Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?
Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.
Kommentit (903)
Lapsettomuushoidot. Jäätiin kaksistaan vaikka maksettiin noista omaisuus.
Eliittikumppanit vuoden sopimus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.
Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣
Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.
Mitenpä tyhjennät sen töissä? Olen ollut monessa työpaikassa, jossa ei ole ollut mahdollisuutta tyhjentää kuukuppia. Joko kopeissa on pelkät pöntöt, eikä edes bideetä, tai sitten invavessat, joissa lavuaari on metrin, puolentoista päässä. Paperiako tunget siinä välissä, että pääset lavuaarille?
Useimmat voivat käyttää kuukuppia 12h kerrallaan. Ei siis välttämättä tarvitse tyhjentää töissä tai koulussa.
Itsellä kyllä ei ole mitään hankaluuksia tyhjentää kuppia pönttöön - siinähän jo istutaan valmiiksi, sen kun kääntää kupin ylösalaisin kun sen on ottanut ulos. Kotona teen tämän ennen suihkua, eikä siinä vessasta kylpyhuoneeseen siirtyessä nyt niin paljoa vuoda että se ongelma olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.
Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣
Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.
Mitenpä tyhjennät sen töissä? Olen ollut monessa työpaikassa, jossa ei ole ollut mahdollisuutta tyhjentää kuukuppia. Joko kopeissa on pelkät pöntöt, eikä edes bideetä, tai sitten invavessat, joissa lavuaari on metrin, puolentoista päässä. Paperiako tunget siinä välissä, että pääset lavuaarille?
Useimmat voivat käyttää kuukuppia 12h kerrallaan. Ei siis välttämättä tarvitse tyhjentää töissä tai koulussa.
Itsellä kyllä ei ole mitään hankaluuksia tyhjentää kuppia pönttöön - siinähän jo istutaan valmiiksi, sen kun kääntää kupin ylösalaisin kun sen on ottanut ulos. Kotona teen tämän ennen suihkua, eikä siinä vessasta kylpyhuoneeseen siirtyessä nyt niin paljoa vuoda että se ongelma olisi.
Kuinka vaikeaa oikeasti voi olla perustaa oma ketju tälle jankutukselle???
Kokeilin kerran sellaista apteekista saatavaa laihdutusvalmistetta, joka estää osaa rasvasta imeytymästä. Eipä olisi kannattanut. En viitsi edes kertoa, millaisia sivuoireita sillä oli, kun varmaan sensuuri iskisi. Sanoinkuvaamattoman ällöttäviä joka tapauksessa, enkä tietysti laihtunut yhtään.
Eikä ole mikään muukaan laihdutusvalmiste auttanut yhtään. Se auttoi, kun viimein löytyi kilpirauhasen vajaatominta. Paino lähti hitaasti mutta varmasti alas, kun aloitin thyroxinin.
Painopeitto, jalkoja alkaa särkeä sen alla.
Kaikki kotiin ostetut kuntopyörät ja soutulaitteet mitä ikinä on tullu hankittua. Erittäin kalliita vaatekasan alusia.
Kollageenijauhetta söin sitkeästi pari isoa purkkia, kunnes totesin sen olevan pelkkää rahanhaaskausta.
Ostin kauhean pahvilaatikollisen heraproteiinijauhetta, kun ajattelin että silläpä saan lihakset nopeasti ja helposti. Aika pian loppui se villitys ja sitten pänni se rahanmeno siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo. Varmasti kuulostaa vitsiltä, mutta sitä se ei ole. Ikää pitkälle yli 50v. Tulot 8000/kuukaudessa ja velkaa on vielä vaikka muille jakaa, vaikka omaisuutta ei muuta kuin okt pk-seudulla. Itselleni en ole juuri mitään koskaan viitsinyt ostella, että riittää rahat vaimon kotkotuksiin.
No ota ero äläkä mäkätä. Ei ole kenenkään pakko olla naimisissa kenenkään kanssa. Ja jos vaimo väkisin sinua pitää suhteessa, niin mene vaikka turvakotiin. H-tti.
Miksi seinään kiinnitettävä pönttö on huono? Haaveilen juuri sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin uuteen asuntoon ja valitettavasti muuton aikaan tuli tehtyä hutiostoksia sisustusjuttujen kanssa (matot, verhot jne.). Ei ollut itsellekään hahmottunut, millaisen sisustuksen ja tyylin uuteen kotiin halusin.
Me taas remontoitiin hieman vanhanaikaisesta asunnosta modernimpi ja "hienompi". Noh, esimerkiksi hienot design-lavuaarit likaantuvat ja pinttyvät, kun ei ole kaatoja viemäriaukkoon ja kulmia on hankala putsata. Tukkeutuvat myös helpommin ja alkavat haista kuin perinteiset versiot. Rosterisissa kodinkoneissa näkyvät kaikki sormenjäljet ja uusissa kalliissa laitteissa on aivan liikaa kaikenlaisia toimintoja, jotka hajoavat helposti. Esim. älykkäästä pyykkikoneesta ei saanut pyykkejä ulos kun se meni rikki, vanhassa olisi riittänyt katkaisijan kääntäminen off-asentoon.
Tämä. Näyttää ulospäin hienolta, mutta oikeasti on epäkäytännöllistä ja kallista. Jos itse saisin nyt valita,. niin meille otettaisiin kylppäriremontissa ne perinteiset lavuaarit, vessanpöntöt jne. Yksi murheenkryyni on tässä taloudessa ollut moderni seinään kiinnitettävä WC-istuin.
Vierailija kirjoitti:
Curly girl metodi. Hiuspohjan ongelmat paranivat, mutta hiukseni ovat edelleen suorat 🤣🤣🤣
Ei toiminut curly girl minullakaan. Mulla on luonnonkiharat hiukset, mutta hiuslaatu on vauvamaisen pehmeä ja kevyt, minkä vuoksi kiharat on usein vain lievän aaltomaisia ja ryhdittömiä.
Ensinnäkään sillä metodilla ei saanut päänahkaa ikinä kunnolla puhtaaksi ja toiseksi kiharoista tuli järkyttävät koppuraisia ja luonnottoman näköisiä. Ihan tuli mieleen kouluajat, kun silloin oli muotia rutistella kiharoihin paksua hiusgeeliä, joka jätettiin siihen sitten kuivumaan rutikuivaksi korpuksi.
Ei kiitos. Tyydyn omiin velttoihin kiharoihini.
Kalliit kosmetiikkatuotteet, siis oikeasti olen joskus maksanut 200e kasvovoiteesta. Nykyään käytän kaupan muutaman euron puhdistusainetta, perus-Niveaa talvella ja kesällä kevyempää versiota, sekä alle kympin maksavaa kuorinta-ainetta. Iho voi hyvin.
Tapahtui muistaakseni vuonna 2001 tai 2002.
Opiskelijakaveri suositteli kovasti psykologista vyöhyketerapiaa. Ajattelin kokeilla, koska mulla selvästi oli tarvetta jonkinlaiselle terapialle. (Avun sain monta vuotta myöhemmin oikesta psykoterapiasta, onneksi.)
En muista hintaa, mutta kallis se oli opiskelijalle. Ensin oli lyhyt haastattelu, jossa tämä vyöhyketerapeutti kyseli lapsuudenperheestä. Onko vanhemmat elossa, mitkä ammatit, montako siskoa ja veljeä ja sitä rataa. Sitten nainen antoi käteen paperin ja kynän ja kertoi sitten, mitä pitää piirtää. Siis tyyliin piirrä talo, järvi, puu, aurinko, itsesi jne. Ja minähän siinä sitten piirtelin.
Haastattelun ja piirustuksen perusteella nainen jotenkin päätteli, että elämäni suurin trauma on se, että isäni olisi halunnut poikalapsen. Meidän perheessä kun oli pelkästään tyttöjä. Tiesin tuolloin ja tiedän edelleen sataprosenttisen varmasti, ettei isä ole koskaan kokenut asiaa näin. Pikemminkin päinvastoin. Mutta tämä nainen päätteli, että koska olin maalta kotoisin, isäni olisi halunnut pojan jatkamaan maatilaa. (Meillä ei ollut maatilaa.)
Sitten makasin laverilla loppuajan, ja nainen siveli vartaloani kevyesti joka suuntaan. Siis ihan vain liikutti sormenpäitään iholla noin 30 minuuttia putkeen. Koko sen ajan se puhui isästäni ja syntymättä jääneestä maatalon perijästä. Lähtiessäni se yritti vielä tyrkyttää mukaan maksulaput yhdeksää seuraavaa kertaa varten, koska "10 kerran paketti tulisi halvemmaksi". Sanomattakin on selvää, etten koskaan mennyt takaisin, mutta hauska tarinahan siitä tuli kerrottavaksi sukujuhlissa ja muissa pippaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalainen jäsenkorjaus. Ei auttanut vaivoihin, vähän epäilen miten sellainen raajojen vetely todellisuudessa auttaisi mihinkään. Vaikka yritin kyllä uskoa! 100€ meni hukkaan.
Kärsin yli vuoden kantapääkivusta, plantaarifaskiitista. Sain tuosta kalevalaisesta jäsenkorjauksesta avun vaivaani.
