Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2281/3893 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pihi meinasi saada aivoverenvuodon, kun viikonloppuna lapset olivat irrottaneet muutamasta pullosta etiketin, missä on viivakoodi palautusautomaattia varten.🤯

Vierailija
2282/3893 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän äiti oli meillä kutomassa mattoa, samalla hän ohjeisti että puoliksi kastuneesta vaipasta leikataan kuiva osa talteen. Paperit voi polttaa saunan kiukaan alla, jottei roskis heti täyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/3893 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka tarjoaa vain oman ateriansa jämiä

Vierailija
2284/3893 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan 2 tikkaria 17 senttiä/kpl. Ostetaan ne erikseen käyden kassalla kahdesti, jolloin summa 30 senttiä. Yhdessä ostettuna olisi pitänyt maksaa 35 senttiä.

Vierailija
2285/3893 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kummasti kuivana kesänä säästän vettä. Lapsuuskesinä kaivosta loppui vesi. Kaiken veden käytän kasteluun, mitä kertyy. Sadevedet kerään. En raaski kaivovedellä kukkapenkkiä kastella.

Laitan talvella lunta isoihin sankoihin, jotka ovat katetussa tilassa.

Käytän sulaneen lumen pihan pesemiseen.

Lumien sulettua vien lumivettä kastelukannussa pihalle, harjaan hiekan ja muun pois.

Pihan siivoamisen jälkeen lopun veden ja sadeveden käytän kukkien kasteluun

Vierailija
2286/3893 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käyn työpaikan salilla, ilmainen ja suihkussa

Vierailija
2287/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan töistä sytykepaperia.

Paperit ovat menossa keräykseen, käytettyjä, tarpeettomia.

Teen papereista lumipalloja ja käytän sytykkeinä

Vierailija
2288/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni käy lomilla hotelliaamupalalla kahdesti. Herää aikaisin että on syömässä heti seiskalta ja menee uudelleen vartti ennen aamupalan loppumista eli yleensä vaille kymmenen. Näin hän säästää lounaan hinnan verran per päivä.

Noloa. Säästäähän siinä, mutta jos lähdetään lomalle niin luulisi sitten olevan varaa ruokaan.

Vierailija
2289/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla käyn työpaikan salilla, ilmainen ja suihkussa

Sama, ilman kuntosalia ja illalla. Vesimaksuni 5-8€/kk.

Syynä ei piheys, vaan likaava työ, mutta kivalta tuntuu saada vesimaksuennakon palautusta 2x vuodessa.

Vierailija
2290/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada erilaisia säästövinkkejä. Nyt mäkin aloitan säästämisen.

Vierailija
2291/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni. Tuo on äärimmäisen hyvätuloinen ja varakas, mutta pihistää kaikissa mahdollisissa arjen asioissa, joilla tuon taloudellinen tilanne huomioiden ei ole mitään väliä. Mikä luo kokonaisuudesta hämmentävän. 

Kuvaavaa on, että tällä on arviolta useamman miljoonan arvoinen talo eräällä Helsingin paraatipaikalla ja useamman sadan tuhannen arvoinen auto. Nämä siis lähtökohdiksi. 

Kuitenkin, näistä huolimatta tuo kulkee jossain Tokmannin vaatteissa ja vastaavissa. Mikäli tuon näkisi kadulla, tuota luulisi ulkoasun perusteella, jos ei nyt aivan laitapuolen kulkijaksi, joksikin about rajalla olevaksi. 

Vastaavasti, kun olin noilla kokkaamassa, onneksi olin tuonut mukanani asianmukaiset raaka-aineet, kaapeissa oli jotain Tokmannin tai Lidlin tms. halpamakaronia (Tokamannia tai Lidliä sinänsä aliarvioimatta, noilla on paljon hyviäkin juttuja).

Kaikki tämä on hämmentävää. Tämä sukulaiseni kyllä panostaa joihinkin asioihin merkittäviä summia, mutta sitten varsinkin arkielämässä venyttää penniä älyttömissä paikoissa, joilla ei tuolle ole edes merkitystä. Tyyliin, vaikkapa vaatteet. Käyttämällä muutaman tonnin asianmukaisiin vaatteisiin, kokonaiskuva muuttuisi paljon johdonmukaisemmaksi. Vastaavasti, tuon tuloilla sillä, maksaako pasta 2 vai 5 euroa paketti, ei ole tuon taivaallista merkitystä. En yhtään ihmettele, että tuon vaimo kokee tilanteen selvästi kiusalliseksi. 

