Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miten paha jos häätanssikappale kertoo S**tanasta?

Vierailija
28.01.2020 |

Menen ensi kesänä naimisiin metalliukon kanssa. Hänet on muutenkin vaikea saada tanssilattialle, joten olen ajatellut ehdottaa sellaista kappaletta, joka ei ihan osuisi maaliin mutta lähelle. Mitään moshaus-musiikkia en siis suostu häätanssiksi ottamaan, mutta haluaisin tulla edes vähän vastaan.

Kappale jota olen ajatellut olisi melodinen (mitä minä haluan), mutta samaan aikaan se kuitenkin kertoo S**tanasta. Näin lyhyesti.

Ei kai vieraat niin tarkkaan sanoja kuuntele varsinkaan kun kappale lauletaan englanniksi, että tämä niin herättäisi erityisemmin paheksuntaa..? Kuuntelisitteko te tarkkaavaisesti ja arvostellen? Eikös se tanssi ole pääosassa, ja jos se kappale on meille hyvä niin pitäisi olla vieraillekin?

Vai olenko tekemässä kaikkien aikojen nolointa mokaa?

Thanks.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette S-tanan palvojia niin sitten sopii. 

Vierailija
22/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa nololta. Monet näistä metalli-ihmisistä luulee olevansa jotain koviksia kun kuuntelee tuollaista musiikkia. Voi että miten teillä valahtaisi paskat housuun kun keskiajalla joku ristinritari tai paladiini heiluttelisi pitkämiekkaa edessänne tai aamutähteä ja vaatisi teitä hereticcejä tuomiolle.

En ihan täysin ymmärrä loppua koska sanavarastoni ei riitä, mutta tosiaan monenkin mielestä saattaisi olla hyvinkin noloa. Sitä kysyinkin, joten kiitos kommentistasi.

Sen verran puolustaudun, että minun kihlattuni ei kyllä ole mikään "kovis" vaan enemmänkin tuollainen oman ja hiljaisen elämänsä hevari. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokoman "Kesytä perkeleet!" olisi hyvä hääbiisi.

Alkaakin "Lupaa niin, ole hyvä mies tai vaimo." :)

Vierailija
24/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokoman "Kesytä perkeleet!" olisi hyvä hääbiisi.

Alkaakin "Lupaa niin, ole hyvä mies tai vaimo." :)

Kiitos ehdotuksesta! :D

Kuuntelin vähän alkua, mutta tuollaista musiikkia en kyllä itse tanssisi. Sehän tässä on ongelma, löytää molemmille hyvä.

Jos itse saisin päättää niin soittaisin Jos sä tahdot niin, mutta sulhanen pitäisi raahata tanssilattialle ja se olisi noloa. Ghostia tanssisi kumpikin mielellään.

Ap

Vierailija
25/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa nololta. Monet näistä metalli-ihmisistä luulee olevansa jotain koviksia kun kuuntelee tuollaista musiikkia. Voi että miten teillä valahtaisi paskat housuun kun keskiajalla joku ristinritari tai paladiini heiluttelisi pitkämiekkaa edessänne tai aamutähteä ja vaatisi teitä hereticcejä tuomiolle.

Heh, itseäni metalli-ihmisenä aina lähinnä naurattaa, kuinka jollakin voi mennä pointti ohi noin komeasti. Lisäksi en kyllä tunne juurikaan metallisteja, jotka ajattelisivat olevansa koviksia. Itse ajattelen, että metalli on nimenomaan herkkien ihmisten musiikkia tai ainakin tekee ihmisistä herkkiä ja mahdollisesti hippasen verran syvällisempiä (vaikka ei toki kaikista), mutta ei tästä tämän enempää.

Ap:lle: Ghost on bändi, joka avoimesti naureskelee "oikeille" saatananpalvojille ja heidän sanoituksensa voi ymmärtää monin eri tavoin. He is on myös todella hyvä biisi ja kaunis melodialtaan. Valitkaa tuo, jos siltä tuntuu, ja jos joku ihmettelee, sanokaa, että heidän olisi hyvä tutustua Ghostin "filosofiaan" (vaikka ette itse sitä täysin ymmärtäisi myöskään - niin kuin en minäkään :D).

Vierailija
26/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, eivät ne sanoja kumminkaan ymmärrä, pääasia tuntuu olevan että kuulostaa herkältä. Klassinen esimerkki tästä on häätanssina suosittu U2:n One - sanoitus täyttä erovitutusta :D

Vierailija
27/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ghost innostaa, mutta hakusessa olisi vähemmän s aat an allinen biisi, niin takuuvarmasti persoonallinen valinta on levyttämätön Tobias Forgen biisi House of Affection. Ei tuokaan nyt puhtaan positiivinen rakkauslaulu, mutta ainakin lähempänä kuin perus-Ghost. =) 

Vierailija
28/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ghost innostaa, mutta hakusessa olisi vähemmän s aat an allinen biisi, niin takuuvarmasti persoonallinen valinta on levyttämätön Tobias Forgen biisi House of Affection. Ei tuokaan nyt puhtaan positiivinen rakkauslaulu, mutta ainakin lähempänä kuin perus-Ghost. =) 

No nyt tuli mieleen, että tuo ei kyllä ole enää metallia, mutta jos metalliukkosi kelpuuttaisi kuitenkin Ghostin laulajan hienon biisin?

Vierailija
29/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sopivaa, kunhan sitten iltabileissä soitatte Dance Macabren :)

Vierailija
30/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, itseäni metalli-ihmisenä aina lähinnä naurattaa, kuinka jollakin voi mennä pointti ohi noin komeasti. Lisäksi en kyllä tunne juurikaan metallisteja, jotka ajattelisivat olevansa koviksia. Itse ajattelen, että metalli on nimenomaan herkkien ihmisten musiikkia tai ainakin tekee ihmisistä herkkiä ja mahdollisesti hippasen verran syvällisempiä (vaikka ei toki kaikista), mutta ei tästä tämän enempää.

Ap:lle: Ghost on bändi, joka avoimesti naureskelee "oikeille" saatananpalvojille ja heidän sanoituksensa voi ymmärtää monin eri tavoin. He is on myös todella hyvä biisi ja kaunis melodialtaan. Valitkaa tuo, jos siltä tuntuu, ja jos joku ihmettelee, sanokaa, että heidän olisi hyvä tutustua Ghostin "filosofiaan" (vaikka ette itse sitä täysin ymmärtäisi myöskään - niin kuin en minäkään :D).

Kärjistetysti voisi melkein sanoa, että ennemmin "kovikset" kuuntelee gangsta rappia kuin heviä.

Vierailija
31/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghost on poppia, johon ei liity mitään saatanallisuutta. Imago on pelkkä rahastuskeino bändille.

Toki aina on niitä, jotka ei tätä tiedä ja voi ymmärtää väärin, mutta monikohan vieras rupeaa selvittämään hääbiisin sanoituksia ja taustaa sen kummemmin?

Tuleeko se bändin ja biisin nimi edes näkyville johonkin? Hääohjelmaan paperille?

Vierailija
32/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghost on poppia, johon ei liity mitään saatanallisuutta. Imago on pelkkä rahastuskeino bändille.

Toki aina on niitä, jotka ei tätä tiedä ja voi ymmärtää väärin, mutta monikohan vieras rupeaa selvittämään hääbiisin sanoituksia ja taustaa sen kummemmin?

Tuleeko se bändin ja biisin nimi edes näkyville johonkin? Hääohjelmaan paperille?

Nimenomaan kun ei paineta paperille, vaan soisi tanssin taustalla vain. Luulen että vain ”nuoriso” tuntee ja tietää kappaleen ja bändin paremmin ja heitä ei tietenkään hetkauta, kun taas vanhempi väki - kuten sanoit - ei lähde selvittämään kappaleen speksejä.

Oon saanut niin hyviä kommentteja kummastakin ääripäästä että päätös on tehty, tää on meidän biisi. :)

Ap

Vierailija
33/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy äidiltäsi ja isoäideiltäsi.

Isoäidit eivät ole enää elossa, toiselle äidille sopisi varmasti ja toinen äiti ei hoksaisi tuosta kappaleesta mitään, kuvittelisi varmaan että kertoo sulhasesta. :D

Ap

No siitä sitten vaan! 👹

Vierailija
34/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä, eivät ne sanoja kumminkaan ymmärrä, pääasia tuntuu olevan että kuulostaa herkältä. Klassinen esimerkki tästä on häätanssina suosittu U2:n One - sanoitus täyttä erovitutusta :D

mmh ohi on sultakin mennyt kyse on tekopyhyyden tunnustamisesta ja aids-epidemiasta

Vierailija
35/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut häissä jossa laulettiin kuolemasta. Kylläpä tuntui latistavalta kuulla muistutus kuolemasta häissä.

Kannattaa harkita tarkoin millaisia sanoja lauluissa on.

En kyl haluaisi kuulla mitään s......saakaan.

Vierailija
36/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärjistetysti voisi melkein sanoa, että ennemmin "kovikset" kuuntelee gangsta rappia kuin heviä.

Ja sen takia niitä aina v*tuttaakin. V*tuttaisi minuakin, jos altistuisin moiselle jätökselle.

Vierailija
37/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän hääthän ne on ja saatte tehdä niistä ihan omannäköiset. Jos joku vieraista paheksuu yhtä juhlissa soivaa kappaletta, se on vieraan ongelma. Todennäköisesti paheksuja olisi joku vanhemman ikäpolven edustaja, mutta koska tuo kappale ei kuulosta miltään saarna palvontamusalta, tuskin kukaan edes huomaa.

Pitäkää hauskat häät ja soittakaa sitä heviä(kin) =)

Vierailija
38/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kun ei paineta paperille, vaan soisi tanssin taustalla vain. Luulen että vain ”nuoriso” tuntee ja tietää kappaleen ja bändin paremmin ja heitä ei tietenkään hetkauta, kun taas vanhempi väki - kuten sanoit - ei lähde selvittämään kappaleen speksejä.

Oon saanut niin hyviä kommentteja kummastakin ääripäästä että päätös on tehty, tää on meidän biisi. :)

Ap

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaista metallia miehesi kuuntelee? Eikö mieheltä ole tullut mitään biisiehdotuksia? Vaikka kuuntelisi black metallia tai siitä inspiroituvaa metallia, niin onhan sielläkin kauniin kuuloisia biisivaihtoehtoja, joissa ei lauleta kirkumalla tai örisemällä. Ghost kun on poppia, niin ihmettelen, miten se on miehellesi ok.

Vierailija
39/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häävalssi oli yupin alla hirsipuun eli kertoo pieleen menneestä pankkikeikasta. Suomen kielellä eli "pahempi" kuin aapeellä. Mutta juhlaväki otti huumorilla, tiesivät meidät yup-faneiksi.

Vierailija
40/78 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaista metallia miehesi kuuntelee? Eikö mieheltä ole tullut mitään biisiehdotuksia? Vaikka kuuntelisi black metallia tai siitä inspiroituvaa metallia, niin onhan sielläkin kauniin kuuloisia biisivaihtoehtoja, joissa ei lauleta kirkumalla tai örisemällä. Ghost kun on poppia, niin ihmettelen, miten se on miehellesi ok.

Ohis ja ihan hyvällä, mutta en kyllä kategorisoisi Ghostia popiksi, vaikka jotkut jostain ihmeen syystä kokevat halua julistaa näin. Ghost on mm. esiintynyt Tuskassa ja ollut lämppärinä Iron Maidenille. Oliko se siis ensimmäinen kerta, kun popbändi lämmittelee Maidenia? Onko Tuskassa usein popbändejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan