Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
paperi halvempaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
HOX HOX HOX Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.
Mietipä sitä helvetillistä veden kulutusta.
Jos asuu osakkeessa ja on kiinteä vesimaksu niin ei haittaa :)
Yhä useammin asennetaan vanhempiinkin kerrostaloihin vesimittari vedenkulutuksen vähentämiseksi, niin meidänkin taloon tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kaljapussi kirjoitti:
Käytän kauppakassit loppuun vaikka ne ois jo rikki ja ostokset tippuu.
Joskus oon jopa ottanu siitä pullonkeräyslaatikosta jonkun kaljasen kassin ku en oo raaskinu ostaa... ostokset ollu kaljassa sitten.Olen tehnyt samaa.
Jos on rahat loppu, sen 0,20 käyttää kyllä mielummin vaikka makaroonin kun muovikassiin.
Onhan useampi käyttökerta myös muovin kierrätystä, ja siis hyvä asia. Siitä on tosi kauan kun kaupasta muovikassin ostin. Messutapahtumien kangaskasseja pidän aina olkalaukussa mytyssä mukana.
Mun mies ei ole pihi, pikemminkin päinvastoin. Yritetään kuitenkin mennä järkevällä kulutuksella. Miehellä on nyt tullut yksi "piheilykohde". Lattian pesuvedellä pitää huuhdella pönttö tarpeillaan käynnin jälkeen. Sitä ei siis voi kaataa pönttöön muuten vaan.
Ok, ekologista ja järkevää kyllä. Kuitenkaan hän ei muista sitä tehdä. Säästää siis vettä joskus pitkäänkin siinä ämpärissä. Minä välillä kyselen että onkohan se vesi nyt neljä päivää ämpärissä olleena tekeytynyt jo sellaiseksi että sen pöntön voisi vihdoin huuhdella, sanoo joo ja silti unohtaa käyttää.
Minä kun en tahdo itsekään tuota muistaa, niin mielummin kaataisin samantien pois ja pesisin ämpärin ennenkuin ns limottuu seisovasta vedestä, jolloin pesuun menee enemmän aikaa ja vettä jne kun jos sen tekisi heti. (Hyöty +/-0)
Sen verran monta kertaa saanut sanomista (ihan ystävällisesti kyllä) siitä, ettei sitä voi suoraan viemäriin kaataa, vaan tarpeeseen, niin olen sanonut hänelle että hoitaa itse käytön kun sitä haluaakin ja lopputulos on että vesi seisoo ämpärissä. Paras oli oman wc reissun jälkeen kun huomasin tuon ämpärin edelleen täynnä, olisin voinut toki käyttää jos oisin huomannut mutta kun en. Nostin ämpärin pöntön lähelle, että mies sitten käyttäisi seuraavalla kerralla kun käy, niin ei. Kävi kyllä, mutta unohti käyttää vaikka oli nenän edessä🙄.
Tämä on tullut nyt viimeisen vuoden aikaan jo on oltu naimisissa yli 20 vuotta... Mua huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran erään kaverini kanssa pizzalla ja koska minulla ei ollut tuolloin rahaa, lainasi kaverini minulle pizzarahan. Summa ei ollut tasasumma, vaan tyyliin 7,80e. Seuraavan kerran kun nähtiin, annoin kaverilleni mukanani olleet käteiset kuitatakseni pizzavelan. Summasta jäi puuttumaan 10-20cent, koska minulla ei tuolloin ollut enempää käteistä mukana. Tästä velan takaisinmaksusta kului useampi kuukausi kun sitten eräällä kerralla kaverini kaivoi velkalistansa esiin (hänellä siis oli tällainen lista, johon kirjasi kaikki vipit) ja pyysi, että kuittaisin vielä jäljellä olevan 10cent velkani. Itse en ollut enää koko asiaa muistanut ja hymyilytti kyllä kukkaroa kaivaessani.
:D
Ja kumpikohan teistä oli se pihimpi? Itse olisin maksanut takaisin 8e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on parsinut appiukon vanhat tennissukat moneen kertaan, lopulta jalkaterässä saattaa olla puolet sitä parsinlankaa.
Minä olen juuri tuollainen. Aikuiset poikani taas heittävät rikkoutuneet sukkansa menemään parsimatta. Mahtavatko omistaa edes neulaa ja lankaa? Minusta tällainen on käsiuttämätöntä tuhlausta, eihän parsittua paikkaa edes kengän alta näy. Ja sitten kun ei voi enää panna "paikkaa paikan päälle", käytän sukan pölyrätiksi. Ja hyvin pyyhkii.
No eikö poikasi ole sinun kasvatuksen tulos?
Kyllä pojat minun parsivan näkivät. Mutta ei kai oikein napannut ompeluharrastus, ahkerammin olivat sormet tietokoneen näppäimistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
HOX HOX HOX Kyllpä mie persukseni pesen alapää suihkulla.Säästyypi paperi.Frotee pyyhettä voipi käyttää kuivaamisseen.
Yhä useammin asennetaan vanhempiinkin kerrostaloihin vesimittari vedenkulutuksen vähentämiseksi, niin meidänkin taloon tänä vuonna.
Meille ei kyllä ole tulossa, sallimme asukkaiden pestä takapuolensa jatkossakin vedellä. Eikä meillä ole muutenkaan ongelmia vedenkulutuksen suhteen.
Tuli mieleen exän mummo. Hän eli viimeiset vuodet vuodeosastolla, ja kuoleman jälkeen jaettiin perintö. Siis kahvipaketit joissa päiväys -76 tai jotain, elettiin 90-lukua kuitenkin. Myös pakastimessa olleet voit jaettiin, kakkupaperit ja kakkulaatikot... Pakastin siis säilöi monia tarvikkeita jotain 6 vuotta ennen kuolemaa mummon maatessa vuodeosastolla. Sitä ennen niitä ei voinut tyhjentää. No, se yksi perillinen oli selkeästi yhtä pihi.
Kaveri ajaa naapurikuntaan tankkaamaan jos bensa on sentin halvempaa (15km eestaas) tai jos naapurikunnassa on makkarapaketti 20senttiä halvempi.
Meillä on töissä yksi tyyppi, joka hamuaa kahvihuoneesta kaikenlaista. Esim joku toi jostain lopetetusta kahvilasta "sokeripötköjä" laatikollisen, jotta ne, jotka käyttää kahvin kanssa sokeria, saavat käyttää. Tämä yksi hoksasi laatikon ja päätti sitten ottaa "muutaman" kun ovat niin käteviä retkillä. En ois kehdannut.
Tämä nyt menee ehkä taloudellisen / henkisen väkivallan lokeroon. Yhteinen yritys, jonka raha asioita mies hoitaa. Itse käy kerran vuodessa oman lomareissun, viikon. Kun minä olin lähdössä neljäksi päiväksi lomareissulle ensimmäistä kertaa yhdessäoloaikana, ei meinannut millään antaa rahaa mulle meidän yhteisistä rahoista. Jouduin tosissaan vääntämään, että sain edes pikku summan.
Tutun luona ei avata ikkunoita ettei lämpö karkaa. Asuu ahtaassa rivitaloasunossa. Välillä on kuin saunassa istuisi.
Happi loppuu.
En ymmärrä ihmisiä jotka ei tuuleta, mulla on ikkunaluukut auki kesät talvet. Tai jos ovat kiinni niin kesän tappohelteillä, ja ehkä kovina pakkasöinä.
Ei muutoin, aina muulloin joku ikkunaluukku on auki ellei jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt menee ehkä taloudellisen / henkisen väkivallan lokeroon. Yhteinen yritys, jonka raha asioita mies hoitaa. Itse käy kerran vuodessa oman lomareissun, viikon. Kun minä olin lähdössä neljäksi päiväksi lomareissulle ensimmäistä kertaa yhdessäoloaikana, ei meinannut millään antaa rahaa mulle meidän yhteisistä rahoista. Jouduin tosissaan vääntämään, että sain edes pikku summan.
Miksei sulla ole käyttöoikeutta yhteisiin tileihin? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei kyllä ole tulossa, sallimme asukkaiden pestä takapuolensa jatkossakin vedellä. Eikä meillä ole muutenkaan ongelmia vedenkulutuksen suhteen.
Tulee halusit tai et.
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halusit tai et.
Uskoisin että taloyhtiön pj:nä minä päätän asiasta etkä sinä :D
Edesmennyt isäni oli pihistelijöiden keisari. Esim. hän piti sankoa pihalla rännin alla ja kun täyttyi vedestä toi sen vessaan ja sitä olisi pitänyt pikkuhädän jälkeen käyttää pöntön vetämiseen et säästyy vesi.
Vierailija kirjoitti:
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halusit tai et.
EU sen päättää.
Vierailija kirjoitti:
Uutisten perusteella Niko Ranta-Ahon siskot on käyneet nyysimässä veljensä exän laukut ja vaatteet itselleen.
Perhettä sanotaan erittäin varakkaaksi, joten joko väite ei pidä paikkaansa tai sitten tuo on ketjuun sopiva esimerkki todella piheistä ihmisistä kun siitä varallisuudesta huolimatta ahnehditaan itselle jopa toisen käytetyt vaatteet ja asusteet.
Ei tuo pidä lainkaan paikkaansa. Siskot pitävät rakkaan veljensä puolia. Arvaa, miltä Nikosta tuntuu, kun ikuista rakkautta vannonut tyttökaveri alkaakin liikkua ystävän eli Stefan kanssa. Varmaan aika hyväksikäytetyltä. Eli nainen olikin vain hyvän asunnon, merkkilaukkujen yms. takia yhdessä. No niitä se ei ainakaan saa pitää. Ymmärrät varmaan eron, että siskot eivät voi mitään ”nyysiä”, koska tämä misukka ei ole mitään niistä omistanutkaan.
tuli mieleen edesmennyt täti,n. 84v, joka n. 6v sitten muutti ja olin auttamassa muutossa. kaapissa oli vanhoja, käytettyjä alushousuja 70- luvulta, tiedän kun itselläni oli silloin samanlaiset. ei saanut heittää niitä pois, sanoi että tekee niistä rättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee halusit tai et.
EU sen päättää.
Sellaiset psykoosit tänään.
Mieluummin matkustan kaukomaihin kuin annan rahani ahneille kotimaisille yrittäjille ketkä haluavat työttömistä ilmaistatyövoimaa ties minkä aktiivimallien verukkeella... yrittäjien ahdinko naurattaa.