Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
ensi näyttäytymisellä uudelle miesystävälle
niin repaleiset rintaliivit että oli kuin olisi
jossain keskiaikaisessa taistelussa ollut mukana.
Jopa hakaset olivat kokonaan poikki. !!
vieläkin huvittaa kun muistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...
Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.
Jos vaimo jättää maksamatta niin ehkä mies sitten maksaa jolloin tämä vaimo säästi koko summan.
Mistä löytyy vanhan talon valokuvat.Tietenkin kumisaapaslaatikosta joita ollut monasti.
Kaffepulla kirjoitti:
Eräs töistä tuttu nainen kertoi, että kun hän vei lapset joka toinen viikonloppu exälleen, exä oli sitä mieltä, että lasten äidin pitää maksaa lasten viikonlopun ruokakulut hänelle.
Muutenhan nainen olisi joka tapauksessa ostanut ruokaa lapsille kotiin, mutta kun he olivat isällään, tästä olisi syntynyt naiselle säästöä, ja tämä oli miehen mielestä epäreilua.
Jos ruokia ei makseta, hän ei ota lapsia ollenkaan.
Ja heillä oli tosiaan ihan yhteishuoltajuus.
Mut esimerkiksi viikko-viikko systeemillä lähivanhempi saa lapsilisät.
Ja se on väärin, ettei etävanhempi saa mitään. Eli toinen siis saa rahat siltäkin ajalta, kun lapset ovat toisella vanhemmalla. Raivostuttavaa...
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni korjasi itse jonkun 20v vanhan pesukoneen kun se meni rikki. Niin pihi ettei raskinut korjauttaa, puhumattakaan uuden koneen hankkimisesta. Käytti aikaa kymmeniä tunteja koneen korjaamiseen, oli sen verran haastava vika. Piti muistaakseni purkaa koko kone osiin. Henkilön omaisuus vähintään miljoona euroa.
Pihiä todella, mutta nostan hattua kyllä, että sai korjattua, ei ihan jokaiselta onnistu edes.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Eräs töistä tuttu nainen kertoi, että kun hän vei lapset joka toinen viikonloppu exälleen, exä oli sitä mieltä, että lasten äidin pitää maksaa lasten viikonlopun ruokakulut hänelle.
Muutenhan nainen olisi joka tapauksessa ostanut ruokaa lapsille kotiin, mutta kun he olivat isällään, tästä olisi syntynyt naiselle säästöä, ja tämä oli miehen mielestä epäreilua.
Jos ruokia ei makseta, hän ei ota lapsia ollenkaan.
Ja heillä oli tosiaan ihan yhteishuoltajuus.Mut esimerkiksi viikko-viikko systeemillä lähivanhempi saa lapsilisät.
Ja se on väärin, ettei etävanhempi saa mitään. Eli toinen siis saa rahat siltäkin ajalta, kun lapset ovat toisella vanhemmalla. Raivostuttavaa...
Lapsilisillä hankitaan lapsille vaatteet ja harrastustarvikkeet. Ei lapsilisä riitä kattamaan esim lapsen ruokailuja. Kyllä kumpikin vanhempi joutuu laittamaan rahaa lasten päivittäisiin tarpeisiin myös omasta pussistaan.
Tuttu tyyppi ei pidä auton ilmastointia päällä kuin korkeintaan pari minuutti lähdöstä helteelläkään, koska auton ilmastointi tutkitusti lisää polttoaineen kulutusta...
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tyyppi ei pidä auton ilmastointia päällä kuin korkeintaan pari minuutti lähdöstä helteelläkään, koska auton ilmastointi tutkitusti lisää polttoaineen kulutusta...
Mun iskä ei käytä auton ilmastointia ikinä, vaan ajaa sitten kaikki ikkunat auki jos on liian lämmintä. Kerran sit kysyin että miksi edes osti auton jossa ilmastointi, sillä ilman sitä olisi saanut autonsa halvemmalla ja hän käski olla mun hiljaa...
Siskoni ex-mies antoi lahjaksi vain korruptiolahjoja ja tai itse saamiaan lahjoja
Ostan koirille -50% tai iltaisin jopa -60% lihoja. Säästyy pitkä penni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran erään kaverini kanssa pizzalla ja koska minulla ei ollut tuolloin rahaa, lainasi kaverini minulle pizzarahan. Summa ei ollut tasasumma, vaan tyyliin 7,80e. Seuraavan kerran kun nähtiin, annoin kaverilleni mukanani olleet käteiset kuitatakseni pizzavelan. Summasta jäi puuttumaan 10-20cent, koska minulla ei tuolloin ollut enempää käteistä mukana. Tästä velan takaisinmaksusta kului useampi kuukausi kun sitten eräällä kerralla kaverini kaivoi velkalistansa esiin (hänellä siis oli tällainen lista, johon kirjasi kaikki vipit) ja pyysi, että kuittaisin vielä jäljellä olevan 10cent velkani. Itse en ollut enää koko asiaa muistanut ja hymyilytti kyllä kukkaroa kaivaessani.
:D
Toi on ehkä liioteltua pitää velkakirjaa noin pienistä summista, mutta mielestäni on hyvä oppia maksamaan se summa täsmälleen samanlaisena takaisin, eikä ottaa erivapauksia itselleen.
Ja itselläni on vielä tapana maksaa hiukan korkoa, eli jos tuo lainattu summa oli tuon 7.80 niin maksaisin takaisin 10€
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti :D. Eikai ilmastointi sen vähemmällä pyöri kuin jääkaapin kompurakaan, joka tosin käyttää voimanlähteenä sähkömoottoria. Mutta onhan se vakuuttavampaa kun tehostaa lausetta tuollaisilla sanoilla. Heti tulee sellainen akateemisesmpi fiba.
vieralijaa kirjoitti:
Aikanaan eräs poikaystäväni sammutti aina auton liikennevaloissa, että hävetti.
Moni nykyauto sammuu itsekseen.
yks mummeli söi aina lapsien rahoilla ostetut karkit ja
sano että ens kerralla hän sitte ostaa.
sitä päivää emme koskaan nähneet.
Lakaisin työpaikalla lattialle pudonneita irtokarkkeja laatikkoon roskiin vietäväksi. Asiakas tuli ja kysyi, saisiko hän ostaa ne puoleen hintaan. En sitten tiedä, halusiko koemielessä kysyä, että menevätkö ne varmasti roskiin, vai pussitetaanko niistä takahuoneessa jotain yllärisekoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.
Riittää kun nostaa jalan kaasupolkimelta, nykyisillä moottoreilla
Puolison veli hakee vaimonsa kanssa appivanhemmilta perunat, porkkanat + muut kasvimaan vihannekset ja juurekset. Unohtamatta mansikoita, puolukoita, mustikoita.
Pariskunnan nettotulot kuukaudessa ovat 6400€, joten olisi rahaa ostaa kaupastakin. Ei tarvitsisi hakea appivanhemmilta +70v vaivalla kasvatettuja, kerättyjä. Jos asuisivat puu lämmityksellä toimivassa omakotitalossa hakisivat puutkin anoppilasta. Ovat näin itse sanoneet
Vierailija kirjoitti:
Siskoni ex-mies antoi lahjaksi vain korruptiolahjoja ja tai itse saamiaan lahjoja
Mä annan myös. Teen töitä kilpailutuksen parissa ja niitä lahjoja tulee tosi paljon. Nyt vähenemässä määrin, mutta n 10 v sitten sain jouluna yli 50 pulloa viiniä lahjaksi.
Kotini on suht minimalistinen. Vielä 15 v sitten myin pari v vanhoja lahjoja huutiksessa, siellä sai hyvät rahat ja varmuuden vuoksi myin vielä mieheni nimellä.
Nyt FB.ssä pitää olla oma kuva ja huutis on kuollut.
Minulla on iso suku, meitä on 6 sisarusta. Kaikki ovat naimisissa, kaikilla väh 3 lasta. Lahjoja annetaan jatkuvasti. Lapselle olen antanut jo pyyheliinan ja olen luvannut viedä uimaan, tai toiselle pussilakanan ja kysynyt pääseekö yökylään. Vähän pitää käyttää mielikuvitusta.
Nyt vanhimmat sisarusten lapset ovat muuttaneet pois kotoa, voi vielä niitä mariskooleja, joita kaapissa on paljon. Äitini tietää tästä lahjakaapistani, mutta olen kieltänyt kertomasta muille.
Häitä on joka vuosi ja tietenkin nämä rahaa tilille ei aina mieltä lämmitä. Toisaalta olen sitten voinut myydä jotain pois ja niillä rahoilla olen sitten kuitannut häälahjan.
99 % lahjat ovat minunlaisiani. Minä vaan tykkään pitää kotini avarana.
Appiukko ei lähetä lapsilleen joulukortteja, koska postimerkit on niin kalliita. Aiemmin ei lähettänyt edes tekstiviestinä joulutoivotuksia. Nykyään laittaa whatsapp viestinä ku ne ei erikseen maksa mitään.
Sähkösaunaa kun lämmittää niin laittaa sähkökiukaan kiinni ennenku menee sinne. Talvella lämmittää autoa roikalla 5-10 min max koska sähkö on niin kallista
Meillä yksi työautoista laittaa automaattisesti vapaalle ja sammuttaa moottorin pitkässä alamäessä,
auto on mersu, vuosimallia noin 2010, ei mersun insinöörit varmaan niin tyhmiä ole, että huvikseen tuollaisen järjestelmän olisi tehneet jos siitä ei mitään hyötyä.