten rahaa riitti yllättävän paljon rillutteluun.
Tämän kommentin kirjoittaja saa elää loppuelämänsä ilman naista. Vielä kirjoittaa tuollaisen kommentin. Ei oo otta.
Mummolla siivosin, piti vaihtaa pölypussi, mummo antoi leipäpussin että laitaha tuo.
Meinas mennä pokka.
Toinen ku mummo pisti mut seisomaan ikkunalaudalle, oli levee ikkunalauta, korkeella.
En ees muista mitå piti tehd mut juu.. mummo sanoi etkö jumppaa.
(En ku kävelen 10km joka ainoa päivä)
Vierailija kirjoitti:
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.Olen tehnyt samaa.
Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.
Niissä pullonkeräyspusseissa sen kaljan seassa on kuolaa!! Älkää nyt hyvät ihmiset niitä ottako, itse vältän koko palautusautomaattia!
Naapuri paikkasi lippalakkinsa kumiliimalla ja kangaspaIKOILLA.
Mä laitan kaikki rahat haisemaan heti tilipäivän jälkeen niin ei jää sitten mitään tuhlattavaksi.......
Vierailija kirjoitti:
Pakko kai on pihistellä, jos ei ole varaa. Eikö tässä ollut kyse siitä, että vaikka olisi varaa, niin silti nuukailee. Jos joku joutuu ottamaan laivalle omat eväät, niin pitäiskö jättää koko reissu tekemättä, jos ei ole varaa syödä siellä kalliimpaa ruokaa.
Muistan lapsena kun pääsimme kerran kesässä Linnanmäelle. Rannekkeet saatiin ja joku kolikko jäi, että saa vähän karkkia tms. Ennen reissua piti kotona syödä maha täyteen, koska ei ollut varaa siellä syödä kalliisti.
Parempi jättää lähtemättä. Laivalla syöminen on meinaan tyyristä. Ja sitten kun suurimmalla osalla suomalaisista menee risteily siihen juomiseen, niin kyllä reissulle sen verran hintaa tulee, ettei ole ihan nuukailijan hommaa. Ite risteilyhän ei hirveitä maksa, jos reissaa sen halvimman mukaan, mutta siihen päälle kun tulee syömiset ja muut oheiskulut, niin sama vaikka olisi hytin suhteen tuhlannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräskin vaari ajaa kymmenen vuoden välein tekemänsä sukulaisreissun asettumalla matkan ajaksi autollaan jonkin rekan perään. Ilmavirran imussa körötellessä säästyy kuulemma bensaa. Kolikkopussissa lienee Laihian soikeita euroja.
Onko tämä totta, että bensaa säästyy? Olen joskus ihmetellyt liikenteessä miksi joku ajaa niin lähellä rekkaa, mutta tässäkö se selitys taisi tulla! Ei ole loppujen lopuksi edes väliä syntyykö todellista säästöä, mutta jos ihminen kuvittelee näin olevan, niin sehän selittää tämän toiminnan.
Myytinmurtajissa tämän testasivat ja kyllä siinä säästyä jonkin verran säästyi jo kohtuullisella turvavälillä ja muistelisin että 1 metrin turvavälillä pääsivät jo noin 70% säästöön, en suosittele tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.
Voi luoja, miten dille voi joku olla. Eihän siinä mitään lisäpainoa tule, kun ei sen pussin solmiminen lisää pussissa olevan muovin määrää. Pussi painaa tasan saman verran, on se solmittu tai ei. 😂
Vierailija kirjoitti:
kaveri voitti eräässä pelissä n.2500e. soitin hänen puhelimella varatakseni meille tallinnan matkan. piti antaa euro hänelle puhelusta.
Sillä kaverilla vinksahti, kun voitti pelistä noin 2500 euroa.
Mulla on kaveri joka pesee muovipussit.