Työkaveri yh on taas lähdössä tuetulle lomalle?
Koko perhe, eli työkaveri ja kolme lasta. Viikko kylpylässä täysihoidolla, ja tietysti pomo lupasi loman. Meillä on myös 3 lasta ja olemme keskituloinen tai hiukan alle sen, perhe. Ei meillä ole mitään mahdollisuuksia saada tuettua lomaa vaikka
miehellä onkin elämää rajoittava perussairaus. Mielestäni keskituloiset tai pienituloiset ydinperheet ovat ahdingossa siinä missä yksinhuoltajatkin. Me maksamme kaikesta täyden hinnan saamatta mistään mitään tukia.
Kommentit (68)
Mä saisin yksinhuoltajana 900e enemmän rahaa kun saan nyt kun asun miehen kanssa. Kyllä tuolle käyttöä keksisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloisena kahdehdin.
terveisin omillaan toimeentuleva
Minä pienituloisena taas kadehdin omillaan toimeentulevaa.
YhPitäisiköhän sinun kadehtimisen sijaan kuitenkin miettiä ja organisoida niitä menoja uudelleen ja suhteuttaa ne tuloihin?
Yh
Asun kahden lapsen kanssa kaksiossa, vuokra 890€. Vesi ja sähkö päälle. Auto on pakollinen työn takia. Saan asumistukea 367€. Palkkaa jää nettona käteen 1300-1400€. Omat ja lasten yhteenlasketut lääkekulut
Ovat n 120€/kk. Päivähoitomaksu 92€/kk.
Elatusmaksuja ja lapsilisää saan kahdesta lapsesta. Toinen tosin täyttää tänä vuonna 17, joten en kauaa.Eli palkasta jää noiden pakollisten menojen jälkeen 700e/kk+elarit ja lapsilisät. Ihan saatanan paljon! Kehtaatte vielä valittaa köyhyyttä. Vi*tu mä sanon!
Niin, tässä ei ollut puhelinlaskuja, nettiä, vakuutuksia, harrastusmaksuja, sairaanhoitokuluja, lukiolaisen kirjoja ym maksuja, auton pitämisestä aiheutuvista kuluista puhumattakaan.
Ja nimenomaan sanoin että kadehdin niitä, jotka tulevat OMILLAAN toimeen. Eli omalla palkallaan pösilö! En laskenut tukiEn saantia omillaan toimeen tulemiseksi. Eli JOS tulisin omillani toimeen, elättäisin itseni ja lapseni palkallani. Tätä kadehdin, haluaisin siihen pystyä mutta se on mahdotonta 1300€ nettopalkalla.
Joten lopeta öyhötys ja opettele lukemaan.
YhRauhotu vai sulattiko ripsiliima loputkin aivosolut? Pitäiskö yhteiskunnan myös maksaa teidän harrastuskulut? Melkoista harrastelua jos et pysty kustantamaan niitä noilla kuukausituloilla! Lukiolaiset saavat jo nyt tukea opiskelukuluihinsa. Osari aifounit voi vaihtaa 50 Huaweihin ja prepaid liittymiin.
Noin sairas perhe saa varmasti sosiaalimaksuja sairaskuluihinsa kun JOKA kuukausi näyttää euroja niihin menevän.
Mitä vielä me voisimme sulle tarjota?
Yleensä avusta ollaan kiitollisia.....Mikä sinun ongelmasi on? Rupea yyhooksi niin aukeaa tämäkin taivas sen siliän tien. Ja edelleen suosittelen sitä sisälukutaidon opettelua, vai onko siellä päässä muutakin kuin virtaavaa kusta ja paskapatoja?
Yleensä kommentoidaan vasta sitten kun on ymmärretty lukemansa.Ja tälläinen helmi päätynyt yksinhuoltajaksi?
Ajattelitko että yksinhuoltajuus tarkoittaa automaattisesti vapaaehtoista päähänpotkittavana oloa? Ajattele uudestaan.
Me tienataan keskivertoa enemmän (yht yli 100t), mutta silti päästiin viime kesänä tuetulle täyshoitolomalle:) Niitä pitää vain jaksaa hakea ja hyvin perustella, miksi tarvitsee sellaisen. Ja sitten tietysti kannattaa miettiä mihin olisi vähempi hakijoita niin on parempi mahdollisuus päästä.
Mekin on päästy tuetuille lomille vaikka ollaan miehen kanssa molemmat työelämässä. Ihanaa että jotain tukia voi saada työssäkäyvätkin eikä vaan työttömät. Saatiin terveydellisin perustein, perheessä on yhdellä krooninen sairaus. Ei kannata kadehtia, mieluummin otettais terveys kun halpa loma.
Vierailija kirjoitti:
Mä saisin yksinhuoltajana 900e enemmän rahaa kun saan nyt kun asun miehen kanssa. Kyllä tuolle käyttöä keksisi.
Miten? Mistä tuo 900 e koostuisi?
Kysyy pienipalkkainen yh joka saa 63 e lapsilisän korotuksen.
Veikkauksen tuotoilla kustannetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100e yh korotusta (2 lasta) 400e elatustukea ja 400e asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Lomaliitot saavat rahansa yhteiskunnalta.
Väärin, vaan Veikkaukselta
Jos pari on naimisissa, molemmat töissä, perhe terve (varsinkin henkisesti) ja tulot keskitasoa, niin ei ole mitään mahdollisuuksia päästä tuetulle lomalle!
Vierailija kirjoitti:
Mekin on päästy tuetuille lomille vaikka ollaan miehen kanssa molemmat työelämässä. Ihanaa että jotain tukia voi saada työssäkäyvätkin eikä vaan työttömät. Saatiin terveydellisin perustein, perheessä on yhdellä krooninen sairaus. Ei kannata kadehtia, mieluummin otettais terveys kun halpa loma.
Olemme myös mieheni kanssa molemmat työelämässä ja tulot on yli keskiverron. Mutta olemme saaneet tuettua lomaa mm. monikkoperheyhdistyksen kautta sekä Cp-liiton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YhPitäisiköhän sinun kadehtimisen sijaan kuitenkin miettiä ja organisoida niitä menoja uudelleen ja suhteuttaa ne tuloihin?
Yh
Asun kahden lapsen kanssa kaksiossa, vuokra 890€. Vesi ja sähkö päälle. Auto on pakollinen työn takia. Saan asumistukea 367€. Palkkaa jää nettona käteen 1300-1400€. Omat ja lasten yhteenlasketut lääkekulut
Elatusmaksuja ja lapsilisää saan kahdesta lapsesta. Toinen tosin täyttää tänä vuonna 17, joten en kauaa.Hyvin riittää 1 300/kk, jos osaa rahaa käyttää.
Kolmelle ihmiselle? Hyvin? Varmasti riittää mutta tarkkana saa olla. Minulle ja lapselle jää vajaa 900 e asumisen jälkeen ja siitä maksetaan sitten aivan kaikki. eikä todellakaan riitä hyvin vaan saa kyllä miettiä milloin maksetaan esim. harrastusmaksu tai vakuutuksia. Puhumattakaan siitä jos tulee jotain yllätystä kuten auton korjauskulu. Ja kyllä, auto on pakollinen työn vuoksi.
Tuetulle lomalle voi päästä vaikka olis hyvät tulotkin. Esim juuri niitten perussairauksien takia. Sieltä vaan yhdistysten sivuilta hakemaan.
Me ollaan oltu epilepsialiiton lomilla monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh
Elatusmaksuja ja lapsilisää saan kahdesta lapsesta. Toinen tosin täyttää tänä vuonna 17, joten en kauaa.Eli palkasta jää noiden pakollisten menojen jälkeen 700e/kk+elarit ja lapsilisät. Ihan saatanan paljon! Kehtaatte vielä valittaa köyhyyttä. Vi*tu mä sanon!
Niin, tässä ei ollut puhelinlaskuja, nettiä, vakuutuksia, harrastusmaksuja, sairaanhoitokuluja, lukiolaisen kirjoja ym maksuja, auton pitämisestä aiheutuvista kuluista puhumattakaan.
Ja nimenomaan sanoin että kadehdin niitä, jotka tulevat OMILLAAN toimeen. Eli omalla palkallaan pösilö! En laskenut tukiEn saantia omillaan toimeen tulemiseksi. Eli JOS tulisin omillani toimeen, elättäisin itseni ja lapseni palkallani. Tätä kadehdin, haluaisin siihen pystyä mutta se on mahdotonta 1300€ nettopalkalla.
Yh
Miksi netti erikseen, kun se kuitenkin on puhelimissa? Miksi olet hakeutunut työhön, jossa vaaditaan sitä omaa autoa? Harrastaa voi ilmaiseksi, jne...tuossa on paljon josta voisit varmasti tinkiä(esim. asumiskustannusket), mutta millä sitten uhriutusit jos tulisit toimeen?
Tuetuissa lomissa on yhden aikuisen omavastuu 50-125 euroa, riippuu paikasta. Myös matkat pitää kustantaa itse. Ja ovat vain määrättyihin kohteisiin, ei niitä voi itse valita minne vaan haluaa mennä.
Jos kohteeseen on matkaa jonkin verran ja saa sen 125 euron kohteen niin ei sekään mitenkään halpaa ole. Itse en välttämättä voisi edes näitä kuluja kustantaa vaikka tälle lomalle pääsinkin.
Olen nimittäin miettinyt hakea, ja varmaan kriteerit täyttyisikin, mutta tyssää niihin kuluihin jotka pitää itse maksaa.
Haluaisin kyllä mennä, minulle kelpaisi ne lomapaikat ihan hyvin. Mutta ovat senverran kaukana.
Sitä en tiedä saako paikan sitten valita jos on sairauksien vuoksi hakenut. Jos on sosiaaliset ja taloudelliset perusteet niin luultavasti ei voi valita, en tosin sitäkään varmaksi tiedä.
Myös oli ennen, että peräkkäisinä vuosina ei voi päästä, täytyy olla ainakin vuosi väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh
YhMiksi netti erikseen, kun se kuitenkin on puhelimissa? Miksi olet hakeutunut työhön, jossa vaaditaan sitä omaa autoa? Harrastaa voi ilmaiseksi, jne...tuossa on paljon josta voisit varmasti tinkiä(esim. asumiskustannusket), mutta millä sitten uhriutusit jos tulisit toimeen?
Hyvin moni työ on sellaista, joissa vaaditaan autoa tai se ainakin edellytetään olevan. Olisi tämän ihmisen sitten pitänyt kieltäytyä työpaikasta jonka nyt on saanut. Ja olla esimerkiksi työtön, olisiko se parempi? Nykyään ei niin vain "valita" kuin karkkikaupassa työpaikkoja, sen kai ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös tietää t. Yhden lapsen yksinhuoltaja suhteellisen pienipalkkaisessa työssä ja saman verran tulee tukia eli yh korotus lapsilisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös tietää t. Yhden lapsen yksinhuoltaja suhteellisen pienipalkkaisessa työssä ja saman verran tulee tukia eli yh korotus lapsilisään.
Vastasin jo ylempänä.
Vierailija kirjoitti:
Lomaliitot saavat rahansa yhteiskunnalta.[/quote
Lomaliittojen toimintaa rahoittaa Veikkaus. Ei kenenkään ole pakko pelata Veikkauksen pelejä eikä rahoittaa tuettuja lomia.
Köyhät on kateellisia vielä köyhemmille, mitä täällä Suomessa oikein tapahtuu.