Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1077)

Vierailija
21/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan. Neulo siinä tietokoneen ääressä. Lue kirjaa. Tai kysy pomoltasi lisätöitä, kerta luulee että olet kiireinen koko päivän. Ei hän ole ajatustenlukija.

Vierailija
22/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja. Joka minuutti on aikataulutettu. Ei ehdi aina edes vessaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuhihnalla tehtaalla. Jokainen liike, tehtävä minuutilleen laskettu. Mennään Toyotan mallilla täysin elikkä työläisen pitää koko ajan tehdä jotain. 1x30 min. paussi ja 40 min. ruokatauko, tota ruokataukoa firma ei maksa. Kaksivuorotyö

Fyysisesti raskasta ja stressaavaa. Palkka vuorolisineen joku 32 tuhatta kruunua, käteen jää mulla joku 24 tuhatta kruunua.

Vierailija
24/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen opettaja. Joka minuutti on aikataulutettu. Ei ehdi aina edes vessaan!

Tämä! Ruokailu opetustilanne ja pienten puolella et välttämättä ehdi syödä ruokaasi (ainakaan lämpimänä). Juomista pitää välttää koska vessaan ehtii lähinnä kerran päivässä.

Vierailija
25/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja olen isossa sairaalassa, tauot kerkiää kyllä pitämään. Toisinaan jos tilanne hyvä niin loppupäivästä kerkiäää esim. siivota taukotilaa, minkä teinkin eilen. 

Vierailija
26/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdon assari. Jos en tee omia töitä puran esimiehen sähköpostia ja teen hänen hommiaan. Hänen työmatkojen aikana päivystän vielä kotonakin mikäli on eri aikavyöhykkeellä. 

Vierailija
27/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskimyyjänä ei koskaan työt loppuneet. Silloin kun ei ole asiakkaita, on paljon muuta tehtävää. Ei koskaan ollut tylsää. Mutta toisaalta oli lähes jatkuva kiire. Ja aina piti stressata, että ehtiikö tehdä välttämättömät asiat työvuoron aikana. Joskus harvoin kuten vaikka joulun tai juhannuksen aikaan asiakkaita oli hyvin vähän. Silloinkin aika kului varaston järjestämiseen, ohjeiden päivittämiseen, päiväsiivousta perusteellisempaan siivoamiseen, toimistohommiin yms.

Vierailija
28/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja teen laskutettavaa asiakastyötä pääosin kotoa käsin, joskus harvoin asiakaskäyntejä. Siinä mielessä ei ole luppoaikaa, että heti kun lopetan asiakasyritysten tai oman yrityksen asioiden hoitamisen, olen vapaalla. Työaika sitten voikin vaihdella paljon eri päivinä. 

Vierailija
29/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan myyjä. Yksin joka vuorossa. Ei ollut edes taukohuonetta :D. Vessanpönttö oli ainut missä pystyi istumaan ja siinä samalla kun kusit söit sämpylän. Jos söit.

Vierailija
30/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja päiväkodissa. 12 min kahvitauosta pidän kiinni.

Vierailija
31/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pakkaaja työvaatepesulassa. Päivässä pitää viikata, lukea koneella ja pakata yli 953 vaatetta. Joka päivä oma tulos kirjataan ylös ja valitusta tulee jos tulos jää alle tuon. Vessataukoja kytätään ja valvotaan ettei vessassa olla liian kauaa tai usein. 10min kahvitauot leimataan. Eipä siinä luppoaikaa koskaan ole, kun ei se pyykki koskaan lakkaa tulemasta vaikka kuinka paljon tekee. Palkka tästä hienoudesta on 1735e kuukaudessa. :D

Vierailija
32/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatemyyjä. Luppoaikaa ei ole ollut minuuttiakaan ainoassakaan vuorossa vuosien aikana, kaikkien vuorot ovat tarkkaan suunniteltuja ja tehostettuja. Usein työmäärä on ylimitoitettu henkilöä kohden.

Vierailija
33/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektityötä rakennusalalla rakennuttamistehtävissä. Löysää aikaa ei ole yhtään. Päivät menee nopeasti, liksa on päälle 100 k€ vuodessa + bonukset päälle ja työajan ja paikan voin melko vapaasti itse valita / päättää joten ei voi valittaa. Tänään pidän vapaata ja siksi on aikaa roikkua netissä.

Vierailija
34/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajana päiväkodissa. Ei sekuntiakaan luppoaikaa. Jopa ruokailu menee kiireessä ja stressissä lounaan hutaisten, koska on ns. esimerkkiruokailua lasten kanssa ja koko ajan täytyy nousta oman ruuan ääreltä antamaan lapsille lisää ruokaa ja täyttämään maitomukeja. Päivässä on sitten lyhyt kahvitauko, joka voisi olal luppoaikaa, mutta menee usein työasioista puhumiseen, koska siinä lasten kanssa ei kerkeä vaihtaa tärkeitä tietoja aina toisten aikuisten kanssa.

Vierailija
35/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti, neljä lasta 😉

Vierailija
36/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti, neljä lasta 😉

Tuo ei ole mikään työ ja sinulla on siis pelkkää luppoaikaa koko elämä.

Vierailija
37/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "kotiäidit" eivät tiedä oikeasta työstä monesti mitään. Menkääpä esimerkiksi tekemään lähihoitajan työtö vanhainkotiin, jossa hoidettavat ovat isoja, dementoituneita "lapsia".

Vierailija
38/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilen, puhdistan ja heilun kuin heinällä. Osa-aikainen onneksi.

Vierailija
39/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Työt on mitoitettu kireästi.

Vierailija
40/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Joka ikinen päivä jää jotain tekemättä kun ei vaan ehdi kaikkea. Ylitöitä jatkuvasti ja tauot yleensä 5-10 min jossa hotkaistaan ruoka, jos ehditään. Tämäkin tuntuu olevan liikaa omaisille ja potilaille. Ja kyllä, liityn siihen joukkoon joka vaihtaa alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme