Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?
Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.
Kommentit (903)
Vierailija kirjoitti:
Korujen askartelu. Niitä nippeleitä piti aina ostaa tusinan pakkauksissa, kaikenlaisia lukkoja ja lenksuja. Sain väkerrettyä pari järkyttävän rumaa tekelettä, joita en koskaan käyttänyt. Samalla rahalla olisin saanut kassillisen rihkamakoruja jostain kaupasta tai kirppikseltä.
Mulla tää sama! Vieläkin jossain iso muovilaatikollinen kaikenmaailman koruhärpäkkeitä.. Voisi kai myydä eteenpäin
-Vaateita , varsinkin kirpprilta. Meiningillä ”ihana mekko sopii jos lähtee ulos” Sitten se arki pyörii vaa ja tietyt vaateet...
-maastopyörä, ajattelin pyöräilevän töihin...
-crokpot haudutuspata
- lakanat , muutenkin tarpeeksi
-meikkejä markkinoin uhrina
-pyöräily vaateet, koska ajattelin alottaa silloin joskus pyöräilyn.
-huono auto
-asunto jonka arvo laskenut 50t. Kyse siis kerrostalo kaksiosta.
-hevonen
Vierailija kirjoitti:
Fitfarm. Eipä siitä sen enempää.
Kyllä, samaa pskaa eri paketissa kaikki valmennukset.
Facebook mainosti minulle sellaista suppilon mallista jääskrapaa auton ikkunoille. Lähtee kuulemma paksukin jää niin että ei tarvitse kuin keyvyesti vähän kättä heiluttaa.
No, lensi muoviroskikseen ekan kokeilun jälkeen. :D Sama kuin olisi kynsillä rapsuttanut jäätä ikkunasta.
Essure sterilisaatioimpaltit. Tosin ihan ilmaiseksi sain.
Aikoinaan rupesin säästämään vapaaehtoista eläkevakuutusta. Silloin siitä oli jotain etua, eli sai verovähennyksiä. Pystyi pienellä palkalla elämään hieman paremmin ja silti saada pikkuisen säästöön joka kuukausi.
Mutta systeemi oli sellainen, että ei niitä rahoja voinut nostaa ennen kuin lähellä eläkeikää. Edulliset säännötkin sitten muuttuivat. Tuli omat sairaudet ja työttömyysjaksot. Tajusin että tulen elämäntilanteeni takia tarvitsemaan säästöt, joita voisin käyttää ennen eläkeikää.
Onneksi lopetin ajoissa ym. eläkevakuutussäästämisen ja aloin säästää rahastoihin. Nämä rahastot ovat kasvaneet paljon paremmin kuin eläkevakuutus ja niitä rahoja olenkin voinut vuosien aikana nostaa ja toteuttaa tärkeitä asioita, kun muuten tulot ovat olleet minimissä.
Nyt tarkistin miten vanha vakuutus jaksaa, ja joo, summa jonka siitä tulen saamaan kuukausittain on aika pieni, senkin takia että kun eläkettä alkaa nostaa, siitä pitää maksaa sekä tuloverot että lähdeverot. En ole vielä edes laskenut paljonko vakuutusyhtiö on ottanut heikosti kehittyneen vakuutuksen "hoidosta".
Niin ja näin, selvästi sijoitusrahastot kuluineen oli parempi ratkaisu. Tätä oli vaan vaikea ennustaa ilman kristallipalloa.
Vierailija kirjoitti:
Oslo Skin lab kollageeni-jauheet.... ei mitään muutosta ihon kuntoon. Hukkaan rahat menivät.
Sama. Ja firmasta ei pääse eroon. Soittelevat muutaman kuukauden välein, ja aina työaikaan.
Kampaamo shampoot ja hoitoaineet. 2x 200ml pulloa 50e. Ei yhtään parempaa kuin markettituotteet. Kampaajalla vähän niinkuin pakotettiin ostamaan.
Fitfarmin valmennukset. Vieläpä kahdesti. Olisin osannut kirjoittaa ne ruokaohjeet ja treeniohjelmat itsekin.
Vaimo. Varmasti kuulostaa vitsiltä, mutta sitä se ei ole. Ikää pitkälle yli 50v. Tulot 8000/kuukaudessa ja velkaa on vielä vaikka muille jakaa, vaikka omaisuutta ei muuta kuin okt pk-seudulla. Itselleni en ole juuri mitään koskaan viitsinyt ostella, että riittää rahat vaimon kotkotuksiin.
Mary Kayn kosmetiikka. Ylihypetettyä, laatuunsa nähden ihan liian kallista. Menin haksahtamaan yhden esittelyn jälkeen. Noh, tyhmästä päästä kärsii myös lompakko. Tästä on tosin muutama vuosi aikaa ja en ole sen jälkeen mennyt touhuun mukaan. Säästyneet rahat voi järkevämminkin käyttää vaikka kuntosalikorttiin ja varmasti tulee nuorekkaampi hipiä syömällä terveellisesti, kuntoilemalla ja pitämällä muutenkin itsestään huolta kuin lätkimällä naamaan kalliita rasvoja.
Käyttäjä6049 kirjoitti:
Kampaamo shampoot ja hoitoaineet. 2x 200ml pulloa 50e. Ei yhtään parempaa kuin markettituotteet. Kampaajalla vähän niinkuin pakotettiin ostamaan.
Komppaan. Vaihdoin luottokampaajaani, kun edellinen alkoi tyrkyttämään kyllästymiseen asti kalliita puteleita minulle. Hiukset ovat kuollutta solukkoa, jota ei saa henkiin vaikka kuinka mukahienoilla ja kalliilla tuotteilla läträä.
Kasvojen kemiallinen TCA-kuorinta. Suht. kallis, sattui yllättävän paljon. Tämän jälkeen naama on viikon ajan kuin petolinnun takapuoli kun iho kuoriutuu laattoina, lisäksi mulla puski näppyjä, joita menin räpeltämään ja yhdestä jäi sit pigmentoitunut arpi. Tämän jälkeen iho näytti hyvältä ja kuulaalta ehkä VIIKON. Ei lähtenyt ihosta tummentumat tai aknearvet ja samat juonteetkin on naamalla.
Omistusasunto. Rahaa on mennyt ihan pirusti, remontteihin ja putkiremonttiin, näistä huolimatta arvo ei kyllä tule nousemaan sijainnista johtuen, nyt jos myisin niin hyvä kun saisin jäljellä olevan lainaosuuden verran rahaa. Joten pakko vaan asua, maksella laina kiltisti pois ja toivoa että menis sitten kaupaksi edes johonkin hintaan, jonka voin sitten käyttää käsirahana seuraavaan huonoon asunto-ostokseen... No, asumisen kuluja, jossakinhan sitä on pakko asua.
Höyrysilitin - arvatkaa silittääkö yhtään mitään ):
Eräs verkostomarkkinointifirma, johon sijoitin useita tonneja. 60€ olen saanut takaisin. Kai se on sitä "passiivista tuloa". Ei enää ikinä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Volvo(t). Toinen jo menossa enkä vieläkään opi... Ylihinnoiteltuja, laadultaan surkeita ja jatkuvasti palaa tonneja korjauksiin.
Itse ostin viime elokuussa 11 vuotta vanhan Volvon, joka oli vähän ajettu ja lähes uudenveroisessa kunnossa. Olen tehnyt pitkiäkin matkoja tuolla. Hyvä ajaa eikä ole vielä tullut korjaustarvetta! Aion ostaa jossakin vaiheessa uudemman Volvon :)
Todella monet vaatteet, jotka olen ostanut hetken mielijohteesta ja halvan hinnan takia, enkä ole jaksanut tai ehtinyt sovittaa niitä liikkeessä. Päätyivät usein roskiin tai UFF:n laatikkoon hintalappuineen päivineen. Tällaisiin hankintoihin meni jossakin vaiheessa varmaan satoja euroja vuodessa, vaikka joku paita ei olisi 15 euroa enempää maksanutkaan. Nykyään mietin todella tarkasti, mitä haluan ja ostan kalliimmpaa ja laadukkaampaa. Kaupoissa kiertely shoppailun ilosta on jäänyt kokonaan.