Vierailija
2292/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös pihi poikaystävä joitakin vuosia sitten. Oli vähätuloinen joten ihan mielelläni maksoinkin enemmän asioista mutta sehän ei tietenkään riittänyt. Hän oli melkein aina minun luonani ”kun sulla on niin kiva kämppä” ja söi minun ruokiani ja ostin myös usein saunajuomat ym ekstraa. Koskaan mies ei tuonut mitään. Jos kävimme esim pizzalla, minä tarjosin ”kun mulla ei ole yhtään rahaa”. Joskus halusin mennä teatteriin ja silloin tietenkin minä ostin liput, hän ei muuten olisi tullut. Kuitenkin hänellä oli rahaa mennä kavereiden kanssa baariin, syömään, osallistumaan polttareihin ym mihin meni reilusti rahaa. Tärkeysjärjestys tuli vähitellen selväksi.

Eromme jälkeen hän haikaili vielä perääni ja sanoin sitten kerran että lauantaina mulle sopisi lähteä ulos - pidin siis kyseisestä henkilöstä kuitenkin melko paljon. Hän ilmestyi meille (tietenkin meille, ei hänen luokseen) alkuillasta ja kun jossain vaiheessa aloin laittaa hiuksia että voimme lähteä ulos, hän sanoi että olisi menossa kaverin luo musisoimaan yhdeksän aikaan. Ei siis mitään aikomustakaan viettää minun kanssani iltaa, tuli vain syömään ym ennen omia menojaan. Kyllä ärsytti ja sanoinkin että meidän on turha enää olla yhteydessä. Henkilö pihisteli ei vain rahassa, vaan myös ajassa ja tunteissa parisuhteeseen liittyen.

Tuo on jo lokkien lokki!

Ketjussa on varmaan jo mainittu pissapaperien kuivattaminen uudelleen käytettäväksi. Toinen yhtä ällö tapa on hikisten treenivaatteiden kuivattaminen seuraavaa käyttöä varten (vaikka pyykkäysmahdollisuus olisi). "Kun ei hiki haise yhden käyttökerran jälkeen". 

Treenivaatteet, nuo ikuinen murheenkryyni. Niitä pitäisi olla älytön läjä että joka päivä saa puhtaat päälle, kun pyykkipäivä on sunnuntaisin. Ja hiki ei vielä haise yhden käyttökerran jälkeen (välttämättä), mutta pesemättömyys käyttöjen välissä aiheuttaa kyllä hyvin nopeasti iljettävän likaisen tiskirätin hajun, joka ei sitten lähde pesussakaan ja voimistuu vain kun hiki kostuttaa vaatteen.

Vierailija
2293/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös pihi poikaystävä joitakin vuosia sitten. Oli vähätuloinen joten ihan mielelläni maksoinkin enemmän asioista mutta sehän ei tietenkään riittänyt. Hän oli melkein aina minun luonani ”kun sulla on niin kiva kämppä” ja söi minun ruokiani ja ostin myös usein saunajuomat ym ekstraa. Koskaan mies ei tuonut mitään. Jos kävimme esim pizzalla, minä tarjosin ”kun mulla ei ole yhtään rahaa”. Joskus halusin mennä teatteriin ja silloin tietenkin minä ostin liput, hän ei muuten olisi tullut. Kuitenkin hänellä oli rahaa mennä kavereiden kanssa baariin, syömään, osallistumaan polttareihin ym mihin meni reilusti rahaa. Tärkeysjärjestys tuli vähitellen selväksi.

Eromme jälkeen hän haikaili vielä perääni ja sanoin sitten kerran että lauantaina mulle sopisi lähteä ulos - pidin siis kyseisestä henkilöstä kuitenkin melko paljon. Hän ilmestyi meille (tietenkin meille, ei hänen luokseen) alkuillasta ja kun jossain vaiheessa aloin laittaa hiuksia että voimme lähteä ulos, hän sanoi että olisi menossa kaverin luo musisoimaan yhdeksän aikaan. Ei siis mitään aikomustakaan viettää minun kanssani iltaa, tuli vain syömään ym ennen omia menojaan. Kyllä ärsytti ja sanoinkin että meidän on turha enää olla yhteydessä. Henkilö pihisteli ei vain rahassa, vaan myös ajassa ja tunteissa parisuhteeseen liittyen.

Tuo on jo lokkien lokki!

Ketjussa on varmaan jo mainittu pissapaperien kuivattaminen uudelleen käytettäväksi. Toinen yhtä ällö tapa on hikisten treenivaatteiden kuivattaminen seuraavaa käyttöä varten (vaikka pyykkäysmahdollisuus olisi). "Kun ei hiki haise yhden käyttökerran jälkeen". 

Treenivaatteet, nuo ikuinen murheenkryyni. Niitä pitäisi olla älytön läjä että joka päivä saa puhtaat päälle, kun pyykkipäivä on sunnuntaisin. Ja hiki ei vielä haise yhden käyttökerran jälkeen (välttämättä), mutta pesemättömyys käyttöjen välissä aiheuttaa kyllä hyvin nopeasti iljettävän likaisen tiskirätin hajun, joka ei sitten lähde pesussakaan ja voimistuu vain kun hiki kostuttaa vaatteen.

Haju lähtee säännöllisellä tavallisen etikan käytöllä, lisää etikkaa loraus huuhteluainelokeroon. Hajut pysyvät poissa. N. 20 vuoden kokemuksella uskallan sanoa.

Vierailija
2294/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittoi bensalaskut puoliksi kun käytiin lähikaupungissa shoppailee. Laitto tilinumeron ja summan; 2,35€.

Vierailija
2295/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ***tana näitä kitupiikkejä ja näitä löytyy yllättävän paljon. Ei liity niinkään piheyteen, mutta liippaa tätä ilmastointi-asiaa läheltä: tiedän yhden tyypin, joka sammuttaa auton ilmastoinnin ennen ohittamista. Näin toimimalla saa ohitukseen maksimaalisen tehon, eikä ilmastoinnin kompressori vie kallisarvoisia kilowatteja.

Kyllä minun autoni tekee tuon sammutuksen ihan itse jos iskee kaasun pohjaan ohituksessa tai muuten vaan kiihdyttää "täysillä". Automaattivaihteinen, kickdown kytkin aktivoi tuon toiminnon. Ei sitä auton sisällä huomaa mitenkään, kyseessä kuitenkin vain muutama sekunti.

Vierailija
2296/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän vettä kaikin mahdollisin keinoin. Ja kaikki jämävedet juotan kukille ja kasveille. Vesimaksuni onkin olematon. 

Vierailija
2297/3893 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo lokkien lokki!

Treenivaatteissa tuo on ällöttävää. Ja kaikista mahdollisista kuviteltavissa olevista treenivaatteista, etenkin pyöräilyhousuissa, jotka ovat tuossa suhteessa se äärimmäinen ällöttävyyden lähde puutteellisesti hoidettuna.

Pyöräilyhousujen (oikeiden sellaisten) kanssahan ei käytetä alushousuja, sillä kun oikeiden urheilupyörien satulat ovat suunnilleen pelkkiä hiilikuitulevyjä, housuissa on “säämiskä” tai haarapehmuste. Eli käytännössä varsinainen satula on tavallaan housuissa (tuosta parhaita esimerkkejä on Italian ja Ranskan ympäriajoista jne. tunnetun Castellin Progetto X2, joskin Adidaksellakin on ihan hyviä, vaikkakaan ei noiden itse tekemiä).

Tuon päälle kun huomioi sen, että ennen ajoa nivusiin vedetään säämiskärasva, voi vain kuvitelle, missä kunnossa  housut ovat ajon jälkeen.

Tietenkin lähtökohta on, että pyöräilyhousut pestään koneessa tasan jokaisen käyttökerran jälkeen. Tai ainakin noin minä teen. Mutta ei. Joillekin tuo on liian tyyristä.

Eräs tuntemani tapaus katsoo, että housut kuluvat liikaa pesussa ja muutenkin, peseminen luo turhia kustannuksia. Tuosta johtuen, tämä tapaus pesee housut 5-10 käyttökerran välein.

En voi ymmärtää tuota.

Ensinnäkin, ajohousut ovat kuluvia. Ne nyt vaan kestävät aikansa ja sen jälkeen ne vaihdetaan uusiin. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.

Sen lisäksi, kun nuo pesee ohjeiden mukaan ja käyttää erikseen urheiluvaatteille tehtyjä pesuaineita (elastisuus ja hengittävyys huomioivia), joita saa ihan perus Citymarketista jne., tyyliin Bio Luvilin tai Perlanan urheiluvaatteiden pesemiseen tarkoitetut aineet, urheiluvaatteet vain kestävät pitkään.

Tämäkin menee kategoriaan siitä, että pihiyttä voi esiintyä yllättävissä paikoissa. Nähtävästi joillekin pesukoneen sähkönkulutus ja vaikkapa ajohousujen kuluminen on syy heittäytyä epähygieeniseksi.

Vierailija
2298/3893 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2299/3893 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Puusilmä, taidat olla ikisinkku.

Vierailija
2300/3893 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa saada erilaisia säästövinkkejä. Nyt mäkin aloitan säästämisen.

Hienoa! Nyt kun olet parisen viikkoa säästänyt, mitä oot saanut kasaan?😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän