Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
361/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutettiin, tein muuttosiivouksen, eli laitoin jätesäkkiin kaikkea vanhaa, jota ei enää käytetty ja jota ei kannata lahjoittaa enää minnekään. Ajattelin, että lajittelen ne ja vien keräyspisteisiin. Siellä säkissä oli esim. auringon vaalentamat verhot, purkautumaan lähtenyt pöytäliina, jossa oli steariinitahroja, pari lasikippoa, joissa oli säröjä, ylijääneitä seinäkaakeleita. Anoppi sattumalta tuli käymään ja haukkana iski jätesäkille. Hän vei melkein kaiken omaan kotiinsa. Mieheni hekotteli käynnin jälkeen, että kutsu äiti paikalle, niin pääset kaikesta romusta eroon.

Vierailija
362/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutettiin, tein muuttosiivouksen, eli laitoin jätesäkkiin kaikkea vanhaa, jota ei enää käytetty ja jota ei kannata lahjoittaa enää minnekään. Ajattelin, että lajittelen ne ja vien keräyspisteisiin. Siellä säkissä oli esim. auringon vaalentamat verhot, purkautumaan lähtenyt pöytäliina, jossa oli steariinitahroja, pari lasikippoa, joissa oli säröjä, ylijääneitä seinäkaakeleita. Anoppi sattumalta tuli käymään ja haukkana iski jätesäkille. Hän vei melkein kaiken omaan kotiinsa. Mieheni hekotteli käynnin jälkeen, että kutsu äiti paikalle, niin pääset kaikesta romusta eroon.

Auts. Tuossahan vaan ongelman löytää perunkirjoituksessa edestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paperi halvempaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

HOX HOX HOX    Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.

Mietipä sitä helvetillistä veden kulutusta. 

Jos asuu osakkeessa ja on kiinteä vesimaksu niin ei haittaa :) 

Yhä useammin asennetaan vanhempiinkin kerrostaloihin vesimittari vedenkulutuksen vähentämiseksi, niin meidänkin taloon tänä vuonna.

Meille ei kyllä ole tulossa, sallimme asukkaiden pestä takapuolensa jatkossakin vedellä. Eikä meillä ole muutenkaan ongelmia vedenkulutuksen suhteen. 

Tulee halusit tai et.

Uskoisin että taloyhtiön pj:nä minä päätän asiasta etkä sinä :D 

EU sen päättää.

Sellaiset psykoosit tänään. 

Kiva ketju kunnes taas nalkun nalkun. ( sivusta.)

Vierailija
364/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljapussi kirjoitti:

Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.

Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.

Olen tehnyt samaa.

Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.

Hetkinen, ettekö omista yhtäkään kestokassia, reppua tai muuta jonne saisi ostokset laitettua kantoon?

Näppärämpää se on pitää mukana ja käyttää kuin ottaa kaljassa uitettu muovipussi roskiksesta.

Hetkinen hetkinen! Kellä muka on ihan joka kerta oma kassi mukana kun kauppaan menee? No sinulla tietysti. 

No tomma hemmetissä on, siinä kulkee kävellessä kivasti lompakko ja avaimet samalla kertaa.

Vierailija
365/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöllii duunista vessapaperit, ruokalasta servetit, kahvilasta sokerit, hammastikut jne. Onhan näitä.

Eräs tuttavani näiden lisäksi on pöllinyt ajan mittaan kokonaisen astiaston. Joka päivä kun vie yhden esineen, niin kyllähän siinä kertyy haarukat, lusikat, lautaset, veitset, lasit ja mukit. Kehtasi vielä harmitella että joutui ostamaan leikkuuveitset itse.

Ette ikinä arvaa ammattia.... tadaa, opettaja.

Joskus oon miettinyt että pitäiskö käräyttää. Mutta toisaalta jos toinen ei virallisesti mitään myönnä ja väittää mua valehtelijaksi, saattaisi paska osua vaan omaan tuulettimeen. Toisinaan mietin onkohan muut huomanneet tätä hänen "harrastustaan".

Vierailija
366/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava käytti kahvinporot uudestaa, eli kun keitti vieraille kahvia niin lisäsi  yhden mitallisen uutta kahvia  vanhojen purujen joukkoon. Ei pessyt kahvipannua tai astioita muulla kuin vedellä, koska astianpesuaine maksaa. Jos kahvia jäi yli, niin sitä ei kaadettu pois vaan lisättiin vettä ja kaadettiin sitten se vanhan kahvin ja veden sekoitus seuraavalla kerralla kahvinkeittimeen iloisesti porisemaan.

Vierailija
367/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

HOX HOX HOX    Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.

Yhä useammin asennetaan vanhempiinkin kerrostaloihin vesimittari vedenkulutuksen vähentämiseksi, niin meidänkin taloon tänä vuonna.

Meille ei kyllä ole tulossa, sallimme asukkaiden pestä takapuolensa jatkossakin vedellä. Eikä meillä ole muutenkaan ongelmia vedenkulutuksen suhteen. 

Tulee halusit tai et.

EU sen päättää.

EU vaatii energiatehokkuutta yhä enemmän. Omakotitaloihinkin on suunniteltu etäluettavia vesimittareita.

Vierailija
368/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä seurustelin jätkän kanssa, joka oli pelkkää luuta ja nahkaa. Kotona hänellä ei ollut kaapissa kuin kahvia, sokeria ja maitoa. Ruokana vain jauhopussi ja rasvapaketti, joista teki kastiketta jos jotain kotona söi. Pelkkää ruskeaa kastiketta, ei edes makaronia. Näin omin silmin kun haarukalla söi putoilevaa kastiketta, kun ei tainnut lusikkaa edes omistaa.

Joka päivä kävi jonkun kaverinsa luona juomassa kahvia ja syömässä pullaa ja mitä milloinkin sai.

Osteli ja myi autoja, vanhoja romuja, ei köyhä ollut, mutta jonkunlainen rikollinen. Näin kerran ihan sattumalta julmetun paksun setelitukon allaskaapissaan, tonnin seteleitä (markka-aikaan). Sai raivarin kun kyselin siitä.

Vierailija
369/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina erilaiset pihistelyt oli normaalia. Teepussista liotettiin kupillinen laihaa teetä useampaan kertaan, vessapaperit oli tiukassa, tupakat ja juomat pummittiin jos viihteelle lähdettiin jne. Se mikä huvittaa ja välillä ärsyttää on se, että kaverini jatkaa tätä tyyliä edelleen. Jos tyypin palkka on sellainen reilu 4500e/kk niin on se pirun noloa kun kaveri yrittää saada jonkun tuntemattoman miehen ostamaan ravintolassa itselleen juoman, pöllii mäkkäristä ketsupit ja kutsuessaan teelle kotiinsa olettaa, että haudutan teetä käyttäen useamman kerran käytettyä ja jo kuivunutta teepussia.

Välillä on ollut ihan absurdeja tilanteita, kun kaveri vetää kilareita "kokemistaan vääryyksistä ". Tarjoilijalle raivotaan, jos vesi maksaa tai ei pääse vessaan ilmaiseksi, vaikka ei osta mitään, taksikuskille raivotaan jos se ei suostu ottamaan 5-hengen autoon 8 ihmistä sylikkäin (kaikki tilataksit varattuja ja pakko ottaa 2 taksia), kaikesta yrittää saada jonkinlaista alennusta. Usein huomaan olevani tilanteessa, jossa minä maksan kaiken välttääkseni hankaluudet, vaikka oma palkka on vähemmän kuin puolet kaverin palkasta ja menojakin taitaa olla enemmän.

Vierailija
370/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pelastusarmeijan kirppiksellä kunt.työtoiminnassa ja näin kuinka nämä normaalipalkalla olevat vain veivät sieltä mitä halusivat, maksamatta mitään. esimiestä myöten. minulta sentään huomasivat hinnan ottaa jos jotain halusin. paikka joka oli vanha varastotila joka oli  homeessa , todella epäsiisti ja tavaraa lattiasta kattoon asti. eräässä huoneessa työskentelevä mies pyysi minua imuroimaan huoneensa jota ei oltu imuroitu kuulemma 30 vuoteen!?  ei voi kun ihmetellä ettei pelastusarmeijalla ole varaa siivoojiin, työttömiä käyttävät hyväkseen nämä niin kristityt ihmiset!

Vierailija
371/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee halusit tai et.

EU sen päättää.

Vesilaitokset ovat siirtymässä etäluettaviin mittareihin kaikissa kohteissa. Pikkutalon isännöitsijä ei sitä päätä.

Vierailija
372/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheyden huippu on että teettää lapset työkaverillaan.

-Anni-

Vierailija
373/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-pomo sammutti aina hiiren yöksi, kun ajatteli että se päällä ollessaan kuluttaa patteria.

Vierailija
374/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole typerämpi asia kuin se, että pskan päälle vedetään ämpärillinen _puhdasta, ruokavedeksi kelpaavaa_  vettä. Tottakai kannattaa huuhdella pönttö jollakin jo käytetyllä vedellä, esim suihkussa käydessä voi kerätä vatiin, tai käyttää pyykkivettä jne. Ihmiset eivät ole ymmärtäneet, että vesi (puhdas juomavesi) on kultaakin kalliimpi tuote, jota luonnossa vielä nyt on, mutta onko syytä tuhlata niin arvokasta tuotetta pskansa päälle heitettäväksi? Itselläni on mahdollisuus käyttää ekohuussia ja olen siitä tosi hyvilläni. Ja ureaa voi tosiaan käyttää lannoitukseen - sitähän myydään puutarhamyymälöissä rakeiksi ''jalostettuna'', miksi ei voisi käyttää siis alkutuotetta sinällään? Tätä olen monet kerrat ihmetellyt, että lehmät, hirvet ja muut isot eläimet pudottavat tuotoksensa luontoon ja se on ok, mutta yhtäkkiä ihmisen (=yksi eläinlaji) tuotokset ovatkin sellaiset, että ne pitää huuhdella puhtaalla vedellä putkistoon, joka täällä maalla joka tapauksessa päätyy luontoon ilman kemiallista puhdistusta...

Voisin pitää toisen esitelmän ruuan kunnioittamisesta, mutta jääköön tällä erää.

Pointtini on siis että ekologisuus ei liity pihiyteen millään säikeellä.

Hetki sitten osui silmiini uutinen, jossa joku säästi tuolla tavoin huuhtelemalla pöntön kaataen sinne vettä ja aiheutti suuren putkitukoksen, koska ne paperit ei olleet huuhtoutuneet kunnolla.

Paperit siis huuhtoutuivat pois näkyviltä, mutta eivät riittävän pitkälle ja kasaantuivat lopulta tukkimaan putkistoa.

Anoppini tekee tätä. Pari kertaa vuodessa pitää tilata jäteyritys imemään tukkeutuneet putket auki. Villi veikkaus, että vessanpöntön vetäminen tulisi halvemmaksi.

Vierailija
375/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli piheyden huippu. Sai todella pientä eläkettä, mutta rahaa ei kulunut senkään vertaa. Saatiin siskon kanssa kumpikin 150 000e perintöä, vanha mörskä on vielä myymättä. Siellä on tallessa mitä uskomattomampia asioita...

Toivon että arvostaisitte. Isänne eli vaatimatonta elämää jotta lapsilla olisi asiat paremmin. Sinä naureskelet asialle nettikeskusteluissa melkein 150k€ taskussa - eikö edes hävetä?

Minä en kuule mitään ivanaurua. Varmaan ovatkin tyytyväisiä mukavaan perintöön.

Vierailija
376/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee halusit tai et.

EU sen päättää.

Vesilaitokset ovat siirtymässä etäluettaviin mittareihin kaikissa kohteissa. Pikkutalon isännöitsijä ei sitä päätä.

Suojeltuihin kohteisiin ei saa tehdä tuollaisia muutoksia, museovirasto ei anna. Iso osa Helsingin vanhaa keskustaa on näitä kohteita. Ja eihän isännöitsijä päätä minkään taloyhtiön asioita, oletkos vähän pihalla? 

Vierailija
377/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöllii duunista vessapaperit, ruokalasta servetit, kahvilasta sokerit, hammastikut jne. Onhan näitä.

Eräs tuttavani näiden lisäksi on pöllinyt ajan mittaan kokonaisen astiaston. Joka päivä kun vie yhden esineen, niin kyllähän siinä kertyy haarukat, lusikat, lautaset, veitset, lasit ja mukit. Kehtasi vielä harmitella että joutui ostamaan leikkuuveitset itse.

Ette ikinä arvaa ammattia.... tadaa, opettaja.

Joskus oon miettinyt että pitäiskö käräyttää. Mutta toisaalta jos toinen ei virallisesti mitään myönnä ja väittää mua valehtelijaksi, saattaisi paska osua vaan omaan tuulettimeen. Toisinaan mietin onkohan muut huomanneet tätä hänen "harrastustaan".[/quote Jos kattaa vierailleen aterian ja astioissa lukee hotellien  ja ravintoloiden nimiä, niin ainakin joutuu huonoon valoon näpistelijä.

Vierailija
378/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljapussi kirjoitti:

Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.

Olen tehnyt samaa.

Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.

Hetkinen, ettekö omista yhtäkään kestokassia, reppua tai muuta jonne saisi ostokset laitettua kantoon?

Näppärämpää se on pitää mukana ja käyttää kuin ottaa kaljassa uitettu muovipussi roskiksesta.

Hetkinen hetkinen! Kellä muka on ihan joka kerta oma kassi mukana kun kauppaan menee? No sinulla tietysti. 

Monellakin, "muka". Eikä se ole moka.

Vierailija
379/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljapussi kirjoitti:

Olen tehnyt samaa.

meillä on useampikin. Kun käydään kaupassa niin tyhjätään ne kassit sisällä ja viedään heti autoon, on aina mukana kun tarvii. 

Vierailija
380/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee halusit tai et.

EU sen päättää.

Suojeltuihin kohteisiin ei saa tehdä tuollaisia muutoksia, museovirasto ei anna. Iso osa Helsingin vanhaa keskustaa on näitä kohteita. Ja eihän isännöitsijä päätä minkään taloyhtiön asioita, oletkos vähän pihalla? 

Ja sitten kuitenkin Ullanlinnan ökyasuntoihin on jälkeenpäin väsätty saunoja.