Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli piheyden huippu. Sai todella pientä eläkettä, mutta rahaa ei kulunut senkään vertaa. Saatiin siskon kanssa kumpikin 150 000e perintöä, vanha mörskä on vielä myymättä. Siellä on tallessa mitä uskomattomampia asioita...
Toivon että arvostaisitte. Isänne eli vaatimatonta elämää jotta lapsilla olisi asiat paremmin. Sinä naureskelet asialle nettikeskusteluissa melkein 150k€ taskussa - eikö edes hävetä?
Ajatustenlukija ja rivien välistä lukija vauhdissa, ihan ihmisten parhaimmistoa.
Ensinnäkään ap ei naureskellut ja toisekseen, mistä sinä tiedät mitä isä ajatteli, Vaikka olisi haaveillut vielä tekevänsä rahoilla jotain. Ja mistä sitä tiedät arvostaako kirjoittaja siskoineen kun se ei tuosta viestistä käy ilmi vaikka arvostaisivat kovastikin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
Päin vastoin mies,joka ei tarjoa sitä kahvikupillista. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Höh kirjoitti:
Thaimaahan hölmö! Maa on ThaiMAA. Et kai sano:
Uusimaaseen on luvattu.... Vaan Uusimaahan. Ei kai tarvii
rautalangasta vääntää enempää.Sanoisin kyllä Uudellemaalle.
Valitettavasti itse aion matkustaa Thaimaaseen kohan korona on on ohi. Matkustakoot muut sit vaikka uusimaahan. Mitä väliä. Minä puhu hyvä englanti tai maassa.
Uutisten perusteella Niko Ranta-Ahon siskot on käyneet nyysimässä veljensä exän laukut ja vaatteet itselleen.
Perhettä sanotaan erittäin varakkaaksi, joten joko väite ei pidä paikkaansa tai sitten tuo on ketjuun sopiva esimerkki todella piheistä ihmisistä kun siitä varallisuudesta huolimatta ahnehditaan itselle jopa toisen käytetyt vaatteet ja asusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella ruoat parvekkeella ja jääkaappi pois.
Nyt en olisi ihan varma tuleeko tuosta säästöä. Siinä menee aika paljon lämmintä ilmaa harakoille, kun avaa parvekkeenoven.
Kai se säästää mutta hankalaa jos ne jäätyy.
Laitan patterit kiinni ja ristiveto tuuletus tyyliin n 10 min.
Tiedän erään joka käy leipäjonossa ja säästössä tuhansia euroja. Miten kehtaa???
Vierailija kirjoitti:
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.Olen tehnyt samaa.
Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.
Käytä kangaskassia. Niitähän saa ilmaiseksikin välillä.
Säästän teepussit ja käytän uudelleen.
Tuhlausta heittää pois yhden kerran jälkeen.
En raaski ostaa kaupasta muovikassia ostoksia varten. Otan roskiksesta ja huuhdon kotona ja kuivatan. Puhdas on.
Mikään ei ole typerämpi asia kuin se, että pskan päälle vedetään ämpärillinen _puhdasta, ruokavedeksi kelpaavaa_ vettä. Tottakai kannattaa huuhdella pönttö jollakin jo käytetyllä vedellä, esim suihkussa käydessä voi kerätä vatiin, tai käyttää pyykkivettä jne. Ihmiset eivät ole ymmärtäneet, että vesi (puhdas juomavesi) on kultaakin kalliimpi tuote, jota luonnossa vielä nyt on, mutta onko syytä tuhlata niin arvokasta tuotetta pskansa päälle heitettäväksi? Itselläni on mahdollisuus käyttää ekohuussia ja olen siitä tosi hyvilläni. Ja ureaa voi tosiaan käyttää lannoitukseen - sitähän myydään puutarhamyymälöissä rakeiksi ''jalostettuna'', miksi ei voisi käyttää siis alkutuotetta sinällään? Tätä olen monet kerrat ihmetellyt, että lehmät, hirvet ja muut isot eläimet pudottavat tuotoksensa luontoon ja se on ok, mutta yhtäkkiä ihmisen (=yksi eläinlaji) tuotokset ovatkin sellaiset, että ne pitää huuhdella puhtaalla vedellä putkistoon, joka täällä maalla joka tapauksessa päätyy luontoon ilman kemiallista puhdistusta...
Voisin pitää toisen esitelmän ruuan kunnioittamisesta, mutta jääköön tällä erää.
Pointtini on siis että ekologisuus ei liity pihiyteen millään säikeellä.
Tuttu haki polkupuörällä tarjous margariinia 18 km päästä.
Pariskunta kävi ilmaiseksi saamallaan turku tukholma risteilyllä,
Rahaa meni 3€ ,
Ostivat sillä sipsi pussin .
Muut syötävät oli kassissa mukana
Kuumaa vettä oli termarissa ja murukahvi purkki myös mukana.
Itseltään kuulin
Monilla vanhuksilla taitaa tuo sähkön ja/tai veden säästäminen olla jotain perua energia-kriisin ajoilta, sillä kumpikaan näistä ei minusta ole mitenkään älyttömän hintaista nykyään ja sitä kautta todellisten säästöjen aikaan saaminen on aika hankalaa. Etenkin sähkön hinta on ollut tänä talvena ja COVID-keväänä jopa alhainen. Toki, alueellisia eroja varmaan näissä on, minun kokemus nyt on vaan täältä pk-seudun kupeesta.
Mutta kuitenkin, juuri vilkaisin viime kuun sähkölaskuani ja sähkön & siirron kokonaiskustannus mulla oli maaliskuulta n. 8 snt/kWh. Tuollaisella kWh-hinnalla alkaa lähestyä idioottimaisuutta nykiä mikron töpseliä seinästä, ettei sen kello vaan vie sähköä tai jättää kännykkänsä ladattua "säästämis-mielessä".
Sama veden suhteen, viime vuoden toteuma mulla oli n. 3€/1000 litraa vettä. Ja taas tälläkin hinnalla käppänät säästömielessä suurin piirtein kusee kalsareiden läpi omaan suuhun, tai pesee hampaat vaan kerran viikossa, ettei tarvitse "kallista" vettä lorottaa hanasta.
No ei siinä, mistä kukin hupinsa saa. Mä lasken omalle elämisen mukavuudelle painoarvoa sen verran, etten todellakaan ala miettiä sähkönkulutusta kännykän lataamiseksi tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole typerämpi asia kuin se, että pskan päälle vedetään ämpärillinen _puhdasta, ruokavedeksi kelpaavaa_ vettä. Tottakai kannattaa huuhdella pönttö jollakin jo käytetyllä vedellä, esim suihkussa käydessä voi kerätä vatiin, tai käyttää pyykkivettä jne. Ihmiset eivät ole ymmärtäneet, että vesi (puhdas juomavesi) on kultaakin kalliimpi tuote, jota luonnossa vielä nyt on, mutta onko syytä tuhlata niin arvokasta tuotetta pskansa päälle heitettäväksi? Itselläni on mahdollisuus käyttää ekohuussia ja olen siitä tosi hyvilläni. Ja ureaa voi tosiaan käyttää lannoitukseen - sitähän myydään puutarhamyymälöissä rakeiksi ''jalostettuna'', miksi ei voisi käyttää siis alkutuotetta sinällään? Tätä olen monet kerrat ihmetellyt, että lehmät, hirvet ja muut isot eläimet pudottavat tuotoksensa luontoon ja se on ok, mutta yhtäkkiä ihmisen (=yksi eläinlaji) tuotokset ovatkin sellaiset, että ne pitää huuhdella puhtaalla vedellä putkistoon, joka täällä maalla joka tapauksessa päätyy luontoon ilman kemiallista puhdistusta...
Voisin pitää toisen esitelmän ruuan kunnioittamisesta, mutta jääköön tällä erää.
Hetki sitten osui silmiini uutinen, jossa joku säästi tuolla tavoin huuhtelemalla pöntön kaataen sinne vettä ja aiheutti suuren putkitukoksen, koska ne paperit ei olleet huuhtoutuneet kunnolla.
Paperit siis huuhtoutuivat pois näkyviltä, mutta eivät riittävän pitkälle ja kasaantuivat lopulta tukkimaan putkistoa.
Vierailija kirjoitti:
Uutisten perusteella Niko Ranta-Ahon siskot on käyneet nyysimässä veljensä exän laukut ja vaatteet itselleen.
Perhettä sanotaan erittäin varakkaaksi, joten joko väite ei pidä paikkaansa tai sitten tuo on ketjuun sopiva esimerkki todella piheistä ihmisistä kun siitä varallisuudesta huolimatta ahnehditaan itselle jopa toisen käytetyt vaatteet ja asusteet.
Eiköhän tuossa ole kyse siitä ettei halunnut jättää lokkeilevalle ja pettävälle Sohville tuhansien eurojen laukkuja. Rangaistus pettäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.Olen tehnyt samaa.
Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.Hetkinen, ettekö omista yhtäkään kestokassia, reppua tai muuta jonne saisi ostokset laitettua kantoon?
Näppärämpää se on pitää mukana ja käyttää kuin ottaa kaljassa uitettu muovipussi roskiksesta.
Hetkinen hetkinen! Kellä muka on ihan joka kerta oma kassi mukana kun kauppaan menee? No sinulla tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
HOX HOX HOX Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.
Mietipä sitä helvetillistä veden kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän vesivessa on kaksinkertaista tuhlausta puhtaassa vedessä. Se on vain kätevin tapa kaupunkioloissa.
paperi halvempaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
HOX HOX HOX Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.
Jos asuu osakkeessa ja on kiinteä vesimaksu niin ei haittaa :)
paperi halvempaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetillistä? Ahdistaako sinua pestä käsiäkin kun vettä kuluu? Et varmaan käy suihkussa?
Kai se säästää mutta hankalaa jos ne jäätyy.