Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
701/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri käy työpaikalla suihkussa, ettei kuluta ” omaa” vettä ja vie myös työpaikalta pullotolkulla vettä kotiin lähtiessään. Suomessa on kallis vesi, mutta joku järki pitää kitsatelussakin olla...

Käy munkin mies yleensä töissä suihkussa. Miksi ei kävisi kun töissä sellainen mahdollisuus on? Paitsi että säästää rahaa, ei tarvitse myöskään kuivailla omaa pesuhuonetta suihkun jälkeen, vaan pääsee vähällä. Toki mitään pullovesiä se ei sieltä raahaa :D

Voi luoja. Käy varmaan myös tarpeillaan illalla muualla kun "on sellainen mahdollisuus". Saituus on sairautta. 

Voi elämän kevät.

Kyllä minäkin mielelläni kävisin duunipäivän jälkeen hikisenä suihkussa, vaan ei ole mahdollisuutta.

Mihinkään ei voi siis lähteä suoraan töistä vaan on pakko mennä bussiin lemuamaan ja käydä kodin kautta jotta pääsee peseytymään ja vaihtamaan vaatteet.

Yleisimmin suihkumahdollisuus onkin toimistotyöläisillä ja hyvin usein se puuttuu fyysisen työn tekijöiltä, mutta ei ole silti saituutta käydä töissä suihkussa jos mahis on.

Vierailija
702/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIin kaverin kanssa lomalla Hampurissa. Oli tarkoitus vähän shoppailla.  Kaveri oli selvittänyt, että paljonko maksavat paperinenäliinat Suomessa ja Saksassa. Osti ne paperinenäliinat Hampurista sitten kun olivat halvempia.

Itse olin lomalla työttömänä kaverini kanssa ja mentiin shoppailemaan. Naama väänty norsun veelle, kun en ostanut mitään. Jos ei ole ollut tuloja 6 kuukauteen, niin ei sitä kauheasti kannata shoppailla, vaikka lomalle pääsikin säästöjen turvin budjettimatkalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen osti 58" tv:n, koska se maksoi alle 400 € eikä hän halunnut laittaa nyt enempää rahaa telkkariin.

Ai mutta se olinkin minä.

Vierailija
704/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei mennä lääkäriin kuin julkiseen vaikka sairaust vaatisi nopeampaa ja osaavampaa erikois hoitoa.

Vierailija
705/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisinta pihistelyä olen tavannut miehelläni. Jos tarvitsemme asiaa X määrän Y, mies haluaa aina ostaa isomman paketin kun kilohinta tai vastaava on pienempi vaikka kokonaissumma on suurempi. Kuitenkin ylijäämälle ei ole käyttöä, menee yleensä haaskuun. Käytämme siis asiaa X määrän Y, mutta maksamme siitä enemmän ja heitämme loput pois. Olen kieltänyt tämän tekemisen häneltä nyt kokonaan; me ostamme juuri niin paljon kuin tarvitsemme, ellei kyseessä ole jokin mikä oikeasti säilyy seuraavaan tarpeeseen.

Miksi naisilla on aina oikeus kieltää mieheltään jotain? Jos kieltäisin jotain vaimoltani se olisi skandaali.

Me maksetaan asiat puoliksi. Jos mies haluaa ostaa jotakin jotta saa sen kotona heittää roskiin, hän saa tehdä sen sitten omilla rahoillaan. Mun rahojani hänellä ei ole mitään asiaa roskiin heitellä jonkun pihistelyn ja tarkan markan varjolla.

Vierailija
706/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisinta pihistelyä olen tavannut miehelläni. Jos tarvitsemme asiaa X määrän Y, mies haluaa aina ostaa isomman paketin kun kilohinta tai vastaava on pienempi vaikka kokonaissumma on suurempi. Kuitenkin ylijäämälle ei ole käyttöä, menee yleensä haaskuun. Käytämme siis asiaa X määrän Y, mutta maksamme siitä enemmän ja heitämme loput pois. Olen kieltänyt tämän tekemisen häneltä nyt kokonaan; me ostamme juuri niin paljon kuin tarvitsemme, ellei kyseessä ole jokin mikä oikeasti säilyy seuraavaan tarpeeseen.

Miksi naisilla on aina oikeus kieltää mieheltään jotain? Jos kieltäisin jotain vaimoltani se olisi skandaali.

Sulla on typerä vaimo. Kyllä meillä molemmat kieltää toista jos toinen on tekemässä jotain mitä ei kannata tehdä. Esimerkiksi just viikonloppuna mies kielsi mua keräämästä nokkosia lettutaikinan sekaan, kun hän oli ne tietämättäni käynyt myrkyttämässä. Jos olisin tiennyt, olisin saattanut kieltää myrkyttämästä kunnes olen ne kerännyt. Kai teillä sitten vaan myönnytään kaikkeen kun ei kerran voi kieltää mitään.

Vierailija
707/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro.

Vierailija
708/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa antanut jollekin lahjan jonka olen itse saanut lahjaksi.

Säästöä.

Tä on mun mielestä ihan fiksua ja harrastan samaa! Pitää vaan pitää huolta että henkilöt ei olleet samoissa juhlissa :D

Olen saanut tällaisen lahjan. Tuotteen pakkaukseen oli melko huomaamattomasti kirjoitettu antajan nimi ja teksti "onnea x, toivottaa äiti". Lahjat oli sellaista sälää, jolle saaja ei ilmeisesti ollut keksinyt käyttöä. Nolo lahja minusta, mutten viitsinyt sanoa tekstistä kaverille.

Vierailija
709/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa antanut jollekin lahjan jonka olen itse saanut lahjaksi.

Säästöä.

Tä on mun mielestä ihan fiksua ja harrastan samaa! Pitää vaan pitää huolta että henkilöt ei olleet samoissa juhlissa :D

Olen saanut tällaisen lahjan. Tuotteen pakkaukseen oli melko huomaamattomasti kirjoitettu antajan nimi ja teksti "onnea x, toivottaa äiti". Lahjat oli sellaista sälää, jolle saaja ei ilmeisesti ollut keksinyt käyttöä. Nolo lahja minusta, mutten viitsinyt sanoa tekstistä kaverille.

Voihan olla, että kaverin suvussa sama roina oli kiertänyt lahjana jo pitkään. En tiedä kenellä sille tilpehöörille olisi käyttöä.

Vierailija
710/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OIin kaverin kanssa lomalla Hampurissa. Oli tarkoitus vähän shoppailla.  Kaveri oli selvittänyt, että paljonko maksavat paperinenäliinat Suomessa ja Saksassa. Osti ne paperinenäliinat Hampurista sitten kun olivat halvempia.

Niin, Saksan Lidleissäkin on ruoat halvempia kuin meillä. Myyvät meillä vain hiukkasen halvemmalla kuin muut kaupat, jotta saavat paremmat katteet.

711/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huvittavaa, kun joku kertoo varakkaista vanhuksista jotka suunnilleen ruuvailevat sulakkeita irti, ettei ne kulu.

Ja sitten joku tulee viisastelemaan, että ”siksi ne on varakkaita”.

Hitot on, ei kukaan rikastu vettä ja sähköä säästämällä.

Nuo on vanhan kansan juttuja, sota-ajan turvattomuuden synnyttämiä neurooseja, joita on tulotasosta riippumatta osalla tuon ikäluokan ihmisiä. Ja joskus jopa nuoremmilla.

Joskus tällaiset jutut saattavat liittyä myös neurologisiin ongelmiin. Dementikon hajoava psyyke hakee turvaa siitä, että hallitsee edes jotain. Tai pakkoneurootikko torjuu ahdistusta sillä, ettei heitä mitään pois.

Jostain luin jutun dementoituneesta mummosta, joka palvelutalossa jemmasi omaa jalkaansa kukaaruukkuihin. Hajua ihmeteltiin pitkään, kunnes syy selvisi. Vanhuksella oli tosi paha pakkomielle siitä, ettei mitään saa heittää pois. Ei edes kakkaa.

🇺🇦🇮🇱

712/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kakkaansa, ei jalkaansa. Hiton autocorrect...

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
713/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun videovuokraamoja vielä oli, setäni ei koskaan voinut vuokrata leffaa, koska ei voinut etukäteen tietää, onko se hyvä.

Vierailija
714/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään huippu, mutta helvetin ärsyttävää. Töihin tuodaan jotain herkkuja esim synttärien kunniaksi. Osa leipoo itse, osa tuo kaupasta jotain hyvää. Ei niillä ole tarkoitus korvata kahvitaukoeväitä, vaan olla kivana lisänä, kakkupala tai pari keksiä.

Yksi työkaveri kahmii noita kaksin käsin, kuin ei olisi ruokaa nähnyt. Säästää eväsleivän seuraavaan päivään ja ottaa niin ison palan kakkua että nälkä lähtee. Keksejä napostelee jatkuvaan koko kahvitauon. En tajua, jos tekee niin mieli mutustaa niin ostaisi oman pussin niitä pirkkakeksejä.

Kun on hänen vuoronsa tuoda niin- en ymmärrä mistä hän löytää- mystisiä ylijäämäkeksejä oudossa muovipussissa, maistuvat rasvalle ja jauholle. Sokerimassakarkkeja, jollaisia en ole ikinä nähnyt missään, joiden olisi tarkoutus olla pehmeitä, mutta ovat kovettuneet kiviksi. Päiväysvohveleita, joista puolet on hajonnut tomuksi. Miksei edes voi ostaa normaalikaupasta vaikka niitä halvinpia kaurakeksejä, vaan täytyy olla jostain mummon kaapista ilmaiseksi kaivettuja känttyjä?

Sanoisin, että täys kuspää😯

Vierailija
715/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla isäni laittoi tiiliskiven vessan vesisäiliöön siksi, että säiliön vesipinta täyttyy nopeemmin.

Sanoi välillä,"älä vedä vielä vessaa, kun mäkin tuun vielä"

Vierailija
716/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edesmennyt mummuni oli todella säästeliäs. Vessaa ei saanut vetää kun vain jos kävi kakkalla. Pissan jälkeen heitettiin sadevesisaavista kauhallinen vettä. Tuli aima kyselemään, jos veti vessaa. Ihana mummu, mutta siellä ei kyllä ollut mukava käydä vessassa. Haisi. Näkyi kyllä muussakkn tämä säästeliäisyys, vaikka rahaa oli.

Vierailija
717/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin elämässä meillä oli kaveriporukka, jossa yksi oli huomattavasti toisia hyvätuloisempi (oli opiskellut juristiksi ja muut oltiin pienipalkkaisissa töissä tai opiskelijoita). Hän laski pennilleen, että kaikki yhteiset menee tasan, että menee varmasti nallekarkit just tasan. Eipä hän ollut yhtä tarkka silloin kun minulla oli vapaalippuja festareille, sovittiin että nähdään siellä kun annoin hänelle ja miehelleen kaksi lippua. Illan aikana hänellä oli mieli muuttunut eikä tullutkaan festareille. Lipun kyllä piti - olisin kyllä mielelläni antanut sen jollekin muulle, joka olisi edes käyttänyt sitä.

Ei tuo roikkunut kovin kauaa tässä kaveripiirissä.

Vierailija
718/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lämpimässä maassa missä yrtit kasvavat pihalla ympäri vuoden. Annoin vuosia sitten tietokoneapua ja opetusta yhdelle lääkärituttavalle kerran viikossa. Laittoi minulle aina yrttiteetä pihayrteistä enkä koskaan saanut mitään teen kanssa ja saatoin olla siellä useamman tunnin. Yhden kerran minulla oli päänsärky ja pyysin että laittaa tavallista mustaa teetä ja jättää teepussin kuppiin niin että se on hyvin vahvaa. Ensiksikin oli aivan järkyttynyt miksi minulle ei käy tee pihayrteistä ja vetkutteli pitkään ennenkuin laittoi minulle teen niin ja toi tietokoneen viereen. Toiseksi ei millään olisi jättänyt teepussia kuppiin koska sen olisi voinut käyttää uudelleen. Sanoi että kyllä laihempikin tee on hyvää eikä vahva ole terveellistä. Pidin kuitenkin puoleni ja kaveri katsoi aivan kauhistuneena kun join ja häneltä meni kokonainen teepussi. Sen jälkeen hermostuin enkä suostunut auttamaan enää kun muutenkin oli kauhean saita ja käytti minua hyvåkseen ja siitäkös vihat sain.

Vierailija
719/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on myös sairaalloisen pihi. Itse pienituloisena olen monesti ollut tilanteessa, jossa rahani eivät ole riittäneet edes ruokaan (nyt tosin jo keskituloinen, onneksi!) ja hän on valittanut kuinka hänelläkin on tiukkaa. Totuus on aivan toista, hänellä on liki miljoonaomaisuus. Kertoo vain, kuinka paljon hän välittää jälkikasvustaan. Minä en tarvinnut mitään luksusta ja kultakelloja, vaan ruokaa.

t. 735

Vierailija
720/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

Seuraan youtubessa lapsiperhettä joka käyttää "kestovessapaperia", eli ihan oikeasti pyyhkivät räsyillä, jotka pesevät sitten koneessa. 🤢

Kuvottava harrastus. Kuka niin tekee ja vielä suurempi kysymys miksi kukaan viitsii seurata moista youtubesta?

Perheen elämää on muuten kiinnostavaa seurata koska itse en ole mitenkään poikkeuksellisen ekologinen tai pihi ihminen, mutta tässä kyllä mennään jo liian pitkälle.

🤢

Mä en nyt oikeasti pysty tajuamaan mitä ongelmaa ihmiset näkee tässä kankaan käyttämisessä wc-paperin sijaan. Vauvoilla käytetään kestovaippoja ja ne paskantaa niihin, ne pestään koneessa ja ne tulee puhtaaksi. Ja onko täällä ketään jolta ei olisi joskus päässyt ripulia alushousuihin vatsataudissa? Joskus uloste tahrii alushousut ihan vain sen vuoksi, että mies ei ole saanut perskarvojaan hinkattua puhtaaksi. Onko täällä joku nainen joka ei olisi nähnyt jarruraitoja miehensä kalsareissa? Pyykkiinhän nämä laitetaan ja sillä hyvä. 

Monilla on myös wc:ssä erillinen peppupyyhe. He pesevät takapuolen kädellään ja kuivaavat sitten siihen peppupyyhkeeseen. Ok, siihen peppupyyhkeeseen ei jää näkyviä tahroja, mutta ei sillä kukaan silti uskaltaisi käsiään pyyhkiä. Se pyyhe laitetaan pyykkiin, ei sitä roskikseen heitetä.

Miksi siis on niin kauheaa, että jotkut pyyhkivät suoraan flanelliin ja pesevät sitten ne flanellit?

Ei se nyt niin ihmeellistä olekkaan, kuten yllä kuvailit. Mutta siitä aiheutuu tätä paskapyykkiä pestäväksi ihan turhaan, sillä vessapaperi on keksitty. Eli piheys aiheuttaa minusta ainakin kohtuuttoman suuren vaivan. Sitä pyykkiä pitää säilyttääkin jossain hajuttomasti poissa silmistä ja sitten joku vie pesukoneeseen koko perheen ulostetahraiset rätit, joka on epämiellyttävää hommaa. Keittopeseminen vie enemmän sähköäkin, joten vaivannäkö paperia säästäkseen on aika äärimmäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi