Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Enoni tunsi aikanaan miehen, joka oli niin nuuka, että pierikin sisäänpäin. Ei raaskinut päästellä ilmoja ulos!
Mä tykkään pihdata, eli oon piheyden multihuipentuma. Pihtari pahimmasta päästä.
Pihiyden huippu: ei raaski säästää.
Pihiyden vai törkeyden huippuja. Olimme varanneet juhlaamme pitkänmatkalaisille huoneita, ja jopa luvanneet maksaa ne.
Juhliimme ilmoittautunut ja huoneen varannut pariskunta ilmoittikin viimehetkillä joutuvansa perumaan tulonsa.
Tässä tulee pihvi.
Tämä tyyppi esitti toivomuksen, koska heidän hotellinsa sai nyt perua, voisivatko he saada säästyneen rahan itselleen ja käyttää sen myöhemmin esim. majoittautumiseen tulevilla matkoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä
Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.
Kuka juntti paperia käyttää, kun bideellä voi pestä.
Kertokaa nyt ymmärtämättömälle, että miten tuo homma toimii ja miten siinä säästää rahaa?
Jos peset bideellä etkä käytä paperia, alapää on märkä ja pitää kuivata. Onko sinulla tähän tarkoitukseen erityinen alapääpyyhe, jota myös kuljetat kaikkialle mukanasi? Onko jokaisella perheenjäsenellä oma alapääpyyhkeensä? Onko vieraita varten varattu paperia vai omat alapääpyyhkeet?
Jos käyt vessassa normaalin noin 5 kertaa päivässä, oletan että vähintään yksi alapääpyyhe on päivässä niin sanotusti sisäänajettu. Pyyhkeitä tulee siis nelihenkisessä perheessä pyykkiin vähintään 4 päivässä. Nämä pyyhkeet toivottavasti pestään 90 asteen pesussa hygieniasyistä.
Että mitä ihmettä tällä nyt säästää? Kulkee märkä persrätti repussa... Ei kovinkaan hienostunutta.
Vai onko jotain mitä en ymmärrä?
Vesi on paperia halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.
Hihityttää niin että menee kohta pikkarit vaihtoon!! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäreni pesee Elmukelmut käytön jälkeen ja käyttää jälleen uusiksi
oops.. itse teen tätä kans.
En pihiyttäni kyllä, vaan ihan sellainen vanhakantainen "jos se toimii vielä, miksi heittää pois". Tuntuu tuhlaukselta heittää pois jos sen saa pestyä ihan puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden kaveriporukassani yksi miespuolinen frendini otti aina baariin taskumatin josta lirautteli illanmittaan lasiinsa. Lompakkoa en hänellä koskaan nähnyt, vain sellaisen minikokoisen kolikkokukkaron. Ne lirautettavat viinat tietty haettiin tallinnasta.
Tuttua silloin kun oli nuori ja rahaton, mutta sosialistumaan halusi silti baareihin mennä ja tuttuja tavata. Otin itse tosin muutaman siiderin laukkuun, ja join niitä vessassa tai kaadoin ravintolan pöydän alla tuoppiin. Noin säästi muutaman kympin.
Näinpä, liittyykin yleensä rahattomuuteen/köyhyyteen eikä pihiyteen. Nämähän ovat kaksi eri asiaa. Pihi voi olla vaikka olisi miten rikas.
Rahattomuus/köyhyys ei oikeuta epärehelliseen käytökseen. Olen itse vähävarainen, mutta olen silti rehellinen enkä riko sääntöjä. Jos minulla ei esimerkiksi ole rahaa tilata juomia baarissa, ehdotan tutuille tapaamista jossain muualla tai juon pelkkää vettä, en vie salaa omia alkoholijuomia ravintolaan.
Tarinointisi ei muuta lainaamasi kirjoituksen pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksattaa yhteisellä mökkilomalla toisilla ruuat, kahvit yms. Ei tuo koskaan esim kahvipakettia mukanaan. En taida enää lähteä mukaan kun ärsyttää tämä muita hyväksikäyttävä ihminen.
Tämä on tuttua. Aiemmin lomailtiin meidän mökillä näin yhden tutun pariskunnan kanssa ja kun hyö tulivat meidän mökille niin harvoin jos silloinkaan toivat kahvipaketin että saivat itse kahvinsa juotua me kun itse olemme teen juojia. Kolme - neljä päivää riitti sitten sanoin että pitää käydä kaupassa kun pakastinta jo olin ruoista tyhjentynyt ja maito, leipä jne tarvittiin. Hyö siihen että odottavat sen aikaa mökillä kun käymme kaupassa ( mie varuksi jäin mökille) ja isäntä kävi kaupassa niin hyö vaan lekotteli laiturilla ja kyselivät kauanko menee. Me oltiin muutama vuosi liian kilttejä ja tarjottiin mökki loma ruokineen, mutta sitten riitti. Mikä me ollaan maksamaan toisten lomat kun oma loma meni siten passaamiseen ja töihin takaisin kaupunkiin. Sitten kun se loppui niin ollaan sanottu aina ketkä tulee vierailulle että olisi saunan lämmitystä, ruokakaupassa pitää käydä ja halkoja olisi pino pinottava varastoon talven varaksi ei tämä mikään lepokoti ole yhdessä pittää tehdä ja yhdessä ostaa/ auttaa ruokapuoli ym. Ei pienituloisten eläkeläisten rahapussissa ole varaa elättää monta ihmistä viikoksi vaikka kuinka on mukavaa tuttavia sukulaisia nähdä kohtuus se pitää olla. Kaikki maksaa tänä päivänä ja kallistuu. Tämä samainen pariskunta on perinyt lapsettomia sukulaisiaan rahaa on millä mällätä, mutta pihiys on todella pihiys ja muita käyttää hyväksi. Meillä se loppui ja hyvän päivän tuttuja ollaan kerran vuodessa kun soittavat pika puhelun tai kortin laittaa johon on liimattu muualta postimerkki ja paperi ei ostettu kaupasta kunhan jotenki väsätty mihin ei rahaa mene. No tämmöisiä on matkan varrella nähty 😵💫eli mitä enemmän rahaa sitä pihimpi 😏
Meillä vierailua ei tarvitse maksaa työnteolla meidän kotonamme, eikä tietenkään myöskään mökillä. Mökki ei eroa mitenkään siitä että vieraat tulisivat kotiimme visiitille. Ketään ei tietenkään tarvitse syöttää ja juottaa jos ei halua, joten ihan oikein teitte kun etten enää mökille päästäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava, jota pyysin lähtemään kahville ja minä tarjoan. Hän sanoi, että voi lähteä, mutta ottaisi mieluumin rahana.
Oli varmaan köyhä, rahasta puutetta. Olisi tarvinnut rahaa johonkin ruokaan. Tuskin piheydestä kyse.
Minä lupasin tarjota ystävälle hyvän aterian ravintolassa synttärilahjaksi. Hän kysyi voidaanko mielummin mennä kauppaan ja ostaa ruokaa sillä rahalla. No tottahan toki!
Tarjosin sitten pullakahvit kahvilassa myös. Ja oli siis tilapäisestä köyhyydestä kysymys.
Vanha heila saammutti aina Ladan liikennevaloissa, näin säästyi menovettä. Vihreän valon vaihtuessa auto ei aina lähtenyt sypäkästi liikkeella ja ihailevat katseet seurasivat aina munua.
Exä söi mun luona joka kerta isot määrät ruokaa. Otti aina omatoimisesti lisää, kertaakaan ei kysynyt ns lupaa.
Meni vuoka/kattila tyhjäksi.
Miehen luona ollessani sain ottaa vain hyvin vähän ruokaa, jäi aina nälkä.
Siellä kaikki oli erittäin tarkasti säännöstelty.
No, en jaksanut kovin kauaa moista touhua katsella.
Toivotin hyvää jatkoa. Tämä mies etsii edelleen naista elämäänsä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Exä söi mun luona joka kerta isot määrät ruokaa. Otti aina omatoimisesti lisää, kertaakaan ei kysynyt ns lupaa.
Meni vuoka/kattila tyhjäksi.
Miehen luona ollessani sain ottaa vain hyvin vähän ruokaa, jäi aina nälkä.
Siellä kaikki oli erittäin tarkasti säännöstelty.
No, en jaksanut kovin kauaa moista touhua katsella.
Toivotin hyvää jatkoa. Tämä mies etsii edelleen naista elämäänsä. 😄
Ei se naista etsi vaan ruokaa.
Miehen vanhemmat pihtaavat ruuassa. Pyytävät syömään, mutta ruokaa riittää viimeiselle aina puolikas peruna ja lusikallinen kastiketta. Leipää kuulemma sitten kylkeen niin että nälkä lähtee. Voivottelevat että riittääkös tuo nyt sinulle kun aika vähältä näyttää, johon vastaan kohteliaasti että tottahan toki.
En kyllä viitsi vaivautua sinne asti kylään leipää syömään, joten nykyään syönkin aina kotona ennen kuin lähdemme syömään, ja kun kattilaan ei jää muiden jälkeen ruokaa niin totean vain että en tarvitse mitään, kun söin kotona juuri ennen kuin lähdettiin, että olipa hyvä että söin.
Luulisi että appiväki olisi tästä jotain onkeensa ottanut, mutta ei, joka kerta yhtä vähän ruokaa. En tiedä miksi pelkäävät niin kovasti että ruokaa jää murentakaan yli.
Niin joo, ja välillä olen tehnyt niin että menenkin ensimmäisen ottamaan ja otan normaalin annoksen(kukaan ei siis syö hervottomia annoksia vaan ihan normaaleja, jollei vähemmänkin) ja sitten kuuntelen kun anoppi tai appi voivottelee että mites nyt tuli näin vähän tätä perunaa, että pirkkopertille ei riittänytkään kuin puolikas.
Voisin melkein vannoa että nämä pienet vihjeet on tarkoitettu suuntaani, mutta muuten kun ovat niin mukavia niin ehkä se sitten vain on se pihiys joka puhuu.
Kaveri otti tyttöystävänsä mukaan Pattayalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäreni pesee Elmukelmut käytön jälkeen ja käyttää jälleen uusiksi
oops.. itse teen tätä kans.
En pihiyttäni kyllä, vaan ihan sellainen vanhakantainen "jos se toimii vielä, miksi heittää pois". Tuntuu tuhlaukselta heittää pois jos sen saa pestyä ihan puhtaaksi.
Mihin käytät elmukelmujen pesuveden?
Vierailija kirjoitti:
Loisteputki, joita minullakin on vielä jäljellä pari, todellakin kuluvat enemmän kun niitä sytyttelee ja sammuttelee. Siis se sytytin kuluu.
Totta. Mutta mikä oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää sisko ja sen mies jotka pihiyden huippuja, omistavat kalliin omakotitalon, auton jne. Suututtaa kun vielä kerskaavat nuukuudellaan 😡
Mulla on yhtä varakkaat kaverit, ja herrajestas ne käy ruokakaupassa viimisen tunnin aikana jolloin aletuotteiden hinta on puolitettu, ja ostaa niitä tosi paljon ja vielä pakastaakin niitä. Huoh.
Sama aika siihen kaupassa käymiseen menee sillä viimeiselläkin tunnilla. Tuskin ovat varakkaita siksi, että ovat joskus maksaneet samasta enemmän, vaikka se olisi saatavilla ilman extravaivaa neljä kertaa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää sisko ja sen mies jotka pihiyden huippuja, omistavat kalliin omakotitalon, auton jne. Suututtaa kun vielä kerskaavat nuukuudellaan 😡
Mulla on yhtä varakkaat kaverit, ja herrajestas ne käy ruokakaupassa viimisen tunnin aikana jolloin aletuotteiden hinta on puolitettu, ja ostaa niitä tosi paljon ja vielä pakastaakin niitä. Huoh.
Sama aika siihen kaupassa käymiseen menee sillä viimeiselläkin tunnilla. Tuskin ovat varakkaita siksi, että ovat joskus maksaneet samasta enemmän, vaikka se olisi saatavilla ilman extravaivaa neljä kertaa halvemmalla.
Varakkaat ovat usein myös fiksuja, ja välittavät esimerkiksi eettisyydestä ja siitä, ettei ruokaa menisi niin paljoa hukkaan ja kauppojen roskiksiin.
Samoin hehkulamppu kärsiis sytyttelystä. Mutta led ei. Led kärsii kuumuudesta.