Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1094)

Vierailija
1061/1094 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoito on ajettu kyllä ahtaalle julkisella sektorilla. Itse olen hammaslääkäri ja juurikin tuo jatkuva kiire työssä ahdistaa eniten

Vierailija
1062/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanginvartija. Koko ajan täytyy olla valppaana jos tulisi vaikka hälytys. Näin tapahtuikin vuonna 2014.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat pitäisi muutenkin kilpailuttaa. ainakin kunnan ja valtion hommat, joka vuosi. Itse voisin hyvinkin tehdä jotain leppoisaa työtä oikein edullisesti. 1200e bruttona kävisi ihan hyvin, näinä vaikeina aikoina.

Olisi hauskaa jos työpaikat olisi listattuna ja saisi tehdä tarjouksen, mihin hintaan mitäkin tekisi. Kyllä työ tekijäänsä opettaa. Työt ja palkat pitäisi laittaa kellumaan, eli mihin hintaan kuka mitäkin suostuisi tekemään. 

Vierailija
1064/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen puhelinmyyntiä ja luppoaikaa ei tosiaan ole, kuin ruokkiksen verran. Mutta teen 6h päivillä 4k palkkaa, joten kelpaa mulle.

Vierailija
1065/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eräällä suurella hyvinvointialueella ICT-hommissa. Töitä on useamman hengen edestä ja työtä tulee pyytämättä jatkuvasti lisää. Työaikaa se 8h ja aina jää paljon tekemättä. Teen vain ne hommat mistä tulee ns. eniten huutoa. Kaikki muu jää tekemättä. Jatkuvasti riittämättömyyden tunne.

Vierailija
1066/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa töissä on  taukoja, se ei ole luppo aikaa, ne on lakisääteisiä taukoja ja siihen on kaikilla oikeus. Mikään työ ei ole niin täkreä ettei taukoja voi pitää, siirtää voi mutta ei jättää käyttämättä.

Jos joku valittaa ettei ehdi, niin valehtelee, kyllä ehtii, tauko on pidettävä. Kun työnantaja huomaa ettei kukaan pidä taukoja, tottakai se käyttää sitä hyväkseen. 

Ruokatauko 30 min - 1 tunti ja kaksi kertaa kahvitauko 15-20 min/kerta.

Vierailija
1067/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdenvertaisuusjohtaja, töitä ei ole, tylsää. No onneksi edes saan kunnon palkan, 7000 euroa kuussa.

Vierailija
1068/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa töissä on  taukoja, se ei ole luppo aikaa, ne on lakisääteisiä taukoja ja siihen on kaikilla oikeus. Mikään työ ei ole niin täkreä ettei taukoja voi pitää, siirtää voi mutta ei jättää käyttämättä.

Jos joku valittaa ettei ehdi, niin valehtelee, kyllä ehtii, tauko on pidettävä. Kun työnantaja huomaa ettei kukaan pidä taukoja, tottakai se käyttää sitä hyväkseen. 

Ala-asteen opettajalla ei kyl ole mitään taukoja. Tosin oppitunnit yleensä loppuu n. 14.00 (-15.00), jonka jälkeen voi pitää tauon, ennenkuin alkaa järjestellä/suunnitella seuraavaa päivää.

Vierailija
1069/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen opettajalla ei kyl ole mitään taukoja. Tosin oppitunnit yleensä loppuu n. 14.00 (-15.00), jonka jälkeen voi pitää tauon, ennenkuin alkaa järjestellä/suunnitella seuraavaa päivää.

Kyllä on. Olen itse koulukäynnin ohjaaja, ja kyllä meidän koulun opettajilla ja ohjaajilla on  taukoja. Välkkärivalvonnat ei ole joka välitunti samoilla opeilla ja ohjaajilla,  ne vaihtelee, joten siinä voi hyvin huilaa, on oma tyhmyys jos  tekee töitä  tauolla. Joka tunnin päästä on  välitunti joten kyllä siinä päivässä hyvin voi  pittää kaksi kahvitaukoa ja  ruokailu on  aina  samaan aikaan. 

1-2 luoka opeilla on tosi lyhyet pivät 4 tuntia, joten  klo 12 jälkeen voi pittää taukoa  reilusti. 

Sääliä voi  kerjää ettei pysty taukoja pitää, se on itsestään kiinni, kuten tuolla aiemmin sanoin, mikään työ ei ole niin tärkeetä ettei taukoja voisi pitää tai siirtää.

Vierailija
1070/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö yksityisellä terveydenhuoltoalalla. Työtä niin paljon kuin ehtii tehdä. Lisäksi työnantaja olettaa, että olen vapaa-ajalla tavoitettavissa ilman palkkaa ja sijaistan henkilöstön poissaolot myös iltaisin ja viikonloppuisin, jos muuta sijaista ei saada.

Vierailija
1071/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, töissä sairaalassa kuntoutusosastolla, jossa paljon pyörätuolipotilaita ja joku omatoiminen potilas, joka ei kuitenkaan täysin avutta pärjää. Osa on täysin vuoteesta ylös avustettavaa ja pestäviä ja syötettäviä. Työ on hyvin fyysistä ja joutoaikaa ei tule, vähintään 10 tuhatta askelta tulee päivässä. Kun kahdeksan tuntia päivässä kävelee pitkin poikin osastoa, vie potilaita toimenpiteisiin, menee auttamaan toisen moduulin hoitajaa, siinä sivussa suihkuttaa pari potilasta essu päällä  ja saappaat jalassa, niin ei juuri hiki ehdi välillä kuivua. On päiviä, jolloin ei ehdi juoda kuin kupin kahvia seisaallaan, syömään mennään kun pieni väli tulee ja silloinkin joutuu lämmittämään ruuan pari kertaa uudelleen, kun potilaiden kellot soivat. 

Ja tämä on usein normia, joskus vielä tuplavuoronkin joutuu tekemään kun henkilökunta minimissä, ja tulemaan vielä seuraavana päivänä aamuvuoroon. Vapaat on usein yhden päivän vapaita, koska lain mukaan yksi viikonloppu kolmen viikon listassa pitää olla vapaa, muuten voi olla ripoteltu yksittäiset vapaat. 

jos joskus on vähän joutoaikaa, silloin täytetään huoneiden kaappeihin tarvikkeita, yritetään saada potilaita aktivoitumaan johonkin harjoituksiin jne jne. Ja nämä on sitten kaikkien normihoitotöiden lisäksi. Raskaamman päivästä tekee vielä se jos työkaveri on hiukan hidasliikkeinen. 

Silti tämä työ on ainoa jota voin kuvitella tekeväni, vaikka on kipuja pitkin kroppaa. 

Vierailija
1072/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse, mutta tulee mieleen bussikuski. 

Vierailija
1073/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT alalla kehittämispäällikkönä, koskaan ei ole vielä ollut sellaista tilannetta, että ei olisi mitään tekemistä. Olen tottunut siihen, että aina on kasa töitä tehtävänä ja omaa tekemistään pitää priorisoida koko ajan. Olen melkoinen multitaskaaja ja kun sitä tekee koko päivän, niin ei todellakaan jaksa pidentää työpäiviään. En siis tee oikeastaan koskaan normaalia pidempää työpäivää ja näin minusta pitääkin olla.

Vierailija
1074/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatusasiantuntija julkisella, en ole koskaan aikaosemmin ollut näin manuaalusessa, uuvuttavassa, tylsässä työssä.Päiväkohtaiset lkm tavoitteet.Toivon että yt t iskee koska olen aovan loppu myös ruumiillisesti, ranne, silmät ja selkä prakaa.

Vierailija
1075/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri erikoissairaanhoidossa. Jos ei ole potilastapaamisia niin on taatusti lausuntoja, loppulausuntoja tai kons.puhelin laulaa taukoamatta.

Vierailija
1076/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "kotiäidit" eivät tiedä oikeasta työstä monesti mitään. Menkääpä esimerkiksi tekemään lähihoitajan työtö vanhainkotiin, jossa hoidettavat ovat isoja, dementoituneita "lapsia".

Hmm. Mä olen kyllä monen naisen kanssa jutellut siitä, että ennen lapsi luulee sen olevan vitsi, kun lähdetään äitiysloman jälkeen "töihin lepäämään". Ei se välttämättä ole. Riippuu tietysti lapsesta, ja naisestakin. Hyvin, hyvin oleellista on se, saako nukkua öisin.  

Vierailija
1077/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhdenvertaisuusjohtaja, töitä ei ole, tylsää. No onneksi edes saan kunnon palkan, 7000 euroa kuussa.

Höpön pöpön.

Vierailija
1078/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, töissä sairaalassa kuntoutusosastolla, jossa paljon pyörätuolipotilaita ja joku omatoiminen potilas, joka ei kuitenkaan täysin avutta pärjää. Osa on täysin vuoteesta ylös avustettavaa ja pestäviä ja syötettäviä. Työ on hyvin fyysistä ja joutoaikaa ei tule, vähintään 10 tuhatta askelta tulee päivässä. Kun kahdeksan tuntia päivässä kävelee pitkin poikin osastoa, vie potilaita toimenpiteisiin, menee auttamaan toisen moduulin hoitajaa, siinä sivussa suihkuttaa pari potilasta essu päällä  ja saappaat jalassa, niin ei juuri hiki ehdi välillä kuivua. On päiviä, jolloin ei ehdi juoda kuin kupin kahvia seisaallaan, syömään mennään kun pieni väli tulee ja silloinkin joutuu lämmittämään ruuan pari kertaa uudelleen, kun potilaiden kellot soivat. 

Ja tämä on usein normia, joskus vielä tuplavuoronkin joutuu tekemään kun henkilökunta minimissä, ja tulemaan vielä seuraavana päivänä aamuvuoroon. Vapaat on use

Kiire on keksitty, huonosti suunniteltua ajankyttöä. JOKAISELLE  on laissa märätty tauot jopa pakolliset tauot. Riippuu työntekijästä, miten ne pitää vai haluuko pitää, se on laikii kirjotettu. Jos teet  hiki hatussa tauotta, niin tokihan sinulla sitä teetetään, kun et vlitä itsestäsi. Ei kukaan muu välitä, pidä kiinni oikeuksistasi. Et saa yhtään enempi palkkaa pidätkö taukoja vai et. Miksi suostut moiseen???? Kerro siitä  päälliköille, avaa suusi äläkä kärsi. Sinä voit kertoa miten teitä kohdellaan, jos et kerro, ei sinua voi auttaa. Ei ole väärin kertoa, vaan velvollisuus kertoa epäkohdista. Sinä et tee mitään väärin, mutta  esihekilösi tekee, jos ei anna sinun pitää taukoja.

Vierailija
1079/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja vanhustyössä. Yövuoroissa sitä luppoaikaa saattaa olla. Aamu- ja iltavuorossa se aika menee sitten vanhusten kanssa höpötellessä. Ja osa työntekijöistä istuu tietysti konttorissa keskenään höpöttelemässä sen ajan, niitä ei vanhukset kiinnosta. 

Vierailija
1080/1094 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä on. Olen itse koulukäynnin ohjaaja, ja kyllä meidän koulun opettajilla ja ohjaajilla on taukoja. Välkkärivalvonnat ei ole joka välitunti samoilla opeilla ja ohjaajilla, ne vaihtelee, joten siinä voi hyvin huilaa, on oma tyhmyys jos tekee töitä tauolla. Joka tunnin päästä on välitunti joten kyllä siinä päivässä hyvin voi pittää kaksi kahvitaukoa ja ruokailu on aina samaan aikaan. 

1-2 luoka opeilla on tosi lyhyet pivät 4 tuntia, joten klo 12 jälkeen voi pittää taukoa reilusti. 

Sääliä voi kerjää ettei pysty taukoja pitää, se on itsestään kiinni, kuten tuolla aiemmin sanoin, mikään työ ei ole niin tärkeetä ettei taukoja voisi pitää tai siirtää."

Erikoisen laiskottelwvia opettajia teillä sitten. Meillä kyl välitunnit menee ihan työn parissa. Aina on jotain järjesteltävää seuraavaa runtia varten. Ja jo se, että saatat oppilaat pois luokasta, ja olet heitä vastaanottamassa välitunneilta, syö välitunnista vähintään 5min. Jäljelle jäävä 10min riittää korkeintaan vesassa käyntiin, kun opehuone ei ole luokkahuoneessa. 

Opetusvelvollisuus on enemmän, kuin alkuoppilaiden tunnit. Se lisäksi voi olla tunteja lisää esim. uskonnot, liikunta ja musiikki, riippuen erikoistumisaineista. Näin meillä ainakin. 

Arvostan kyllä luokka-avustajan työtä (ohjaajan), mutta tunnut olevan aika vähän perillä opettajien työstä ja työmäärästä. Ainakaan meidän koulussa ei välituntisin näe paljon ketään opehuoneessa notkujia. Ehkä sit tyhmiä kaikki. Tai tunnollisia työnsä tekijöitä.