Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Eräs töistä tuttu nainen kertoi, että kun hän vei lapset joka toinen viikonloppu exälleen, exä oli sitä mieltä, että lasten äidin pitää maksaa lasten viikonlopun ruokakulut hänelle.
Muutenhan nainen olisi joka tapauksessa ostanut ruokaa lapsille kotiin, mutta kun he olivat isällään, tästä olisi syntynyt naiselle säästöä, ja tämä oli miehen mielestä epäreilua.
Jos ruokia ei makseta, hän ei ota lapsia ollenkaan.
Ja heillä oli tosiaan ihan yhteishuoltajuus.Mut esimerkiksi viikko-viikko systeemillä lähivanhempi saa lapsilisät.
Ja se on väärin, ettei etävanhempi saa mitään. Eli toinen siis saa rahat siltäkin ajalta, kun lapset ovat toisella vanhemmalla. Raivostuttavaa...
Lapsilisillä hankitaan lapsille vaatteet ja harrastustarvikkeet. Ei lapsilisä riitä kattamaan esim lapsen ruokailuja. Kyllä kumpikin vanhempi joutuu laittamaan rahaa lasten päivittäisiin tarpeisiin myös omasta pussistaan.
Kyllä kyllä, mutta onko se oikein, että toinen saa kaikki tuet?
Ja tämä, ketä ei saa tukia niin joutuu silti osallistumaan yhtä suurella osalla lasten menoihin.
Eiköhän tämä ole ihan sopimuskysymys. Kaverini lapset asuvat viikko-viikko ja kaverille tulee lapsilisät, joilla maksaa lasten harrastukset. Toinen vanhempi ei maksa harrastuksista ja muut isommat hankinnat tekevät sitten puoliksi/vuorotellen..
Milläs sovit, kun toinen on vaan sitä mieltä, että rahat tulee sille.
Valittaa vaan, että on niin paljon menoja.
Tuollainen olisikin reilua, että lapsilisät käytettäisiin lapsiin.
Ja korostan, että makselen vielä enemmän lasten menoista, kuin hän. Mm. pyörät ja niiden huollot.
Äh eiks tämä olekaan euroviisuketju...
Vierailija kirjoitti:
Baarissa kun ollaan, tarjotaan kierroksia vuorotellen. Yksi meistä, hyväpalkkainen opettaja, on jostain syystä omalla vuorollaan aina vessassa käymässä. Porukassa tälle naureskellaan, mutta kestää sen mielummin kuin maksaa.[/
Määrä inhoan tätä. Joku ehdottaa otetaan viinipullo puokkiin. Saan yhden lasin ja loppasuu juo puolet. Kun pyydän lisää viiniä, on pullo loppu. Sanon sain vaan yhden lasin, sanotaan sori, olisit ollut nopeampi, mutta pyytää maksamaan silti pullosta puolet.
Mä oon kieltäytynyt näistä jokainen tarjoaa kierroksen -diileistä. Saat maksaa toisten kalliita viskejä, kun itse juo olutta tai kokista.
Miuku70 kirjoitti:
Saita on ihminen, joka elää nuukasti kuollakseen rikkaana.
Juu, huhhahhei - kyllä näitä näkyy olevan jos jonkinlaisia.
Meillä on tuttava, joka laskee eri valmistajien vessapaperirullista arkkien määrän ja laskee hinnan per arkki. Ja sit tietty valkkaa sen, kenen arkkihinta on halvin.
Minäkin teen periaatteessa näin, mutta vertailussa minulla on tietyt laatukriteerit. Eli en vertaa ns. omenoita appelsiineihin, vaan vertailu suoritetaan suurinpiirtein samanlaatuisten papereiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pihistele, mutta:
- shampoon laimennan vedellä, koska sopii paremmin hiuksilleni
- käsitiskiaineen lopputippaan lisään hiukan vettä, riittää vielä 2 - 3 pesuun ja lopulla pesen WC-pöntön (vettä useampaan kertaan, että pullo puhdistuu kierrätyskelpoiseksi)
- voidetuubit leikkaan - niiden ollessa loppumassa - auki, riittää vielä moneen kertaan
- keitetyt perunat ja porkkanat meillä on aina syöty kuorineen, tosin pesen ne aina 'rapsutushanskoilla' ja ovat tosi puhtaita
- vanhat, ehkä jo reikäiset ja kulahtaneet T-paidat, yökkärit ym. leikkaan kertakäyttöräteiksi, joilla pyyhin esim. pölyt ja ovat tosi hyviä kylppärin siivoamiseen sekä muuhunkin, missä ei viitsi käyttää mikrokuituliinoja - sitten vain likainen, rasvainen rätti roskiin (tai pesuun, jos on parempaa materiaalia)
- näin keväällä maito- ja jugurttipurkit leikkaan kasvatuspurkeiksi taimille; juuri nyt on kasvamassa tomaattia, chiliä, bataattia (tästä tulee komea köynös)
- pesussa värjääntyneitä tai jonkun ei-irtoavan likatäplän saaneita T-paitoja käytän talvisin aluspaitoina (palelen todella helposti ja tarvitsen jotain järeämpää lämmikettä...)