Olisit saanut sen parannettua ihan ilmaiseksikin, venyttelemällä takareisiä. Muutama viikko ja vaiva ohi.
Myös mulla oli tämä vaiva. Aivan järkyttävän kipeä. Kokeilin kaikki mahdolliset venytykset ja hoidot, mitä kaverit ja lääkärit ehdotteli, mutta vasta kortisonipiikit auttoi. Kahdesti piti antaa, sitten helpotti eikä ole tullut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin uuteen asuntoon ja valitettavasti muuton aikaan tuli tehtyä hutiostoksia sisustusjuttujen kanssa (matot, verhot jne.). Ei ollut itsellekään hahmottunut, millaisen sisustuksen ja tyylin uuteen kotiin halusin.
Me taas remontoitiin hieman vanhanaikaisesta asunnosta modernimpi ja "hienompi". Noh, esimerkiksi hienot design-lavuaarit likaantuvat ja pinttyvät, kun ei ole kaatoja viemäriaukkoon ja kulmia on hankala putsata. Tukkeutuvat myös helpommin ja alkavat haista kuin perinteiset versiot. Rosterisissa kodinkoneissa näkyvät kaikki sormenjäljet ja uusissa kalliissa laitteissa on aivan liikaa kaikenlaisia toimintoja, jotka hajoavat helposti. Esim. älykkäästä pyykkikoneesta ei saanut pyykkejä ulos kun se meni rikki, vanhassa olisi riittänyt katkaisijan kääntäminen off-asentoon.
En kyllä käsitä että mitä tämä iänikuinen jankutus sormenjäljistä rosterissa on?? Minä avaan jääkaapin kahvasta, entä muut? Kertaakaan ei ole ollut tarvetta lääppiä oven pintaa. Ja lapsille voi opettaa, että jääkaapin lääppimisessä ei ole mitään järkeä eikä sieltä tule mitään jääkaapinhenkeä, joka antaa herkkuja.
Äitini joskus sanoi, että mitä enemmän elektroniikkalaitteessa on hienouksia, sitä huonommin se jaksaa toimia. Olen saanut kokea sen kantapään kautta!!
Esimerkiksi tuollainen älypesukone (jota minulla ei tosin ole eikä tule), on hieno lelu siihen saakka, että se hajoaa ja pyykit jäävät sisään. Sitten sitä miettii, että oliko taas järkeä?
Siksihän älypuhelimetkaan eivät kestä kuin max. vuoden jotenkuten toimivina. Ihan liikaa kaikkea mukahienoa härpäkettä eikä systeemi jaksa enää toimia tarkoituksenmukaisesti.
Ei niin mitään ideaa, vaikka ainahan se elektroniikka kiinnostaa ja lumoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalainen jäsenkorjaus. Ei auttanut vaivoihin, vähän epäilen miten sellainen raajojen vetely todellisuudessa auttaisi mihinkään. Vaikka yritin kyllä uskoa! 100€ meni hukkaan.
Kärsin yli vuoden kantapääkivusta, plantaarifaskiitista. Sain tuosta kalevalaisesta jäsenkorjauksesta avun vaivaani.
Olisit saanut sen parannettua ihan ilmaiseksikin, venyttelemällä takareisiä. Muutama viikko ja vaiva ohi.
Myös mulla oli tämä vaiva. Aivan järkyttävän kipeä. Kokeilin kaikki mahdolliset venytykset ja hoidot, mitä kaverit ja lääkärit ehdotteli, mutta vasta kortisonipiikit auttoi. Kahdesti piti antaa, sitten helpotti eikä ole tullut takaisin.
Minun flantaaripaskiittini lähti, kun venyttelin ja haikein mielin luovuin surkeista (söpöistä) kengistä. Jatkossa ei saa antaa söpön ulkomuodon hämätä, on nimittäin niin karsea vaiva kun sattuu omalle kohdalle. Ei sitä osaa edes kuvitella, ennen kuin kokee.
Vierailija kirjoitti:
Leipäkone. Oli kallis ja turhista turhin. Sillä kestää monta tuntia tehdä leipää. Yöksi ei voi jättää päälle, koska siihen meteliin herää.
Ja vaikka mitä aineksia käyttäisit, ne leivät maistuu loppujen lopuksi täsmälleen samalta.
Tämä. Näyttää ulospäin hienolta, mutta oikeasti on epäkäytännöllistä ja kallista. Jos itse saisin nyt valita,. niin meille otettaisiin kylppäriremontissa ne perinteiset lavuaarit, vessanpöntöt jne. Yksi murheenkryyni on tässä taloudessa ollut moderni seinään kiinnitettävä WC-istuin.