Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1104)
Siivoan toimistoja yms. Olen siitä onnellisessa asemassa, että palkka on sentään lähes 12e ja voin mennä töihin mihin vuorokauden aikaan haluan (kunhan homma on sen päivän aikana tehty, tai ainakin ennen seuraavan päivän työvuoron alkamista) ja saan vaikka alkaa hinkata vessan kaakeleita puhtaaksi, jos huvittaa, ja saan kaikesta palkan (ja esim. yölisät yms ylityöt), tein sitten miten pitkän päivän tahansa, mutta jos lorvin, niin itseppähän kärsin, hommat odottaa edessä joka tapauksessa. En tee kokopäivätöitä, suurperheen ja pienten lasten takia olen tämän työn ottanut, että saan soviteltua miehen työvuorojen kanssa tämän. On tylsää, en voisi tehdä loppuelämää, jossain vaiheessa kun lapset kasvaa jatkan lähäriopinnot loppuun, mutta nyt mennään näin.
Sairaanhoitaja vuodeosastolla. Tai olin.
Puhdistushommia joita ilman pieneliöt hyökkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla ei ole luppoaikaa, jos vaan viitsii tehdä hommia. Osa tekee, osa istuu.
Ei istuisi akuuttiosastoilla. Kukaan ei katselisi päivääkään sitä, että joku menisi istumaan taukojen ulkopuolella. Ei vain onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mites päiväkodin työntekijöillä nukkariaika? Varsinkin hoitajalla se usein on luppoaikaa, myös siellä nukkarissa. Toisin ku opettajalla jolla paperihommia..
Jos olen itse siellä nukkarissa lasten kanssa, se kuuluu työhöni. Ei ole luppoaikaa. Luen satua, silitän, lohdutan, alan herättelemään ensimmäisiä nukkujia, otan pissattuja lakanoita pois. Jos lakanan vaihto tulossa, otan lakanoita pois. On siellä tehty opiskelijan arviointiakin puolihämärässä, kun ei ole muulloin kerennyt. Joskus jopa saatan jopa vain istua ja nauttia hiljaisuudesta hetken.
Työskentelin yli 10 vuotta sh:na eri paikoissa. Missään ei kyllä istuskeltu, paitsi ehkä just ruokailun ajan, usein ei sitäkään.
Siirryin päiväkotiin töihin ja siellä on kyllä mielestäni rennompaa. Toki työtä riittää, ja välillä on kiirekin, mutta lasten päiväunien aikana ehtii kyllä pitää lakisääteistä pidemmän tauon ja aina ehtii myös syömään, ettei sentään nälässä tarvi töitä tehdä, kuten edellisessä ammatissa usein joutui.
Jos on ollut kotihoidossa töissä, niin voin luvata että melkein mikä tahansa työ tuntuu helpolta ja kevyeltä sen jälkeen! Ja hassua kuunnella kun muualla ihmiset valittavat töidensä rankkuutta, mutta kaipa se kuuluu asiaan 😅
Aineenopettajana yläkoulussa. Hommaa on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Marras-joulukuu ja huhti-maaliskuu tunnit paukkuu jatkuvasti yli. Usein viikonloppuna on suunniteltava ainakin vähän tulevaa viikkoa. Toki on sit kesäloma, mutta onpa palkkakin suhteessa akateemiseen koulutukseen pieni.
Ap voisi etsiä jonkun homman jota voi tehdä päätyönsä ohessa päiväsaikaan
Vierailija kirjoitti:
Mites päiväkodin työntekijöillä nukkariaika? Varsinkin hoitajalla se usein on luppoaikaa, myös siellä nukkarissa. Toisin ku opettajalla jolla paperihommia..
Hei haloo😂 Huomaa, että et ole alalla🤣
Yleensä nukkariaikaan on joko oman ryhmän tiimipalaveri tai tuuraat naapuriryhmän nukkarissa, jossa yrität saada niitä kolmea-neljää lasta, jotka eivät ikinä nuku olemaan hiljaa. Istut kyykyssä jalat puutuneina lattialla ja rauhoitat lapsia.
Jos olet omassa ryhmässä niin kerkeä vetää 15 min aikana kahvit ja sitten sieltä nukkarista herää jo ensimmäinen yksivuotias kakat housussa. Tästä 10 min herää toinen... Siinä menee se kadehtimasi luppoaika.😅
Koulubussin kuski maaseudulla, aamulla lapset kouluun kahdeksaksi ja iltapäivällä takaisin klo 14:00.
Ajoa päivässä nipin napin 2 tuntia, päivällä taukoa klo 8-14 ja päivästä 8 tunnin palkka.
Ehtii siinä päivän aikana puuhailemaan kaikenlaista.
Lastenhoitaja. Poikki, pieni palkka. Lto suunnittelee= pois ryhmästä. - ei kerro mitä. Tuloksena joku pahvi taulu lapsille.
Motkotetaan kahvitauoista ja lto:t on asuu itse siellä yli sallitun määrän.
Riitta riita kirjoitti:
Lastenhoitaja. Poikki, pieni palkka. Lto suunnittelee= pois ryhmästä. - ei kerro mitä. Tuloksena joku pahvi taulu lapsille.
Motkotetaan kahvitauoista ja lto:t on asuu itse siellä yli sallitun määrän.
Mikset opiskele lto:ksi jotta saisit 5min enemmän kahvitaukoa ja koko ryhmän kasvatusvastuun?
Kokki..jos on vähänkään rauhallisempaa on viikkosiivous yms listat mitä pitäs tehdä läpi..hyvin harvoin näihin on aikaa ja yrittää vaan jossain kohtaa tehdä. Vessaan ei ehdi ja syömään hyvin harvoin.,
Kunnan virkamies, yksikön päällikkö asiantuntijatehtävissä. Ei meinaa vessaan ehtiä päivän aikana. Pyrin tekemään työt työajan puitteissa, etten ota kotiin enkä tee omalla ajalla. Kiirettä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Koulubussin kuski maaseudulla, aamulla lapset kouluun kahdeksaksi ja iltapäivällä takaisin klo 14:00.
Ajoa päivässä nipin napin 2 tuntia, päivällä taukoa klo 8-14 ja päivästä 8 tunnin palkka.
Ehtii siinä päivän aikana puuhailemaan kaikenlaista.
Et taida olla oikeasti. Tunnen yhden kuskin, ja hänellä on työtä vain aamupäivällä ja iltapäivällä. Keskipäivällä ei ole työaikaa eikä siitä makseta palkkaa, mutta hän on kiinni koko päivän, eihän se mitään vapaatakaan ole kun toisella paikkakunnalla odotat, että ajo taas alkaa.
Ap tässä terve. Vastaan vuosi sitten aloittamaani aloitukseen.
Mikään ei ole muuttunut vuodessa. Koronakin tässä on tullut väliin.
Palkka on noussut, mutta työt vähentyneet entisestään. Olen tällä viikolla hoitanut ihan omia asioitani työaikana. Joulun ja loppiaisen välin olin "etätöissä" pomon luvalla ja siis käytännössä 2,5 viikon lomalla. Vastasin YHTEEN sähköpostiin koko loman aikana.
Korona vaikutti sen verran ajatuksiini lähteä, etten uskalla. Tästä vakituisesta työstä kannattaa pitää kynsin hampain kiinni, koska muualla työt saattavat lähteä alta ihan milloin vain.
ap
..siksi koska lto asenne on juuri tuo. Poissaolon aikaan koko ryhmän kasvatusvastuu. . :D
Lastentarhanopettajan sijaisena (kuukausia) ei ollut luppoaikaa hetkeäkään.
VUS?