- jos ostan leipää, ostan aina hävikkipussin tms. - muuten leivon itse sämpylöitä, joihin upotan porkkanoiden ja perunoiden loput, puurojen jämät jne.
- syömme kasvisvoittoista ruokaa, satokausipainotteisesti - säästöä tämäkin, lisäksi riisit ja mausteet sekä joskus lihaa etnisistä kaupoista (halal-liha on muuten paljon parempaa kuin ns. tavallinen lehmä tai broileri), joskus teen vaihtareita tutun kalastusharrastajan kanssa eli teen hänelle vaikka marjapiirakan ja saan vastineeksi tuoretta itse kalastettua kalaa :)
- marjat, omenat, sienet omasta pakastimesta (en pääse itse metsään, mutta FB:sta löytyy mukavia myyjiä, kiitos vaan jokaiselle!)
En pidä tätä pihiytenä. Rahaa on käytössä hyvin vähän, mutta on toisaalta aikaa tehdä mahdollisimman paljon itse! *ehkä luontokin kiittää*
Muuten allekirjoitan tämän, mutta älä jatka vedellä mitään ellet halua levitellä bakteereita pitkin kehoasi ja astioita. Terveisin hygienia-ala.
Joo shampoossa ohenna pullon ulkopuolella ja pullon pohjissa käytä vaan se loppuun yhdellä kertaa, eli voi veden kanssa ottaa sieltä pullosta pohjat, mutta ei jättää vettä lillumaan.
Mies lähti kauppaan ostamaan lapselle kukkakaalia, mutta tuli takaisin kaljapatteri kainalossa.
"No, missäs kukkakaali?"
"En minä raskinut sitä ostaa, kun oli niin kallista."
"Entäs tuo kaljapatteri?"
"En minä voinut kassan ohi kävellä ostamatta mitään."
Hyvä idea, teen kyllä samoin, otan termariin kahvia, koska herään niin aikaisin, ettei kahvila ole auki, enkä yksin sinne menisikään. Otan muutenkin omat eväät, kun en raaski ostaa kallista ruokaa laivalta. Ennen vanhaan otin makuupussin ja nukuin tv huoneen lattialla. Nyt kyllä otan ennemmin hytin, kuin ruuan. Viinaksiin ei mene centtiäkään.
Isovanhemmilla jotka asuvat kunnan vuokratalossa on ilmainen vesi. Eivät osta WC-paperia koska alapään, oli se iso tai pieni hätä voi puhdistaa melkein joka Suomalaisesta kodista löytyvällä alapää suihkulla.
Tällöin säästyy WC-paperin ostamiselta ja kun menet kylään ja huomaat että WC paperia on "lopussa" eli teline tyhjä niin huutavat vaan oven läpi että käytä sitä suihkua. No, se suihku on tosiaan sen näköinen että sillä on hanuria pesty useampaakiin otteeseen. Yik, iljettävää. Mutta kehuskelevat säästämisellä. Muitakin erikoisia säästämiskikkoja löytyy.
Kummilta 5v synttärilahjaksi karkkipussi.
WC paperi kirjoitti:
Isovanhemmilla jotka asuvat kunnan vuokratalossa on ilmainen vesi. Eivät osta WC-paperia koska alapään, oli se iso tai pieni hätä voi puhdistaa melkein joka Suomalaisesta kodista löytyvällä alapää suihkulla.
Tällöin säästyy WC-paperin ostamiselta ja kun menet kylään ja huomaat että WC paperia on "lopussa" eli teline tyhjä niin huutavat vaan oven läpi että käytä sitä suihkua. No, se suihku on tosiaan sen näköinen että sillä on hanuria pesty useampaakiin otteeseen. Yik, iljettävää. Mutta kehuskelevat säästämisellä. Muitakin erikoisia säästämiskikkoja löytyy.
Mitä nää isovanhemmat ajattelee että vieraat tekee suihkutuksen jälkeen? Kuivaa haaransa samalla pyyhkeellä kuin isovanhemmat? Eivät kuivaa ollenkaan, housut vaan takaisin jalkaan? Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
WC paperi kirjoitti:
Mitä nää isovanhemmat ajattelee että vieraat tekee suihkutuksen jälkeen? Kuivaa haaransa samalla pyyhkeellä kuin isovanhemmat? Eivät kuivaa ollenkaan, housut vaan takaisin jalkaan? Ällöttävää.
Miettikää sen kämpän märkä paska puhdas ummehtunut haju. Huhhuh hyi
Tiedän henkilön,joka on joutunut tiputukseen siitä syystä ettei raski kotona juoda vettä.
Kaverini palauttaa kerralla pakettiautollisen tyhjiä pulloja koska silloin saa enemmän rahaa...
WC paperi kirjoitti:
Ei se vesi oo ilmasta!
Meillä syötiin aina kuivaa leipää. Syy oli siinä, että tuoretta ei saanut ottaa ennen kuin vanhat syöty! Joten koskaan ei tuoretta saatu.
Mun mies yrittää tätä edelleen kun silläkin kotona oli tälläinen tapa. Mä sanon aina että kyllä nyt otetaan tuoretta leipää, se kuiva on kuivaa huomennakin niin kuin myös se tuore!
Meillä ei ole rahasta pulaa ja on pitänyt opetella nauttimaan elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kommentoi ” Nokkosia oon kerännyt jo monta ämpärillistä. Ryöppään ja teen lumipallon kokoisiksi ja pakastan. Kahdesta pallosta tulee päivällinen kolmelle, kun suurustan vehnäjauholla, sekaan keitettyjä kananmunia ja sivuun ruisleipää.”
Kauheaa, en voisi syödä. Tai kyllä sen ruisleivän ja kananmunan ennen kuin se on sotkettu jauhoihin ja nokkosiin. Perhe parka. Katsoisit edes pinaattiruokaohjeet ja korvaa niissä pinaatti nokkosilla. Tuo lehtimössö on aika ihmeellinen ruoka, ja ei kyllä houkuta ellette ole koko perhe kasvissyöjiä ja muutenkin askeettisia.
Onneksi olkoon, sinun ei tarvitsekaan syödä.
Minä tykkään ja lapseni, se on pääasia. Olemme vuosia syöneet nokkoskeittoa torstaisin syksystä kevääseen, niin kauan, kun niitä on.Uskon lapseni olisi sanonut, jos eivät tykkäisi.
Nokkoskeitto kananmunilla on ihanaa, olen myös suuri pinaattikeitolle ystävä! En ajattelisi tota pihiytenä vaan kulinarismilla.
Vierailija kirjoitti:
Äh eiks tämä olekaan euroviisuketju...
Hih
Jos olet pihistellyt euroviisuissa? Ok
Vierailija kirjoitti:
WC paperi kirjoitti:
Ei se vesi oo ilmasta!
Vedestä ei veloiteta erikseen. Se kuuluu vuokraan. Silloin ei ole väliä kuinka paljon käyttää vettä, ei tule enempää kuluja.
Pihiyden huippu on antaa vanhoja omia tavaroitaan syntymäpäivälahjaksi toiselle ihmiselle tai läheiselle jos itse ei ole lahjastaan tykännyt esim.vanhoja joululahjoja ja pakata se uudelleen mutta vaihtaa vaan onnentoivotus ja lahjanarut ajankohtaan sopivaksi!
Anopistasi parsiminen ,käsityöt on mukavia . Ei se muuten .
Eiköhän tämä ole ihan sopimuskysymys. Kaverini lapset asuvat viikko-viikko ja kaverille tulee lapsilisät, joilla maksaa lasten harrastukset. Toinen vanhempi ei maksa harrastuksista ja muut isommat hankinnat tekevät sitten puoliksi/vuorotellen..