Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Jääkaapin sammuttaminen talveksi - ulkona on kylmä, miksi maksaa siitä.
Kaverillani on samanlainen kiinteämaksuinen puhelinliittymä kuin minulla, mihin sisältyy rajaton määrä kotimaisia puheluja. Kaverini on melko varakas, omistaen asuntoja täällä Suomessa sekä Aurinkorannikolla, eikä ole tarvinnut työskennellä vuosikymmeniin koska peri huomattavan omaisuuden. Tästä huolimatta hän soittaa minulle aina "häläreitä", koska haluaa minun soittavan liitymästään aina hänelle, vaikka hänellä sitä asiaa olisi. Hän haluaa kuulemma varmistaa, että vahingossakaan ei joudu puhelujen maksumieheksi. Ei kuulemma luota liittymän luvattuihin rajattomiin kotimaisiin puheluminuuteihin, ja haluaa varmistaa että käyttää mahdolliset maksulliset puheluminuutit "tärkeämpien" henkilöiden kanssa puhumiseen. Onhan se vaan kohtuullsita että jos joutuu maksamaan, niin maksaa edes jostain itselleen tärkeästä!
Eihän tuo muuten haittaisi, koska eihän siitä minullekkaan sen ylimääräisempiä kuluja tule. Ärsyttää sen verran vaan tuollainen ajettelumalli, että jätän monesti soittamatta hänelle takaisin häläreihin, mikä saa hänet aina seinille hyppimään! Etenkin kun itse on pienellä eläkeellä, ja toinen pihistelee, vaikka kuuluu Suomen melko varakkaiden joukkoon, mutta haluaa silti mahdollisten maksujen minun syliini kaatuvan!
Hälärit kirjoitti:
Kaverillani on samanlainen kiinteämaksuinen puhelinliittymä kuin minulla, mihin sisältyy rajaton määrä kotimaisia puheluja. Kaverini on melko varakas, omistaen asuntoja täällä Suomessa sekä Aurinkorannikolla, eikä ole tarvinnut työskennellä vuosikymmeniin koska peri huomattavan omaisuuden. Tästä huolimatta hän soittaa minulle aina "häläreitä", koska haluaa minun soittavan liitymästään aina hänelle, vaikka hänellä sitä asiaa olisi. Hän haluaa kuulemma varmistaa, että vahingossakaan ei joudu puhelujen maksumieheksi. Ei kuulemma luota liittymän luvattuihin rajattomiin kotimaisiin puheluminuuteihin, ja haluaa varmistaa että käyttää mahdolliset maksulliset puheluminuutit "tärkeämpien" henkilöiden kanssa puhumiseen. Onhan se vaan kohtuullsita että jos joutuu maksamaan, niin maksaa edes jostain itselleen tärkeästä!
Eihän tuo muuten haittaisi, koska eihän siitä minullekkaan sen ylimääräisempiä kuluja tule. Ärsyttää sen verran vaan tuollainen ajettelumalli, että jätän monesti soittamatta hänelle takaisin häläreihin, mikä saa hänet aina seinille hyppimään! Etenkin kun itse on pienellä eläkeellä, ja toinen pihistelee, vaikka kuuluu Suomen melko varakkaiden joukkoon, mutta haluaa silti mahdollisten maksujen minun syliini kaatuvan!
Itse en koskaan soita häläreihin takaisin. Jos jollakulla on asiaa, hän soittaa minulle ja jos minulla on asiaa niin soitan itse.
Vierailija kirjoitti:
Hälärit kirjoitti:
Itse en koskaan soita häläreihin takaisin. Jos jollakulla on asiaa, hän soittaa minulle ja jos minulla on asiaa niin soitan itse.
Sama. En myöskään soita tuntemattomiin numeroihin takaisin, jotkut tekee niin.
Omat pihiyteni liittyvät ruokaan. Ei roskiin koskaan mitään (paitsi homeista leipä joskus harvoin). Ostan harkitusti, pakastan tarvittaessa. Perunat syön kuorineen, paitsi muussi. Omenankuoristakin keitin hilloa (kotimaiset). . .
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapin sammuttaminen talveksi - ulkona on kylmä, miksi maksaa siitä.
Erittäin järkevää omakotiasujalla.
Pimeyden huippu? Mä en pihtaa missään asiassa oikeastaan, mutta silloin, kun asuin vanhempieni luona, muutin tosin omaan asuntoon 16 vuotiaana, mutta siis lapsuuden kodissa piti käydä pika pikaa suihkussa, ettei tulis laskua liikaa…vesilaskua siis😃
En häpee olla nopee.. kirjoitti:
Pimeyden huippu? Mä en pihtaa missään asiassa oikeastaan, mutta silloin, kun asuin vanhempieni luona, muutin tosin omaan asuntoon 16 vuotiaana, mutta siis lapsuuden kodissa piti käydä pika pikaa suihkussa, ettei tulis laskua liikaa…vesilaskua siis😃
Sori, siis tarkoitan piheyden huippu😂
Meillä mies yrittää säädellä milloin saa esim käyttää roskapusseja ja pakastuspusseja, esim jos tarvitsee pussin jonkun tavaran kuljetukseen ei saa ottaa roskapussia vaikkei muuta olisi. Sama pillien kanssa.
Miehen isä tankkaa autoaan aina kerralla vain 5-10€. Kuulemma säästää.
Menee myös joka paikkaan tyhjällä mahalla ja syö sitten koko päivän edestä. Myös miehelleni on tämän opettanut ja itse häpeän sitä ja sanon että nälkäisenä voi mennä mutta montaa lautasellista ei haeta ja toitoteta sitä että on paastottu ennen tuloa!
Hälärit kirjoitti:
En olisi näin itsekkään ja kitsaan ihmisen kanssa tekemisissä.
Vaimo valittaa sitä, kun ostetaan kaupan muovipussi liian usein kun käydään ostoksilla. Ihan fiksua sinänsä, mutta pohjaa valittamiselta vie se, että hän käyttää kaupan muovipusseja saman tien roskapusseina, ostaa pari-kolme kertaa viikossa mäkkärin aterioita ja kaupan sushiaterioita. Ei ne kauppakassit meidän rahaongelmia aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaiseni. Tuo on äärimmäisen hyvätuloinen ja varakas, mutta pihistää kaikissa mahdollisissa arjen asioissa, joilla tuon taloudellinen tilanne huomioiden ei ole mitään väliä. Mikä luo kokonaisuudesta hämmentävän.
Kuvaavaa on, että tällä on arviolta useamman miljoonan arvoinen talo eräällä Helsingin paraatipaikalla ja useamman sadan tuhannen arvoinen auto. Nämä siis lähtökohdiksi.
Kuitenkin, näistä huolimatta tuo kulkee jossain Tokmannin vaatteissa ja vastaavissa. Mikäli tuon näkisi kadulla, tuota luulisi ulkoasun perusteella, jos ei nyt aivan laitapuolen kulkijaksi, joksikin about rajalla olevaksi.
Vastaavasti, kun olin noilla kokkaamassa, onneksi olin tuonut mukanani asianmukaiset raaka-aineet, kaapeissa oli jotain Tokmannin tai Lidlin tms. halpamakaronia (Tokamannia tai Lidliä sinänsä aliarvioimatta, noilla on paljon hyviäkin juttuja).
Kaikki tämä on hämmentävää. Tämä sukulaiseni kyllä panostaa joihinkin asioihin merkittäviä summia, mutta sitten varsinkin arkielämässä venyttää penniä älyttömissä paikoissa, joilla ei tuolle ole edes merkitystä. Tyyliin, vaikkapa vaatteet. Käyttämällä muutaman tonnin asianmukaisiin vaatteisiin, kokonaiskuva muuttuisi paljon johdonmukaisemmaksi. Vastaavasti, tuon tuloilla sillä, maksaako pasta 2 vai 5 euroa paketti, ei ole tuon taivaallista merkitystä. En yhtään ihmettele, että tuon vaimo kokee tilanteen selvästi kiusalliseksi.
Jospa hän ei kaipaa mitään "johdonmukaista kokonaiskuvaa"? Minulla on enemmän omaisuutta kun tuossa, enkä tasan tuhlaa vaatteisiin. Ei yhtään haittaa, ettei varakkuus näy päälle. Tai jos näkyy, se näkyy hoidettuina hampaina ja hiuksina ja hyvänä ryhtinä.
Ja todellakin katsotaan maksaako makaroni 2 vai 5 e, noista tulee vuosittain tonneja. Jotka voi sijoittaa tuottavasti, tai tehdä edes jotakin mielekästä hyväntekeväisyyttä. Ylihinnoiteltu vaate on lähes arvoton sillä hetkellä kun leikkaa irti hintalapun.
Vierailija kirjoitti:
Hälärit kirjoitti:
Samoin. Näille voi sanoa en huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Pesee kahvisuodpussit
Meillä on metallinen kestopussi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös pihi poikaystävä joitakin vuosia sitten. Oli vähätuloinen joten ihan mielelläni maksoinkin enemmän asioista mutta sehän ei tietenkään riittänyt. Hän oli melkein aina minun luonani ”kun sulla on niin kiva kämppä” ja söi minun ruokiani ja ostin myös usein saunajuomat ym ekstraa. Koskaan mies ei tuonut mitään. Jos kävimme esim pizzalla, minä tarjosin ”kun mulla ei ole yhtään rahaa”. Joskus halusin mennä teatteriin ja silloin tietenkin minä ostin liput, hän ei muuten olisi tullut. Kuitenkin hänellä oli rahaa mennä kavereiden kanssa baariin, syömään, osallistumaan polttareihin ym mihin meni reilusti rahaa. Tärkeysjärjestys tuli vähitellen selväksi.
Eromme jälkeen hän haikaili vielä perääni ja sanoin sitten kerran että lauantaina mulle sopisi lähteä ulos - pidin siis kyseisestä henkilöstä kuitenkin melko paljon. Hän ilmestyi meille (tietenkin meille, ei hänen luokseen) alkuillasta ja kun jossain vaiheessa aloin laittaa hiuksia että voimme lähteä ulos, hän sanoi että olisi menossa kaverin luo musisoimaan yhdeksän aikaan. Ei siis mitään aikomustakaan viettää minun kanssani iltaa, tuli vain syömään ym ennen omia menojaan. Kyllä ärsytti ja sanoinkin että meidän on turha enää olla yhteydessä. Henkilö pihisteli ei vain rahassa, vaan myös ajassa ja tunteissa parisuhteeseen liittyen.
Tuo on jo lokkien lokki!
Ketjussa on varmaan jo mainittu pissapaperien kuivattaminen uudelleen käytettäväksi. Toinen yhtä ällö tapa on hikisten treenivaatteiden kuivattaminen seuraavaa käyttöä varten (vaikka pyykkäysmahdollisuus olisi). "Kun ei hiki haise yhden käyttökerran jälkeen".
Treenivaatteet, nuo ikuinen murheenkryyni. Niitä pitäisi olla älytön läjä että joka päivä saa puhtaat päälle, kun pyykkipäivä on sunnuntaisin. Ja hiki ei vielä haise yhden käyttökerran jälkeen (välttämättä), mutta pesemättömyys käyttöjen välissä aiheuttaa kyllä hyvin nopeasti iljettävän likaisen tiskirätin hajun, joka ei sitten lähde pesussakaan ja voimistuu vain kun hiki kostuttaa vaatteen.
Haju lähtee säännöllisellä tavallisen etikan käytöllä, lisää etikkaa loraus huuhteluainelokeroon. Hajut pysyvät poissa. N. 20 vuoden kokemuksella uskallan sanoa.
Ohi aiheen. Eikö etikkahappo vahingoita vaatteita - värit jne.?
Ei, koska se sekoittuu veteen.
Olen käyttänyt etikkaa huuhteluaineena kauan, ihanaa kun lenkkivaatteet voi käyttää pitempään kun eivät ala haista. Froteepyyhkeet on toinen joka alkaa helposti haista vaikka pesee 60 asteessa. Haju poistuu etikkaa huuhteluun lisäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös pihi poikaystävä joitakin vuosia sitten. Oli vähätuloinen joten ihan mielelläni maksoinkin enemmän asioista mutta sehän ei tietenkään riittänyt. Hän oli melkein aina minun luonani ”kun sulla on niin kiva kämppä” ja söi minun ruokiani ja ostin myös usein saunajuomat ym ekstraa. Koskaan mies ei tuonut mitään. Jos kävimme esim pizzalla, minä tarjosin ”kun mulla ei ole yhtään rahaa”. Joskus halusin mennä teatteriin ja silloin tietenkin minä ostin liput, hän ei muuten olisi tullut. Kuitenkin hänellä oli rahaa mennä kavereiden kanssa baariin, syömään, osallistumaan polttareihin ym mihin meni reilusti rahaa. Tärkeysjärjestys tuli vähitellen selväksi.
Eromme jälkeen hän haikaili vielä perääni ja sanoin sitten kerran että lauantaina mulle sopisi lähteä ulos - pidin siis kyseisestä henkilöstä kuitenkin melko paljon. Hän ilmestyi meille (tietenkin meille, ei hänen luokseen) alkuillasta ja kun jossain vaiheessa aloin laittaa hiuksia että voimme lähteä ulos, hän sanoi että olisi menossa kaverin luo musisoimaan yhdeksän aikaan. Ei siis mitään aikomustakaan viettää minun kanssani iltaa, tuli vain syömään ym ennen omia menojaan. Kyllä ärsytti ja sanoinkin että meidän on turha enää olla yhteydessä. Henkilö pihisteli ei vain rahassa, vaan myös ajassa ja tunteissa parisuhteeseen liittyen.
Tuo on jo lokkien lokki!
Ketjussa on varmaan jo mainittu pissapaperien kuivattaminen uudelleen käytettäväksi. Toinen yhtä ällö tapa on hikisten treenivaatteiden kuivattaminen seuraavaa käyttöä varten (vaikka pyykkäysmahdollisuus olisi). "Kun ei hiki haise yhden käyttökerran jälkeen".
Treenivaatteet, nuo ikuinen murheenkryyni. Niitä pitäisi olla älytön läjä että joka päivä saa puhtaat päälle, kun pyykkipäivä on sunnuntaisin. Ja hiki ei vielä haise yhden käyttökerran jälkeen (välttämättä), mutta pesemättömyys käyttöjen välissä aiheuttaa kyllä hyvin nopeasti iljettävän likaisen tiskirätin hajun, joka ei sitten lähde pesussakaan ja voimistuu vain kun hiki kostuttaa vaatteen.
Haju lähtee säännöllisellä tavallisen etikan käytöllä, lisää etikkaa loraus huuhteluainelokeroon. Hajut pysyvät poissa. N. 20 vuoden kokemuksella uskallan sanoa.
Ei, koska se sekoittuu veteen.
Olen käyttänyt etikkaa huuhteluaineena kauan, ihanaa kun lenkkivaatteet voi käyttää pitempään kun eivät ala haista. Froteepyyhkeet on toinen joka alkaa helposti haista vaikka pesee 60 asteessa. Haju poistuu etikkaa huuhteluun lisäämällä.
Etikka haisee itsessään järjettömän pahalle. Pyyhkeet pestään 95 asteessa, niin ei haise. Se haju kun on bakteerikasvustoa, eli ei riitä hajun poistaminen, pitää poistaa ne bakteerit.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on parsinut appiukon vanhat tennissukat moneen kertaan, lopulta jalkaterässä saattaa olla puolet sitä parsinlankaa.
Kummallista, kun näissä mammojen ketjuissa se typeryyksien tekijä on aina anoppi tai appiukko, ei koskaan ne omat vanhemmat...