Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin ”pakkomielle” meidän lapseen

Vierailija
27.01.2020 |

Juttu on siis seuraavanlainen.
Anopin käytös on alkanut ärsyttämään, niin paljon että koitan loppuun asti vältellä hänen tapaamista.
Pidin hänestä ennen todella paljon ja oli mulle kun toinen äiti. Tilanne tosin muuttui sinä päivänä kun lähdin synnyttämään.
Halusi tulla synnytykseen mukaan, jotta näkisi vauvan ensimmäisenä. Kieltäydyin.
Ravasi sairaalassa molempina päivinä ja kärräsi vauvan kanssa käytävillä. Oli pyytänyt mieheltäni avaimet ja odotti meitä kotona synnytyksen jälkeen, passitti minut nukkumaan ja otti vauvan kysymättä.
Soittaa videopuheluita joka päivä. Kyselee jatkuvasti, milloin nähdään (yleinsä noin 2krt/viikko). Kun nähdään, nappaa lapsen heti ovella ja pitää sylissään koko loppuajan. Jos kuitenkin lapsi välillä erehtyy olemaan minun kanssa, tulee kädet ojossa ja vie lapsen huoneeseensa/meidän huoneeseen ja sulkee oven. Välillä myös tarjoaa minulle lisää ja lisää ruokaa, jotta en vaan menisi häiritsemään häntä ja lasta.
Juhlissa jossa on muitakin tuttuja, ei anna lapsen olla muiden seurassa vaan menee heti hakemaan itsellensä ja pitää sylissä (jopa väkisin).
Silloin kun vielä imetin, hengitti niskaani ja odotti milloin saa taas vauvan syliinsä.
Hän pitää lapsen kasvokuvaa whatsapp yms profiilikuvana ja vaihtelee sitä aina kun saa uuden kuvan mieheltä. On myös sanonut kuinka iltaisin aina käy puhelimesta kaikki lapsen kuvat ja videot läpi ja ”pusuttelee häntä”.
Minusta tämä on ahdistavaa ja epänormaalia.
Alan olemaan niin kuitti tähän ja mies ei tietenkään näe äitinsä käytöksessä mitään vikaa. Vinkkejä, vertaistukea, kommenttteja! Help..

Kommentit (359)

Vierailija
61/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummon omiva käytös johtuu (?) siitä, että hänen anoppi on hoitanut lapsenlapset, koska vuonna 79 ei ollut näin kattavaa ja hyvää kunnallista päivähoitoa. Siitä mummo ja pappa jankkaa kokoajan " kyllä ennenkin mummot hoiti, kyllä me vietiin aina aamulla lapset mummolaan".

Vierailija
62/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mammat syyllistää AP:ta, kun miehen pitäisi asettaa rajat hänen äitiinsä. Ei ole oikein, että nainen asettaa ne rajat joka paikkaan ja sitten kitistään, kun miniä on niin vaikea. Jokainen hoitakoot oman perheensä, ei se ole puolisoiden tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyseessä mielenterveyden häiriö nimeämään ”läheisriippuvuus”, jossa on paljon samankaltaisuutta narsismin kanssa. Ihminen on takertuu lapseen ja käyttää häntä omien emotionaalisten tarpeidensa täyttämiseen, hän ei tunnista lapsen omia emotionaalisia tarpeita, eikä kyseessä todellakaan ole mikään rakkaus tai välittäminen.

Kannattaa lukea lisää, googlettamalla löytää.

Vierailija
64/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on ongelma itsesi ja miehesi kanssa. Et siis pysty miehesi kanssa sopimaan päivähoidosta hakemista? Sovussa? Miehesi toivoo, että saat apua lasten hoitoon? Jos joku vie vauvan väkisin sylistä, soita poliisit! Anoppisi käytös on hullua, jos puhut totta. Mikset puolusta lastasi hullulta? Äidin tehtävä on suojella lasta. Puuttuuko sinulta äidin vaistot vai pelkäätkö, että mies suuttuu?

Vierailija
65/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan lapsi lähtee kävelemään tai viimeistään tulee uhmaikään, tai saatte lapsen tai pari lisää, mummon vouhotus loppuu.

Ei lopu. Meillä kuopuksen synnyttyä anopin mielestä meidän olisi pitänyt antaa esikoinen hänelle miehen työpäivän ajaksi hoitoon (lapsi oli 1 v), kun ei yksikään ihminen VOI pärjätä kahden vaippaikäisen kanssa. Tätä jankutti monta viikkoa, ja kun lopulta jo vähän ääntä korottaen sanoin että ei todellakaan onnistu, en ole pulassa, niin sitten syyllistävästi itkua tuhertaen marttyroi, kun "ei kelpaa". 

On tässä käynyt ihan omin lupineen käynyt hakemassa lapsia päiväkodista, ja ollut todella vihainen, kun ei ole saanut sieltä lapsia mukaansa. Ollut niin nöyryyttävää, kun sieltä on henkilökunta ajanut pihalle! Ja mikä järkytys, että vaikka tuossa melkein naapurissa asuu, niin häntä ei ole merkitty päiväkotiin varahakijaksi. Kun kyllähän hän joutaisi. Luottamus tähän mummeliin on pahasti pakkasella parin mielenkiintoisen tempauksen jälkeen, joten miksihän ei ole varahakijana?

Tässä on sen edellisen mammuttiketjun toinen mummovalittaja. Pitää asua välttämättä mummolan naapurissa ja sitten valitetaan, kun mummo sekaantuu elämään eikä mummon oma lapsi toimi barrikaadina. 

Ja sinä olet se kestovänkääjä joka päivystät jokaista mummoketjua ja väität kaikkia muita valehtelijoiksi.

Älä lue jos nämä ärsyttää!!

Vierailija
66/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei muita olekaan kuin hulluja omivia mummoja ja sitten niitä, jotka eivät koskaan auta.

Vierailija
67/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulla on ongelma itsesi ja miehesi kanssa. Et siis pysty miehesi kanssa sopimaan päivähoidosta hakemista? Sovussa? Miehesi toivoo, että saat apua lasten hoitoon? Jos joku vie vauvan väkisin sylistä, soita poliisit! Anoppisi käytös on hullua, jos puhut totta. Mikset puolusta lastasi hullulta? Äidin tehtävä on suojella lasta. Puuttuuko sinulta äidin vaistot vai pelkäätkö, että mies suuttuu?

Tämä! Ap yrittää miellyttää narsistisesti läheisriippuvaisena kaikkia eikä hoida suhdettaan puolisoonsa normaalilla tavalla. Syyllinen huonoon parisuhteeseen löydetään anopista.

Vierailija
68/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla ei muita olekaan kuin hulluja omivia mummoja ja sitten niitä, jotka eivät koskaan auta.

Niillä joilla on normaalit isovanhemmat ei ole mitään syytä kirjoitella heistä. Ne joilla on ongelmalliset isovanhemmat kaipaa vertaistukea - jota on vaikea saada muualta, koska aihe on tabu.

Vierailija
69/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat syyllistää AP:ta, kun miehen pitäisi asettaa rajat hänen äitiinsä. Ei ole oikein, että nainen asettaa ne rajat joka paikkaan ja sitten kitistään, kun miniä on niin vaikea. Jokainen hoitakoot oman perheensä, ei se ole puolisoiden tehtävä.

Niin, kyllä miehen kanssa pitäisi vielä keskustella tästä asiasta. AP muistaakseni sanoi, että mies ei näe äitinsä käytöksessä ongelmaa ja asia on jäänyt siihen. Mutta kyllähän sitä silti lähtökohtaisesti luulisi, että rakastava puoliso puuttuisi asiaan, jos näkee, että elämänkumppani kärsii tilanteesta.

Vierailija
70/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi epäuskoni, mutta mun on hyvin vaikea usko näihin lapsia "varasteleviin" anoppeihin. Ja jos heitä nyt kuitenkin on niin miksi te annatte heidän kärrätä niitä lapsianne suljettujen ovien taakse, repiä ? sylistänne , lähettätte sitä videota jne. Karjukaa niin paljon kuin ääntä lähtee :mihin h*lvettiin sä sitä lasta viet nyt tuot sen mulle, se on nyt mun sylissä, et mene herättää, meillä on muutakin tekemistä kun pitää sulle videopäiväkirja jne.

Uskoisin , että myös seonnutkin anoppi tokenee kun tarpeeksi toistoja.

Seonneitahan nämä ovat. Lapsenlapsen syntymä on iso ja odotuttekin tapahtuma monelle, mutta jos alkaa kuvitella olevansa lapsen äiti niin ollaan kaukana normaalista.

Ja sitten kun suutut ja huudat lopulta, kun mikään kauniisti sanottu ei mene perille, mummo saa syyn tehdä lasun koska on huolissaan "äidin jaksamisesta".

Nimimerkillä kokemusta on

Ei ihme , että sossulla töitä riittää , jos jokaisesta sukuriidasta ja äänen korotuksesta aletaan lasuja tehtailemaan. Tämä lasu kuvio on mulle ihan uus ilmiö. Muut anopit ovat näköjään "valistuneempia" kuin minä kun ovat ko.vallankäytön välineen löytäneet ja että niitä voi tehtailla ihan tylsän elämänsä viihdykkeeksi.

Ja ei , ei tulisi mieleenkään.

Onko nää kaikki sairaat , vallanhimoiset anopit leskiä ?

Vai jyränneet miehensäkin vuosien saatossa ?

Vierailija
71/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tyyppi, joka on käynyt 350 sivua anoppi ahistaa-keskustelua siinä yhdessä maailmanlopun ketjussa, jossa ainoastaan negatiiviset kommentit mummoista on sallittu.

Ja tämä aloitus melkein sanasta sanaan sama, tosin taitaa olla hieman lyhyempi. Huono...

Vierailija
72/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä on omasta lapsestaan mustasukkainen. Anna sen innokkaan anopin hoitaa, menkää silloin harastamaan vauvojen tekoa. Ehkä mummi on jo kovin kauan odottanut poikansa vauvaa. Sä olet vaan synnyttäjä ja lapsi on anopin kultalapsi.  Näin minunkin anoppi sanoi kultalapseksi ekaa lasta. Siellä Terijoella  jossa hän oli kasvanut rakastettiin lapsenlapsia. Mun mies on ollut mummilla aikoinaan hoidossa,  minullakin on ollut ihana rakastava mummi.  Kyllä se lapsi on sen mumminkin lapsi. Minä selitin omalle kultalapselle ettei sinua olisi jos en minä olisi kauan sitten synnttänyt sinun isääsi. Kyllä tyttö sitten jäi miettimään sitä ja sitten katseltiin vanhoja valokuvia. Miksi käyt vain haukkumassa vanhaa ihmistä.

Vierailija
73/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy ap.

Vierailija
74/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo anoppi ei ole suomalainen.

Osuinko oikeaan.

Anoppi ei voi olla edes kovin vanha, ei työssä käyvä.

KukAn suomalainen mies ei hyväksyisi äidiltään ko käytöstä.

Mulla oli vastaava anoppi. Eläkeläinen, 65 esikoisemme syntyessä, Etelä-Pohjanmaalta.

Vierailija
75/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidistä tuli yhtä hullu kun sain esikoiseni!

Vähintään 2krt viikossa änkesi taloomme ja väkisin halusi lapsen minulta pois

” että saisin levätä”, vaikka oikeasti halusin vain koko ajan olla oman pienokaisen kanssa ja nauttia siitä vauva-ajasta.

Muutenkin minua pelotti antaa keskosena syntynyt lapseni yhtään kenellekään muulle syliin vaan halusin häntä itse pitää.

Siitä kun lapsi kasvoi, niin mummikin rauhoittui, huh heijakkaa!

Vierailija
76/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen keskustelu on kyllä erittäin hyvä, koska ainakaan itse en aiemmin halunnut avautua tämmöisestä tilanteesta kenellekään. Tilanne muuttui siinä vaiheessa kun kotiimme palkattu siivooja otti puheeksi sen kuinka "vanha rouva" käy hänelle avautumassa siitä kuinka huono äiti olen. En tiedä miten anoppi tiesi milloin meillä kävi ulkopuolinen ihminen, mutta en usko, että siivooja huvikseen olisi juttua keksinyt. Ja toki olen mm. kaupassa, luottamustehtäväni kokouksessa ja sitten ihan sukulaisilta saanut kuulla vastaavia tarinoita.

Vierailija
77/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo anoppi ei ole suomalainen.

Osuinko oikeaan.

Anoppi ei voi olla edes kovin vanha, ei työssä käyvä.

KukAn suomalainen mies ei hyväksyisi äidiltään ko käytöstä.

Mulla oli vastaava anoppi. Eläkeläinen, 65 esikoisemme syntyessä, Etelä-Pohjanmaalta.

Ja myös Keski+Pohjanmaalta löytyy, ikää 61 v.

Vierailija
78/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä on omasta lapsestaan mustasukkainen. Anna sen innokkaan anopin hoitaa, menkää silloin harastamaan vauvojen tekoa. Ehkä mummi on jo kovin kauan odottanut poikansa vauvaa. Sä olet vaan synnyttäjä ja lapsi on anopin kultalapsi.  Näin minunkin anoppi sanoi kultalapseksi ekaa lasta. Siellä Terijoella  jossa hän oli kasvanut rakastettiin lapsenlapsia. Mun mies on ollut mummilla aikoinaan hoidossa,  minullakin on ollut ihana rakastava mummi.  Kyllä se lapsi on sen mumminkin lapsi. Minä selitin omalle kultalapselle ettei sinua olisi jos en minä olisi kauan sitten synnttänyt sinun isääsi. Kyllä tyttö sitten jäi miettimään sitä ja sitten katseltiin vanhoja valokuvia. Miksi käyt vain haukkumassa vanhaa ihmistä.

Jaaha.

Ja yököttävä kultamummikin löysi ketjun.

Vierailija
79/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin ne rajat meillä, kun anoppi ei ottanut kuuleviin korviinsa, kun mieheni sanoi, ettei tarvitse ihan joka päivä käydä. Ja tiedän tämän tapahtuneen ainakin kahdesti, kuulin ihan omin korvin.

Vierailija
80/359 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi epäuskoni, mutta mun on hyvin vaikea usko näihin lapsia "varasteleviin" anoppeihin. Ja jos heitä nyt kuitenkin on niin miksi te annatte heidän kärrätä niitä lapsianne suljettujen ovien taakse, repiä ? sylistänne , lähettätte sitä videota jne. Karjukaa niin paljon kuin ääntä lähtee :mihin h*lvettiin sä sitä lasta viet nyt tuot sen mulle, se on nyt mun sylissä, et mene herättää, meillä on muutakin tekemistä kun pitää sulle videopäiväkirja jne.

Uskoisin , että myös seonnutkin anoppi tokenee kun tarpeeksi toistoja.

Seonneitahan nämä ovat. Lapsenlapsen syntymä on iso ja odotuttekin tapahtuma monelle, mutta jos alkaa kuvitella olevansa lapsen äiti niin ollaan kaukana normaalista.

Ja sitten kun suutut ja huudat lopulta, kun mikään kauniisti sanottu ei mene perille, mummo saa syyn tehdä lasun koska on huolissaan "äidin jaksamisesta".

Nimimerkillä kokemusta on

Ei ihme , että sossulla töitä riittää , jos jokaisesta sukuriidasta ja äänen korotuksesta aletaan lasuja tehtailemaan. Tämä lasu kuvio on mulle ihan uus ilmiö. Muut anopit ovat näköjään "valistuneempia" kuin minä kun ovat ko.vallankäytön välineen löytäneet ja että niitä voi tehtailla ihan tylsän elämänsä viihdykkeeksi.

Ja ei , ei tulisi mieleenkään.

Onko nää kaikki sairaat , vallanhimoiset anopit leskiä ?

Vai jyränneet miehensäkin vuosien saatossa ?

Tää oli ihan mun oma äitini. Läheisriippuvainen leski, jolle rajat ja niiden kunnioittaminen on aina olleet vaikeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme