Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
341/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju kertoo siitä miten kovalla alimiehityksellä töissä ollaan. Mutta ennen kaikkea ottaa päähän se että siihen suostutaan!

Vierailija
342/1104 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala. Kahdeksan tuntia täyttä raadantaa, ruokatauon ehtii pitää vain poikkeuksellisen hiljaisena päivänä, yleensä ahmin eväät sudennälkäisenä työpäivän jälkeen pukkarissa.

Työtovereitani en edes tunne, kun ei keittiön kiireessä ja melussa ehdi jutella mitään huvin vuoksi.

Kaksi vuotta olen ollut alalla ja nyt lähti hakemukset korkeakouluihin. Ei enää tätä, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1104 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija yliopistolla. Todellinen työmäärä noin 50 h viikossa. Taukojen vähentäminen on ainoa, jolla pääsee edes jotenkin järkevään aikaan kotiin. Sunnuntaina tein koko päivän töitä kotona. Vuositulot 65 000 e eli ei häävi tuntipalkka.

Vierailija
344/1104 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy työttömyyten on nyt selvinnyt. Yritykset/virastot tekevät tuloksensa liian pienellä henkilömäärällä. On jotenkin surullista, jos ei voi työpäivän aikana pitää kunnon taukoja. Hosuminen kostautuu yleensä virheinä. Tähän tulee varmaan vastauksena, mutta kun ei löydy työvoimaa tai kun ei ole rahaa ym.

Joopa-joo

Vierailija
345/1104 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja. 30 min ajalla tehdään tarkastus, hammaskivenpoisto ja tarvittaessa paikkaus. Kun potilas lähtee ja alat putsaamaan paikkoja tulee seuraava jo penkkiin. Seuraavan kerran kun menet hammaslääkäriin ja hoitaja heiluu vielä rätti kädessä niin voit miettiä kuinka puhdas penkki on...

Vierailija
346/1104 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin päiväkotiapulaisena/suoritin oppisopimuksella laitoshuoltajan toimia yhdessä yksityisessä päiväkodissa. Päivät oli vain 5h pitkiä, eikä tosiaan ehtinyt yleensä hetken taukoa pitää. Mulle kyllä oltiin luvattu 30min ruokatunti ja yksi kahvitauko, mutta jossain vaiheessa älysin, että turha niitä eväitä sinne on ottaa, kun en ehdi syömään. Hirveä nälkä oli usein, kun lasten lounaat laitoin valmiiksi. Kiva, kun oikein tuoksui ruoka. Sitten äkkiä pyykille, imuroimaan ja seuraavaksi korjaamaan astiat. (kun eihän nää hoitajat voineet edes ohjeistaa lapsia, että viekääpä astiat kärryyn. Paras oli, kun yksi 2v lapsi oikein katsoi mua silmiin ja kaatoi mustikkakeiton pöydälle ja lattialle. Hoitaja kysyi lapselta, että kukas tuon nyt siivoaa? Lapsi:"*mun nimi* siivoaa".) Ja siitä sitten tiskille ynnämuulle. Ei siellä oikeasti ehtinyt hengittää kuin niitä pyykkejä viedessä..

Vierailija
347/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaiset työpaikat.

Vierailija
348/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on koko päiväksi järkevää tekemistä, mutta onneksi lähdetään yleensä tunti tai kaksi etuajassa kotiin.

Vierailija
349/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ei ole luppoaikaa, jos vaan viitsii tehdä hommia. Osa tekee, osa istuu.

Vierailija
350/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä. Jos en muuta tekemistä keksi, lasken rahojani. Siihen ei kyllästy koskaan.

Ei sulla sitä rahaa nyt niin paljoa ole, että sitä pystyisi laskemaan 😂

Vierailija
351/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaan, päivät menee sekunnissa ja 12-14 tuntia teen.

Vierailija
352/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä käy hyvin ilmi miksi en koodaa enää työkseni. Joku painaa stressaantuneena 12-16h päivää ja käteen jää ehkä 3600-3700. Itse puuhastelen vajaata kevyttä työpäivää ja jää vain tonni vähemmän.

Vierailija
353/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa ei riitä työaika.

Vierailija
354/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu varmasti todella pahalta jättää hoitamatta lasten asioita kunnolla vain sen takia kun ei aika riitä.

Olen pahoillani.

Vierailija
355/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdashommissa. Työt on sekunnilleen aikataulutettu. Toisaalta ei ole hirveesti vastuuta, kunhan vain kädet liikkuu koko ajan niin se riittää. Ei tarvitse kuunnella asiakkaiden valituksia eikä olla muutenkaan sosiaalinen.

Vierailija
356/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu varmasti todella pahalta jättää hoitamatta lasten asioita kunnolla vain sen takia kun ei aika riitä.

Olen pahoillani.

Kyllä, harmittaa kun ala muuten kiinnostaa ja motivoi mutta täytyy miettiä kuinka pitkään jaksaa ja useat pohtii työn vaihtoa/vaihtuvuus suurta. Johto toki on sitä mieltä että kyllä resurssit ovat ihan kohdallaan, ja ovat näin täysin irrallaan ruohonjuuritason työstä toistellen mantrojaan.

Vierailija
357/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja. Uutiset ei koskaan lopu, joten kun yhden jutun saa valmiiksi, seuraavan pitäisi olla jo puolessa välissä. Tietysti pidän taukoja pitkin päivää, mutta työ ei varsinaisesti tule koskaan valmiiksi. 

Vierailija
358/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahuoltaja. Kun vastuulla on 6 leikkaussalissa niin kiire on kova. Siihen vielä lisäleikkaukset päälle niin tahti kovempi.

Vierailija
359/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavista mt-ongelmista ei ole luppoaikaa.

Varsinkaan kun ei saa apua...

Mutta siihen on syynsä. Työelämässä kun olin vielä lähihoitajana, ei kyllä ehtinyt aina käydä edes vessassa 😅

Vanhustenhoidossa ja kotihoidossa olin. (Kaikki lähärit varmaan tietää).

Jos vaan saisi vielä palattua työelämään.. helpompaa sekin olis 😐

Vierailija
360/1104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun äikän ope. Aina on tunteja, korjattavaa, palavereja, suunniteltava, Wilmaa... Aina = iltaisin ja viikonloppuisin myös. En kyllä vaihtaisi ammattia mihinkään. Kauheinta olisi tehdä työtä, jossa pitkästyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi