Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1077)

Vierailija
41/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussalisairaanhoitaja. 

No totuuden nimissä joskus yövuorossa saattaa olla taukoa, kun kukaan ei ole leikkauspöydällä. Mutta silloinkin esim. heräämöhoitaja tekee koko ajan töitä.

Vierailija
42/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintolan keittiössä töissä. Yleensä en ehdi syömään, tänään join kupillisen kahvia siinä töiden ohessa. Vessassa kävin vasta kotiin lähtiessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistiikka-alan toimihenkilö. Ei paljoa peukalot pyöri. Todella harva pitää kahvitaukojaan, ehkä parhaimmillaan iltapäiväkahvit työpisteellä. Ja olen ollut sellaisissakin paikoissa, joissa olen saanut tonnin vähemmän kuin ap, onpa mukavaa : ) Sinun kannattaa pysyä työssäsi niin kauan kuin hölmö maksaa, ellet ole kovin nuori ja halua kehittyä.

Vierailija
44/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous.

Eväät syödään pikaisesti autossa paikasta toiseen siirtyessä ja tauon saatan pitää kahvin ja tupakan merkeissä kerran päivässä jos hyvin käy.

Vierailija
45/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja kotihoidossa, ei yhtään luppoaikaa. Nyt perhevapailla.

Vierailija
46/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakkatöitä rakennustyömailla.

Jos lastu ei lennä,niin kärkimies on kohta paikalla kyselemässä, että mikä maksaa?

Paita märkänä jo ennen aamu 8:aa.

Vierailija
47/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johdon assari. Jos en tee omia töitä puran esimiehen sähköpostia ja teen hänen hommiaan. Hänen työmatkojen aikana päivystän vielä kotonakin mikäli on eri aikavyöhykkeellä. 

En usko! Assari tekemässä johdon töitä, joopa joo.

Vierailija
48/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä päiväkodissa lastenhoitajan tehtävissä ei ehtinyt taukoja pidellä ,kun taas nyt kaupungilla samoissa hommissa on monta tuntia päivässä luppoaikaa. Tykkäsin enemmän olla yksityisellä.

Vierailija
49/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun rehtori. Toisin kuin moni luulee, luppoaikaa ei ole edes kesällä.

Vierailija
50/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Yläasteen) opettajalla tauot harvinaisia. Valvontaa, valmisteluja, viestintää, selvittelyjä, palavereja... ellet sitten ole oppitunnilla.

Vierailija
51/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Ei ole luppoaikaa töissä. Mutta olen myös tehnyt pitkään toimistotöitä ja yhdessä työssä oli tuollaista. Inhosin sitä tarkoituksettomuuden tunnetta. Kokemukseni mukaan tuollaiset työnkuvat on myös yt-neuvotteluiden tullen helppo pyyhkäistä pois, ulkoistaa ja järjestellä uudelleen, kun huomataan, että eihän se täällä juuri mitään tee. Muutaman tällaisen yt-kiekan olen nähnyt, joissa siivottiin äkäisesti löysät pois.

Vierailija
52/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien päivät ovat täynnä joka asteella. Mutta alkuopetuksessa on ollut kaikkein mahdottominta.

Minulla on kokemusta eri kouluasteilta ja pienten lasten kanssa päivät ovat olleet kaikkein intensiivisimpiä. Tosin kun joku mainitsi esiopetuksen, niin varmasti siellä on vielä intensiivisempää. Mutta siis pienten kanssa on paljon kaikenlaista selvitettävää ja välitunnit menevät niissä asioissa. Isompien oppilaiden kanssa ei ole sellaista, joten päivän aikana ehtii sentään käydä vessassa tai opehuoneessa halutessaan.

Vierailija
53/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitaja kunnalla. On mulla joskus hieman aikaa jos joku potilas jättää tulematta, mutta useimmiten se menee niin että päivystyspotilaalle on varattu liian lyhyt aika ja hammaslääkärin on silti pakko hoitaa se ja minun on pakko heilua siinä vieressä ja siivota ja metsästää välineitä ympäri hoitolaa. Eilenkin ehdin pitää ruokatuntia vain 10min :(

Samaan aikaan mun mies on töissä valtiolla mutta miesvaltaisella alalla ja niillä on kaikki kuntosalit, saunat, ruokalat ja lounasedut työpaikalla, parempi palkka ja ruokatunti kestää tunnin. Me ämmät ei mahduta edes kaikki samaan aikaan istumaan taukohuoneen pöydän ääreen vaan osa joutuu syödä seisten...

Mä myös hammashoitaja kunnalla ja allekirjoitan täysin. Työ on sekuntiaikataulutettua. Jos joskus harvoin jää joku tulematta eikä ole päivystyspotilasta niin se aika menee tarjottimien laittoon ja välineiden hakemiseen. Stressaavin työ missä oon ikinä ollut ja monenlaista muutakin on tullut tehtyä aiemmin.

Vierailija
54/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa pankissa henkilöasiakkaiden rahoituksessa. Aikaa saisi menemään enemmän, kun päivässä tunteja, mutta ei ole sen vaivan arvoista, kun palkka mitätön suhteessa työn määrään, vastuuseen ja vaatimuksiin. Vaikka onhan tuo homma ihan mukavaakin.

Vierailija
55/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastossa töissö. Töitä on niin paljon kun ehdit tekemään, toki lusmuillakkin pystyy mutta työpanosta seurataan jne. Ja tauot tietysti pystyy pitämään aina helposti.

Vierailija
56/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodissa ohjaajana.

Ruokailukin tapahtuu tietysti nuorten kanssa, joten mitään taukoja ei ole.

Vierailija
57/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Tänään esim. menin töihin klo 7.40 ja ensimmäisen kerran ehdin vessaan klo 13. Kotiin lähdin klo 15.30. Kunhan saan lapset nukkumaan, niin teen huomiseksi vielä yhden asiakirjan valmiiksi. Aika normi päivä tämä.

Työpäivän aikana en ehdi katsoa uutisotsikoita, puhumattakaan somesta. Onkin aina jännittää työpäivän jälkeen vilkaista, mitä aamun jälkeen on maailmalla tapahtunut.

Vierailija
58/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa opena 3-5 vuotiaiden ryhmässä. Päivät ja viikot kuluu nopeasti kun koko ajan tekemistä. En ikinä jaksaisi peukaloiden pyörittelyä, toisaalta tahti tässä työssä usein uuvuttaa niin ettei töiden jälkeen jaksa muuta kuin maata koomassa sohvalla 😐

Vierailija
59/1077 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti. Aina on joku tulipalo sammutettavana, ja mielellään piirustukset ja suunnitelmat olisivat valmiita sillä punaisella sekunnilla kun asiakkaan sähköposti kilahtaa inboksiini.

Yhden ainoan kerran muistan että ison deadlinen jälkeen ei ollut yhtään mitään työn alla, silloinkin järjestin ja testasin toimiston tussit. Tykkään työstäni, aina saa olla tuhatjalkainen työmyyrä :)

Vierailija
60/1077 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveysasemalla sairaanhoitajana. Ruokatauon ehdin pitää useimpina päivinä, mutten aina. Kahvitauolla olen ehtinyt viimeisen vuoden aikana käydä kahdesti. Jos vapaa hetki joskus on niin se johtuu siitä ettei asiakas tule ja silloinkin pitää kulkea ympäri asemaa huutelemassa jos asiakas onkin mennyt väärään aulaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi