Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1701/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kirjoittaja 1523, mutta repesin täysin ja haluan vain kiittää sinua - sinä osaat kirjoittaa! Jaksamista varmaan hetkittäin erittäin ärsyttävän mutta rakkaan isän kanssa :)

Köyhyyden ymmärtää, mutta nämä jutut... Olen muuten aika varma, että keräätte näille joillekin inspiraatiota yhä enentyvään (typerään) säästelyyn.

Sun kirjoituksesi on numero 1522, joten mistä ihmeestä tiesit, mitä viestisi jälkeen tullaan kirjoittamaan?

Vai onko kyse pihiydestä eli ei haluta lainata toisen viestiä, kun postauksesta  tulee liian pitkä?

Vierailija
1702/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

365 kirjoitti:

Entinen työkaverini kävi töissä vessassa usein ykkös ja kakkoshädällä ja mainosti kuinka töissä on kiva käydä hädällä ihan ilmaiseksi. Kotona kuulemma halusi säästää vesimaksussa ja siksi oli tarkkana kuinka usein käy vessassa. Alkoholiin kyllä paloi rahaa..

Ongelma ei siis oikeasti ole liian kallis vesi, vaan liian kallis viina. Alkoholivero alas ja ihmisillä riittää rahat muihinkin perustarpeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiva kummallist.

Jossain päin Satakuntaa siis noinko?

Vierailija
1704/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

365 kirjoitti:

Entinen työkaverini kävi töissä vessassa usein ykkös ja kakkoshädällä ja mainosti kuinka töissä on kiva käydä hädällä ihan ilmaiseksi. Kotona kuulemma halusi säästää vesimaksussa ja siksi oli tarkkana kuinka usein käy vessassa. Alkoholiin kyllä paloi rahaa..

Työkaverini tokaisi edellisessä työpaikassa menevänsä ”päivän palkalliselle pskalle”

Jos jokaisena arkipäivänä vuodessa kävisi töissä kerran vessassa niin säästäisihän siinä vähän päälle  kuution kylmää vettä. Meikäläisen taksoilla joku kympin vuosi.

Jos tuon summan säästää ja sijoittaa maltillisella 5% tuotto-olettamalla säästää työuransa aikana (45v) noin 1600€. Pienistä puroista.

Vierailija
1705/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele, jos sun luona käy vaan ns. tylsimykset. Tosin itse oot pahin.

Vierailija
1706/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän toisaalta huolettomasti rahaa, mutta olen myös toisissa asioissa todelle pihi

-ostan lounasravintolasta annoksen mukaan, otan reippaasti kastiketta jonka jaan useampaan osaan ja keitän siihen kotona lisukkeen. 

-matkalle mukaan omat eväsleivät ja tyhjät vesipullot jotka täytetään lentokentällä. 

-otan hotelleista kaikki kahvit ja teet mukaan, eikä niitä tule koskaan käytettyä

-ostan joulukoristeet ja muut SPRn kontista

-jaan kaupan väripakerin puoliksi, näin siitä riittää kahteen tyvivärjäykseen 

-ostan hävikkiruokita

+vaihdan autoa parin vuoden välein, ajan n 40 000 autolla

+mulla on useammalla tonnille merkkilaukkuja ja huiveja

+käytän satasia vaatteisiin ja kenkiin

+käydään 3-4 matkoilla vuodessa

Vierailija
1707/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffit...mies tarjosi 20 centin teekupposen

Monta muuta ihmetystä...ilmainen kukka jaettu kaupalla, omana ostamana toi.

Kynttiläillallinen leipä, mehu ja ronku seksiä.

Kitupiikki

No annoitko vai pihtasitko?

Jos seksiä antaa rahaa tai muita hyödykkeitä vastaan, sille on olemassa ihan oma nimikin.

Vierailija
1708/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Teoriassa tuo säästää kyllä bensaa, mutta on paljon muita ratkaisempia tekijöitä taloudellisessa ajotavassa (tasainen ajaminen, moottorijarrutus jne.)

Ei säästä.

Auto käyttää tyhjäkäynnillä enemmän polttoainetta kuin "moottorijarrutuksella", jonka aikana polttoainekulutus voi olla nolla.

Moottorijarrutus jarruttaa menoa ja alamäen jälkeen joutuu kiihdyttämään takaisin tavoitenopeuteen. Fysiikan lakien mukaan energiaa menee siis enemmän. Vapaalla rullaten taas saattaa tulla mäestä riippuen kilometrienkin hyöty, kun painovoiman annetaan liikuttaa autoa sen sijaan, että sitä liikettä vastustettaisiin.

Vierailija
1709/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen perheellä piheys on sitä että ajalla ei ole arvoa. Ei omalla eikä muiden. Ovat erittäin varakkaita, olisi mahdollisuus esim teettää erinäisiä töitä ammattilaisilla ja täten työllistääkin muita, kuten remonttimiehet, maalarit, autonkorjaajat ja erinäiset hanslankarit tekemässä milloin mitäkin pskanakkeja. Mutta nämä kaikki tehdään itse ja valitetaan kun on aina niiiiin paljon hommaa. Tai sitten niitä nakitetaan muille sukulaisille kuten meille, joille taas aika on juuri nyt arvokkainta, koska työt.

Älkää tukeko harmaita markkinoita. Perustakaa toiminimi tai hommatkaa vähintään Y-tunnus ja laskuttakaan palveluista kunnon korvaus. Tehkööt itse, jos eivät arvosta toisten työpanosta.

Vierailija
1710/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin Kroatiassa matkalla noin kymmenen vuotta sitten. Oltiin ostettu asuntoon ruokatarvikkeita mm. Aamupaloja varten. Pakattiin asunnossa kotimatkaa varten ja säästäväinen isäni huomasi että kennossa on kuusi kananmunaa jäljellä. Kennon hinta oli Kroatiassa ehkä joku 50cnt..? Hän päätti että munia ei jätetä, nehän on kalliita - paistoi ne pannulla ja vei lentokoneeseen ja söi ne lentokoneessa kotimatkalla :D

Jos haluaisi syödä lentokoneessa 6 paistettua munaa, niin se tekisi lentoyhtiön taksoilla varmaan 50€. Ihan hyvä säästö.

Vierailija
1711/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Eräs persaukinen kaveri toimi samoin laskujen ja auton kanssa. Laskujen maksupäivää lykättiin aina, ihan kuin siinä olisi jotain säästöä syntynyt.

Autoa tankattiin vasta kun se alkaa yskiä ja vain 20€ kerrallaan. Ehdotin, että hän voisi tiukkoina aikoina säästää bensarahassa ja mennä bussilla, kun bussi menee suoraan työpaikan eteen. Ei käynyt, autolla ajettiin lyhyetkin matkat koko ajan jännittäen, riittääkö bensa...

Olisi ilmastonkin kannalta parempi kulkea bussilla.

Olisi ilmastonkin kannalta parempi pysyä kotona ja itää myös netti kiinni.

Esim yhden viestin postaaminen palstalle voi tuottaa muutaman gramman hiilidioksidipäästöjä.

Vierailija
1712/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapahtui markka-aikana....vanhempi pariskunta kiersi kävellen kaikki pikkukaupungin kaupat ja missä oli halvinta vaniljajäätelöä, sieltä menivät ostamaan. Se hinnan ero oli 2 penniä /paketti tuolloin. Rahaa on tällä hetkellä yli 20 miljoonaa euroa. Jo tuolloin oli paaljoon, mutta vuosittainhan se lisääntyy pelkillä koroilla.Näkyi vaimon tulot olevan reilu 9000e/v, mitä nyt takuueläke on....ja  pääomatolot vähän vaille 340 000e. 

Tuota sanoisin jo pihiydeksi. Tunnen heidät henkilökohtaisesti.

Mitä tästä opimme?osta aina halvinta vaniljajäätelöä niin sinusta tulee vuosien saatossa miljonääri.

Ja jos jättää sen halvimmankin ostamatta, niin sinusta tulee monimiljonääri.

Vierailija
1713/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fairyn laimentaminen vedellä. Ei se niin kallista ole...

Siis pesetkö sinä pelkällä Fairyllä? Et laita vettä altaaseen lainkaan?

Vierailija
1714/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykit taloyhtiön pesutuvassa koska se on ilmainen.

No mitäs piheyden huippuutta tässä muka on? Tuohan on järkevää ja ekologista.

Avaapa vähän, miksi pyykinpesu taloyhtiön (isossa) koneessa on ekologisempaa kuin omassa kylppärissä????

Jos esim. 25 taloutta käyttää yhtä pesukonetta sen sijaan, että niillä kaikilla olisi oma, niin onhan se ekoteko.

Vierailija
1715/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

365 kirjoitti:

Niin siis eihän se ole pelkästään ilmaista käydä töissä vessassa, vaan töissähän siitä vielä maksetaan!

Ei kaikki työpaikalla vietetty aika ole sitä, mistä palkka juoksee. Ns. kiinteää työaikaa tekevillä palkka kertyy vain työsopimukseen kirjatulta ajalta. Plus siltä ajalta, jolloin työnantajan määräyksestä tehdään ylityötä.

Mulla ei ole työajanseurantaa lainkaan. Mulle ei siis tolla perusteella kerry palkkaa lainkaan?

Vierailija
1716/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.

Millä sitten pyyhki prseensä? Itse joskus juuri ennen palkkapäivää aivan persaukisena pöllin WC-paperia kerrostalon alakerran yleisestä vessasta. 

Suomessahan ovat nämä kuuluisat vessasuihkut kätevästi pöntön vieressä. Voihan sen takapään pestäkin ja sitten kuivata pyyhkeellä. Monissa maissa ei juuri käytetä/ole vessapaperia ja takapää pestään vedellä.

Tietenkin vedellä, kun on ensin isoimmat pyyhkinyt paperilla.

Vai miten te toimitte, jos kaadutte ja käsi osuu koiranpaskaan? Pyyhitte paperilla ja ei muuta tarvi?

Pesetkö sen käden pelkällä vedellä vai käytätkö saippuaakin? Entäs perseen pesemiseen?

Vierailija
1717/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Nuukailit viestin lainaamisen kanssa, joten emme nyt tiedä, että mikä oli vanha vitsi.

Vierailija
1718/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit  yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.

Miten se säästää luontoa, että säilöt vanhoja jugurttipurkkeja kaappiisi?

En ole tuo kirjoittaja, mutta mulla on mökki. Huuhtaisen ne purkit ja

a) kylvän jugurttipurkkeihin ja tyhjiin  maitotölkkeihin (yhdestä saa kaksi astiaa teipinpalalla) kevättalvella siemeniä, maitotölkeissä esikasvatan perunaa juhannukseksi

b) olen käyttänyt isompia purkkeja, kuten salaattirasioita, jauheliha-rasioita ja vastaavia betonitöissä ja tehnyt pihakiviä.

Sitten vaan roskiin.

Eipähän tarvitse ostaa ruukkuja ja muotteja.

Nyt ei ollutkaan kyse siitä, vaan kirjoittaja kirjoitti itsekin, että jättää perinnöksi näitä roskia. 

Jos harrastaisin puutarhanhoitoa ja minulla olisi kasvihuone, voisin kerätä viilipurkkeja tms. kylvöä varten. Mutta on hulluutta kerätä niitä ilman tarkoitusta. Vai kuinka todennäköisesti joku tulee kyselemään, löytyisikö keltään tyhjiä maitopurkkeja?

Anoppivainaani täytti kaapit roskilla viimeisinä vuosinaan: maitopurkkeja, kahvipaketteja jne. Kun kysyin että miksi näitä säilytetään, hän sanoi että jos niistä joku vielä joskus tekee jotain. Ei tehnyt, kaatopaikalle menivät.

80-luvulla näin jossain lehdessä jutun, jossa mies oli tehnyt vanhoista maitopurkeista itselleen veneen.

Vierailija
1719/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninnannaa22 kirjoitti:

Viime kesänä järkättiin yhteisen tyttären rippijuhlia. Eksä on sairaan pihi, suorastaan hullu mielestäni. Tein ehdotuksen, että hän varaa juhlatilan ja maksaa sen ja minä hoidan juhliin kaikki tarjoilut. Selkeää ja käytännöllistä ja suht samoilla summilla oltaisiin osallistuttu. Mies tienaa 10000e kk ja minä 2800e kk. Olen tottunut pihiyteen ja missään nimessä en olisi ehdottanut mitään muuta kun jotakin sellaista, että kulut menevät tasan.

Sain tietää sitten, että ukko rakennutti jotakin terassia pihaansa. ,

Sitten sain tietää, että hän ei ole vuokrannut tilaa vaan tarjoaa meille käyttöönsä oman asuntonsa, missä on noin 35 neliön suuruinen olohuonekeittiötila. Muu tila on yläkerrassa, pieniä makkareita, jonne siis ei voi vieda juhlijoita. 

Soitin hänelle ihmeissäni, että mitä helvettiä niin hän sai luokattoman raivarin puhelimessa. että kun hän tarjoaa meille tilan, hän pitää sopimuksen ja on mm rakentanut meidän pojan kanssa terassin pihalleen juhlia varten.

Eli me kokoonnuimme sinne pikkuruiseen kämppään. Onneksi aurinko paistoi ja voitiin olla siellä terassilla, minkä rakentamisen siis taisin maksaa.

Ei ole tuonkaan jälkeen paljon huvittanut eksän kanssa jutella :D nyt jo naurattaa mutta silloin luojaani kiitin taas kerran, oikein tosissani, etten jäänyt sen kanssa olemaan vaan tajusin erota. Onneksi siitäkin jo 10 vuotta ja onneksi lapset kohta niin isoja, ettei tarvitse enää ikinä kuulla siitä mitään.  

Juhlat onnistui erinomaisesti. Oli vaan niin outoa, että minä hääräsin keittiöpiikana siellä eksän kämpässä. Eksän naisystävän kanssa hoidettiin homma himaan ja eksä paistatteli vieraiden keskellä ja oli niin kukkopoikaa, että ...... :D

Millä tavalla sinä sen terassin maksoit, jos kerran oli sovittu, että sinä maksat tarjottavat ja mies hommaa juhlatilan ja näin myös tehtiin?

Vierailija
1720/3893 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni ei saa koskaan aviomieheltään mitään synttäri, joulu tai mitään lahjaa koska hänen miehensä mielestä vaimon pitäisi maksaa omasta lahjastaan puolet.

Eli ystävä on niin pihi, ettei halua maksaa edes puolta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä