Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3461/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex ei pedissä halunnut tulla sisään, vaan aina omalle kädelle, sillä lakanat olis kuulema joutunu vaihtamaan. Mikä olis vienyt vettä ja sähköä.

Ex kyllä syystäkin.

Oli kyllä ääliö. Miksei sun päälle.

Vierailija
3462/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi pesee keväällä talven aikana syntyneen lakanapyykin taloyhtiön koneessa ja kerää poistoveden ämpäreihin ja pesee sillä vedellä pilkkihaalarit käsin.

Kuinka tämä toteutuu käytännössä? Siis asentaa itse poistoputkia. Eikö tuo ole laitonta, jos kay vesivahinko niin tulee siinä pilkkihaalarille hintaa.

Meidän taloyhtiön pesutuvassa koneiden ja pesualtaiden takana on lattiaan muurattu allas, jossa on viemäri. Kone laskee sinne pesuvedet ja sinne olisi mahdollista laittaa sanko, jos haluaa ottaa pesuvedet talteen. Samaan paikkaan menee pesualtaiden vedet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähdetään lomamatkalle, matkaopas pitää lainata kirjastosta, sen sijaan että sen ostaisi omaksi.

Siis mitä ihmettä? En todellakaan osta mitään matkaopasta yhtä matkaa varten eikä kyse ole pihiydestä. En halua kerätä kotiini ylimääräistä tavaraa. Ja sitä varten kirjastot on, että sieltä voi lainata.

Nimenomaan, sitä varten kirjastot on olemassa.

Olen kirjastontäti ja ne oppaat on kiertäneet varmaan maapallon kahteen kertaan. Tarvittavat tärkeät lisäykset ja muutokset plus suositukset on reissaajat tehneet kynällä marginaaleihin, mikä on suotavaa seuraavan lainaajan kannalta. Matkaoppaat vanheni muutenkin nopeasti, joten ne sallittiin.

Nyt on netti, eikä matkaoppaita kirjan muodossa enää suosita.

Vierailija
3464/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Teoriassa tuo säästää kyllä bensaa, mutta on paljon muita ratkaisempia tekijöitä taloudellisessa ajotavassa (tasainen ajaminen, moottorijarrutus jne.)

20-30 vuotta sitten, niin vanhoissa autoissa säästi bensaa. Nykyisissä ei. Jyrkässä alamäessa kannattaa vaan kaaasu päästää ylös vaihde päällä, kulutus menee 0,0, katso ajotietokoneesta. Jos vaihteen laitaa vapaalle ja rullaa mäen alas, voi kulutus olla 0,5-1,0 litraa satasella. Vähän sekin toki, mutta harhaluulo että polttoainetta säästyisi.

Jos polttomoottori on käynnissä, niin se kuluttaa polttoainetta myös tyhjäkäynnillä alamäessä.

Vierailija
3465/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tällainen isomman luokan pihiys, jonkun mielestä varmasti hyvää verosuunnittelua, mutta mielestäni kuitenkin aivan järjetöntä ottaen huomioon perheemme tilanteen.

Mieheni muutama lähisukulainen muutti juuri Sveitsiin ensi vuonna todennäköisesti voimaan astuvan arvonnousuveron takia, jota myös maastamuuttoveroksikin on kutsuttu. Veron ideana siis on se, että mikäli henkilöllä on omistuksia (osakkeita yms.) kun hän muuttaa ulkomaille, henkilö joutuu maksamaan Suomessa asumisen aikana omistuksiin kohdistuneesta arvonnoususta veroa valtiolle. Veroa ei kuitenkaan tarvitse maksaa heti maasta muuttaessa vaan vasta sitten, kun osakkeet myy. Hauskaa asiasta tekee, että Suomen valtio yrittää tällä verolla juuri estää tällaista veropakolaisuutta.

En siis kiistä sitä, etteikö näiden henkilöiden osalta olisi veroteknisesti edullista tehdä tämä ratkaisu ja muuttaa muualle. Heillä on varallisuutta sen verran, että voisivat elää loppuelämän erittäin rennosti ja silti jäisi melkoiset perinnöt jäljelle. Ovat kyllä muutenkin pihejä, arvoasuntoja tyhjinä vuosia ja rempat kesken, kun ei osata tehdä päätöstä esim vessan laatoituksesta, ennen kuin kaikki mahdolliset vaihtoehdot on selvitetty (ja niitähän on miljoonia). Mutta. Nämä henkilöt ovat tehneet ratkaisun välittämättä muusta perheestään. Meille esimerkiksi on tulossa keväällä ensimmäinen lapsi, ja nyt mieheni miespuoliset sukulaiset luuhaavat muualla, tukea saa ainoastaan rahallisesti ja puhelimen välityksellä. Muutenkin asumme kaukana sukulaisistamme, ja apua ei saa niin helposti. En tiedä olettavatko he, että me sitten alamme parin kuukauden ikäisen vauvan kanssa reissaamaan lentokoneella edestakaisin tällaisessa koronatilanteessa. Juu ei kiitos, sanon minä sekä maapallo.

Pienituloisena minulla on tietysti aivan eri käsitys maailmasta, koska ei paljoa tarvitse miettiä, miten sitä rahaa sijoittaa kun melkein kaikki menee mitä tulee. Ja ymmärrän sen, jos joku haluaa tehdä omalle omaisuudelleen mitä haluaa, ja tässä kohtaa siis välttää suuria veroja. Mutta että hylkää puolet suvustaan ja muuttaa ulkomaille vain sen takia, että JOS muuttaisi myöhemmin, niin joutuisi maksamaan suuret verot. Että tilanteessa, jossa ihmiseltä ei puutu yhtään mitään, ja kaikki edellytykset elämän jatkumiselle hyvänä ovat erinomaiset, niin pitää ruveta pihistelemään ja muuttaa uuteen maahan. Kummasti ei sitten hetkauta tässä syksyn mittaan syntyneet lentokustannukset tai se, että jää ensimmäisen lapsenlapsen syntymä ja tod näk myös ristiäiset välistä. Mutta isot ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, mikäs minä olen siihen vastaan sanomaan.

Siis oikeastiko ajattelet että miehen sukulaisten pitäisi jättää muuttamatta ulkomaille siksi että teille on tulossa lapsi? Oli syy muuttoon mikä tahansa, ei voi olettaa että muut ihmiset tekevät noin isoja päätöksiä omassa elämässään teidän lasta ajatellen.

Kylläpä joku tosiaan pitää itteensä tärkeänä.

Hänen lapsensa syntymisen takia ei saisi miehen sukulainen (appivanhempia tässä nyt joka tapauksessa "haetaan") muuttaa toiseen maahan asumaan.

Ihmiset saa muuttaa mihin tahtoo, jos heillä sellainen tarve on.

Vapaita ihmisiä he on eikä riippuvaisia mistään sukuun naidusta miniästä.

Vierailija
3466/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi jakaa ja on jakanut ihan helvetisti kaikkea kamaa vuosien aikana, arvokastakin, mutta koskaan ei kysy sulta että haluaisitko/tarvisitko jotain. Tämä on ehkä enemmän narsistista sairautta ja vittuilua kuin pihiyttä. Onko tullu ketään muuta vastaan?

On tullut sellainen tyyppi vastaan.  Tuttavadaami rikkoi astian, mutta ei kysynyt, voiko ostaa tai korvata jotenkin. Vierassohva hajosi daamin painon takia, mutta korvauksesta ei puhuttu. Tein ihanaa ja maukasta ruokaa, johon satsasin aika paljon rahaa ja aikaa. Mutta kun daami pyysi minut luokseen, tarjottavana oli kuivia karjalanpiirakoita ja munavoin sain tehda itse. Olen joskus jopa antanut daamille neuleen, joka ei sopinut minulle, mutta koskaan daami ei ole minulta kysynyt, ett voisiko jotenkin korvata tai jotain siihen malliin. Ei koskaan. Tulee vierailulle, muttei tuo tullessaan edes pullollista halpaa juotavaa. Tai suklaapatukkaa. Tuo pihiyden pihiys on siskoni. Vierailut ovat nyt poissa laskuista. En jaksa. 

Vierailija
3467/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt isäni pölli teepussin aina mukistani.

"tässä on vielä"

Mitä pihiä tässä on? Mekin käytetään aina mieheni kanssa samaa teepussia, hyvin riittää molemmille. Ei ole pihiyttä vaan vain järkevää.

No hyi. Mä voin jakaa teepussini vain jos saan liottaa sen ensimmäisenä. Toiseen liotukseen ei tule ollenkaan riittävästi makua. Välillä isoon mukilliseen tekisi mieli käyttää kaksi pussia..

Mitä "hyi" tässä on? Missä oikein liotatte niitä pusseja?

Vierailija
3468/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini maalla hakevat laiturirakennuskivet vaikeakulkuisesta ja korkeasta harjusta. He haalivat kuin muurahaiset mutta koskaan ei puhuttu korvauksista. Ovat tietenkin kyselleet lupaa omistajalta, mutta jotenkin naurattaa mokoma touhu. Molemmat olleet hyvapalkkaisessa duunissa, niin mikseivat osta suht kohtuullisen halpoja valmiita seulakivia kaupasta ja samalla kivilaituri valmistuisi nopeammin. Kummaa porukkaa.

Vierailija
3469/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi pesee keväällä talven aikana syntyneen lakanapyykin taloyhtiön koneessa ja kerää poistoveden ämpäreihin ja pesee sillä vedellä pilkkihaalarit käsin.

Kuinka tämä toteutuu käytännössä? Siis asentaa itse poistoputkia. Eikö tuo ole laitonta, jos kay vesivahinko niin tulee siinä pilkkihaalarille hintaa.

Minä ihmettelen enemmän mitä on "talven aikana syntynyt lakanapyykki"?? Siis kerääkö anoppi koko talven likaiset lakanat jonnekin, sen sijaan että pesisi heti, ja muhittaa niitä kevääseen? Talvihan on Suomessa luokkaa puoli vuotta, ja jos lakanat vaihtaa (toivottavasti) parin viikon välein, tulee tuosta pariskunnalla ainakin 13 isoa lakanaa, 26 pussilakanaa ja 26 tyynyliinaa. Kenellä edes on noin paljoa lakanoita ja mihin ne likaiset mahtuu 😵💫?! Johan ne ummehtuu pilalle.

Vierailija
3470/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi jakaa ja on jakanut ihan helvetisti kaikkea kamaa vuosien aikana, arvokastakin, mutta koskaan ei kysy sulta että haluaisitko/tarvisitko jotain. Tämä on ehkä enemmän narsistista sairautta ja vittuilua kuin pihiyttä. Onko tullu ketään muuta vastaan?

On tullut sellainen tyyppi vastaan.  Tuttavadaami rikkoi astian, mutta ei kysynyt, voiko ostaa tai korvata jotenkin. Vierassohva hajosi daamin painon takia, mutta korvauksesta ei puhuttu. Tein ihanaa ja maukasta ruokaa, johon satsasin aika paljon rahaa ja aikaa. Mutta kun daami pyysi minut luokseen, tarjottavana oli kuivia karjalanpiirakoita ja munavoin sain tehda itse. Olen joskus jopa antanut daamille neuleen, joka ei sopinut minulle, mutta koskaan daami ei ole minulta kysynyt, ett voisiko jotenkin korvata tai jotain siihen malliin. Ei koskaan. Tulee vierailulle, muttei tuo tullessaan edes pullollista halpaa juotavaa. Tai suklaapatukkaa. Tuo pihiyden pihiys on siskoni. Vierailut ovat nyt poissa laskuista. En jaksa. 

Yksi juttu daamista, viela. Ostin daamille onnittelulahjaksi kosmetologipalvelun, mutta daami antoikin lahjakortin kaverilleen kuin omanaan. Sellainen sisko.

Vierailija
3471/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"

Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.

Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀

Oletpa ilkeä! Toivottavasti appivanhempasi tuon huomaavat ja sen myös sinulle halveksuen kertovat. Saat sen mitä ansaitset.

Vierailija
3472/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmän mitä on "talven aikana syntynyt lakanapyykki"?? Siis kerääkö anoppi koko talven likaiset lakanat jonnekin, sen sijaan että pesisi heti, ja muhittaa niitä kevääseen? Talvihan on Suomessa luokkaa puoli vuotta, ja jos lakanat vaihtaa (toivottavasti) parin viikon välein, tulee tuosta pariskunnalla ainakin 13 isoa lakanaa, 26 pussilakanaa ja 26 tyynyliinaa. Kenellä edes on noin paljoa lakanoita ja mihin ne likaiset mahtuu 😵💫?! Johan ne ummehtuu pilalle.

Jokainen elää tavallaan. Mitä ne anopin lakanapyykit edes sinulle kuuluvat.

Vierailija
3473/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini maalla hakevat laiturirakennuskivet vaikeakulkuisesta ja korkeasta harjusta. He haalivat kuin muurahaiset mutta koskaan ei puhuttu korvauksista. Ovat tietenkin kyselleet lupaa omistajalta, mutta jotenkin naurattaa mokoma touhu. Molemmat olleet hyvapalkkaisessa duunissa, niin mikseivat osta suht kohtuullisen halpoja valmiita seulakivia kaupasta ja samalla kivilaituri valmistuisi nopeammin. Kummaa porukkaa.

Oletko sinä sellainen naapurikyttääjä, joka vahdit naapureittesi touhuja nokka kiinni ikkunassa. Annahan naapureittesi rahdata niitä Kivelä, ihan on heidän oma urakka se eikä pitäisi sinun päätä vaivata.

Vierailija
3474/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asiakas halusi puolisalaiselle ihastukselleen rannekorua yllätyslahjaksi, mutta ei saanut maksaa paljoa koska ei ollut varma "sijoituksen" kannattavuudesta.  Varakas tyyppi, mutta niin pihi että oikeasti kysyi voidaanko toimittaa hänelle hienosta rannerenkaasta kullattu jäljitelmä, ja jos sitten tärppäisi ja saisi sillä neidon koukkuun, ostaisi sitten aidon myöhemmin...  juu ei, ei tehty halpisjäljitelmää.

https://tinyurl.com/sy7djskn

Vierailija
3475/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ex-heila ei antanut vetää vessaa kuin ihan hiukan ettei likakaivo täyty niin nopeasti ettei joudu maksamaan liian usein paskakaivon tyhjennystä.

Vierailija
3476/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä sellainen naapurikyttääjä, joka vahdit naapureittesi touhuja nokka kiinni ikkunassa. Annahan naapureittesi rahdata niitä Kivelä, ihan on heidän oma urakka se eikä pitäisi sinun päätä vaivata.

No tulihan itse piru kolostaan piruilemaan, hahahaa. Jutussa kerrotaan kuinka jotkut ovat nuukia asioissaan. Ei kuitenkaan tuossa lue ikkunassa tiirailusta ollenkaan. Saa ihan vapaasti kummastella ihmisten tapoja ja nauraa niille. Oletat asioita, joita ei kerrottu. Kyse on omasta maapaikastani ja siita otetut kivet. Kirjoitin tuossa selvasti ett annoin heille luvan poimia kivet. Siis en tiiraile naapureita, ovat kaukana ja harju on kilometrien paassa. *Ps koneeni ryppyilee. Menes nyt vaan nukkumaan, niin olet aamulla kiltimpi, eiks niin, piruseni.

Vierailija
3477/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulihan itse piru kolostaan piruilemaan, hahahaa. Jutussa kerrotaan kuinka jotkut ovat nuukia asioissaan. Ei kuitenkaan tuossa lue ikkunassa tiirailusta ollenkaan. Saa ihan vapaasti kummastella ihmisten tapoja ja nauraa niille. Oletat asioita, joita ei kerrottu. Kyse on omasta maapaikastani ja siita otetut kivet. Kirjoitin tuossa selvasti ett annoin heille luvan poimia kivet. Siis en tiiraile naapureita, ovat kaukana ja harju on kilometrien paassa. *Ps koneeni ryppyilee. Menes nyt vaan nukkumaan, niin olet aamulla kiltimpi, eiks niin, piruseni.

Kylläpä meni tiirailijalla tunteisiin! Mitä hittoa sen on väliä millä ne naapurisi pihaansa koristaa! Pidät ilmeisesti itseäsi suurenakin hyväntekijänä, kun ne joutilaat kivet annoit ja nyt kirjoitat, että kun eivät ole hinnasta mitään puhuneet ja täällä irvailet piheiksi, kun niitä kivejä rahtaavat. Hohoijaa!

Vierailija
3478/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen Z-juna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porukat. Rahaa on kuin riittävästi. Pesulla käydään kerran viikkoon, kesällä järvessä. Vessa vedetään sadevedellä, saavista kaataen.

Ovat eläkkeellä kalastavat jatkuvasti, sienestävät ja marjastavat. Viljelevät perunaa yms.

Mitään ylimääräistä ei osteta ja missään ei käydä.

Tätä menoa on jatkunut 10viimeistä vuotta, saavat onnellisuutta siitä jos pärjäävät vaikka kk käymättä kertaakaan kaupassa. Mä en ymmärrä en sitten millään.

Tässä on hyvää se, että jääpä teille lapsille ainakin mukava perintö. Mun isä pihtaili koko elämänsä ja hyvin oli rahaa tilillä kun elämästä lähtö tuli. Toki olen rahasta kiitollinen, samalla hieman surullinen hänen puolestaan, kun ei uskaltanut pihtailultaan elää kunnolla.

No tämä just. Mä olisin todella paljon onnellisempi jos mun porukat eläisi ja nauttisi oikeasti työnsä hedelmistä. Mut ei tavoite on varmaan kerätä mahdollisimman iso testamentti potti. Mikä on sinänsä ironista kun nuoremmallakin lapsella on ikää jo lähes 40 ja pitkä työura hyvin palkatulta alalta takana.

Vierailija
3479/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri otti tyttöystävänsä mukaan Pattayalle.

Tämä oli ketjun paras. XD XD XD

Ja todella vanha. Alkuperäisessä otettiin omat lapset mukaan.

Vierailija
3480/3893 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja poika söivät loppuun vanhat lääkkeet joiden viimeinen käyttöpäivä oli lähellä. Ettei mene hukkaan. Poika oli mun koulukaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi