Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3641/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä olen säästäväinen, mutta kyllä pihiyden puolelle välin kääntyy.

Tuppaan säästämään kaiken mahdollisen tulevaan käyttöön: kauniit narut ja lahjapaperit, kortit, nätit pullot ja purkit, kukkaruukut, korit...

Puoliso ei aina ymmärrä😉

Sama, mutta puoliso on oppinut arvostamaan kun kätköistä löytyy aina sopiva ruuvi tai naula, eikä yleensä tarvi lähteä kaupasta erikseen hakemaan juuri mitään. 

Maalaan myös itsse pari kertaa vuodessa kortteja, ja pidä vähän silmällä kuka tuttavalapsista täyttää minkäkin verran, tai jos on vaikka rippijuhlat tulossa. Näin säästää pitkän pennin kun aina on kortti omasta takaa. 

Vain pikkulasten itse tekemät kortit on kivoja. Aikuisten väkräämät on niin kyllästyttäviä. Melkein jokaisella kirpputorillakin niitä on myytävänä pilvin pimein.

Maksaa ne korttipohjatkin ja kaikki se askartelukauppojen pikkukoristekrääsä, joita niihin liimaillaan.

Ei ne niin omaleimaisia ole kuin kuvitellaan.

Mutta onhan se varmaan kivaa ajankulua niitä äkertää.

Tykkään enemmän itse oikeiden kuvataiteilijoiden tekemistä painetusta korteista.

Narujen ja lahjakassien taltioimiseen syyllistyn itsekin, niitä vaan tuntuu olevan jo liikaakin.

Vaikka ihan lainasit viestiäni, niin et lukenut edes lainaamaasi kohtaa :D :D

MAALAAN, en liimaa ;) 

En oikeastaan välitä yhtään siitä mitä mieltä edes korttini saava on kortista, välitän vain siitä ettei minun tarivtse ostella neljän euron kortteja jopa kymmentä vuodessa. Halpaa on, vielä kun on joskus ostanut alesta vesiväripaperia isomman määrän. Yhdestä A4 arkista tulee 4 korttia, eli kortteihin menee ehkä 3 arkkia vuodessa. Onpas kallista :D

Voi herran pieksut.  Maalaa pois.  Kauhea säästö.  Lähinnä viihdytät itseäsi, kuvataiteileminenhan on mukavaa.  Nykyäänhän kortteja enää harvemmin lähetelläänkään, kun onnittelut hoituu tekstiviesteillä.  

No voi voi. Hän ja minä ja moni muu laittaa ja saa kortteja. Onhan paljon henkilökohtaisempi niin, kuin joku pikasutaistu tekstiviesti!!!!

Lämmin tervehdys sinulle, joka maalaat... laitellaan kortteja vastaisuudessakin. Jääpä joku jälki meistä historiaan💕

Oivoi. Sain tätini jäämistöstä ihania vanhoja kortteja, kirjeitä. Kylläpä silloin on ollut aikaa ja tahtoa kirjoitella. Ihania olivat, löysin monta omaa kirjettäni... oli kuin olis omaa päiväkirjaa lukenut.

Tosi mukava jälki jää historiaan. Sähköiset viestit jää kai johonkin bittiavaruuteen...

Ohis

Vierailija
3642/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit/kirjeet on ihania yllätyksiä.

Mutta mikä on m a r g a r i i n i juusto?

Tätä en tiedä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex halus ryypätä ja mää en. Ei halunnu yksin. No, sovittiin että menen seuraa pitään. Tää veepää oli ostanut kaljansa muttei mulle mitään. Lipitin raanavettä. Huomasin et jääkaapissa oli maitoa ja kysyin että saisko vähäsen. En saanu, oli kuulemma kahvimaidoksi tarkotettu. Oletin että olis mulle edes jonku juoman ostanu kun menin selvinpäin kännisiä juttuja kuunteleen.

Vierailija
3644/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna pillua vaikka makoileeki meillä

Vierailija
3645/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudella, mutta huvittuneena: vanhempieni talossa on sähköpatterit ja lämminvesivaraaja. Mutta he lämmittävät puilla ja lämmintä vettä käytetään vain, kun tulee vieraita. 😍 Rahasta ei ole pulaa.

Meillä on ulkosaunassa lämminvesivaraaja joka toimii sähköllä. Emme lämmitä sitä meille kahdelle, vaan vain kun on isommin porukkaa saunomassa.

Ai miksikö? Siksi että se on ihan turhaa kun vettä menee niin vähän.

Meillä ei ole pataa saunassa, koska valopää entinen omistaja on sen poistanut hommaamatta uutta tilalle, ja joutuisimme tekemään rapattuun seinään reijän uudelle padalle, ja se TIETENKIN MAKSAISI liikaa se patakin jo :D 

Sen sijaan meillä on 3l metallikiulu (tupaantuliaislahja) vettä kiukaan päällä ja siinä lämpenee meille pesuvesi kuin padassa ikään. Pukuhuoneessa on vedenkeitin (Vanha, siirrtyi tuohon käyttöön kun anoppi osti meille uuden) jos tarvitsee jostain syystä enemmän mitä kiukaan lämpö tuottaa. 

Jos raaskii ostaa pesuvateja niin niissä lauteilla vesi lämpiää saunan lämmetessä.

Vierailija
3646/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuparilahjaksi itse, omasta mallista, virkkaamani ison pöytäliinan ja antaja, joka sai sen liinan minulta vuotta aiemmin, väitti mumminsa virkanneen sen... 

Vierailija
3647/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovikassi on oñneton ratkaisu ostoksille. Tulee kalliiksi ajan mittaan. Repeytyy pienestäkin terävästä kulmasta. Ei anna minkäänlaista suojaa kolhuilta. Jos kangaskassiin suojapussin tarvitsee, halvimmat maksaa alle 0,06c kpl. Eli pieni rulla roskispusseja hankintaan.

Ajatellaan, että minulla on koko ajan vähintään tuhansia euroja pankkitileillä, kuten keskivertosuomalaisella. Putoaako elintasoni jotenkin jos ostan muovipusseja? Huomaako tuota muovipussin ostoa taloudellisesti edes muuten, kuin syynäämällä kauppakuittia sentilleen?

Höh. Rahasta viis, muovia on maailmassa ja merissä niin paljon. Tästä on kyse, kun kieltäydytään turhasta muovin käytöstä!!!

No laskin, että jos käy kolme kertaa viikossa kaupassa ja joka kerta ostaa muovikassin, niin se tekee n. reilun kolmekymppiä vuodessa.  Jos siis se kassi maksaa 20 senttiä.

Ei todellakaan tee suurta säästöä jättää se ostamatta, mutta tietysti tuo liian muovin suosiminen on toinen asia.  Toisaalta ne kassit on jo tehty, eli johonkin ne joutuu sieltä kaupasta kumminkin, vaikka niitä ei kukaan ostaisi.  Muovikassi on periaatteessa kätevä moneen asiaan, ei pelkästään kauppakassina ja roskapussina.

No kuule. Jos kukaan ei ostaisi niitä kasseja, ei tarvitsisi lisää tehdä. Ja luonto kiittäisi.

Ymmärräthän tämän toki!!!???

Plaa plaa.... Ja jos ei ostettaisi mitään eikä tehtäisi mitään, ei edes lapsia, luonto kiittäisi siitäkin.

Vierailija
3648/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni, TV:n kuvaruutu pitää sammuttaa, jos käy välillä hakemassa esimerkiksi välipalaa tai vessassa. Ei käy, että vaikka leffan tai pelin jättää pauselle. Telkkari kuulemma kuluu katsomisesta niin, että saa pitää päällä vain kun siinä istuu edessä ja sitä käyttää joku. Voitte varmaan arvata, että tästä säännöstä otettiin teininä yhteen ja rajusti. Sisarusten kanssa kierrettiin myös joskus tätä sääntöä niin, että kukin kävi vuorollaan vessassa ja keittiössä ja joku istui aina ruudun edessä "katsomassa" sitä pausella olevaa ruutua. Ja sekös faijaa kyrsi.

Tämähän on aivan uskomatonta, jotain kummeli-kamaa. Oikeestikko todellisuutta? Naurattaa vaikka tää on ihan hullua.

Vierailija
3649/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttava, jota pyysin lähtemään kahville ja minä tarjoan. Hän sanoi, että voi lähteä, mutta ottaisi mieluumin rahana.

Ottaisin kahvin ja pullan rahassa.

T. Uuno

Vierailija
3650/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttava, jota pyysin lähtemään kahville ja minä tarjoan. Hän sanoi, että voi lähteä, mutta ottaisi mieluumin rahana.

Ottaisin kahvin ja pullan rahassa.

T. Uuno

Vierailija
3651/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.

Kiitos hyvästä vinkistä!

Vierailija
3652/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan käyttää teepussin kolmeenkin kertaan noin 2,5 desin teeannosta varten.

Väriä vielä riittää siihen viimeiseenkin.

Vierailija
3653/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.

Samoin minunki sisko käy poika frendien kalut nuolemassa...

Vierailija
3654/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovikassi on oñneton ratkaisu ostoksille. Tulee kalliiksi ajan mittaan. Repeytyy pienestäkin terävästä kulmasta. Ei anna minkäänlaista suojaa kolhuilta. Jos kangaskassiin suojapussin tarvitsee, halvimmat maksaa alle 0,06c kpl. Eli pieni rulla roskispusseja hankintaan.

Ajatellaan, että minulla on koko ajan vähintään tuhansia euroja pankkitileillä, kuten keskivertosuomalaisella. Putoaako elintasoni jotenkin jos ostan muovipusseja? Huomaako tuota muovipussin ostoa taloudellisesti edes muuten, kuin syynäämällä kauppakuittia sentilleen?

Mä åidän muovipussittomuutta ekotekona.

Käytän kassia, jonka oon ostanut 2022 Nizzasta.

Kotona roskat lajittelen. Sekaroskiin riittää leipäpussi

Että ihan Nizzasta asti kävit ostamassa kassin, varsinainen ekoteko 😆

Kyse kommentissa oli turhien muovipussien käytöstä, ei matkustamisesta, joka sinänsä ei ole ekoteko.

Vierailija
3655/3893 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tuparilahjaksi itse, omasta mallista, virkkaamani ison pöytäliinan ja antaja, joka sai sen liinan minulta vuotta aiemmin, väitti mumminsa virkanneen sen... 

Tää on noloo, mutta noin voi käydä. Sain lahjaksi villasukat, jotka olin itse neulonut ja lahjoittanut tälle, joka antoi ne minulle lahjaksi. Useampi vuosi välissä, mutta kyllä tunnistin ja muistin.

Oli sentään käyttämättömät. No ei siinä mitään.

Vierailija
3656/3893 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää kaikki muovipussit ja ja kaikki muovirasiat ja asipurkit ja ihan kaiken.

Vierailija
3657/3893 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskelee kynnet ettei sakset kulu.

Vierailija
3658/3893 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex halus ryypätä ja mää en. Ei halunnu yksin. No, sovittiin että menen seuraa pitään. Tää veepää oli ostanut kaljansa muttei mulle mitään. Lipitin raanavettä. Huomasin et jääkaapissa oli maitoa ja kysyin että saisko vähäsen. En saanu, oli kuulemma kahvimaidoksi tarkotettu. Oletin että olis mulle edes jonku juoman ostanu kun menin selvinpäin kännisiä juttuja kuunteleen.

Ei tuo nyt niin pihiltä kuulosta vaan ajattelemattomalta lähinnä. Varsinkin jos nuoresta kyse niin kyllähän usein ihmisillä omat pussikaljat on mukana. Maito taas on täysin ymmärrettävä asia, sillä kahvimaitolirut on pyhiä.

Vierailija
3659/3893 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaa alushousutkin

Vierailija
3660/3893 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.

Haluaakohan hän diesel tankkiin myös bensan jämät tai toisteppäin.

Hmmm....

Rekka-autoihin tankattiin talviaikaan dieselöljyn sekaan muutama litra bensiiniä, niin moottori käynnistyi paremmin. Nykyään on kaikenlaisia lisäaineita mitä voi laittaa dieselöljyn sekaan pakkaskeleillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi