Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri yh on taas lähdössä tuetulle lomalle?

Vierailija
28.01.2020 |

Koko perhe, eli työkaveri ja kolme lasta. Viikko kylpylässä täysihoidolla, ja tietysti pomo lupasi loman. Meillä on myös 3 lasta ja olemme keskituloinen tai hiukan alle sen, perhe. Ei meillä ole mitään mahdollisuuksia saada tuettua lomaa vaikka
miehellä onkin elämää rajoittava perussairaus. Mielestäni keskituloiset tai pienituloiset ydinperheet ovat ahdingossa siinä missä yksinhuoltajatkin. Me maksamme kaikesta täyden hinnan saamatta mistään mitään tukia.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa selvää, mitä tuettu loma tarkoittaa, ennen kuin alkaa kadehtimaan.

Eli tuettujen lomien järjestäjillä on määrätyt kohteet, joihin niitä lomia järjestetään. Tuki koskee vain sitä hotellia/kylpylää, jossa yövytään, ja siitäkin pitää maksaa omavastuuosuus. Eli majoittuminen, ruokailu ja muu kylpylän toiminta (siinäkin on rajoituksia, mikä kuuluu pakettiin ja mikä ei). Mm. matkat kohteeseen ja sieltä pois maksetaan kokonaisuudessaan itse.

Eli oikeasti köyhälle tämä ei ole vaihtoehto. Tuokin ap:n kadehtima yh on todennäköisesti joutunut jonkin verran säästämään, jotta he pääsivät sille tuetulle lomalle.

Juu ei mulla olisi ollut varaa lähteä tuollaiselle tuetulle lomalle kun lapset oli pieniä :D matkat ja omavastuut olisi ollut kuukauden ruokarahat eikä juuri toivoa säästää mistään. 

Mutta tosiaan, niitä lomia voi hakea ihan kuka vaan. Harvalla tärppää eka kerralla ja on onnea jos pääsee toivomaansa kohteeseen. Helpompi on toki katkeroitua ja kadehtia muiden saamaa loma-avustusta. 

Vierailija
62/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saisin yksinhuoltajana 900e enemmän rahaa kun saan nyt kun asun miehen kanssa. Kyllä tuolle käyttöä keksisi.

Miten? Mistä tuo 900 e koostuisi?

Kysyy pienipalkkainen yh joka saa 63 e lapsilisän korotuksen.

100e yh korotusta (2 lasta) 400e elatustukea ja 400e asumistukea.

Samaan aikaan kuitenkin menetät miehen tienestit. Lasket että mies maksaisi ihan reilusti yli minimin elatusta eli tienaa kohtuullisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasy ry.

Varsinkin perheloman perusteeksi käy muukin kuin varattomuus.

Vierailija
64/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saisin yksinhuoltajana 900e enemmän rahaa kun saan nyt kun asun miehen kanssa. Kyllä tuolle käyttöä keksisi.

Samaan aikaan kuitenkin menetät miehen tienestit. Lasket että mies maksaisi ihan reilusti yli minimin elatusta eli tienaa kohtuullisesti. 

Juu mies tienaa ihan hyvin, minä en. Silti maksetaan puoliksi kaikki ja mitään tukia en saa miehen tulojen vuoksi.

Vierailija
65/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilusti yli minimin..? Eikös kelan minimi ole nykyään jotain 170e.. eli 400e 2 lapsesta ei nyt niin ”reilusti” tuon yli ole.

Vierailija
66/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilusti yli minimin..? Eikös kelan minimi ole nykyään jotain 170e.. eli 400e 2 lapsesta ei nyt niin ”reilusti” tuon yli ole.

Minimi elatustuki on 152€. Se, jonka kela maksaa, joten kahdesta siis 300€

Vierailija
67/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimi elatustuki on 152€. Se, jonka kela maksaa, joten kahdesta siis 300€

Höpöhöpö, 167,01e sanoi kelan sivut.

Vierailija
68/68 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun lapsiperhe valittaa ettei saa tukia, vaikka suurin osa verorahoista menee juuri teidän hyväksi. Sinkku aikuinen työssäkäyvä valkoinen heteromies on se joka ei saa mitään tukea / tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän