Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.
Kyllähän siinä säästääkin, vapaalla kulutus on 2 l/100 km
Vapaalla ei ajeta 100 kilometriä, ei edes yhtä.
Rovaniemellä on sellaisia pitkiä mäkisiä tieosuuksia, joissa on ajettu VW Transporterilla alamäkeen reilusti yli kilometrin matkan, vaikka auton moottori ei ole ollut käynnissä.
Työkaveri maksattaa ukollaan kaiken... kehuskelee itse näin. Laittaa sitten omat rahansa säästöön.
Ukko onkin sellainen lapanen.....
mä elän kirjoitti:
Naapurin vanha pihi ukko on niin saita,ettei uskalla kunnolla edes hengittää,jottei happea kuluisi,henkikin pihisee,elää vielä,huraa!
Olet vastenmielinen.
Eksä oli pihi ja osti kaupasta aina vain halvimpia tuotteita. Kerran hän oli sairaana ja minä ehdotin että käyn hänen puolesta kaupassa. Mies suostui mutta vaikutti varaukselliselta. Sitten kun hän oli tervehtynyt sain kiitosta siitä että olin ostanut kaikkein halvimpia tuotteita. Eli oli käynyt katsomassa kaupassa mitä tuotteita olin valinnut..! Ilmeisesti siis pelkäsi etukäteen että ostan jotain kallista.
1.Sain yhdeltä saidalta kollegaltaltamme joulukortin. Töissä oli puhetta tästä erikoisesta teosta. Sitten lisäsin, että kortti oli ns maksuttomia taidetta ilman käsiä - kortteja ja sitä paitsi lähetetty ilman postimerkkiä. Ja se oli onnistunut!
2. Toinen kollega lähti aina ruokatunnilla keskustan kaupoille. Tuli kertoen, mitä maistajaisia oli sinä päivänä 2 ruokakaupassa. Mainitsi, että viikon makkarat oli tullut syödyiksi.
Tämä sama kollega käräytettiin joulun alla leikkaamasta työpaikalle tulleista suklaarasia-, kortti- tai kukkatervehdyksistä ns puhtaat osat. Sanoi käyttävänsä niitä perheen joulupaketteihin.
Molemmat harrastivat osakesijoittamista.
Käyttäjä28807 kirjoitti:
1.Sain yhdeltä saidalta kollegaltaltamme joulukortin. Töissä oli puhetta tästä erikoisesta teosta. Sitten lisäsin, että kortti oli ns maksuttomia taidetta ilman käsiä - kortteja ja sitä paitsi lähetetty ilman postimerkkiä. Ja se oli onnistunut!
2. Toinen kollega lähti aina ruokatunnilla keskustan kaupoille. Tuli kertoen, mitä maistajaisia oli sinä päivänä 2 ruokakaupassa. Mainitsi, että viikon makkarat oli tullut syödyiksi.
Tämä sama kollega käräytettiin joulun alla leikkaamasta työpaikalle tulleista suklaarasia-, kortti- tai kukkatervehdyksistä ns puhtaat osat. Sanoi käyttävänsä niitä perheen joulupaketteihin.
Molemmat harrastivat osakesijoittamista.
Itse asiassa korttien tarkoitus oli saada lahjoituksia, joten useimman kohdalla ne "maksuttomat" kortit oli niitä kalliimpia, mutta eihän niitä kehdannut lähettää, koska kaikki ajattelivat niiden olevan ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni tienaa lähes 5000€/kk ja ajaa yli 20v Toyotalla. Huoltaakin autonsa itse. Ärsyttävää, mihin se niitä rahojaan säästää....
Ihan sama mihin säästää mutta hemmetin järkevää olla tunkematta niitä autoon ruostumaan. Itse ajelin oman autoni 22-vuotiaaksi ennenkuin vaihdoin, ja senkin tein vain koska jälkikasvu ei enää suostunut tulemaan vanhan kyytiin. Itselleni kelpaisi vielä hyvin, ja ainiin, tienaan 6ke/kk.
Minäkin ajan vanhalla Toyotalla, josta maksoin muutama vuosi sitten viisi tonnia. Siinä ei ole koskaan vikoja, ja halvaksi tulee omistaminen. Säästyy rahaa johonkin oikeasti mieluisaan, niin kuin reissaamiseen. En ole koskaan ostanut uutta autoa, ja tähän korkeaan ikään mennessä olen säästänyt siinä satoja tuhansia. Isompaa turhaketta on vaikea kuvitella.
Isompaa turhaketta? Itsekin ajelen vanhemmalla autolla ja se on toki arvovalinta, mutta ymmärrän kyllä jos joku haluaa mukavampaan menopeliin myös sijoittaa, jos varaa on.
Isäni. Vei äitinsä uurnanlaskun jälkeen meidät kahville Ikeaan kun sai sieltä ilmaiset kahvit Ikea family kortilla. Onneksi uurnanlasku oli eri tilaisuus kuin varsinaiset hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä28807 kirjoitti:
Molemmat harrastivat osakesijoittamista.Itse asiassa korttien tarkoitus oli saada lahjoituksia, joten useimman kohdalla ne "maksuttomat" kortit oli niitä kalliimpia, mutta eihän niitä kehdannut lähettää, koska kaikki ajattelivat niiden olevan ilmaisia.
Itsellänikin on pinot näitä kortteja kaapissa. Olen maksanut niistä mutten siltikään kehtaa niitä lähettää. Mitä niille pitäisi tehdä?
Nuorempana erikoistumisvaiheessa vein vastaanotolta puisia spatuloita (tikku) joita käytin kotona aterimina ja mehujäätä jäädytellessä. Yhä edelleen vien pumpulipuikkopusseja ja nestesaippuaa. En ole koskaan ostanut käsisaippuaa kotiin. Vien myös vastaanotolta lehtiä. Tämä on vain piintynyt tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa, kyllä mä olen vapaalla päästellyt 1,5km.
eri
Useitakin tapauksia jossa nainen ei suostu vaihtamaan parempi palkkaiseen työhön ja siihen huonoon palkkaan vetoaa kun siirtää omia henkilökohtaisia kuluja miesten maksettavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa isälläni oli tapana vaihtaa vaihde vapaalle ja sammuttaa auto viimeisen kotitien varrella olevan mäen päällä. Siitä oli aika lailla tarkalleen 1000m autotallin eteen. Lähes aina päästiin perille asti 😄 kotipihassa autoa ei enää käynnistetty, jos jåi vajaaksi matka, vaan se sitten lykättiin se 10m siihen paikalleen.
Isä testasi myös, onnistuuko sama sieltä edellisen mäen päältä, mutta siinä vauhti hiipui liikaa eikä enää se viimeinen alamäki kiihdyttänyt tarpeeksi.
Jos tuota tehtiin 5x viikossa 47 viikon ajan vuodessa vaikka 5 vuotta, niin johan siinä tuli kasaan aika monta kulutuksetonta kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa korttien tarkoitus oli saada lahjoituksia, joten useimman kohdalla ne "maksuttomat" kortit oli niitä kalliimpia, mutta eihän niitä kehdannut lähettää, koska kaikki ajattelivat niiden olevan ilmaisia.
Itsellänikin on pinot näitä kortteja kaapissa. Olen maksanut niistä mutten siltikään kehtaa niitä lähettää. Mitä niille pitäisi tehdä?
No voi hyvä ihme sentään. Eipä ole ikinä juolahtanut mieleen lähettäessä eikä saadessa, että nämä ns. Ilmaiskortit olisivat jokin häpeä
Hyvää ei rahallakaan mutta huonon saa,kertoili rengistänsä saidan talon isäntä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana erikoistumisvaiheessa vein vastaanotolta puisia spatuloita (tikku) joita käytin kotona aterimina ja mehujäätä jäädytellessä. Yhä edelleen vien pumpulipuikkopusseja ja nestesaippuaa. En ole koskaan ostanut käsisaippuaa kotiin. Vien myös vastaanotolta lehtiä. Tämä on vain piintynyt tapa.
Ei se ole mikään piintynyt tapa, se on varastamista. Sinä olet varas.
Miesväki, mukaanlukien vieraat (jotka siellä yleensä viitsi jostain syystä käydä) joutuivat ulos ku*elle, isommat asiat sai hoitaa vessassa.
Sain tuttavaltani vähän ennen joulua glögipullon, kiitoksena koiranulkoiluttamisesta. Uudenvuodenpäivänä hän soitti, että onkohan sinulla vielä se pullo, kun tulee yllätysvieraita ja juomat lopussa.
Olin raskaana ja kärsin kovasta pahoinvoinnista. No vihdoin tuli tunne, että hampurilainen menisi alas. Mies lähti hakemaan sitten aterioita. Tuli takaisin yhden aterian kanssa ja sanoi, että voidaan puolittaa hampurilainen kun ei raaskinut ostaa kahta ateriaa. Siinä sitten paljain käsin puolitti hampurilaisen niin, että täytteet tursusi ulos ja repeytyi epätasaisesti kahtia. Meni ruokahalut.
Naapurin vanha pihi ukko on niin saita,ettei uskalla kunnolla edes hengittää,jottei happea kuluisi,henkikin pihisee,elää vielä,huraa!