Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
321/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisopettaja pienryhmässä ja mun oppilaat on enimmäkseen adhd/add lapsia. Tunnit on oikeastaan kaikki hektisiä ja välitunneilla just ehdin järjestää kaiken valmiiksi seuraavaa tuntia varten.

Vierailija
322/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites päiväkodin työntekijöillä nukkariaika? Varsinkin hoitajalla se usein on luppoaikaa, myös siellä nukkarissa. Toisin ku opettajalla jolla paperihommia..

Ei meillä ole ”nukkariaikaa”. Mitä se sana edes tarkoittaa? Lapset on 5-vuotiaita. Puolen tunnin hiljaisuus on, jolloin ryhmähuoneeseen laitetaan patjat. Osa lapsista nukkuu n. tunnin, joka on levon enimmäiskesto, sitten herätellään. Suurin osa lapsista ei halua olla lepäämässä silloin, joten askartelevat tai katselevat kuvakirjoja. Ensi vuonna ovat jo eskarilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä on hakeutua työhön, jossa ei jaksa työskennellä. Itse inssinä yksityisessä firmassa. Saan itse päättää aikatauluni kunhan hommat tulee tehtyä. Kotitoimistolla saan olla milloin huvittaa jos ei tarvitse olla asiakkaalla. Kukaan ei kyttää päiväaikatauluani jos ei ole mitään tärkeää hommaa. Sitten kun tulee reissuja niin en myöskään itse ole kellon kanssa laskemassa käytettyjä tunteja. Päivät voi helposti olla jopa 19 tuntisia.

Vierailija
324/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyttä on hakeutua työhön, jossa ei jaksa työskennellä. Itse inssinä yksityisessä firmassa. Saan itse päättää aikatauluni kunhan hommat tulee tehtyä. Kotitoimistolla saan olla milloin huvittaa jos ei tarvitse olla asiakkaalla. Kukaan ei kyttää päiväaikatauluani jos ei ole mitään tärkeää hommaa. Sitten kun tulee reissuja niin en myöskään itse ole kellon kanssa laskemassa käytettyjä tunteja. Päivät voi helposti olla jopa 19 tuntisia.

Ei se mitään tyhmyyttä ole, jos menee niihin töihin, joita on tarjolla. Olen ollut myös työttömänä, eikä sekään helppoa ole, kun rahat on aina vähissä.

Vierailija
325/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävä, jossa teen pääsääntöisesti kehitystöitä. Koskaan kaikki ei ole valmista, aina olisi lisää tekemistä ja kaiken voisi tehdä paremmin.

Kun saan jotain osa-aluetta valmiiksi, niin siinä kuitenkin parannettavaa ja sitten on myös valinnan varaa mistä muusta aloittaa seuraavaksi. Ja kun tarpeet ja tekniset alustat, sekä organisaatiot muuttuvat, niin sitten aloitetaan taas alusta.

Pientä jatkuvaa tekemistä varsinaisen asiasisällön koostamisen (lähtötilanne, ongelma ja ratkaisuvaihtoehdot), speksaamisen ja testausten koordinoinnin lisäksi on organisaatiossamme sekä järjestelmien, että toiminnan opastaminen käyttäjille/tekijöille.

Vierailija
326/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja.

Vierailija
327/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites päiväkodin työntekijöillä nukkariaika? Varsinkin hoitajalla se usein on luppoaikaa, myös siellä nukkarissa. Toisin ku opettajalla jolla paperihommia..

Ei meillä ole ”nukkariaikaa”. Mitä se sana edes tarkoittaa? Lapset on 5-vuotiaita. Puolen tunnin hiljaisuus on, jolloin ryhmähuoneeseen laitetaan patjat. Osa lapsista nukkuu n. tunnin, joka on levon enimmäiskesto, sitten herätellään. Suurin osa lapsista ei halua olla lepäämässä silloin, joten askartelevat tai katselevat kuvakirjoja. Ensi vuonna ovat jo eskarilaisia.

Lastentarhanopettajalla ei ole nukkariaikaa. Silloin on kokouksia ja suunnittelu- sekä paperityöt.

Vierailija
328/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja

Vierailija
329/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri yliopistosairaalassa. Ruokatauon yleensä pidän (n. 20min), jotta aivot toimisi vielä iltapäivällä. Kahvia juon paperitöitä tehdessä, mutta usein se tulee jotain akuuttia ja löydän kylmän kahvin työpöydältä sitten myöhemmin. 

Vierailija
330/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoislääkäri yliopistosairaalassa. Ruokatauon yleensä pidän (n. 20min), jotta aivot toimisi vielä iltapäivällä. Kahvia juon paperitöitä tehdessä, mutta usein se tulee jotain akuuttia ja löydän kylmän kahvin työpöydältä sitten myöhemmin. 

Lastentarhanopettajalla ei ole edes ruokataukoa. Ruoka syödään siinä missä lapsetkin. On syötettäviä, annettava ruokaa lisää, jaettava ruokaa, houkuteltava uhmaikäistä siirtymään pöytään syömään. Itse kun ruuan saat eteesi onkin jo ensimmäiset lapset syöneet ja vessaan pääsyä vaille tai nukahtamassa pöytään kakat vaipoissa.

Vierailija
331/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastentarhanopettajalla ei ole edes ruokataukoa. Ruoka syödään siinä missä lapsetkin. On syötettäviä, annettava ruokaa lisää, jaettava ruokaa, houkuteltava uhmaikäistä siirtymään pöytään syömään. Itse kun ruuan saat eteesi onkin jo ensimmäiset lapset syöneet ja vessaan pääsyä vaille tai nukahtamassa pöytään kakat vaipoissa.

Ja pomo laittaa lounashetken aikaan tekstarilla tarvitsevansa talvilomaviikon hoidontarpeesta koonnin sähköpostiinsa tunnin sisään 😂😂 tai jotsin muuta vastaavaa😂😂eli siihen jäi lounas kylmettymään.

Vierailija
332/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito -ja opetusalalla näyttää olevan eniten kiirettä ja palkat silti persiistä!! En voi ymmärtää 😐

Vierailija
333/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka tekevät töitä kropallaan, eli ovat jaloillaan koko päivän, ajavat autoa/bussia, siivoavat jne, eli fyysiset työt... kaikki tavis toimistotyöntekijät pelkkää luppoaikaa, välillä vähän kokoustetaan että näyttäis siltä että olis tehty jotain

Vierailija
334/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativat asiantuntijatehtävät teollisuudessa. Töitä minulla löytyy 3 henkilön edestä joten on mistä valita. Ja ei koskaan tule tilannetta missä ei löytyisi kehitettävää tässä 25000 henkilön firmassa.

En ymmärrä näitä ihmisiä, ketkä ei osaa sanoa sitä oikeata tehtäväänsä vaan koittaa jotenkin hienostella. "Asiantuntija" ei kerro yhtään mitään, itsekkin voisin käyttää samaa, kuten esim. kaikki insinöörit ja mukaan muutama fm. Minäkin olen asiantuntija, mutta paremmin työtehtäviä kuvastaa nimike rakennesuunnittelija. Ihan sama olenko kehitysjohtaja, projektipäällikkö tai lujuuslaskija.

Vierailija
335/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka tekevät töitä kropallaan, eli ovat jaloillaan koko päivän, ajavat autoa/bussia, siivoavat jne, eli fyysiset työt... kaikki tavis toimistotyöntekijät pelkkää luppoaikaa, välillä vähän kokoustetaan että näyttäis siltä että olis tehty jotain

"Kaikki toimistotyöntekijät" ihan kuule omaksi huvikseni pyörin 2v sitten toimistolla pahimpaan aikaan 50-70h viikko puolen vuoden aikana. Ja voin sanoa, että kun pääset 23:30 ovesta pihalle kun olet tullut 7:00 ja tätä on jatkunut sen 4kk, että on ollut itkussa pitelemistä. Lisätään tähän vielä, että ylitöistä ei makseta.

Vierailija
336/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaassa koneenhoitajana. Päivät menevät nopeasti. Ei tarvitse peukaloita pyöritellä.

Vierailija
337/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti. Jatkuvasti on nippu tekemättömiä hommia. Ja väliin tulee muilta osapuolilta kaikenlaista kysymystä ja kommentoitavaa mikä rikkoo työpäivää. Pitäisi osata delegoida paremmin, joo. Työnteko on kyllä kivaa, siksi jaksan stressiäkin. 

Vierailija
338/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Jatkuva kiire, ja aina tuntuu että jotain jää tekemättä. Lisäksi minulla on töissäni erityinen vastuutehtävä, jota joudun tekemään muun työn ohessa samalla työajalla kuin muut ja saan palkkaa aivan saman verran. Mutta nautin työstäni ja siitä, että päivät kuluvat hyvin nopeasti ja en kestäisi sellaista "luppoaikaa". Palkka kyllä saisi vastata enemmän työmäärää ja vastuuta.

Vierailija
339/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauoista on mahdotonta pitää kiinni jos työskentelet yksin, eikä kukaan tule tauottamaan sinua tai et voi laittaa ovia kiinni. Eivätkä hoitajatkaan voi jättää sairaita tai vahdittavia lapsia 10-20 minuutiksi yksin. Ainoa asia ratkaisuun on toinen ihminen tai kone, joka tekee työsi sen 10-20 minuuttia sinun puolestasi. Ikävä asia, josta ei välitetä joka alalla.

Vierailija
340/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaan. Ei yleensä riitä edes työaika mihinkään, vaan pakko jatkaa kotona, joskus yötä myöten. Palkka on 6000 e / kk mutta helpolla se ei irtoa todellakaan 12-16 tunnin työpäiviä pääosin ja kova stressi. Vaihtaisin tuontapaiseen työhön kuin ap:lla ihan heti jos löytäisin sellaisen. (Nyt olen talvilomalla)

Voisit vähän kunnioittaa itseäsi etkä suostua koiraksi! Tollasen takia työelämä on usein täyttä kuraa. Ihme työnsankari!